iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Ervaring van Leliveld Services (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/73522-ervaring-leliveld-services.html)

Goudvis12 27-01-11 07:21

Heb 4 weken geleden mijn iPhone 4 bij Phoneshop ingeleverd. iPhone 4 gaf namelijk 1013 code aan, en kwam hier niet uit. Uiteindelijk heeft Phoneshop hem dan 4 weken geleden naar Solid Vision (waarom daarheen?) gestuurd. Solid Vision stuurde hem op naar een extern bedrijf, en kreeg hem afgelopen dinsdag terug.

Het toestel is niet vervangen, maar gerepareerd namelijk een software update. Afijn, toestel werkte. Ik herstelde het toestel in iTunes weer de 1013 fout kwam naar voren!! :eek: en niet alleen dat, er zit een kras/stof deel aan de binnenkant van de camera lens!?

Phoneshop & Solid Vision werkte niet mee om voor eind van de week met een oplossing te komen, en besloot de iPhone dus gister ook naar Leliveld BV te sturen. Heb ook meerdere keren contact met hun gehad, indien het probleem wordt geconstateerd wordt er meteen een nieuw toestel in bestelling gezet en het duurt maximaal 2 weken. Prima!

Ben benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte van het bedrijf Leliveld!

Goudvis12 28-01-11 22:09

En vandaag contact gehad met van Leliveld. Kreeg vanochtend een dame aan de lijn die bepaald niet vriendelijk was. Ik legde mijn problemen aan, en meteen gaf ze aan: "Nee, daar is nog niks over bekend en duurt rond de 3 weken." ze vroeg niet eens naar een referentienummer of IMEI-nummer of kent ze alle reparaties uit der hoofd? Gaf meteen aan: "3 weken!? Eerst was het nog maximaal 2 weken." zegt ze: "Ja, het is zo druk e.d." ik: "*zucht* OK."

Later op de dag weer gebeld, en kreeg een vriendelijke meneer aan de lijn. Ik zou worden gecontacteerd indien de omruiling gedaan was. Deze meneer gaf rond de 1,5 week aan :)

Meneer van Leliveld (dus directeur) doe wat aan de klantvriendelijkheid van deze mevrouw, want dit kan echt niet. De rest is allemaal vriendelijk, en klinken ook echt oprecht. Maar die mevrouw valt echt buiten te boot! Ik hoop snel een nieuwe iPhone 4 terug te zien. Maar wat moet ik nou geloven? 1,5 week a 2 weken of toch rond de 3 weken...?

vuurvreter 28-01-11 22:42

Wat is het adres van die Lelieveld?

Goudvis12 29-01-11 16:49

Van Leliveld Services
Savannahweg 67
3542 AW Utrecht

(Ik heb m'n iPhone aangemeld via hun website: Leliveld Iphone Reparatie Service)

Goudvis12 31-01-11 13:12

Net even naar ze gebeld. Woensdag is er zeker wel wat bekend wat er gaat gebeuren met mijn iPhone. Hij ligt nog in de kluis, dus ze raadde mij aan woensdag weer even te bellen.

Dat ga ik dus zeker doen! Ben benieuwd.

Oja wat ze ook zei: "indien het toestel niet onder garantie viel, dan kreeg ik een prijsopgaaf." Uh... Solid Vision vond dat het toestel onder garantie viel, dus waarom zou dat bij Leliveld anders zijn? (er zit wat kleine schrammetjes aan...)

Goudvis12 01-02-11 11:37

En wat krijg ik als melding van het bedrijf Leliveld "Uw toestel is nog niet ingeboekt. Het duurt van 4!! tot 6!! weken." Dat was de afspraak niet, als het zo lang gaat duren dan zorg ik dat ze m'n abonnementskosten gaan betalen. Dit is GEEN service! Vanmiddag laat ga ik weer bellen. Indien ik dezelfde melding krijg, dan ga ik een klacht indienen bij zowel Apple, als bij van Leliveld. Dit kan toch allemaal niet! Een toestel ligt al dagen te wachten, en er is nog niks bekend!

Goudvis12 01-02-11 15:09

Zojuist met de heer Nigel gesproken, en die gaf aan dat ze mijn toestel voorbij hebben zien komen, en dat ik er echt wel vanuit moet gaan dat ik binnen 2 weken een nieuwe iPhone 4 heb. Als ik niks hoor, dan komt het allemaal goed! Hopelijk dus ;)

Goudvis12 03-02-11 17:47

En ja hoor, vandaag een mail:

"Geachte heer/mevrouw,

uw apparaat is gereed. Uw klacht is softwarematig hersteld. Dit is helaas niet gedekt door de Apple garantie.

Wij willen graag deze aan u retourneren.

U kunt het apparaat zelf ophalen, dan dienen € 17,85 incl. BTW onderzoekskosten contant betaald te worden.
Als u het liever opgestuurd wilt hebben bedragen de Kosten € 29,70 incl BTW. en dienen vooruit betaald te worden.

Dit bedrag kunt u overmaken o.v.v van de case nummer op bankrekening 65.17.40.738 t.n.v. Van Leliveld Services B.V. te Utrecht. Zodra we uw betaling ontvangen hebben wordt het apparaat verzonden.

Met vriendelijke groet,
Van Leliveld Services"

Slechte service. Solid Vision heeft dit ook gedaan zo'n "software update" en het probleem kwam gewoon weer. Wat een gezeik! Even serieus! Heb vandaag gebeld, en kreeg een medewerkster aan de lijn en zei: "Ik kan helaas niets voor u doen, excuses."

Ze gaf wel wat tips e.d. maar dat gaat mij geld kosten. Belachelijk dat software-updates e.d. niet bij de Apple garantie horen! Maar Apple & Leliveld komen mij nog tegen, want ik blijf doorgaan tot ik een nieuwe krijg! Stel gekken.... Een ontiegelijk slecht bedrijf.

Heb ook telefonisch aangegeven mocht het zo door blijven gaan, dat ik alle kosten op hun verhaal erheen ga en dat ik ze alles kom vertellen en uitleggen. Want Heb al E40,00 aan dit nutteloze bedrijf besteed en een stuk of 100 belminuten!

wotter 03-02-11 22:22

Ik vind 17,85 niet veel voor onderzoekskosten als zij van mening zijn dat het niet onder de garantie valt. Dat je het daar niet mee eens bent is een ander verhaal en kun je met hen over discusseren, maar om het bedrijf volledig af te branden gaat een beetje ver.

Het valt overigens wel op dat je met alle bedrijven problemen hebt. T-mobile, Phoneshop, Solid Vision, Leliveld..., maar misschien heb je gewoon pech.
Volgende een niet appleproduct, geeft misschien minder gezeik en problemen.

Ik heb persoonlijk wel een goede ervaring met van Leliveld. Kon zonder afspraak en zonder bon bij hen binnenlopen en buitenlandse telefoon inleveren. 3-4 werkdagen later had ik een mail dat er een nieuwe telefoon klaarlag omdat oude niet te repareren was.

Just my 2 cents.

Goudvis12 03-02-11 22:32

Het valt wel onder garantie, dat gaven ze zelf ook aan. Maar softwarematig geeft Apple geen garantie, en daarom moet ik ook de onderzoekskosten betalen...

En ik heb met T-Mobile pech gehad door het bereik. Phoneshop, Solid Vision & Leliveld is van de laatste 5 weken betreft het toestel dat steeds de 1013 code aangeeft in iTunes wanneer ik hem herstel en blijft in DFU modus hangen en krijg hem dus niet meer aan de praat. Phoneshop gaf dit ook aan en hebben het ook voor mij geprobeerd, maar zonder resultaat.

Phoneshop & Solid Vision was mijn eerste redding, het toestel werkte maar na herstel in iTunes dezelfde melding (1013).

Dus gaf ik Leliveld een kans nadat ik ze telefonisch had gecontacteerd. Deze meneer gaf aan: "Indien het probleem wordt geconstateerd, krijg je een nieuwe iPhone." Probleem is geconstateerd, maar toch maar weer gerepareerd.

Niet alleen dat, maar vond het ook raar dat gister mijn iPhone nog "zoek" was en ze me meteen zouden bellen indien de telefoon werd ingeboekt.. Maar nee: om 11:00 kreeg ik ineens een factuur binnen per mail! Dus ben zelf gaan bellen, en gaf aan dat niet alleen de software maar ook de camera een probleem was, er zit een kras/lange stof(draad)/object in het cameragedeelte. Ging hij (met wie ik sprak? geen idee, want hij gaf geen naam) het proberen, en op de foto's was niets te zien. Waarop ik dus weer reageerde: "Dat zal wel, maar het hoort er gewoon niet te zitten"

Ben benieuwd wanneer ik mijn toestel terug heb, maar als ik weer de 1013 code krijg in iTunes dan zijn de rapen gaar. Dan wil ik echt een hoger iemand spreken van het bedrijf.

Ik houd jullie op de hoogte.

Goudvis12 04-02-11 16:34

Heb zojuist gebeld naar Leliveld om te vragen of ze misschien mijn toestel hebben verstuurd. Kreeg de mededeling dat er een nieuwe iPhone 4 is besteld! Het ligt aan uitlevering van Apple, vorige mail kan ik als niet ontvangen beschouwen.

Ben benieuwd! :)

Goudvis12 07-02-11 17:48

Kreeg vandaag te horen dat er een hele lading iPhone 4's was binnen gekomen, en dat deze waarschijnlijk morgen zouden worden verzonden naar de wachtende. Dus als ik het goed begreep zou ik dus zeker wel donderdag m'n nieuwe iPhone 4 kunnen ontvangen :)

Ze was niet heel duidelijk of ik dan ook een toestel zou krijgen oid.. Maar dat zal dan wel.

ZoepC 08-02-11 07:54

Ik heb mijn Iphone 4 op 31-01 afgegeven, en er werd mij aangegeven dat het ongeveer 3 weken zou duren. Stiekem hoop ik na Goudvis12 zijn bericht dat ik ook bij de batch van gisteren zit.!

Goudvis12 08-02-11 14:21

Laten we hopen. Probeer contact met ze te krijgen per telefoon, en het gaat niet over. Wat gebeurt er?!

partysnipes 08-02-11 16:09

Drie a vier weken geleden mijn UK Iphone 4 naar Van leliveld gebracht.
Defecte homebutton, bekend probleem je krijgt een nieuwe toegestuurd. Meerdere malen gebeld maar helaas nog niks vernomen.

Ik probeer ze nu te bereiken maar krijg een "afgesloten" toon.

Ik hoop toch echt dat ze opschieten want ik wacht nu al bijna 4 weken!

Goudvis12 08-02-11 16:10

Ik heb er een hard hoofd in. Volgens mij is de lijn gewoon afgesloten.. Als het is wat ik denk, dan word ik gek!

partysnipes 08-02-11 16:12

Laten we ons niet gek maken krijg nu net een bericht binnen:

Geachte heer Hendriks,
Er is een storing aan de telefooncentrale waardoor wij niet bereikbaar zijn. Ik ga na wat de status is en kom erop bij u terug.
Met vriendelijke groet,
René van Leliveld

Goudvis12 08-02-11 16:14

Mooi zo, ben benieuwd!

Goudvis12 08-02-11 22:20

Nog steeds dat deuntje dat de lijn is afgesloten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33.