//

Iphone 4 32gb €650,-

Iphone 4 32gb €650,- discussie in Koopinformatie en ervaringen forum; ( verdwijnt na registratie ) als mij dit was overkomen (wat nooit zou gebeuren) zou ik als ik opgelicht bleek te zijn hier noooooit neer gaan zetten "ik heb de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 23-08-10, 13:20
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

als mij dit was overkomen (wat nooit zou gebeuren) zou ik als ik opgelicht bleek te zijn hier noooooit neer gaan zetten "ik heb de iphone niet gekregen, mijn 325 euro is weg, jullie hadden gelijk"
Daarom weet ik eigenlijk wel hoe dit topic af zal lopen: jij meldt hier dat je je iphone hebt ontvangen en "lacht ons uit" omdat jij een super deal hebt gemaakt en wij ongelijk hebben gehad...

Ten eerste geloof ik niet dat je daadwerkelijk een iphone gekocht hebt op deze manier, en denk dat ik dat je hier gewoon wat reacties uit wil lokken.
en ten 2de mocht je het echt gedaan hebben, zal je toch nooit toegeven als het fout is gegaan....

plaats anders online ff de track en trace pagina van het pakje als hij onderweg is (uiteraard ff je adresgegevens weghalen enzo) , dat kunnen wij zien dat er inderdaad vanaf txel een pakje onderwge is... dat zou het verhaal al een stuk geloofwaardiger maken..

eigenlijk gaat hele topic nergens over maar ben toch wel benieuwd hoe dit "af gaat lopen"
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 23-08-10, 13:25
tjiet tjiet is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 54
Standaard

Spannend verhaal dit zeg, dapper dat je dit ook durft te delen

maar goed weet wel dat je een pic van jouw en je (nieuwe) iphone wel ff hier moet posten he !

EDIT: dit is gewoon reclame maken straks (morgen dus) waar WIJ allemaal HEEL GOEDKOOP een iphone kunnen krijgen

EDIT2: maar wat verwacht je dan als je zon verhaal hier post, dan moet dat toch "gediscuseerd" worden ? daar is een forum voor...

Laatst gewijzigd door tjiet; 23-08-10 om 13:35.
  #63  
Oud 23-08-10, 13:26
bekside bekside is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 127
Standaard

ik begrijp wat je bedoeld....

wanneer ik een track n trace nr. heb zal ik hem hier posten geen probleem.

en ook zal ik het meteen toegeven mocht er geen iphone in mijn pakketje zitten / geen pakketje komen.

ik hoop vandaag nog een track n trace nr. te krijgen, uiterlijk morgen anders zal inderdaad blijken dat ik het beter bij een willekeurig huis in een krachtwijk naar binnen had kunnen schuiven.

het was ook helemaal niet mijn bedoeling hier een 5 pagina lang topic van te maken....

ik kan mij herinneren dat een mod. als 4e/5e post heeft gevraagd tot er meer info was niet te reageren..... maar dat is weinig gehoor aan gegeven zo blijkt.

jullie horen het van me.

@Tjiet,

ik zal er een ware foto reportage van maken. samen met de pakket bezorger op de foto en al!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


zojuist even een scan van mijn bankafschrift bijgevoegd, had deze ook al naar de verkoper gestuurd als bewijs.

gaat dus om een betaling van €325,- al dacht ik dat de kosten van een spoedbetaling van dit bedrag afgehaald zouden worden dus heb er €4,50 bijgedaan......

daarna zag ik pas dat deze spoedbetalingskosten later nog van de rekening worden geschreven.

vandaar de bealing van €329,50 ipv €325,-
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg betaling.jpg‎ (17,3 KB, 184x gelezen)

Laatst gewijzigd door bekside; 23-08-10 om 13:36.
  #64  
Oud 23-08-10, 13:36
tjiet tjiet is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 54
Standaard

ik geloof je op je woord dat je je geld hebt overgemaakt, maar dat bewijst nog niks zonder track en trace of wat meer info van de verkoper...
  #65  
Oud 23-08-10, 13:39
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

ok bedankt! dit neemt mijn argwaan van het alleen reacties willen uitlokken een beetje weg.
Ben nu nog benieuwd naar de rest maar dat zullen we nog wel merken
  #66  
Oud 23-08-10, 14:06
bekside bekside is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tjiet Bekijk bericht
Spannend verhaal dit zeg, dapper dat je dit ook durft te delen

maar goed weet wel dat je een pic van jouw en je (nieuwe) iphone wel ff hier moet posten he !

EDIT: dit is gewoon reclame maken straks (morgen dus) waar WIJ allemaal HEEL GOEDKOOP een iphone kunnen krijgen

EDIT2: maar wat verwacht je dan als je zon verhaal hier post, dan moet dat toch "gediscuseerd" worden ? daar is een forum voor...
Beste tjiet,

1 Iphone heb ik besteld en die ga ik niet verkopen.... dus weet niet waar ik reclame voor aan het maken zou zijn.......

wel grappig om te zien welke verschillende theorien erop losgelaten worden hier!

dat terwijl ik gewoon flat out zeg hoe het ervoor staat.

Laatst gewijzigd door bekside; 23-08-10 om 14:09.
  #67  
Oud 23-08-10, 14:11
tjiet tjiet is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 54
Standaard

Ja dat bedoelde ik met dapper, theorien zijn ook leuk met dit soort onderwerpen
  #68  
Oud 23-08-10, 14:13
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bekside Bekijk bericht
ik begrijp wat je bedoeld....

wanneer ik een track n trace nr. heb zal ik hem hier posten geen probleem.

en ook zal ik het meteen toegeven mocht er geen iphone in mijn pakketje zitten / geen pakketje komen.

ik hoop vandaag nog een track n trace nr. te krijgen, uiterlijk morgen anders zal inderdaad blijken dat ik het beter bij een willekeurig huis in een krachtwijk naar binnen had kunnen schuiven.

het was ook helemaal niet mijn bedoeling hier een 5 pagina lang topic van te maken....

ik kan mij herinneren dat een mod. als 4e/5e post heeft gevraagd tot er meer info was niet te reageren..... maar dat is weinig gehoor aan gegeven zo blijkt.

jullie horen het van me.

@Tjiet,

ik zal er een ware foto reportage van maken. samen met de pakket bezorger op de foto en al!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


zojuist even een scan van mijn bankafschrift bijgevoegd, had deze ook al naar de verkoper gestuurd als bewijs.

gaat dus om een betaling van €325,- al dacht ik dat de kosten van een spoedbetaling van dit bedrag afgehaald zouden worden dus heb er €4,50 bijgedaan......

daarna zag ik pas dat deze spoedbetalingskosten later nog van de rekening worden geschreven.

vandaar de bealing van €329,50 ipv €325,-
Wat moet dat nou voorstellen?
Je bankafschrift???
Dit heb je gewoon zelf in elkaar geknutseld, en slecht ook
  #69  
Oud 23-08-10, 14:20
bekside bekside is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 127
Standaard

Beste mr. Decibel.

waarom volgt u dit topic uberhaupt?
als ik alleen maar reacties wil uitlokken waarom geeft u mij al die reacties dan!?

het maakt zowiezo niet uit wat ik hier post / typ, als ik een scan stuur heb ik hem zelf in elkaar geknutseld. een foto zal ik hem wel gefotoshopped hebben?

vind het wel fijn datu het idee hebt dat ik zo ontzettend getalenteerd ben!
dank hiervoor!

ik zal het bij fortis door geven dat hun bankafschriften net een slecht knutselwerk lijkt!

ps. was het dan ook niet slimmer geweest als ik er daadwerkelijk €325,- van had geknutseld?
  #70  
Oud 23-08-10, 14:32
tjiet tjiet is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
zojuist even een scan van mijn bankafschrift bijgevoegd, had deze ook al naar de verkoper gestuurd als bewijs.
Als hij deze dan ook accepteerd is hij echt niet helemaal lekker...
  #71  
Oud 23-08-10, 14:41
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Modbreak:
Omdat dit topic helemaal uit de hand loopt en al een hele tijd over bitter weinig gaat, hebben we de beslissing genomen het topic te sluiten. Jammer genoeg hebben sommige personen niet genoeg manieren om een discussie op niveau te voeren.

  #72  
Oud 25-08-10, 08:49
bekside bekside is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 127
Standaard BekSide's Marktplaats Iphone Gate, (afloop)

Beste forumlezers!

zoals veel van jullie hebben kunnen lezen in mijn vorige topic die reeds gesloten is......(https://forum.iculture.nl/f41/k...2gb-650-a.html

heb ik via marktplaats een voorschot betaling gedaan op een Iphone 4 32gb.
hier heb ik €329,50 voor betaald, de verkopen zou deze dan opsturen en wanneer ik deze in goede staat zou ontvangen de volgende helft overmaken naar meneer.

echter heb ik daar ook bij gezegd dat wanneer ik tevreden was en de iphone in goede staat ontvang ik er 3 stuks af wilde nemen.

de zaken staan er tot dusver zo voor:

de verkoper beloofde het pakket maandag al op de post te doen maar verzuimde en was volgens de e-mail die hij mij gestuurd heeft te laat bij het postkantoor.

in deze zelfde mail stuurde hij de vraaf of hij er meteen 3 stuks op zou sturen. zodat die andere 2 niet later nog hoeven te komen!

u snapt dat ik hier ja op heb geantwoord maar het net als jullie allemaal waarschijnlijk ook erg vreemd zou vinden als meneer 3 iphone's 4 opstuurd naar een wild vreemde die maar €329,50 over heeft gemaakt.......

hierna de afspraak gemaakt dat hij de volgende morgen om 09:00 het pakketje meteen post.

dinsdag om 09:28 kreeg ik dan ook een mail met de mededeling dat zijn vrouw het pakket op de post had gedaan en ik na zijn werk (daarom stuurde zijn vrouw het pakket weg) het track en trace nummer zou krijgen.

toen ik dinsdagavond om 7 uur nog steeds geen bericht had betreffende het track en trace nummer heb ik een dringend verzoek gestuurd dit z.s.m. alsnog te doen.
uiteindelijk tot mijn verdriet geen reactie meer ontvangen en ben maar rustig gaan slapen.

nu werd ik vanmorgen wakker en had om 04:36 vanmorgen een email ontvangen met de tekst:

------------------------------------------------------------------
Goedemorgen,

aandringen is geen probleem, mijn vrouw heeft er drie in totaal weg gedaan die behoren vandaag bij u aan te komen.

mvg.

-------------------------------------------------------------------

(ik had 2 emails gestuurd waarin ik zei dat ik niet wilde aandringen maar toch graag een track n trace nr. zou willen ontvangen)

dit is dus tot zover hoe het ervoor staat met de iphone.(?)(?)
uiteindelijk dus alsnog geen track en trace nummer gekregen.........

vandaag dus nog even afwachten of ik inderdaad een pakketje binnen krijg. en ook dan weet ik niet zo goed wat ik ermee moet......

wat zeggen jullie?

het hele verhaal filmen wanneer ik het pakketje open? zodat meneer uiteindelijk niet kan zeggen dat hij 3(!)(!) iphones naar mij heeft verzonden terwijl er eigenlijk 3 stenen inzitten?

hoe kan ik dit het best aanpakken aangezien zelfs mij het zeer onwaarschijnlijk lijkt dat meneer daadwerkelijk 3x een iphone 4 heeft opgestuurd!

Bvd voor de reacties!

ik hoop dat er in dit topic geen onzin gaat plaats vinden zoals in mijn vorige zodat deze wel open kan blijven!

Mvg
BekSide

P.S. ik wil ook nog even benadrukken dat het zoals bekend om een gok gaat,
ben me er helemaal van bewust dat dit niet het allerslimste is wat je kan doen met het kopen van een iphone over marktplaats!

gelieve hieronder dus niet te reageren als je enige doel is mij te laten weten hoe dom ik wel niet ben geweest zo maar geld over te maken via marktplaats!

Laatst gewijzigd door bekside; 25-08-10 om 09:05.
  #73  
Oud 25-08-10, 09:09
koeniecom koeniecom is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 55
Standaard

Als ik jou was, zou ik starten met alles op video opnemen op het moment dat de postbode aanbelt. En dan niet stoppen met filmen totdat je het pakket hebt uitgepakt...
Maar als ik dit verhaal zo lees, denk ik dat je helemaal nooit iets gaat krijgen. Waarom zou die gast al die moeite doen? Hij heeft zijn geld immers al gekregen...
Toch blijf ik voor je hopen dat het allemaal goed afloopt en je gewoon drie iPhone 4 doosjes krijgt.
Zullen we afspreken dat ALS je er drie krijgt, ik er één van je mag kopen? Voor 329,50 euro? Dan kom ik hem wel zelf bij je ophalen
  #74  
Oud 25-08-10, 09:13
bekside bekside is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 127
Standaard

dat is een vraag die ik mij de laatste 3 dagen ook al stel....

hij heeft zijn geld al sinds maandag. heeft mij dit ook duidelijk gemaakt via de email.

toch blijft hij telkens mailen ook op eigen iniatief! op elke vraag die ik stel krijg ik vaak binnen het half uur antwoord!

hij heeft zijn geld toch al, dat raakt hij bijna onmogelijk nog kwijt!

de enige reden die ik kan bedenken mij dan alsnog dagelijk 2 a 3 mails te sturen is als hij wil gaan voor de jackpot, dus denkt er nog meer uit te kunnen halen...

of het is één groot spel van hem en geniet ervan. dat is ook nog een optie natuurlijk!
  #75  
Oud 25-08-10, 09:19
koeniecom koeniecom is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 55
Standaard

Zijn er misschien nog mogelijkheden voor jou om het geld terug te krijgen? Bijvoorbeeld storneren via de bank?
Hoe heb je hem betaald? Overschrijving? Of PayPal?
Het kan best zijn dat je een transactie tot een x aantal dagen na overschrijven ongedaan kunt maken. En jouw oplichter probeert je dat aantal dagen nog aan het lijntje te houden, zodat jij het geld niet meer terug kunt halen...
Dus als ik jou was zou ik ff een belletje naar de bank doen.
  #76  
Oud 25-08-10, 09:29
Smarzzz Smarzzz is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 77
Standaard

Storneren kan niet bij overmaking, enkel bij incasso...
  #77  
Oud 25-08-10, 09:31
blue flake blue flake is offline
 
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 13
Standaard

Storneren is in principe alleen mogelijk bij automatische incasso's. Helaas niet als je zelf geld hebt overgemaakt. Een bank verwijst naar de voorwaarden dat de koper en verkoper dit onderling moeten oplossen. Idem voor Ideal.

@ Bekside er stond me iets van bij dat jij SNS of Fortis had? Anders kun je hun voorwaarden nog doornemen, staan online als het goed is.
  #78  
Oud 25-08-10, 09:37
bekside bekside is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 127
Standaard

het geld heb ik overgemaakt van een Fortis naar SNS rekening.
op vrijdagavond als spoedbetaling zijnde, in de hoop dat het mischien die zaterdag nog op de rekening van de verkoper had gestaan zodat ik het de maandag al had kunnen ontvangen..

jammer genoeg is dit dus allemaal niet gelukt, en heb het geld dus via een normale online betaling overgemaakt.
dus zal weinig te vertellen hebben
  #79  
Oud 25-08-10, 09:56
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Het kan natuurlijk ook zijn, met het oog op dat hij gewoon reacties terugstuurt, dat ie meeleest hier.
  #80  
Oud 25-08-10, 10:03
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Nee, op iPhoneclub lezen alleen eerlijke mensen mee

* volgt aandachtig de ontwikkelingen
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 650 euro bij Kijkshop black_tear Koopinformatie Nederland 1 21-12-10 21:53
Iphone 4 32GB UK Locked sjonson Koopinformatie Nederland 88 05-10-10 14:51
Iphone 3GS 32gb vs Ipod touch 32gb PeHa5772 Koopinformatie Nederland 8 24-01-10 21:48
Migratie Treo 650 -> iPhone? DutchVince Archief 1 18-10-07 16:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:39.