Citaat:
|
Ik vertrek om 21:00 vanuit Landgraaf richting Oberhausen en heb nog 1 of 2 plekken vrij in de auto. Nog mensen die mee willen rijden? Ik rij vanuit Landgraaf richting Venlo en daar de grens over dus onderweg zou ik nog wel iemand op kunnen pikken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In mijn geval stond de auto op een betaalde parkeerplaats. Daar wordt dan blijkbaar ook gecontroleerd. :mad:
|
Uhmmm dus waar koop ik zo'n sticker nu nog? Tankstation in Duitsland ofzo?
|
Citaat:
Maar dat is Oberhausen toch niet? |
Citaat:
http://www.umwelt-plakette.de/umwelt...oberhausen.php |
|
Citaat:
milieusticker (NL) - Umweltplakette | TÜV NORD Of je neemt het risico. Zoals er al eerder gezegd is, de Umweltzone is alleen voor het centrum. Niet overal hangen camera's. Dan is het een kwestie van geluk hebben. Vroegah hoefde je voor CentrO geen sticker te hebben maar ik lees dat het vanaf 1-1-2013 wel verplicht geworden is. Als ik het me nog goed weet te herinneren komt dat doordat er een stuk snelweg door zo'n Umweltzone loopt. Het hangt er dan dus vanaf of er wel of niet camera's hangen (of dat er toevallig een politiecontrole is). De boete is 40 euro. De sticker kost minder. Bij de ANWB 12,50 dacht ik maar in Duitsland zelf minder. |
|
Citaat:
|
"Om die reden adviseren wij onze Nederlandse bezoekers om via de A3 en de A42 aan te reizen." (omdat je dan niet door het centrum heen rijdt en dus geen milieusticker nodig hebt)
Volgens mij? |
Citaat:
Umweltzone |
Citaat:
Achter de Autobahn 3 en 42 staat "Plakettenpflicht". Ik ben bang dat je er toch eentje nodig hebt. Ik heb ooit eens een app gemaakt die uitzocht of je door zo'n umweltzone heen gaat. Het was wel wat breder dan alleen umweltzonen. Ook de Italiaanse zona traffico limitato bijv had ik daarin zitten. Moet dat project toch echt eens gaan afronden. Kortom, ben bang dat je er toch eentje nodig hebt of dat je het risisco op een boete (en strafpunt) moet nemen. |
Lijkt nu al drukker dan vorig jaar...
|
UPDATE OBERHAUSEN: vak 1 is afgesloten. Vak 2 is nu gemaakt en is een stuk groter dan vak 1. De sfeer is tot nu toe goed!
http://twitter.com/Daanvoren/status/380709727618859008/photo/1 |
Ff de weersverwachting voor jullie voor vannacht in Oberhausen. Tot 3 uur vannacht kans op wat regen. Temperatuur is op zijn laagst een graad of 12 met een matige wind, kracht 4.
Hourly forecast for Oberhausen, North Rhine-Westphalia (Germany) ? yr.no |
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 september 2013 om 17:16 ---------- Umweltzonen in Deutschland Te verkrijgen in Duitsland of vooraf te bestellen De Umweltplakette is gemakkelijk in Duitsland verkrijgbaar bij erkende garages, gemachtigde benzinestations en TÜV-kantoren (technische controle). De VAB heeft bij een vergelijkend onderzoek vastgesteld dat de prijzen variëren van € 6 tot € 8,5. Wat gebeurt er als men zonder milieusticker in een milieuzone wordt betrapt? De boete bedraagt 40 euro en bovendien krijgt men een punt in Flensburg (Duits systeem van strafpunten in het verkeer). |
Zo de eerste mensen zijn de rij uit gezet. Wanneer je de rij uit gaat krijg je een gele kaart. Met die hele kaart mag je 5 minuten weg. De 3 Russische dames naast mij zijn nu een uur weg en hun stoelen zijn uit de rij gehaald. Meer dan terecht! Security doet goed zijn werk.
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39. |