iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone X bestellen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/179240-iphone-x-bestellen.html)

020 27-10-17 11:07

Hier om 09:11 besteld, nog steeds geen bestelbevestiging en geen verzendtijd. (De datums worden bevestigd zodra je betaling is ontvangen.)

vink_sander 27-10-17 11:09

Is er iemand die wél een reservering heeft kunnen maken om op te halen in de Apple Store zelf?

Ik zat vanmorgen met meerdere apparaten klaar. Toen ik rond 09:10 kon bestellen leverdatum al opgelopen naar 2-3 weken en kon ik niet in de winkel zelf ophalen.

belgiumiphone 27-10-17 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maccerend (Bericht 1036973)
Inderdaad, was binnen 2 minuten met Mastercard...

Ik heb nog steeds geen bevestiging van de bestelling. Bestelling op 9:03 gedaan en betaald met MasterCard, onmiddellijk de mail gekregen dat mijn bestelling wordt verwerkt (daarin staat de levering op 3/11), maar sindsdien niets meer. En het is intussen 11:10.

flappah 27-10-17 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vink_sander (Bericht 1036982)
Is er iemand die wél een reservering heeft kunnen maken om op te halen in de Apple Store zelf?

Ik zat vanmorgen met meerdere apparaten klaar. Toen ik rond 09:10 kon bestellen leverdatum al opgelopen naar 2-3 weken en kon ik niet in de winkel zelf ophalen.

Geen idee. Ik heb de optie nooit ingeschakeld gezien. Het enige dat het zegt is dat de iPhoneX NU niet op te halen is. Tja .. als ze me nu de optie geven om 'm te preorderen en over 5 a 6 weken op te halen, dan ben ik ook al tevreden. Het gaat mij vnl om het kunnen ophalen.

belgiumiphone 27-10-17 11:12

Edit 11:12: nu staat mijn bestelling wel opgenomen onder "Mijn bestellingen" op de website van Apple, als "Bestelling in behandeling". En de levertermijn is nog steeds 3/11 :):):):)

Maar ik heb dus geen bevestiging gekregen van de betaling (via MasterCard).

vink_sander 27-10-17 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 1036985)
Geen idee. Ik heb de optie nooit ingeschakeld gezien. Het enige dat het zegt is dat de iPhoneX NU niet op te halen is. Tja .. als ze me nu de optie geven om 'm te preorderen en over 5 a 6 weken op te halen, dan ben ik ook al tevreden. Het gaat mij vnl om het kunnen ophalen.

Heb ik dus ook. Maar ik zie ook nergens de mogelijkheid om een datum/tijd te reserveren in de Apple Store zelf.
Ik moet de iPhone ook zelf kunnen ophalen.

020 27-10-17 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vink_sander (Bericht 1036987)
Heb ik dus ook. Maar ik zie ook nergens de mogelijkheid om een datum/tijd te reserveren in de Apple Store zelf.
Ik moet de iPhone ook zelf kunnen ophalen.

Dit kan pas vanaf 3-11

vink_sander 27-10-17 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 1036988)
Dit kan pas vanaf 3-11

Hmm oke. Afwachen maar.
Ik dacht dat het namelijk wel kon. Wat ik in ieder geval begreep vanuit het nieuws bericht over de pre-order van de iphone x, vandaar:O

flappah 27-10-17 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vink_sander (Bericht 1036987)
Heb ik dus ook. Maar ik zie ook nergens de mogelijkheid om een datum/tijd te reserveren in de Apple Store zelf.
Ik moet de iPhone ook zelf kunnen ophalen.

Raar he. In de afgelopen jaren was juist dit proces heel simpel. Aanvinken wat je wilde hebben, tijd aanvinken en klaar. Geen betaling, alleen een reservering. Werkte prima! Die mogelijkheid heb ik nu niet kunnen vinden. Ik ben zelfs nog even wezen zoeken in m'n bookmarks naar de link die in vorige jaren werkte maar ik kon die niet meer vinden.

Ik heb het idee dat dit wat wij willen pas vanaf volgende week vrijdag mogelijk wordt. Maar dan sta je wel achteraan in de rij met ophaaldatums van medio tot eind Januari.

Mad_Wally 27-10-17 11:31

Zilveren 64gb besteld via de site van T mobile met verlenging. Bestelling rond om 9.01 ordernummer eindigt op 2236.

PvS79 27-10-17 11:32

9:04 via de app besteld, iPhone X Zilver 256 GB, betaling meteen verwerkt (sms gekregen van MasterCard 30 seconden later).

Nog geen bevestiging email van Apple gehad, maar de bestelling staat gewoon in mijn Apple account met leverdatum 3 november. ��

trevisnl 27-10-17 11:38

Mijn status is nu verandert naar 'In afwachting van actie', als ik over de informatie button hover staat er "Je bestelling wordt op dit moment gecontroleerd. We kunnen binnenkort contact met je opnemen als we meer informatie nodig hebben." en erboven staat "Actie vereist: In afwachting van betaling", maar die heb ik al gedaan.

Achja, er is in iedergeval iets verandert op de apple site.. hahaha

020 27-10-17 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 1036996)
Mijn status is nu verandert naar 'In afwachting van actie', als ik over de informatie button hover staat er "Je bestelling wordt op dit moment gecontroleerd. We kunnen binnenkort contact met je opnemen als we meer informatie nodig hebben." en erboven staat "Actie vereist: In afwachting van betaling", maar die heb ik al gedaan.

Achja, er is in iedergeval iets verandert op de apple site.. hahaha

Heb precies hetzelfde..

Maccerend 27-10-17 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 1036984)
Ik heb nog steeds geen bevestiging van de bestelling. Bestelling op 9:03 gedaan en betaald met MasterCard, onmiddellijk de mail gekregen dat mijn bestelling wordt verwerkt (daarin staat de levering op 3/11), maar sindsdien niets meer. En het is intussen 11:10.

Kijk eens in de Apple Store App, account > mijn bestellingen

In de app is mijn bestelling verwerkt en staat op levering 3 november...

Guest-20230221190139 27-10-17 11:54

Mijn status blijft staan op "Bestelling geplaatst" en ik heb om 9:15 besteld. Betaald met creditcard maar daar is alleen een reservering van €1 op gedaan. Ik heb nog nooit iets via de Apple Store gekocht dus ik weet niet of dit de normale gang van zaken is.

iPhoneAlot 27-10-17 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaimybroere (Bericht 1036999)
Mijn status blijft staan op "Bestelling geplaatst" en ik heb om 9:15 besteld. Betaald met creditcard maar daar is alleen een reservering van €1 op gedaan. Ik heb nog nooit iets via de Apple Store gekocht dus ik weet niet of dit de normale gang van zaken is.

Ja, die €1 is een test. De afschrijving gebeurt op de dag van verzending.

Guest-20230221190139 27-10-17 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1037001)
Ja, die €1 is een test. De afschrijving gebeurt op de dag van verzending.

Ah oke goed om te weten, thanks! :)

Maccerend 27-10-17 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaimybroere (Bericht 1037002)
Ah oke goed om te weten, thanks! :)

De afschrijving is na de test van 1,- bij mij een minuut later gedaan...

ergoboy 27-10-17 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 1036927)
Voilà. Voor het eerste sinds de iphone 6 / 6 plus ben ik echt enthousiast over een nieuw model van de iphone (hij is wel heel duur, maar toch wil ik hem).

Voor het eerst sinds 2014 wil ik dus een iphone op de eerste dag kunnen bemachtigen/bestellen. Ik weet dat het heel moeilijk zal zijn om morgen 27/10/2017 de iphone X te kunnen bestellen (met het oog op een levering op 03/10/2017), maar ik ga het natuurlijk wel proberen.

Om de slaagkansen te verhogen, heb ik wel wat tips doorgenomen. Ik heb mij als volgt voorbereid:

- in de apple Store app en op de website van Apple ingelogd (op de iphone)
- leveradres en betaalgevens van mijn account zijn in orde
- ik weet natuurlijk al welk model ik wil (iphone X Space grey 64GB).
- in de Apple Store app heb ik dit model van iphone als favoriet toegevoegd.

Morgen om 9:00/9:01 probeer ik via de app de bestelling te doen.

Zijn er nog tips? Zaken die mijn kansen verhogen?

Ik heb hem besteld om 09..xx IPhone X silver 256 gb ..hopelijk 1 van de weken afgeleverd dan koopt mijn wederhelft mijn 7 plus over.die zit nu op een iphone 5 .dus dat word een hele vooruitgang😁 de 5 krijgt dan ook weer een nieuw leven bij de moeder,en een nieuwe batterij 😁

Jerno 27-10-17 12:40

Vanmorgen ook met 2 computers ingelogd gezeten.
Om 9.06 voor het eerst kunnen bestellen.
levertijd was direct 2-3 weken.
Heb met Apple gebeld na een uur in de wacht iemand aan de telefoon gehad.
Deze persoon vertelde mij dat er verschillende mensen al eerder konden pr-ordenen, en de beschikbare toestellen al hadden gereserveerd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.