iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/143947-iphone-5s-kopen-duitsland-wie-gaat-mee.html)

gundamangel 12-09-13 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stanse (Bericht 911603)
hoe zit het daar eigenlijk ivm parking? makkelijk te vinden of dichtbij een ondergrondse parking?

wat ik heb gezien op google maps is er een winkel centrum vlakbij en is er genoeg parkeerplaats rondom. ik weet alleen niet of het betaald parkeren is.

stanse 12-09-13 17:57

oké zeer goed rond hoelaat zijn jullie ongeveer daar?

gundamangel 12-09-13 17:58

volgens een site die mijn moeder had gevonden is het gratis parkeren bij het winkelcentrum. en ik denk dat ik er tegen 12 uur in de middag ben.

borgqueenx 12-09-13 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 911579)
Geld opnemen in het buitenland
Met uw Wereldpas kunt u overal ter wereld geld opnemen bij geldautomaten met het Maestro- of Cirruslogo. Per dag kunt u maximaal € 500 opnemen. Soms hanteert de bank waar u geld opneemt een andere limiet.

Ik denk dat de meesten even bij hun eigen bank moeten informeren, ik kon vorig jaar ook niet meer dan € 500,00 pinnen. Gelukkig had ik mijn creditcard bij me. Maar om te roepen dat opnemen en pinnen 2 verschillende dingen zijn, gaat in het buitenland niet op.
Dus graag geen verkeerde voorlichting geven!!

pinnen- daarmee bedoel ik betalingen verrichten, en contant geld opnemen uit de automaat, zijn 2 verschillende dingen.
ook bij de ING staat dat er een limiet is van weet ik veel euro. dit geld niet voor aankopen doen in het buitenland met de pinpas. daar is de limiet erg groot.

500 euro lijkt me wat laag....maar inderdaad navragen zou niet zo erg zijn ;)

vuurvreter 12-09-13 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 911610)
pinnen- daarmee bedoel ik betalingen verrichten, en contant geld opnemen uit de automaat, zijn 2 verschillende dingen.
ook bij de ING staat dat er een limiet is van weet ik veel euro. dit geld niet voor aankopen doen in het buitenland met de pinpas. daar is de limiet erg groot.

Laat ik het anders zeggen, met mijn pinpas kon ik de iPhone 5 niet betalen (SNS Bank).€ 500,00 daglimiet. Niet contant, en geen pinbetaling.

gundamangel 12-09-13 18:06

pin limiet geld ook voor aankopen in de winkel. niet alleen voor het uit de muur trekken van contant geld

vuurvreter 12-09-13 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gundamangel (Bericht 911605)
wat ik heb gezien op google maps is er een winkel centrum vlakbij en is er genoeg parkeerplaats rondom. ik weet alleen niet of het betaald parkeren is.

Als je het winkelcentrum invoert in je navigatie, kom je in de gratis parkeergarage uit. Ruimte voldoende om te parkeren. Vanuit de parkeergarage loop je zo het winkelcentrum in.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 september 2013 om 17:09 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gundamangel (Bericht 911613)
pin limiet geld ook voor aankopen in de winkel. niet alleen voor het uit de muur trekken van contant geld

Dat zeg ik al de hele tijd, het kwartje valt kennelijk niet :d

gundamangel 12-09-13 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 911615)
Als je het winkelcentrum invoert in je navigatie, kom je in de gratis parkeergarage uit. Ruimte voldoende om te parkeren. Vanuit de parkeergarage loop je zo het winkelcentrum in.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 september 2013 om 17:09 ----------

Dat zeg ik al de hele tijd, het kwartje valt kennelijk niet :d

sommige mensen pinnen nou eenmaal niet zoveel in het buitenland. en het ligt natuurlijk aan welke bank je hebt. DUS CHECK HET BIJ JE BANK! Anders heb je straks een probleem.

borgqueenx 12-09-13 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 911594)
Jawel, precies zoals hij zegt: na een paar dagen kan je reserveren en dan de volgende dag ophalen. UK kan het ook.

oh...nog nooit eerder van gehoord:O

knuster 12-09-13 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gundamangel (Bericht 911608)
ik denk dat ik er tegen 12 uur in de middag ben.

Donderdagmiddag al??
Wij gaan er zijn tussen 22.00 en 23.00 donderdagavond.

gundamangel 12-09-13 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knuster (Bericht 911625)
Donderdagmiddag al??
Wij gaan er zijn tussen 22.00 en 23.00 donderdagavond.

Hoe eerder ik er ben hoe groter de kans dat ik
1. onder het afdakje ga staan
2. als het een tering zooi wordt is de kans kleiner dat ik helemaal uit de rij en naar achteren wordt gewerkt.
3. ik ga ook voor de gezelligheid. En meestal is het zo dat vooraan de diehards (fanboys) zitten.

nou hoop ik wel dat die oostblokkers en dergelijke een beetje later komen en zich gedragen. en natuurlijk dat er beveiliging is.

Guest-20180925190238 12-09-13 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gundamangel (Bericht 911628)
nou hoop ik wel dat die oostblokkers en dergelijke een beetje later komen en zich gedragen.

En als die noordwestblokkers zich ook nog goed gedragen komt alles goed. :-)

apotheosis 12-09-13 18:42

Wat is het dichtste bij als je in Gent woont (belgie)?
Is Oberhausen het dichtste of Keulen of ergens in Frankrijk ofzo?
Iemand een idee.

Ja, ik zal zelf ook subiet eens google maps ofzo opentrekken maar ik wil eens zien of Frankrijk dichter is maar ken de plaatsen niet of het adres enz...

Dat adres van oberhausen zal wel makkelijk te vinden zijn zeker?

vuurvreter 12-09-13 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 911630)
Dat adres van oberhausen zal wel makkelijk te vinden zijn zeker?

Inderdaad, bij Hoevelaken links af!!

matthijst 12-09-13 18:47

ING kan je 2500 euro per dag betalen met pin.

Guest-20180925190238 12-09-13 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 911630)
Wat is het dichtste bij als je in Gent woont (belgie)?
Is Oberhausen het dichtste of Keulen of ergens in Frankrijk ofzo?

Vanaf Gent is de Apple Store Velizy-Villacoublay het dichste bij. Of Marne-la-Vallee en Osny-sur-Bois.

Apple Store - Liste des Apple Store

Ik denk dat vanaf Gent Keulen dichter is dan Oberhausen. Als je naar Keulen rijdt moet je in ieder geval niet door Holland.

EDIT:
Heb mij vergist:
Gent - Köln Weiden = 253 km
Gent - Oberhausen = 244 km

moermansebastian 12-09-13 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 911633)
Vanaf Gent is de Apple Store Velizy-Villacoublay het dichste bij. Of Marne-la-Vallee en Osny-sur-Bois.

Apple Store - Liste des Apple Store

Ik denk dat vanaf Gent Keulen dichter is dan Oberhausen. Als je naar Keulen rijdt moet je in ieder geval niet door Holland.

oberhausen is wel het dichtste volgens mij hoor.

Guest-20180925190238 12-09-13 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door moermansebastian (Bericht 911635)
oberhausen is wel het dichtste volgens mij hoor.

Klopt. Ik heb het al aangepast. Oberhausen is ca. 9 km dichterbij dan Keulen-Weiden.

apotheosis 12-09-13 19:03

Maat vraagt me hoe dat zit met de garantie?
Als je in Duitsland koopt; of je die toch in belgie kan binnen steken of moet je toch speciaal voor naar duitsland rijden dan?

Guest-20180925190238 12-09-13 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 911638)
Maat vraagt me hoe dat zit met de garantie?
Als je in Duitsland koopt; of je die toch in belgie kan binnen steken of moet je toch speciaal voor naar duitsland rijden dan?

In België is er helaas (nog) geen Apple Store. In geval van garantie zal je naar een Apple Store moeten gaan. Of een Belgische Apple Premium Reseller ook garantie geeft betwijfel ik.

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26.