//

Zelf kopen via Apple Store en myus.com: wat is de truuk?

Zelf kopen via Apple Store en myus.com: wat is de truuk? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door gero Mmmm, gestolen iPhones bij DHL, dat verhaal kende ik nog niet maar nu helaas iets te goed ben ik bang... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 31-03-08, 08:13
evilpenguin evilpenguin is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Coevorden
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gero Bekijk bericht
Mmmm, gestolen iPhones bij DHL, dat verhaal kende ik nog niet maar nu helaas iets te goed ben ik bang...

Ik heb er eentje via myus.com laten versturen en dat ging met DHL (geen bewuste keuze, maar dat is kennelijk de default die myus gebruikt als je niets opgeeft). Het liep allemaal heel soepel en vorige week woensdag ochtend was hij in NL aangekomen, vrijdag werd ik door DHL gebeld dat de zending leeg was!!! BALEN dus.

Volgens de dame aan de telefoon konden ze dat zien in het systeem van de douane, maar het was nog niet definitief. Wat kan daar niet definitief aan zijn denk ik dan... er zit echt geen dubbele bodem in zo'n doos. Ik hoop dat ik maandag wat definitiefs hoor en dan kan gaan claimen bij verzekering, denk alleen dat ik wel naar de verzendkosten kan fluiten.

Gero
Over die van mij doen ze ook al moeilijk (ook MyUS en verstuurd via DHL), maar ze hebben nog niet gezegd dat er iets mist... Ik hoop het niet, maar je weet het niet.


SChandalig eigenlijk dat zo'n bedrijf die dingen zomaar "kwijt" kan raken zonder dat er gevolgen zijn.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 31-03-08, 14:26
gero gero is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Angry

Net bevestiging gekregen van DHL dat "hij niet meer te traceren is". Ik moest er maar vanuit gaan dat hij gestolen is en ze gaven vrij snel toe dat hij zeer waarschijnlijk door DHL personeel gejat is. Ze wist zelfs te vertelen dat er al meer zendingen van die verzender zoek waren.

Zij gingen de verzender (myus.com) informeren via DHL US. De verzender kan dan claim indienen bij DHL. Ik heb myus.com al gemailed om te vragen hoe het nu verder gaat, hoeveel $$ ik terug krijg etc.

Mocht je nog via myus.com iets gaan verzenden, geef dan aan dat je het niet via DHL maar bv. via FedEx wilt laten gaan. DHL sucks!

Gero
  #63  
Oud 31-03-08, 15:16
metjew metjew is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Net 3 iphones besteld op de apple store met belgische cc en laten verzenden nr mn myus adres. Bevestigingsmail binnen t uur gekregen dus eerste keer goede keer, nu nog zonder kleerscheuren naar hier krijgen....
na al de dhl verhalen waarschijnlijk ook voor fedex kiezen...zekere extra btw kosten by fedex, of kan je ze met een gelukje ook omzeilen? zouden jullie ze alle drie in één keer laten opsturen of verspreid?
blijkbaar is maandagochtend een ideaal moment om te bestellen en zijn ze daar by apple ng niet zo goed wakker
  #64  
Oud 01-04-08, 12:23
altivec altivec is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 15
Unhappy Gestolen

Bij mij zijn 3 iPhones gestolen via MyUS/ DHL. Het schijnt dat er aanhoudingen verricht zijn, maar de dieven zijn grootschalig te werk gegaan. Op meerdere plaatsen in het DHL netwerk worden iPhones uit de doos gehaald. Omdat het zo lang duurde had ik alweer een nieuwe laten sturen en ook die zijn sinds 2 dagen spoorloos op de track&trace


Heeft iemand nog tips voor een goede transportverzekering bij een 3e partij?

Misschien gezamenlijk een claim indienen bij DHL?

Heeft iemand ervaringen hoe met hoe dit soort dingen afgehandeld gaan/moeten worden?

Bij TNT is trouwens ook een van mij gestolen en daar loopt al weken een navraag.

PAS DUS OP MET VERSTUREN VAN IPHONES!!!

Laatst gewijzigd door altivec; 01-04-08 om 12:27.
  #65  
Oud 01-04-08, 13:16
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Wow, dat is ***** zeg.
Ik liet het meeste al versturen via FedEx, maar na het lezen van deze berichten blijf ik dat zeker doen!
Vanwege de kosten zat ik te twijfelen over UPS, maar die twijfel is weggenomen.
  #66  
Oud 01-04-08, 13:37
janvb janvb is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zandhoven
Berichten: 10
Standaard

mijne is net vertrokken in NY volgens trackingnr. met fedex ik hou jullie op de hoogte
  #67  
Oud 01-04-08, 15:16
gero gero is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

Zie ook deze discussie:
https://forum.iculture.nl/f41/i...pakketjes.html
  #68  
Oud 01-04-08, 21:58
BAUKstEr BAUKstEr is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

Nu al vier keer een order geplaatst met het adres van MyUS zowel bij CC als shipping address (zonder het woord suite). Steeds weer gecancelled met het mailtje uit de eerste post. Oud Apple-account gebruikt en ik heb een nieuw account aangemaakt en gebruikt. Beiden geen succes. Mis ik iets?
  #69  
Oud 01-04-08, 23:21
kubi55 kubi55 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 39
Standaard

wow dat is zeker balen.. ik ben mogelijk ook de dupe. Mijn pakketje staat sinds vorige week op Tansit through DHL facility. Volgens de medewerker van de backoffice moet het nog ingescand worden in Amsterdam (duurt allemaal zo lang omdat er een interne verhuizing was van Breda naar Amsterdam van de douane-afdeling. Zaten trouwens 2 Iphones en 2 Apple Tv's in. Ik ga morgen maar even vragen of het niet gewoon is gejat. want het duurt zo wel heel erg lang..

Ik krijg wel teveel betaalde verzendkosten terug. DHL Express ipv Ground o.i.d
  #70  
Oud 02-04-08, 19:20
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard klein foutje in myus adres !

hey mensen,

ik heb het forum hier de laatste tijd aandachtig gevolgd, en had vanmorgen besloten om mij een iphone via de apple store aan te schaffen en deze dan met myus te laten verzenden naar mij thuis. Nu viel mijn internet verbinding constant weg tijdens het bestellen op de apple online store, dus moest ik wel 5 keer opnieuw beginnen met invullen. Je hoort me al aankomen, ja ik heb een fout gemaakt bij het opgeven van het billing en shipping adres, ik ben namelijk de suite T8142 vergeten in te vullen !!! Dus nu gaat het wel op het juiste adres aankomen (indien de bestelling doorgaat natuurlijk) maar niet in mijn (postvakje)... Bij mijn bestelstatus staat not yet shipped, dus het is nog niet verzonden ginder. Ik probeerde nu apple te bellen op het 1-800 nummer, maar natuurlijk kan je dit nummer niet bellen vanuit België! Weten jullie misschien een manier om hun toch te kunnen bereiken? of hebben jullie een andere oplossing ofzo?
Nog een bijkomend vraagje, wanneer je bij hun bestelt en je betaalt met je kredietkaart, gaat het bedrag er dan automatisch af, zelfs voordat de bestelling gevalideerd is of is dit pas erna? (heb vermoeden dat het geld er al af is). Alvast hartelijk dank voor enige hulp!!!
groeten kristof
  #71  
Oud 02-04-08, 20:05
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krisse1981 Bekijk bericht
h ja ik heb een fout gemaakt bij het opgeven van het billing en shipping adres
Je kunt proberen het adres in je accountgegevens aan te passen. Grote kans dat e.e.a. dan toch juist terecht komt en anders gewoon annuleren, kan via email.

Maar als het wel op het juiste adres wordt bezorgd dan kan Myus het makkelijk oplossen. Stuur hen een mailtje.


Citaat:
Nog een bijkomend vraagje, wanneer je bij hun bestelt en je betaalt met je kredietkaart, gaat het bedrag er dan automatisch af, zelfs voordat de bestelling gevalideerd is of is dit pas erna? (heb vermoeden dat het geld er al af is). Alvast hartelijk dank voor enige hulp!!!
groeten kristof
Zodra de bestelling verstuurd wordt (van punt oorsprong) wordt het bedrag afgeschreven.
  #72  
Oud 02-04-08, 20:06
metjew metjew is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

was ook aant antwoorden maar't staat hierboven al duidelijk
  #73  
Oud 02-04-08, 20:27
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard

bedankt voor het vlugge antwoord hé!!!! Ik ga had al een mailtje gestuurd naar myus en als je zegt dat zij dat wel kunnen oplossen, dan ga ik eerst even op hun reactie wachten. groeten k
  #74  
Oud 02-04-08, 20:48
janvb janvb is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zandhoven
Berichten: 10
Standaard

vanmorgen 1000 uur was hij er heb hem net unlocked en alles werkt.
voor mij enkel nog via FedEx besteld 21/3 en vandaag 2/4 geleverd
  #75  
Oud 03-04-08, 11:56
Sunnyville88 Sunnyville88 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 99
Standaard

Voor de mensen die met Fex-Ex shippen, zijn er mensen die een naheffing hebben ontvangen?

Ik sta op het punt om een MYUS account aan te maken omdat ik nu via usa2ned een appletv heb laten overkomen met USPS ( ) die bij de douane ligt en ik een aankoopbewijs heb opgestuurd naar de douane.

De kosten van USA2ned voor het verzenden via USPS vielen me tegen (48 us$) en ik denk dat met fed-ex het wellicht ook duurder is, maar dat ik spullen in ieder geval eerder ontvang!

Ik ben wel huiverig om via DHL zaken over te laten komen als ik de verhalen hier zo lees.
  #76  
Oud 03-04-08, 12:09
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard

hij ligt nog bij de douane? Heb je deze dan niet als gift (cadeau) laten opsturen? Heb al een aantal ipods laten afkomen, en nog nooit douanetaksen moeten betalen, zowel met DHL, UPS, FEDEX als met USPS... $48 is echt niet overdreven hoor, is maar net 28 euro, als het de express international shippingmethode betreft, normaal 3 tot 5 dagen en hij wordt bij je thuis afgeleverd! Fedex mag je rond de 39 euro rekenen, maarja dan heb je hem gegarandeerd binnen de 3 dagen.
  #77  
Oud 03-04-08, 12:16
Sunnyville88 Sunnyville88 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 99
Standaard

Ja wel als gift echter usa2ned had geen waarde aangegeven bij de insured amount en toen hebben ze hem volgens mij opengemaakt de douane. Afgelopen maandag dus het formulier ingevuld en mail erbij gedaan van de aankoop
Ik hoop dat ze het dinsdag verwerkt hebben en dat hij gisteren weer op de bus is gegaan richting mij (met btw en invoerheffing dus). Hopelijk bellen ze vandaag even aan.

Laat ik maar ervan uit gaan dat ik wel eens pech heb met opsturen van spullen naar mij toe.
Paar jaar geleden had ik een special edition van Star Wars Trilogy op Laserdisc (ja je leest het goed) laten opsturen uit the states ..... moest bijna het aankoopbedrag aan heffingen betalen. Maar ik heb ze wel

Laatst gewijzigd door Sunnyville88; 03-04-08 om 12:19.
  #78  
Oud 04-04-08, 17:23
joeprh joeprh is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Venlo
Berichten: 8
Standaard

Het lijkt er verdacht veel op dat apple geen order meer accepteert die als shipping adres een adres van myus.com bevat.

Heb het nu tot 2 maal toe geprobeerd op diverse tijden. Zelfs als het daar midden in de nacht is. Maar geen geluk.

Weet iemand raad?
  #79  
Oud 04-04-08, 17:59
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Ik heb gistermiddag en nacht ook 2 keer geprobeerd. Helaas ook geen succes.. .
  #80  
Oud 04-04-08, 18:14
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard

ik heb 2 dagen geleden nog een order geplaatst met mijn adres van myus en die staat nog altijd vrolijk als 'not yet shipped' hoor! Maar kleine tip, als je gewoon op de site van apple naar de verschillende winkels gaat zoeken, dan kun je er gewoon een welbepaalde winkel uit kiezen, en dan kun je direct via deze winkel je iphone bestellen. Het gaat dan nog altijd via de apple store, maar dan wordt dit aangemeld alszijnde een reffered order ;-)
probeer het zo nog eens, en laat iets weten hé
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone via de VS appel store kopen via MYus cederique Koopinformatie Nederland 6 28-11-09 13:19
Situatie MyUS vs Apple? markbuis Koopinformatie Nederland 1 03-07-09 22:45
Kopen in een Apple Store in US MacApp Archief 20 31-07-08 13:30
iphone in Apple online store kopen anonymoez Archief 3 04-03-08 23:18
Iphone nu kopen in Apple store US xzero Archief 3 24-02-08 13:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:43.