//

geen service/ontvangst

geen service/ontvangst discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Wanneer ik met men iphone 3GS in het buitenland kom, heb ik totaal geen service of ontvangst meer. Dit is sinds dat ik op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-03-11, 19:28
koendial koendial is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard geen service/ontvangst

Hallo,

Wanneer ik met men iphone 3GS in het buitenland kom, heb ik totaal geen service of ontvangst meer. Dit is sinds dat ik op itunes een update heb gedaan van 4.1 naar 4.2.1 Ervoor had ik daar geen problemen bij.
Iemand vertelde me dat hij hetzelfde probleem heeft gehad en dat dit ligt aan die update naar 4.2.1
Hij zei me iets van de 4.1 terug te downloaden maar het zou me verwonderen dat dit zomaar vanzelf zou gaan. Ik heb ook weinig kennis van die zaken...
Heeft er hier iemand ervaring mee?

Greetz
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-11, 19:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koendial Bekijk bericht
Iemand vertelde me dat hij hetzelfde probleem heeft gehad en dat dit ligt aan die update naar 4.2.1
Die "iemand" weet niet waarover hij/zij praat want dat zou betekenen dat honderduizenden zo niet miljoenen iPhone-gebruikers hun iPhone niet in het buitenland kunnen gebruiken.

Ik ben dagelijks in het buitenland heb heb die problemen niet.

Welk mobiel abonnement heb je dan?
  #3  
Oud 04-03-11, 19:45
koendial koendial is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik bel vanuit België met BASE. Hier ligt het probleem niet, want ben al langs de Base winkel geweest. Hij beweerde dus dat dit er een foutje zat in die nieuwe update. Ik vond het ook al raar want zoals je zegt dan zouden veel mensen dit probleem moeten hbb. Had al aan een paar vrienden gevraagd maar die hbb nog allemaal geen update gedaan nr 4.2.1
  #4  
Oud 04-03-11, 19:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb een Mobistar Tempo pre-paid kaart die ik soms in België gebruik als ik veel data wil gebruiken, maar die werkt ook perfect in Nederland en Duitsland.

En mijn Nederlandse T-Mobile SIM-kaart werkt in elk "buitenland" perfect, van Gibraltar tot Wladiwostok, ditto voor mijn Duitse T-Mobile SIM-kaart..

En, ik heb iOS 4.2.1 op mijn iPhone 3GS.
  #5  
Oud 04-03-11, 20:08
koendial koendial is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Ja het rare is gewoon dat hij het ni deed voor ik die nieuwe update heb gedaan. Dus missch ligt het toch wel ergens aan die 4.2.1
Maar ik zie hier een paar filmpjes op youtube van restore to 4.1 missch kan ik het wel ens proberen...alhoewel ik een beetje schrik heb voor iets fout te doen...
Nrt schijnt komt bnnkort de 4.3 uit maar wnn juist...volgende week vertrek ik op skivakantie en tzou wel spijtig zijn moest ik hem daar ni knn gebruiken.
  #6  
Oud 04-03-11, 20:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan alleen terug naar iOS 4.1 als je de SHSH blobs op de een of andere manier hebt opgeslagen. Lokaal met TinyUmbrella of via een jailbreak op Cydia.

Heb je dat niet gedaan kan je niet terug naar een vorig iOS.
  #7  
Oud 04-03-11, 20:17
koendial koendial is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Dit bedoel ik dus, hier heb ik niet echt kennis van
Volgens mij heb ik die 4.1 nergens opgeslagen.
  #8  
Oud 04-03-11, 20:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou eerst eens ergens anders gaan kijken:

1) Heeft jouw BASE-abonnement international roaming?
2) Instellingen -> Aanbieder = staat dat op "automatisch" ?
  #9  
Oud 04-03-11, 20:33
koendial koendial is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

deze instellingen zijn allemaal inorde
  #10  
Oud 05-03-11, 13:36
takis takis is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Winterthur
Berichten: 30
Stuur een bericht via MSN naar takis
Standaard

als de instellingen in orde zijn dan gaat het niet veel helpen om terug te gaan naar een oude versie. Dit klinkt voor mij toch echt als een probleem aan de kant van jou provider.
  #11  
Oud 08-03-11, 17:04
Bunny Bunny is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 32
Standaard

Ik heb dit probleem ook elke keer zodra ik de grens over ben, heel irritant!

Je moet dan dus de ff netwerkinstellingen herstellen. Soms vindt ie dan meteen de netwerken, soms niet. Zo niet, dan moet je de iPhone nogmaals herstarten en ook dan kan het ff duren voordat er een netwerk verschijnt.

Ik zit regelmatig in het buitenland dus zit hier regelmatig mee te *****n maar ik ben er nog steeds niet uit hoe dit nou precies in elkaar steekt. Eenmaal terug in je eigen land dan moet je weer de netwerkinstellingen herstellen om op je eigen netwerk te komen. Het enige (kleine) nadeel van netwerkinstellingen herstellen is dat je je Wi-Fi wachtwoorden eenmalig opnieuw moet invullen (indien van toepassing).

Mocht dit allemaal niet voor je werken.....T-mobile heeft een telefoonnr die je gratis kan bellen vanuit het buitenland dus dat kan ook een uitkomst zijn als je een andere telefoon tot je beschikking hebt waarmee je kan bellen, zij helpen je dan meteen verder...
  #12  
Oud 13-04-11, 21:03
AlienC AlienC is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Hasselt
Berichten: 1
Standaard

heb hetzelfde probleem... zit momenteel in Turkije en heb echt maar af en toe bereik.. 1 maal een paar min per dag ofzo.. en mijn moeder heeft een gewone oude nokia en die heeft de hele tijd totaal bereik.. dit klopt toch niet??
  #13  
Oud 21-06-11, 15:14
Elizabeth Elizabeth is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 7
Standaard geen service/geen ontvangst

Ik heb eerder op dit forum dit probleem aangekaart; Uiteindelijk naar de iphone reparateur op de Woenselse markt in Eindhoven gegaan daar prima service en aardige mensen...probleem opgelost
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geen service/geen ontvangst Elizabeth iPhone algemeen 7 10-11-11 18:40
iPhone: 3.1.2. restore, blackra1n, Cydia crasht, geen SSH en geen AFC2 service nickster46 Jailbreak 13 29-11-10 10:29
iPhone 4: Help...Na Unlock met Ultrasn0w fouten als 'geen service' 'geen simkaart' T-mobile freediver007 Unlock 9 17-08-10 18:27
Geen ontvangst/service Wesleym iPhone algemeen 14 10-04-09 12:23
t-mobile (geen service/no service) ebbe Odido (T-Mobile) 17 19-12-07 13:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.