//

Geen ontvangst na reset netwerkinstellingen

Geen ontvangst na reset netwerkinstellingen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, volgens mij is hier nog niets over gepost, al lees ik wel heel veel over T-Mobile, maarja.. dat is hier niet het geval. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-05-11, 01:51
Tobiasvk Tobiasvk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard Geen verbinding met Provider / staat ook niet linksboven iPhone 3g

Hallo allemaal,

volgens mij is hier nog niets over gepost, al lees ik wel heel veel over T-Mobile, maarja.. dat is hier niet het geval.

Ik gebruik nu sinds een maand of twee de Iphone 3g die ik van iemand heb gekregen. Ik had hem gejailbreakt met 4.2.1 en alles ging goed. Ik was alleen iets te fanatiek met downloaden van Cydia, waardoor mijn iPhone erg traag werd.
Een hoop van deze spullen mocht weg, dus besloot mijn iPhone helemaal te resetten. Ik dacht dat dit gewoon kon door op "herstellen" te drukken bij iTunes. Ik deed dit en kreeg error 1015 en hij bleef telkens in recovery mode. Ik was hopeloos.
Na een paar uur forums te hebben bekeken kreeg ik mijn iPhone uit eindelijk met een nieuwe jailbreak terug werkend, maar enkel in een lagere upgrade: 3.1.2. Ik wilde liever 4.x.x, maar dat lukte me even niet.

Nu mijn probleem waar ik nog mee zit:
Nu hij met die jailbreak in 3.1.2 is gekomen, was ik heel blij. Ik zag alleen linksboven geen provider staan (ik gebruik Blyk, dochterprovider van Vodafone). Ik pakte de huistelefoon en belde mijn nummer: voicemail.
De iPhone heeft mijn provider dus niet te pakken. Hij weet wel dat er een simkaart in zit, want hij vroeg naar mijn simkaart code, die ik invoerde en hij verder inlogde.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik ga woensdag ergens heen waar ik moet kunnen bellen !!

capasiteit 14.6 gb
available 14.5 gb
version 3.1.2 (7D11)
Modem FW 06.15.00
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-05-11, 11:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Is het een origineel Nederlands t-mobile toestel? Die zijn nl. hardware matig te unlocken sinds een paar maanden, gratis. Waarschijnlijk had / heeft jouw toestel een softwarematige / jailbreak unlock?
Als je nl. een hardwarematig / officieel ge-unlocked toestel van een software matige unlock voorziet, kun je ook niet bellen, dacht ik.

Met welke custom firmware heb je precies hersteld? Was die vantevoren al voorzien van jailbreak? Of heb je na het herstellen zelf nog een jailbreak uitgevoerd? Als je downgrade van 4.2 naar 3.2.1 dan word je modem firmware niet gedowngrade. Echter zijn alle modem firmware versies voor de 3G wel te unlocken via softwarematige / jailbreak unlock, dacht ik.
  #3  
Oud 02-05-11, 11:09
Tobiasvk Tobiasvk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Is het een origineel Nederlands t-mobile toestel? Die zijn nl. hardware matig te unlocken sinds een paar maanden, gratis. Waarschijnlijk had / heeft jouw toestel een softwarematige / jailbreak unlock? Met welke custom firmware heb je precies hersteld? Was die vantevoren al voorzien van jailbreak? Of heb je na het herstellen zelf nog een jailbreak uitgevoerd? Als je downgrade van 4.2 naar 3.2.1 dan word je modem firmware niet gedowngrade. Echter zijn alle modem firmware versies wel te unlocken via softwarematige / jailbreak unlock, dacht ik.
Dat zou ik niet durven zeggen, maar het zou best wel kunnen dat het ooit T-mobile was..
De iPhone is al meer dan 2 jaar oud, ik kon toen hij nog nooit gejailbreaked was gewoon mijn simkaart erin stoppen en er alles mee doen. Hij was dus al simlockvrij, zonder er iets aan te hoeven doen.
Ik heb hem met 3.1.2 hersteld. Eerst 1 keer: error 1015. Toen 2e keer: error 1015. Toen 3e keer met redsn0w: Hij werkte weer, maar dan zonder te kunnen bellen of smsen.

Dit is precies hoe een forum me heeft verteld dat ik te werk moest gaan, maar ze zeiden neits over niet kunnen bellen of smsen o.i.d.

Voordat ik de iPhone kreeg had hij geen jailbreak, maar ik heb hem wel zelf gejailbreaked, een paar dagen nadat ik de telefoon had. Ik heb daar gewoon een paar maanden mee kunnen doen, maar drukte laatst op herstellen, omdat hij erg traag was, en sindsdien krijg ik de error.
Na het herstellen zelf een jailbreak uitgevoerd is dus op die manier zoals ik het op dat forum had gelezen, zie twee alinea's terug.
Nee daar heb je inderdaad gelijk in, want ik had eerst een lagere en die heb ik toen zelf omhoog moeten doen, maar ik zou niet weten hoe en waarom.

Weet jij hoe ik dit allemaal kan oplossen en gewoon weer kan bellen en smsen?

Erg bedankt in ieder geval!
  #4  
Oud 05-05-11, 11:09
lbroek1 lbroek1 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: houten
Berichten: 203
Standaard

Iemand al een oplossing?
  #5  
Oud 05-05-11, 12:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als je ooit al zonder jailbreak met je huidige simkaart / provider hebt gebeld en sms gestuurd, dan ligt het iig niet aan dat je toestel ge-locked zou zijn...
Waarschijnlijk dan toch een hardware fout (als je idd al verschille de herstel pogingen hebt gedaan) of defect.

Ik las ook ergens dat een provider lock ook weer ingetrokken kan worden als die illegaal verwerkt is ooit...? Maar daar weet ik verder niets van af, of dat kan of niet en of dat zou kunnen kloppen.
Bovenstaande gaat iig niet op als je een NL t-mobile toestel zou hebben, want die 'geven' van al hun iPhones de simlock vrij in iTunes....

Edit: wat je nog kunt proberen is 'herstel' in iTunes maar dan op een andere computer (dat zou de rits foutmeldingen kunnen omzeilen) en anders duidt het misschien toch op een hardware matig defect.... In dat geval beste om langs een repair shop te gaan.

En tot slot: al een andere (willekeurige) simkaart geprobeerd?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-05-11 om 12:39.
  #6  
Oud 05-05-11, 13:23
mcmorpy mcmorpy is offline
• iOS 6.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 6
Standaard

Ik weet de oplossing: tenminste op een mac.
Tijdens de eerste jailbreak wordt er een hostfile aangepast. Daardoor kan itunes geen verbinding krijgen. Verander dit terug en het herstellen werkt weer. Heb hetzelfde gehad toen ik mn iphone 4 wilje JB'en. ff googlen op error 1015 en je weet precies wat je in je hostfile moet aanpassen. Succes.

PS ik neem aan dat windows ook een soort hostfile heeft.
  #7  
Oud 05-05-11, 13:36
BlackPhone3G BlackPhone3G is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: In Your Face
Berichten: 100
Stuur een bericht via MSN naar BlackPhone3G
Standaard

volgende keer even op dit forum kijken, doe een clean restore en dan kick je hem uit ''error 1015'' recovery met tinyumbrella, daarna jailbreak je hem. dan zou het moeten werken. (alle IPSW's voor de 3G op 4.2.1 na zijn uit ''error 1015'' recovery te halen, dus download van een site de originele 4.1 en probeer het daarmee) om firmware's terug te zetten shift+restore daarna browse je naar je 4.1 file. na afloop van de restore kick je hem uit ''error 1015'' recovery met tinyumbrella en jailbreak je hem met redsn0w
__________________
iPhone 3G, iPad 2 Wi-Fi+3G 64GB (zwart), FW: 4.1, 4.3.3, JB: Redsn0w 0.9.6RC14, BB: 06.15.00, Jailbreak count: 48 device's jailbroken
  #8  
Oud 05-05-11, 13:52
lbroek1 lbroek1 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: houten
Berichten: 203
Standaard

thanks voor de tips.
Ik heb hem gelukkig weer terug gekregen!
Firmware staat er weer op en de jailbreak ook MAAR nog geen provider! Slechts 1 streepje.. ik kom er niet meer uit word er gek van! Tips nog verdeR?
  #9  
Oud 05-05-11, 14:39
BlackPhone3G BlackPhone3G is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: In Your Face
Berichten: 100
Stuur een bericht via MSN naar BlackPhone3G
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 Bekijk bericht
thanks voor de tips.
Ik heb hem gelukkig weer terug gekregen!
Firmware staat er weer op en de jailbreak ook MAAR nog geen provider! Slechts 1 streepje.. ik kom er niet meer uit word er gek van! Tips nog verdeR?
in jou geval zou ik je jailbreak verwijderen en met je iPhone naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht, misschien is het een hardware fout en krijg je garantie

Laatst gewijzigd door BlackPhone3G; 05-05-11 om 14:39. Reden: zin in goed Nederlands zetten (:
  #10  
Oud 05-05-11, 14:40
lbroek1 lbroek1 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: houten
Berichten: 203
Standaard

Ding is al zo oud dat er geen garantie meer opzit...
nog andere tips? iemand?
  #11  
Oud 05-05-11, 14:43
BlackPhone3G BlackPhone3G is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: In Your Face
Berichten: 100
Stuur een bericht via MSN naar BlackPhone3G
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 Bekijk bericht
Ding is al zo oud dat er geen garantie meer opzit...
nog andere tips? iemand?
je hebt het dus niet over de iPhone 4 wit?

Edit: over welke iphone heb je het dan? aangezien in je opties de nieuwe witte staat denk ik dat het over die gaat (;

Laatst gewijzigd door BlackPhone3G; 05-05-11 om 14:48. Reden: vraag toevoegen
  #12  
Oud 05-05-11, 14:48
lbroek1 lbroek1 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: houten
Berichten: 203
Standaard

nee, iphone 3g 8gb van een maatje van me
  #13  
Oud 05-05-11, 14:54
BlackPhone3G BlackPhone3G is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: In Your Face
Berichten: 100
Stuur een bericht via MSN naar BlackPhone3G
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 Bekijk bericht
nee, iphone 3g 8gb van een maatje van me
oh haha, het kan altijd nogsteeds een hardware probleem zijn, ik gebruik ook nog een oude 3G heb nergens last van
  #14  
Oud 05-05-11, 14:55
lbroek1 lbroek1 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: houten
Berichten: 203
Standaard

hmmm ben ik mooi klaar mee dus...
  #15  
Oud 05-05-11, 15:16
BlackPhone3G BlackPhone3G is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: In Your Face
Berichten: 100
Stuur een bericht via MSN naar BlackPhone3G
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 Bekijk bericht
hmmm ben ik mooi klaar mee dus...
jaa sorry, ik weet ook niks anders, je kan nog even langs gaan bij een apple winkel om te vragen of het probleem bekend is
  #16  
Oud 06-05-11, 11:08
lbroek1 lbroek1 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: houten
Berichten: 203
Standaard

Nou na een dag prutsen ben ik er eindelijk uit!
Wat te doen:
Eerst Ireb > In Itunes herstellen naar een CF 4.1 > Redsn0w jailbreaken > Cydia unlocken..
Thx voor de hulp en het meedenken in elk geval!
  #17  
Oud 06-05-11, 21:36
brianpa brianpa is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 69
Standaard iphone 4 geen service

ik heb vandaag mijn iphone 4 laten ombouwen naar wit bij ifixmania
en nou blijft mijn telefoon steeds zeggen
geen service
weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
ik ga wel even contact opnemen met het bedrijf
  #18  
Oud 07-05-11, 09:32
Daffiej Daffiej is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Breda
Berichten: 16
Standaard

Had hetzelfde probleem na een reparatie (niet bij hun, maar een ander bedrijf) van mijn touchscreen. Touchscreen was kapot na een val en heb deze laten repareren. Na reparatie "geen service" op mijn scherm. Toestel teruggebracht (je hebt garantie op de reparatie/ombouw) en ze hebben m opgestuurd naar Solid Vision.

Inmiddels is hij geaccepteerd voor garantie, dus krijg of een refurb/nieuwe of mijn toestel wordt gerepareerd....
Waarschijnlijk hebben ze bij mijn reparatie of het logic board beschadigd, of de antenne gemold.

Gewoon teruggaan naar de shop waar je m hebt omgebouwd dus!

Laatst gewijzigd door Daffiej; 07-05-11 om 09:34.
  #19  
Oud 07-05-11, 11:28
Tobiasvk Tobiasvk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 Bekijk bericht
Nou na een dag prutsen ben ik er eindelijk uit!
Wat te doen:
Eerst Ireb > In Itunes herstellen naar een CF 4.1 > Redsn0w jailbreaken > Cydia unlocken..
Thx voor de hulp en het meedenken in elk geval!
laatste 3 dagen even druk geweest, nu weer even prutsen!
Ik zal eens even proberen of die manier van jou werkt, want volgens mij hebben we precies hetzelfde!

kun je daarna wel upgraden naar 4.2.1 en eventueel je jailbreak verwijderen? wil hem daarna alsnog jailbreaken maar dan naar 4.2.1

En daarna alleen apps downloaden en geen nutteloze tweaks want dan wordt hij echt traag!!
  #20  
Oud 07-05-11, 12:02
lbroek1 lbroek1 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: houten
Berichten: 203
Standaard

Ik heb hem op 4.1 gelaten. Bij redsnow wel 4.2.1 gebruikt. Succes!
Reageren

Labels
1015, error, geen service, iphone 4, provider, sim, simkaart, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
netwerkinstellingen Spreeuwke iPhone algemeen 4 13-09-10 12:23
geen netwerk meer 3GS na reset +shift nouska1976 iPhone algemeen 1 15-08-10 15:46
Geen Edge/3G na reset Trekhond Archief 5 15-01-10 15:57
Geen GPRS ontvangst na reset SergioEdelman iPhone algemeen 1 07-01-10 14:42
Netwerkinstellingen deleten... Fedor Archief 2 22-12-08 21:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:51.