iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iPhone 4 in België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/61126-iphone-4-belgie.html)

Henchie 20-07-10 05:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin (Bericht 493341)
Waar in antwerpen heb je het meeste kans om een iPhone 4 te bemachtigen op 30 juni? Mobistar of Switch? Of toch ergens anders? En als het Mobistar is, zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe vroeg ze vorig jaar in de rij stonden voor de 3GS? (m.a.w. hoe laat ging de winkel open?)

bedankt. :)

Dit zou ik ook heel graag willen weten :D.

buffelkneer 20-07-10 11:01

Sommige mobistar winkels werken niet met wachtlijsten, als dit zo blijft en als het geen winkel is die enkel aan Mobistar klanten wil verkopen, dan kampeer je best voor de winkel.

cousie 20-07-10 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boeke (Bericht 492728)
Ik begrijp het allemaal niet meer. Waarom werd er dan gezegd door S.Jobs dat de iphone 4 op 30/7 in Belgie geleverd zal worden ? Zopas naar Mobistar Roeselare gebeld (voor de zoveelste keer) en daar zeggen ze dat hij pas halfweg augustus zal binnenkomen en niet op 30 juli omdat er teveel problemen zijn.

Nog naar een andere MS winkel gebeld (ieper) en daar mocht ik dan wel reserveren maar ze wisten niet wanneer hij binnenkomt.

Tja, misschien best wachten op de persconferentie van Mobistar. Ik weet het echt niet meer. Man man man zeg.

soms moet je eens afstand kunnen nemen van zaken, geeft je ineens een ander perspectief van hoe fout je soms wel niet bezig bent.
Het blijft tenslotte maar een gsm... En btw persconferentie draait wel om iets veel belangrijker dan de iPhone 4 (rendabiliteit, social responsibility, toekomstige strategieën en vooral kerncijfers!).
Desalniettemin hoop ik dat hij snel uitkomt en zo de hype een beetje kan rusten :)

Bejito 20-07-10 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 493319)
Kan zonder problemen, want de iPhones bij Mobistar kan je zonder abonnement kopen.

Ik vrees dat het een juist antwoord is op een andere vraag. Volgens mij was de vraag: kan ik upgraden naar Iphone 4 met mijn huidig hernieuwde 2-jarig contract voor 3Gs?

Zitten volgens mij ook een paar nuances verkeerd in de vraagstelling.

In België was tot voor kort koppelverkoop niet toegelaten en was het dus Iphone afzonderlijk (toestel) aankopen en een My Iphone abbonement bij Mobistar. Je financierde de aankoop van de Iphone dus niet verder met een abonnement (koppelverkoop).

Dus volgens mij is jouw situatie nu nog altijd dat je vrij bent om een nieuwe Iphone aan te kopen en dat deze onder jouw huidig verlengd contract kan gebruikt worden.

Je gaat wel echter moeilijkheden tegenkomen i.g.v. je nu zou willen gaan voor een Iphone 4 in koppelverkoop. Dan zal je dus aan Mobistar moeten vragen of er mogelijkheid bestaat om je contract om te zetten naar een nieuw contract, waarbij het toestel mee gefinancierd wordt door je abonnement.

Eerst maar even afwachten welke formules en prijzen Mobistar gaat hanteren.

JungleJoker 20-07-10 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bejito (Bericht 493923)
Ik vrees dat het een juist antwoord is op een andere vraag. Volgens mij was de vraag: kan ik upgraden naar Iphone 4 met mijn huidig hernieuwde 2-jarig contract voor 3Gs?

De vraag is eigenlijk of het contract in kwestie echt een koppel-contract is dat gekoppeld is aan je 3G S; of is het gwn een contract met een tariefformule die naar de iphone is vernoemd? Ik heb eerder het gevoel dat een tariefformule is die vernoemd is naar de iPhone (zoals je hier enkele voorbeelden van ziet: Mobistar - iPhone) en dan kan je volgens mij perfect overschakelen van toestel. Maar om alle mogelijke verwarring te vermeiden kan je het natuurlijk best eens aan Mobistar zelf vragen ;)

chrisn81 20-07-10 14:40

Terwijl we wachten op Mobistar misschien dit even invullen? :-)

Petitie voor betere iPhone en iPad pre-orders in België

Better pre-orders for the iPhone and iPad - Petition Spot

Licko 20-07-10 14:45

schatten jullie de kans om op 30 juli zonder reservering een iPhone te bemachtigen groot in?
wil gewoon vroeg naar een mobistar rijden

Cencicodis 20-07-10 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bejito (Bericht 493923)
Ik vrees dat het een juist antwoord is op een andere vraag. Volgens mij was de vraag: kan ik upgraden naar Iphone 4 met mijn huidig hernieuwde 2-jarig contract voor 3Gs?

Zitten volgens mij ook een paar nuances verkeerd in de vraagstelling.

In België was tot voor kort koppelverkoop niet toegelaten en was het dus Iphone afzonderlijk (toestel) aankopen en een My Iphone abbonement bij Mobistar. Je financierde de aankoop van de Iphone dus niet verder met een abonnement (koppelverkoop).

Dus volgens mij is jouw situatie nu nog altijd dat je vrij bent om een nieuwe Iphone aan te kopen en dat deze onder jouw huidig verlengd contract kan gebruikt worden.

Je gaat wel echter moeilijkheden tegenkomen i.g.v. je nu zou willen gaan voor een Iphone 4 in koppelverkoop. Dan zal je dus aan Mobistar moeten vragen of er mogelijkheid bestaat om je contract om te zetten naar een nieuw contract, waarbij het toestel mee gefinancierd wordt door je abonnement.

Eerst maar even afwachten welke formules en prijzen Mobistar gaat hanteren.

Volgens mij gaat de iPhone 4, net zoals zijn voorgangers, los verkocht worden. Koppelverkoop is nu wel toegestaan in belgië omdat deze wet vorig jaar werd geschrapt. Maar er is (nog) geen reglementering ivm koppelverkoop. Daar houden meeste providers niet van. (Behalve telenet dan)

Applefan42 20-07-10 15:50

Ik mag mijn microsim kaart van Proximus gaan halen :D
Nu nog wachten op de iphone 4. Hij is gereserveerd met een voorschot van 50€ ;)

diesel 20-07-10 16:45

ik hoop voor iedereen dat hij snel naar belgie komt ik heb hem nu al 2 weken in geberuik
met de microsim kaart van proximus en moet zeggen geweldig toestel zelfs zonder antenne problemen ;)

5youXpuppet5 20-07-10 16:52

Dus jij hebt geen problemen met het bereik?

diesel 20-07-10 16:59

ma nee niks en ook geen gele vlekken of iets anders allemaal een beetje over roepen

5youXpuppet5 20-07-10 17:01

Ah, je stelt me gerust :d
nu nog een iPhone 4.

pieterwillems 20-07-10 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 493284)
Bij mobistar hadden ze me gezegd rond de 629 € voor de 16 GB Zwarte ;) toen ik de mijne bestelde

Welke winkel heb je hem besteld?

Tasty 20-07-10 17:57

Mij is verteld dat proximus nog geen micro simkaarten heeft, alleen maar databundels in micro formaat... Liegen ze dan tegen me?

diesel 20-07-10 18:00

liegen dat weet ik niet ik/ weet enkel dat ik de micro simkaart bij essec hebt gehaald
en dat ik hem dadelijk meekreeg

stef320ci 20-07-10 19:16

Vandaag wandel ik de mobistar winkel binnen waar ik mijn iphone 4 gereserveerd heb 3 weken terug,ik was toen vergeten te vragen welk nummer ik had,ik heb nummer 9,ik zeg tegen de verkoper "jullie zullen er toch wel een stuk of 10 binnen krijgen zeker de 30 ste juli,waarop hij zegt "de iphone 4 is pas voorzien voor begin augustus ,ik zeg hebben jullie Steve Jobs niet gehoord,jawel zeiden ze ,maar nu op dit moment is hij voorzien voor begin augustus :confused: ,en toch kan ik het niet geloven

5youXpuppet5 20-07-10 19:28

Het kan zijn ze, dat ze pas in augustus leveren. In mijn mobistar center weten ze het ook nog niet :-(

Bejito 20-07-10 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cencicodis (Bericht 494016)
Volgens mij gaat de iPhone 4, net zoals zijn voorgangers, los verkocht worden. Koppelverkoop is nu wel toegestaan in belgië omdat deze wet vorig jaar werd geschrapt. Maar er is (nog) geen reglementering ivm koppelverkoop. Daar houden meeste providers niet van. (Behalve telenet dan)


Men is wettelijk verplicht de producten ook afzonderlijk aan te bieden. Daarnaast is koppelverkoop toegestaan. Check even de Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming (WMPC; Belgisch Staatsblad 12.04.2010) :)

dave1968 20-07-10 21:08

als nederbelg wacht ik met smart op de eerste officiele berichten vanuit het mobistar kamp. echter tot nu toe blijft het stil.:confused:
ik sta met verbazing te kijken hoelang dit kan duren voordat er uberhaubt iets komt.:(
ben ook ingeschreven op de nieuwsbrief, maar nog geen ontvangen. hoe is het met andere mensen die wachten op....? (aansluiten in de lange rij op 30 juli??) is toch niet meer van deze tijd.:mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.