//

iPhone via Apple.nl of Dixons.nl? (garantie)

iPhone via Apple.nl of Dixons.nl? (garantie) discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Misschien kunnen jullie mij helpen met de vraag die door mijn hoofd speelt. Ik wil de iPhone 6 (simlockvrij, zonder abonnement) bestellen en wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-09-14, 16:06
frenky1989 frenky1989 is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 16
Standaard iPhone via Apple.nl of Dixons.nl? (garantie)

Hoi,

Misschien kunnen jullie mij helpen met de vraag die door mijn hoofd speelt.
Ik wil de iPhone 6 (simlockvrij, zonder abonnement) bestellen en wil graag weten wat het handigste is voor de garantie.
Mijn iPhone 5 heb ik bij de Apple Store in Amsterdam gehaald, dit was destijds interessant omdat de Apple Store daar 1 jaar extra garantie gaf (als verkooppunt), bovenop de 1 jaar Apple-garantie.
Maar recent wilde ik mijn iPhone via Apple Support ter reparatie opsturen, die gaven aan dat ik mijn garantie moest claimen bij de Apple Store in Amsterdam (omdat ik buiten de 1 jaar zit).
Door dit voorval twijfel ik waar ik nu de iPhone 6 ga halen.

Optie 1:
- Dixons biedt 3 jaar garantie. Alleen heb ik van een aantal mensen negatieve verhalen gehoord m.b.t. de reparatieservice van Dixons. De reparatieservice schijnt niet zo coulant te zijn. Er wordt snel aangegeven dat het ''probleem'' niet onder de garantie valt.

Optie 2:
- Apple.nl biedt 1 jaar eigen garantie en de ''Europese garantie''. Hierdoor heb je wel altijd de Apple-service, maar buiten het 1-jaar Apple garantie ben je afhankelijk van Apple of je garantieclaim wordt goedgekeurd.

Waar kan ik het beste de iPhone 6 halen?
Wat zijn jullie ervaringen?

Groeten,

Frank
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-14, 18:41
strepenkat strepenkat is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 12
Standaard

Bij I-Centre ook 3 jaar garantie. Iemand daar ervaring mee?
  #3  
Oud 30-09-14, 23:31
krizzz krizzz is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Zit met hetzelfde vraagstuk en blijf het apart vinden, voor het 2e jaar garantie verwijst Apple je dus naar de fysieke winkel. Een winkel dat in eigendom is van henzelf!

Toch denk ik dat het 3e jaar garantie van de Dixons ook niet veel toegevoegde waarde heeft.....
  #4  
Oud 01-10-14, 12:14
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Wat ik uit de voorwaarden van Dixons kan halen is men er van uit gaat dat de klant zelf in het derde jaar ook een bijdrage doet in de kosten. Er is dus garantie maar niet volledig in het derde jaar.
Ik zie dat men uitgaat van garantietermijn en gemiddelde gebruiksduur. Men zegt dat men op Apple hardware, drie jaar garantie biedt. Men stelt ook dat de gemiddelde gebruiksduur voor mobiele telefoon/PDA's, 2 jaar is. Maar omdat men het over drie jaar bij Apple heeft ga ik even van drie jaar uit. In de volgende tabel (Wat is mijn recht binnen de gemiddelde gebruiksduur?) lees je dan dat Dixons in het derde jaar een eigen bijdrage verwacht van 67% bij een reparatie.

https://www.dixons.nl/klantenservice...n#section=1268
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 6 bij Dixons Apple Care+ bij Apple charlotte2912 iPhone accessoires en onderdelen 8 19-09-14 00:29
Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store? adamba iPhone algemeen 4 24-04-12 12:07
garantie dixons risb1 iPhone algemeen 5 07-06-10 19:21
Garantie iPhone oordopjes bij Dixons Dennis² iPhone accessoires en onderdelen 5 27-01-10 12:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:19.