iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/143947-iphone-5s-kopen-duitsland-wie-gaat-mee.html)

knuster 13-09-13 09:39

Sooo, om hier een beetje zicht te hebben welke modellen het hardst gaan verkopen en waar ze gekocht gaan worden, de volgende 2 vraagjes:
wie gaat wat halen? en waar? :p
-------
Ikzelf:
-------
Wat:
Iphone5S 32GB wit/zilver (voor mezelf)
Iphone5S 16GB wit/goud (voor het vrouwtje)
Waar:
Apple store oberhausen

feddesman 13-09-13 09:40

Ik blijf dit vreemd vinden.presale of sale

http://img.photobucket.com/albums/v2...man/iphone.jpg

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 september 2013 om 09:42 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knuster (Bericht 911815)
Sooo, om hier een beetje zicht te hebben welke modellen het hardst gaan verkopen en waar ze gekocht gaan worden, de volgende 2 vraagjes:
wie gaat wat halen? en waar? :p
-------
Ikzelf:
-------
Wat:
Iphone5S 32GB wit/zilver (voor mezelf)
Iphone5S 16GB wit/goud (voor het vrouwtje)
Waar:
Apple store oberhausen

Iphone5S 16GB space grey (voor mezelf)
Iphone5S 16GB wit/goud (voor het vrouwtje)
Waar:
Apple store oberhausen

MattNick 13-09-13 10:08

Kun je als je een Duits afleveradres hebt, de iPhone 5S via de Duitse Online Apple store bestellen? Dus afleveradres in Duitsland en factuuradres in Nederland (Nederlandse creditcard)?! Het wachten in die rij is mij net iets te veel. Een paar uurtjes ok, maar een hele nacht is wel erg lang.

matthijst 13-09-13 10:08

Apple Store
Hol dir das neue iPhone ab 20 sept.

alvani 13-09-13 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MattNick (Bericht 911825)
Kun je als je een Duits afleveradres hebt, de iPhone 5S via de Duitse Online Apple store bestellen? Dus afleveradres in Duitsland en factuuradres in Nederland (Nederlandse creditcard)?! Het wachten in die rij is mij net iets te veel. Een paar uurtjes ok, maar een hele nacht is wel erg lang.

Dat kan wel, maar het kan zijn dat Apple na de bestelling aanvullende (creditcard) gegevens vraagt.

feddesman 13-09-13 10:55

Spelt iedereen een roos op dat we mekaar herkenen van de iphoneclub:p

Tasty 13-09-13 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MattNick (Bericht 911825)
Kun je als je een Duits afleveradres hebt, de iPhone 5S via de Duitse Online Apple store bestellen? Dus afleveradres in Duitsland en factuuradres in Nederland (Nederlandse creditcard)?! Het wachten in die rij is mij net iets te veel. Een paar uurtjes ok, maar een hele nacht is wel erg lang.

Ikzelf ga dit ook doen :-) Ben alleen niet zeker of ik zomaar een order kan plaatsen met mijn BE Apple account. Heb al verschillende keren gelezen dat je een verschillend facturatie en afleveringsadres kan aanduiden dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Heeft er iemand meer ervaring met dit soort aankoop?
Let us know!

Guest-20180925190238 13-09-13 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alvani (Bericht 911841)
Dat kan wel, maar het kan zijn dat Apple na de bestelling aanvullende (creditcard) gegevens vraagt.

Inderdaad. :) Wij hebben vorig jaar op de Duitse Apple Online Store twee (2) MacBook Pro besteld (voor de nieuwsgierigen: omdat wij QWERTZ toetsenborden nodig hebben).

Aan ons Apple ID voor aankopen (App Store, Mac App Store en Online Store) is een Belgische kredietkaart gekoppeld. Kort na de bestelling kregen wij een e-mail van Apple om ofwel een Duitse kredietkaart te gebruiken of een "Bankeinzug" (automatische afschrijving) te machtigen. We hebben dan een een Duitse kredietkaart gebruikt omdat dat sneller gaat dan een automatische afschrijving.

Maar, dat was vorig jaar. Misschien is dat ondertussen wel veranderd. "Probieren geht über Studieren" zeggen de Duitsers.

Tasty 13-09-13 11:17

Als ik het goed begrijp is de iPhone 5s zelfs niet direct te bestellen maar te pre-orderen vanaf de 20ste september (alvast online toch).

Source: iPhone ? iPhone*5s und iPhone*5c - Apple Store (Deutschland) "iPhone 5s ab 20. September vorbestellen. Ab 699 €"

Kan iemand dit bevestigen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 september 2013 om 11:20 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 911846)
Kort na de bestelling kregen wij een e-mail van Apple om ofwel een Duitse kredietkaart te gebruiken of een "Bankeinzug" (automatische afschrijving) te machtigen.

Wat bedoel je met automatische afschrijving?

feddesman 13-09-13 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tasty (Bericht 911847)
Als ik het goed begrijp is de iPhone 5s zelfs niet direct te bestellen maar te pre-orderen vanaf de 20ste september (alvast online toch).

Source: iPhone ? iPhone*5s und iPhone*5c - Apple Store (Deutschland) "iPhone 5s ab 20. September vorbestellen. Ab 699 €"

Kan iemand dit bevestigen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 september 2013 om 11:20 ----------



Wat bedoel je met automatische afschrijving?

Oder kauf es ab 20. September um 8:00 Uhr im Apple Store.

Guest-20180925190238 13-09-13 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tasty (Bericht 911847)

Wat bedoel je met automatische afschrijving?

Ja, sorry. Ik gebruikte het Hollandse woord. :o In België heet dat domiciliëring en in Duitsland "Bankeinzug".

Tasty 13-09-13 11:26

Klopt, maar heb het hier ook over de online store.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 september 2013 om 11:28 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 911852)
Ja, sorry. Ik gebruik het Hollandse woord. :o In België heet dat domiciliëring en in Duitsland "Bankeinzug".

Zover ik weet heb ik geen domiciliëring op mijn creditcard :-) Mijn VISA haalt gewoon geld van mijn bankrekening. meer niet.
sorry voor de verwarringen :-D

Guest-20180925190238 13-09-13 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tasty (Bericht 911853)
Zover ik weet heb ik geen domiciliëring op mijn creditcard :-)

Dat heb ik ook niet geschreven. Een automatische afschrijving wordt van een (Duitse) bankrekening afgeschreven niet van een kredietkaart.

Tasty 13-09-13 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 911856)
Dat heb ik ook niet geschreven. Een automatische afschrijving wordt van een (Duitse) bankrekening afgeschreven niet van een kredietkaart.

Oke, nu ben ik mee :-). Dus short story: Je kon je eigen credit card NIET gebruiken?

Want normaalgezien kan je een facturatie adres en een leveringsadres opgeven. Dit zou normaalgezien geen problemen mogen veroorzaken want er bestellen honderded mensen via de UK iPhones.

Thanks voor alle informatie btw :-)

Guest-20180925190238 13-09-13 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tasty (Bericht 911857)
Oke, nu ben ik mee :-). Dus short story: Je kon je eigen credit card NIET gebruiken?

Heel kort: ik kon vorig jaar de Belgische kredietkaart niet gebruiken in de Duitse Online Store.

boy1308 13-09-13 12:14

Online store gaat idd niet, enkel Duitse rekening...

Ik betaal in oberhausen wel met visa... Ik ga daar niet met zoveel cash rondlopen....

Racingboy 13-09-13 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knuster (Bericht 911815)
Sooo, om hier een beetje zicht te hebben welke modellen het hardst gaan verkopen en waar ze gekocht gaan worden, de volgende 2 vraagjes:
wie gaat wat halen? en waar? :p
-------
Ikzelf:
-------
Wat:
Iphone5S 32GB wit/zilver (voor mezelf)
Iphone5S 16GB wit/goud (voor het vrouwtje)
Waar:
Apple store oberhausen

Al zeker dat je gaat? Hoe laat vertrek je?

matthijst 13-09-13 13:15

32GB wit/zilver voor mezelf.

stanse 13-09-13 13:19

Nog mensen die van Regio Gent/Deinze richting Oberhausen trekken?

VoltrefferVick 13-09-13 13:24

Mannen
Ik sta nu in de Apple store in oberhausen
Heb nu van 3 verschillende medewerkers te horen gekregen dat je volgende week maar 1 toestel per persoon mee krijgt
Dit om alle handelaren uit de buurt te houden

Aan de ene kant wel goede actie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.