iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone X bestellen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/179240-iphone-x-bestellen.html)

020 27-10-17 12:44

Heb nu een nieuwe status gekregen: 'Actie vereist: In afwachting van betaling'. Ik heb betaald via iDeal, waarbij het geld gelijk van mijn rekening is afgegaan. Ik snap het niet meer.

AppleFreaks 27-10-17 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jerno (Bericht 1037007)
Vanmorgen ook met 2 computers ingelogd gezeten.
Om 9.06 voor het eerst kunnen bestellen.
levertijd was direct 2-3 weken.
Heb met Apple gebeld na een uur in de wacht iemand aan de telefoon gehad.
Deze persoon vertelde mij dat er verschillende mensen al eerder konden pr-ordenen, en de beschikbare toestellen al hadden gereserveerd.


ik hoorde net ook een raar verhaal van een apple medewerker die zei dat men gisteren avond vanaf 8 uur al kon pre orderen en vandaag de gewone aankoop kon doen

Chesus007 27-10-17 13:13

Ik vind het ook allemaal raar hoor. Zoals velen stond ik ook op tijd met alles klaar. Om 09:01 uur nog altijd geen beweging. Wat later eindelijk op de app en op de site geraakt en al levertijden van 2-3 weken en blijkbaar kon ik toen al niet meer de Spacegrijs van 256 GB nemen. Maarja blij voor diegenen waarbij het wel gelukt is. Ik ga mijn geluk dan eens testen op 03 november zelf in de Apple Store in Brussel. Denken jullie dat je daar nog kans zou maken? Iemand toevallig al meer gehoord over de voorraad bij Coolblue?

Greetz

Guest-20230221190139 27-10-17 13:22

Mijn bestelling is nu volledig uit mijn account verdwenen.....

AppleFreaks 27-10-17 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaimybroere (Bericht 1037012)
Mijn bestelling is nu volledig uit mijn account verdwenen.....

hoorde net bij apple dat dit bij meer mensen gebeurd was die via ideal betaald hebben iemand had levering op 6 november maar kreeg geen mail. nadat hij gebeld had met apple bleek er iets niet te zijn gegaan met zijn order, telefonisch nieuwe order geplaatst en nu pas in December geleverd bij deze persoon, hoe zuur is dat dan :eek:

Guest-20230221190139 27-10-17 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AppleFreaks (Bericht 1037013)
hoorde net bij apple dat dit bij meer mensen gebeurd was die via ideal betaald hebben iemand had levering op 6 november maar kreeg geen mail. nadat hij gebeld had met apple bleek er iets niet te zijn gegaan met zijn order, telefonisch nieuwe order geplaatst en nu pas in December geleverd bij deze persoon, hoe zuur is dat dan :eek:

:confused: Dat is extreem zuur. Lijkt veel mis te zijn gegaan vanochtend. Het vreemd is dat ik wel een mail heb gekregen waarin staat dat mijn bestelling wordt verwerkt....

Maccerend 27-10-17 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AppleFreaks (Bericht 1037010)
ik hoorde net ook een raar verhaal van een apple medewerker die zei dat men gisteren avond vanaf 8 uur al kon pre orderen en vandaag de gewone aankoop kon doen

Lijkt me meer broodje aap.. Wel kon je gisterenavond via GoLemon pre-ordenen, Of via Amac al iets eerder, echter zij zullen pas kunnen uitleveren als ze daadwerkelijk van Apple haar voorraad krijgen, idem geldt voor Coolbleu. Zij verwachten tussen 30 okt en 3 nov wellicht iets meer duidelijkheid te kunnen geven over eventuele voorraad... Maar het allemaal zeer beperkt.. was ook bekend...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 October 2017 om 13:31 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaimybroere (Bericht 1037014)
:confused: Dat is extreem zuur. Lijkt veel mis te zijn gegaan vanochtend. Het vreemd is dat ik wel een mail heb gekregen waarin staat dat mijn bestelling wordt verwerkt....

Als miljoenen gaan pre ordenen, dan gaan er zaken mis... Vooral met Ideal, dat is nu eenmaal een systeem wat soms niet fatsoenlijk doorloopt. Bijenkorf, Coolblue hebben e rook vaak last van met drukkere dagen. Daarom betaal ik altijd online met mijn Mastercard van BUNQ Bank...;)

Guest-20230221190139 27-10-17 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maccerend (Bericht 1037015)
Lijkt me meer broodje aap.. Wel kon je gisterenavond via GoLemon pre-ordenen, Of via Amac al iets eerder, echter zij zullen pas kunnen uitleveren als ze daadwerkelijk van Apple haar voorraad krijgen, idem geldt voor Coolbleu. Zij verwachten tussen 30 okt en 3 nov wellicht iets meer duidelijkheid te kunnen geven over eventuele voorraad... Maar het allemaal zeer beperkt.. was ook bekend...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 October 2017 om 13:31 ----------



Als miljoenen gaan pre ordenen, dan gaan er zaken mis... Vooral met Ideal, dat is nu eenmaal een systeem wat soms niet fatsoenlijk doorloopt. Bijenkorf, Coolblue hebben e rook vaak last van met drukkere dagen. Daarom betaal ik altijd online met mijn Mastercard van BUNQ Bank...;)

Ik heb zelf inderdaad ook met creditcard betaald, voor de zekerheid. Maar ook daar lijkt het dus niet helemaal goed gegaan te zijn. Maar even contact opnemen met Apple, dan waarschijnlijk wat meer duidelijkheid.

ronnietjuh 27-10-17 13:33

Hier nog steeds dezelfde melding als vanmorgen

Verzendklaar: De datums worden bevestigd zodra je betaling is ontvangen.

Nog geen extra bevestiging gehad 😢.

atonba 27-10-17 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 1037009)
Heb nu een nieuwe status gekregen: 'Actie vereist: In afwachting van betaling'. Ik heb betaald via iDeal, waarbij het geld gelijk van mijn rekening is afgegaan. Ik snap het niet meer.

Hier precies hetzelfde. Toen ik de bestelling deed was levering nog 3/11. Fingers crossed dat t ook zo is.

Vox 27-10-17 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atonba (Bericht 1037019)
Hier precies hetzelfde. Toen ik de bestelling deed was levering nog 3/11. Fingers crossed dat t ook zo is.

Bij mij hetzelfde. Hopelijk goedgedaan. Geld is wel afgeschreven. Voortaan dan maar met de creditcard.

MLVC 27-10-17 13:40

Silver 256GB. Via de app besteld (geen idee hoe laat, ik kreeg geen bevestigingsmail, heb daar met Apple over gebeld, en de mail is opnieuw verzonden, maar met een ander tijdstip dus), levering op 3 november. Betaald met creditcard. Het duurde ook behoorlijk lang voordat de bestelling op de site verscheen, in de app stond ie meteen. Geen problemen gehad met de app, waarschijnlijk mijn snelste bestelling ooit van iets geweest hahaha.

trevisnl 27-10-17 13:57

Bij mij inmiddels eindelijk duidelijkheid, maar niet echt wat ik hoopte: 20-27 november.. terwijl ik hem om 09:06 bestelde. helaas. :( (op apple bestellingen website, nog geen mail)

deuxani 27-10-17 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 1037024)
Bij mij inmiddels eindelijk duidelijkheid, maar niet echt wat ik hoopte: 20-27 november.. terwijl ik hem om 09:06 bestelde. helaas. :( (op apple bestellingen website, nog geen mail)

Dat is echt zonde man! Ben je er zo vroeg bij (met de extra iDeal suspense) en dan nog bijna een maand moeten wachten. Ik heb nog steeds geen status wijziging. Heb je gewoon ingelogd op Apple.com en bij Mijn Bestellingen gekeken?

flappah 27-10-17 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 1037024)
Bij mij inmiddels eindelijk duidelijkheid, maar niet echt wat ik hoopte: 20-27 november.. terwijl ik hem om 09:06 bestelde. helaas. :( (op apple bestellingen website, nog geen mail)

Dit was idd het tijdvak dat ik ook kreeg om 9.10. Met 2-3 weken levertijd komt men uit op 20-27 november.

gkho 27-10-17 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AppleFreaks (Bericht 1037010)
ik hoorde net ook een raar verhaal van een apple medewerker die zei dat men gisteren avond vanaf 8 uur al kon pre orderen en vandaag de gewone aankoop kon doen

Gisteren natuurlijk geprobeerd maar ik kon toen niets preorderen

trevisnl 27-10-17 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deuxani (Bericht 1037025)
Dat is echt zonde man! Ben je er zo vroeg bij (met de extra iDeal suspense) en dan nog bijna een maand moeten wachten. Ik heb nog steeds geen status wijziging. Heb je gewoon ingelogd op Apple.com en bij Mijn Bestellingen gekeken?

inderdaad op die locatie! maar dan zal het bij jou vast hetzelfde zijn! hoe laat was jij?

deuxani 27-10-17 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 1037028)
inderdaad op die locatie! maar dan zal het bij jou vast hetzelfde zijn! hoe laat was jij?

9:04 of 9:05. Bevestigingsemail is van 9:06. Ik ben 14 november jarig, dus als hij op die datum komt zou ik nog wel happy met een vertraging kunnen zijn :-)

020 27-10-17 14:39

Hier ook tussen 20 en 27 november.. Jammer maar toch blij!

MLVC 27-10-17 15:18

Mijn bestelling staat nu in Verzending wordt voorbereid (en zal daar dus wel tot volgende week donderdag blijven staan)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:24.