iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone X bestellen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/179240-iphone-x-bestellen.html)

marcmonster 27-10-17 15:24

Ik moet zeggen dat dit wel echt heel lang duurt... https://i.imgur.com/2GYBJp8.png

gundamangel 27-10-17 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deuxani (Bericht 1036951)
Ik ga er maar vanuit dat levering op basis van ordernummer gaat in plaats van betaling. Ik heb de App (waar ik mijn creditcard gegevens ingevuld klaar had staan en de X had gefavourite) tig keer gerefreshed maar de Apple.com website op de computer was eerder online. Ik heb toen maar daar besteld en via iDeal betaald om 9:05. Ik heb daardoor ook nog geen leverdatum (duurt een uur), terwijl mensen met een creditcard dus meteen weten waar ze aan toe zijn. Fingers crossed voor 3 november.

De online store was idd eerder online dan de app. Gelukkig ook mijn MacBook en de laptop van de zaak stand-by. Heb hem wel op 3 november binnen maar store kwam niet netjes om 9:01 online

020 27-10-17 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcmonster (Bericht 1037035)
Ik moet zeggen dat dit wel echt heel lang duurt... https://i.imgur.com/2GYBJp8.png

Hoelaat besteld? En zeker ook via iDeal?

marcmonster 27-10-17 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 1037037)
Hoelaat besteld? En zeker ook via iDeal?

9:14 want toen was ik er ein-de-lijk doorheen en inderdaad met iDeal..

ronnietjuh 27-10-17 15:36

Ik ook met iDeal, en 09:14 eerste en laatste mail gehad. Nu steeds aan het kijken of ik een nieuwe mail krijg!

marcmonster 27-10-17 15:47

Zojuist deze informatie gekregen:
Maakt u zich geen zorgen. Als u het Web-ordernummer, beginnend met een W heeft ontvangen is de order geplaatst. Door de enorme toeloop is de elektronische verwerking van alle orders vertraagd. Ik raad u aan om in de loop van de dag via het OLSS platform. waarop kunt inloggen met uw Apple ID de stand van zeken te controleren.

ronnietjuh 27-10-17 15:56

Dan wacht ik rustig af heb een webnummer.

W4813

marcmonster 27-10-17 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronnietjuh (Bericht 1037041)
Dan wacht ik rustig af heb een webnummer.

W4813

Zo kort? Ik heb echt 9 cijfers haha

Vox 27-10-17 15:59

Ik heb inderdaad een W nummer. Maar met iDeal betaalt en nog steeds geen bevestiging. Ga er vanuit dat het goedkomt maar een levering op 3 nov zal niet aan de orde zijn vrees ik als ik alles hier zo lees.

ronnietjuh 27-10-17 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcmonster (Bericht 1037042)
Zo kort? Ik heb echt 9 cijfers haha

Ik heb er ook 9 hahaha.
Dit zijn de eerste 4 hahaha.

peerfineer 27-10-17 16:11

09:02 via de app snel en soepel kunnen bestellen. De website kwam 5 minuten later pas in beeld. Dus daar zit geen lijn of logica in. Leverbevestiging/datum kwam pas een uur later in beeld: 3 november worden er hier twee van 265gb bezorgd, zilver en spacegrey. Afgerekend met Mastercard.

Status op dit moment: "verzending wordt voorbereid".

Mij hoor je niet klagen ;)

ronnietjuh 27-10-17 16:42

Status is veranderd.

Actie vereist: In afwachting van betaling

marcmonster 27-10-17 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronnietjuh (Bericht 1037048)
Status is veranderd.

Actie vereist: In afwachting van betaling

Hier ook, vind het maar eng staan

deuxani 27-10-17 17:02

Ik heb dat ook nog steeds maar de Apple chat medewerker zei dat door de drukt de system niet up to date zijn. Als je een ordernummer hebt is er niks aan de hand.

Het zal ook wel, ik ben alleen heel benieuwd naar de leverdatum.

Icewire 27-10-17 17:08

Ik heb net ook nog even contact gehad met apple store support. Toen ik eindelijk een medewerker aan de lijn kreeg was zijn eerste reactie (nog voordat ik mijn vraag kon voorleggen) "heeft u toevallig een probleem met de ideal betaling"........ waarop ik zei....uh nee (:confused:) ik heb betaald met credit card met maar ik begreep al dat daar problemen mee zijn. Na zijn toelichting schijnen de problemen dusdanig van omvang te zijn dat zij daarover worden plat gebeld:eek:.

Mijn vraag ging echter over de leverdatum. Op het moment van bestellen zag ik nog net even 03-11 als leverdatum staan en pas bij de bevestiging via de mail de 20-27 als datum. Dus ik belde met de prille hoop of er nog een positievere status update zou komen m.b.t. de leverdatum. Wat blijkt, het systeem van apple ligt dusdanig overhoop dat een groot deel van de apple medewerkers die telefonische ondersteuning moeten geven geen werkend systeem hebben. Mede daardoor schijnen de genoemde leverdata uit onze bevestigingen een "voorlopige leverdatum" te zijn (lekker duidelijk zet dat dan in de mail!!). Hij verzekerde mij dat ik in 1 tot 3 dagen tijd een definitieve c.q. nauwkeurige leverdatum ontvang/kan inzien op mijn account. De datum die wij nu dus hebben is een uiterste datum en kan dus alleen nog maar gunstiger worden naarmate apple zijn systeem weer op orde heeft.

Ik weet natuurlijk niet of dit voor iedereen geldt dus fingers crossed.....

cruzr 27-10-17 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vink_sander (Bericht 1036982)
Is er iemand die wél een reservering heeft kunnen maken om op te halen in de Apple Store zelf?

Ik zat vanmorgen met meerdere apparaten klaar. Toen ik rond 09:10 kon bestellen leverdatum al opgelopen naar 2-3 weken en kon ik niet in de winkel zelf ophalen.

Ik heb om 9u05 een reservering kunnen maken om op 3 november op te halen in Brussel, vrijwel meteen daarna had ik de bevestigingsmail van de reservatie in m'n mailbox zitten!

ronnietjuh 27-10-17 19:19

Leverdatum 20/27 november 😭

Esy 27-10-17 21:08

Wat ik niet snap, ik kon om 8:10 al een verlenging met een X 64GB bij Belsimpel afsluiten.
Misschien dat ze zelf een préorder hadden gedaan en daaruit alvast gingen verkopen?
Had het idee dat dat niet mocht van Apple.

Vanmiddag even contact gehad met de verkoopafdeling van KPN en die gast wist te melden dat ze er met deze aantallen genoeg hadden tot komende dinsdag. Lijkt mij een beetje een broodje aap want hoe kan je dat inschatten.

Vox 27-10-17 21:23

Toch zonde. Was er snel bij in de hoop dat 3 november de dag zou zijn. Helaas krijg ik net een mail met bevestiging dat levering 20-27 nov is. Zou het echt door de iDeal betaling komen? Baal er wel van.

NH2505 27-10-17 21:46

Net even bestelstatus gecheckt, is van bestelling geplaatst naar bestelling in behandeling gegaan. Nog steeds levering 20-27/11...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:34.