//

Backup op nieuwe iphone zetten ?

Backup op nieuwe iphone zetten ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi Ik heb een nieuwe iphone 4 (witte),mijne vorige is in herstelling maar had die nog vlug gesynchroniseerd. Nu wil ik al die bestanden van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-06-11, 15:44
kriss kriss is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: turnhout
Berichten: 48
Standaard Backup op nieuwe iphone zetten ?

Hoi
Ik heb een nieuwe iphone 4 (witte),mijne vorige is in herstelling maar had die nog vlug gesynchroniseerd.
Nu wil ik al die bestanden van de vorige iphone op mijn nieuwe plaatsen maar ik kan alleen herstellen en zie nergens mijn oude bestanden staan om te backuppen en anders ben ik al mijn tel nummers enzo kwijt?
Is dit nog te fixen ?
Groeten
kristoff

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 juni 2011 om 15:43 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kriss Bekijk bericht
Hoi
Ik heb een nieuwe iphone 4 (witte),mijne vorige is in herstelling maar had die nog vlug gesynchroniseerd.
Nu wil ik al die bestanden van de vorige iphone op mijn nieuwe plaatsen maar ik kan alleen herstellen en zie nergens mijn oude bestanden staan om te backuppen en anders ben ik al mijn tel nummers enzo kwijt?
Is dit nog te fixen ?
Groeten
kristoff
Nu dacht ik toch als je een sychonisatie doet dat alle gegevens op de pc (itunes) worden gebackupt ??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-06-11, 11:27
timmej timmej is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Volgens mij krijg je een melding tijdens het (voor de eerste keer) aansluiten van je iphone.
Op het moment dat je hem met itunes verbindt vraagt hij of je hem als een nieuwe iphone wilt behandelen of dat je de de backup van je oude iphone wilt gebruiken.
Als je kiest voor de tweede optie zou itunes in principe alles op je nieuwe iphone moeten zetten.

Als dit niet werkt kun je ook de backup van de oude iphone handmatig terugzetten volgens mij.
  #3  
Oud 14-06-11, 11:32
wastaal wastaal is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

anders kiezen voor herstellen en dan een backup terugzetten.
  #4  
Oud 14-06-11, 20:31
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timmej Bekijk bericht
Volgens mij krijg je een melding tijdens het (voor de eerste keer) aansluiten van je iphone.
Op het moment dat je hem met itunes verbindt vraagt hij of je hem als een nieuwe iphone wilt behandelen of dat je de de backup van je oude iphone wilt gebruiken.
Als je kiest voor de tweede optie zou itunes in principe alles op je nieuwe iphone moeten zetten.

Als dit niet werkt kun je ook de backup van de oude iphone handmatig terugzetten volgens mij.
Klopt. In iTunes een rechtsklik op het icoontje van je iPhone en dan kiezen voor Reservekopie terugzetten.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #5  
Oud 22-06-11, 12:37
MJMB MJMB is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 28
Standaard

Ik hoop dat iemand dit nog leest.
Mijn probleem met iPhone4 is dat ik al mijn notities ben kwijtgeraakt.
Met druk rechtermuisklik op icoontje van iPhone krijg ik maar een reservekopie te zien. Dat is de laatste en die is net daarvoor automatisch gemaakt. Kan ik niet verder terug in de tijd? en hoe doe ik dat?

bvd
  #6  
Oud 23-06-11, 11:32
timmej timmej is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Alle backups van je Iphone worden opgeslagen in deze locatie:
Mac: ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/
Windows XP: \Documents and Settings\(username)\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup\
Windows Vista and Windows 7: \Users\(username)\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\

Uiteraard afhankelijk van welk operating system je draait op je computer.

Als je in deze folder maar 1 bestand vindt (de meest recente backup) dan ben je hoogst waarschijnlijk je notities kwijt.

Als je hier meerdere bestanden terug vindt is de kans groot dat je de notities terug kan zetten.
Om een backup uit deze folder terug op je iphone te zetten, sluit je iphone aan op itunes.
Ga nu naar het overzicht van je iphone, daar vind je een knopje "restore" houdt de linker shift ingedrukt en klik op "restore". Blader nu naar de locatie van de backup, en klaar!

Lees meer over backups (Engels) op deze website van apple:
iPhone and iPod touch: About backups

Succes!!
  #7  
Oud 23-06-11, 11:59
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timmej Bekijk bericht
Lees meer over backups (Engels) op deze website van apple:
iPhone and iPod touch: About backups
Of gewoon in NL:

http://support.apple.com/kb/HT1766?viewlocale=nl_NL
  #8  
Oud 23-06-11, 12:23
MJMB MJMB is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 28
Standaard

Beste Timmej,

Dank voor je reactie.[FONT=Arial][SIZE=2]
Ik kan inderdaad 10 backup files vinden, maar 9 zijn er van de ipod (op datum). Er staat er slechts 1 op van de iPhone4 (firmware 4.2.1) en dat is na elke sync de meest recente. Dus ik ben bang dat ik de notities kwijt ben.
Daarbij kan ik de de backup(s) wel aanklikken (klikken op 'openen') na het aanklikken van 'herstellen' in iTunes, maar daar blijft het bij. Daarna gebeurd er niets meer.

Is er ergens een optie om alle backups te bewaren in plaats van te overschrijven? Dit om toekomstige problemen te voorkomen.

Dank![/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 juni 2011 om 11:43 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht

Ik ga zeker kijken, dank!
  #9  
Oud 24-06-11, 14:40
timmej timmej is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Hoi MJMB,

Jammer genoeg ben je ze in dit geval inderdaad kwijt.

Wat betreft de optie om backups niet te overschrijven, voor zover ik weet bestaat dit niet.
Je zult het handmatig moeten doen, bijvoorbeeld door een mapje aan te maken in "mijn documenten" en daarin na elke sync de backup te plakken.
Dus, na elke sync de backup kopieeren en dan plakken in je aangemaakte map, noem de datum in de bestandsnaam van je backup, dat is makkelijk.

Het is niet handig, maar ik denk dat dit de enige manier is om meerdere backups op te slaan.

Succes ermee!
  #10  
Oud 24-06-11, 18:00
MJMB MJMB is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 28
Standaard

Dag Timmej,

Dank voor de uitleg! Wordt zeer gewaardeerd. Ik kwam er met de handleidingen niet echt uit. Dat spreekt elkaar nog wel eens tegen, danwel maakt de interpretatie te breed. Ik weet waar ik aan toe ben, jammer. Maar ga wel de backups maken zoals je aangeeft.
  #11  
Oud 24-06-11, 20:34
timmej timmej is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Een schrale troost is dat het niet snel nog een keer zal gebeuren.
Ik ben blij dat het je een beetje helpt, succes!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Backup iPad op een andere partitie laten zetten iDre iPad algemeen 8 03-11-11 17:52
Alle iDevices: Jailbreak, backup terug zetten. jack13 Jailbreak 4 24-06-11 14:48
iPad: oude backup 3.3 van ipad terug zetten Approxiamtely Jailbreak 0 10-02-11 12:29
Handmatige backup op mn iphone4 zetten gon1234abcd iPhone algemeen 2 02-08-10 15:29
Backup van oude iPhone, op een nieuwe iPhone zetten jstokman Archief 3 02-02-10 18:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:59.