//

Mobiel internet : soms geen ontvangst

Mobiel internet : soms geen ontvangst discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een tijdje heb ik een data abbo op mijn iPhone 4 (Proximus, Belgie). Vaak zet ik mijn mobiel internet uit, omdat ik maar 250Mb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-12-10, 12:58
CirroX CirroX is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 20
Standaard Mobiel internet : soms geen ontvangst

Sinds een tijdje heb ik een data abbo op mijn iPhone 4 (Proximus, Belgie).
Vaak zet ik mijn mobiel internet uit, omdat ik maar 250Mb mag gebruiken.

Wanneer ik dan 'on the road' iets wil doen, zet ik het internet aan.
Ik heb het gevoel dat applicaties die al open stonden (Gowalla, Facebook, Mail) op dat moment gewoon geen connectie krijgen (wel via safari). Als ik ze dan afsluit (dubbel op de home, rood tekentje) dan werkt het soms wel, soms niet.

Moet ik de mobiele data best altijd laten aanstaan ? Of is dit het gedrag dat 'te verwachten' is ?

Geen jailbraik btw.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-10, 13:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CirroX Bekijk bericht
Sinds een tijdje heb ik een data abbo op mijn iPhone 4 (Proximus, Belgie).
Vaak zet ik mijn mobiel internet uit, omdat ik maar 250Mb mag gebruiken.

Wanneer ik dan 'on the road' iets wil doen, zet ik het internet aan.
Ik heb het gevoel dat applicaties die al open stonden (Gowalla, Facebook, Mail) op dat moment gewoon geen connectie krijgen (wel via safari). Als ik ze dan afsluit (dubbel op de home, rood tekentje) dan werkt het soms wel, soms niet.

Moet ik de mobiele data best altijd laten aanstaan ? Of is dit het gedrag dat 'te verwachten' is ?

Geen jailbraik btw.
Ik heb ook proximus.
Als je op gprs zit dan gaat het internet tergend traag vooruit, dan zie je bovenaan je iphone zo'n klein cirkeltje, dan zit je op gprs en daar kan je niet echt veel mee aanvangen, geen youtube filmpjes bekijken enz...Je moet echt wel op 3G zitten dan of Wi-Fi.

Ik zet mijn mobiele data nooit af , dat hoeft niet als je een data abo hebt zoals je nu zelf hebt. (alleen in den buitenland zet ik alles af om hoge rekening tegen te gaan).

Wat facebook app betreft enzo; als je wil updaten bij deze dan moet je meende ik eens naar beneden duwen/trekken/slepen , dan kan je je pagina updaten en komen de laatste posts erop. Er verschijnt vanzelf updating op als je naar beneden trekt.
  #3  
Oud 06-12-10, 13:31
CirroX CirroX is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 20
Standaard

aha ... dan is het toch triestig gesteld met de 3G ontvangst.
Was eergisteren in Sint-Truiden, en daar enkel een cirkeltje.

Nochthans zegt de proximus website dat daar wel degelijk 3G is ...
Uiteindelijk zou het toch wel moeten werken op GPRS lijkt me. Maar goed. Ga nu ook eens proberen met het gewoon te laten aanstaan.
  #4  
Oud 14-05-11, 17:49
Mitjell Mitjell is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Hello,

Heb een iPhone 4 met een proximusabbo. Sinds enkele weken heb ik een probleem. Het is namelijk zo dat wanneer er geen verbinding is met 3G, ik zelfs niet over EDGE of GPRS beschik. Ook als ik in het menu netwerk m'n 3G uitschakel krijg ik noch EDGE noch GPRS.
Dus met andere woorden, het is ofwel 3G ofwel niets.
Weet iemand soms aan wat dit kan liggen?

Mvg
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi vuurvreter Wi-Fi 35 16-09-10 23:25
Internet heel langzaam, of soms geen verbinding joost0312 iPhone Apps 15 19-08-10 18:26
Wel 3g ontvangst geen internet. ivoback Overige providers Nederland 13 30-09-09 14:47
geen internet en 3G ontvangst? MissEvy iPhone algemeen 1 04-09-09 20:39
iPhone 1e gen.: Yessim geen mobiel internet?? has.yur Unlock 4 15-10-08 17:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.