//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) [...] Dus de tip van vandaag, best geen iPhone kopen bij Carphone Warehouse.[/quote] En waarom dat, omdat je als je je niet goed voor bereid ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #141  
Oud 06-02-08, 01:01
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

[...]

Dus de tip van vandaag, best geen iPhone kopen bij Carphone Warehouse.[/quote]

En waarom dat, omdat je als je je niet goed voor bereid hebt (een hotelnaam + adres is zo gevonden) er maar 1 p.p. mee krijgt?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 06-02-08, 01:22
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
En waarom dat, omdat je als je je niet goed voor bereid hebt (een hotelnaam + adres is zo gevonden) er maar 1 p.p. mee krijgt?
Neen, omdat je bij Carphone Warehouse heel veel moeite moet doen om met 1 iPhone naar huis te gaan terwijl je in een Apple-store zonder enige moeite met 5 iPhones naar buiten stapt...

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
__________________
1.1.2 (OTB) > 1.1.3 > 1.1.2 > 2.1
  #143  
Oud 07-02-08, 17:18
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Omdat je maar 1 iPhone nodig hebt?

Mijn in Engeland wonende oom komt eind deze maand naar Nederland en wil een iPhone voor mij mee nemen. Om alles duidelijk te maken en te zorgen dat hij de goede versie mee neemt heb ik onderstaand mailtje opgesteld. Aan jullie de vraag of alles hierin genoemd is en of het duidelijk genoeg is voor een leek?

Citaat:
De telefoon waar het om gaat is de Apple iPhone 8gb.
Meer informtie hierover op: Apple - iPhone

Deze telefoon is te halen bij een beperkt aantal winkels waaronder Carphone Warehouse.
Voor u is de dichtst bij zijnde vestiging te vinden op de volgende adressen:
Bognor Regis
5 London Road
Bognor Regis
PO21 1PQ

Omdat de telefoon niet in Nederland verkrijgbaar is zal de telefoon softwarematig aangepast moeten worden om er hier mee te kunnen bellen. Vooralsnog is nog niet iedere iPhone geschikt om deze softwarematige aanpassing te kunnen doen, alleen bij iPhones die vorig jaar geproduceerd zijn is dit mogelijk. Het liefst heb ik daarom een iPhone die vorig jaar uitgebracht is. Dit kunt u controleren door voordat u betaald op de onderkant van de doos het serienummer te controleren. Het 4e en 5e getal hierbij staat voor het weeknummer van de productie, wanneer dit tussen week 24 en week 52 is betekent dit dat het een iPhone is die vorig jaar geproduceert is. Ik zal een afbeelding bijvoegen om dit wat duidelijker uit te leggen. Wanneer dit nummer tussen de 01 en de 05 is betekent dit dat de telefoon dit jaar geproduceert is en kan ik daarmee nog niet bellen in Nederland. Mocht u dus niet het juiste weeknummer krijgen, vraag dan aan de verkoper of hij misschien nog een ander exemplaar heeft met de smoes dat u graag zelf de iPhone wil updaten naar de nieuwste versie.

Het kan zijn dat de verkoper u vraagt een papier in te vullen waarop u aangeeft dat u de iPhone binnen 8 dagen activeert en/of waarop u uw adres dient aan te geven. Dit kunt u gerust doen, hier zitten geen verplichtingen aan vast.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iphone box.jpg‎ (64,7 KB, 50x gelezen)

Laatst gewijzigd door fabulaus; 07-02-08 om 17:31.
  #144  
Oud 07-02-08, 21:44
wootie wootie is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard

volgens mij staat alles dat hij moet weten daar in ja
  #145  
Oud 08-02-08, 20:26
francoish francoish is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Gisteren naar Londen geweest. 3 verschilende Carphone Warehouse winkels, 2 namen, 3 adressen, 1 visa card => 7 iPhones! ;-)
  #146  
Oud 09-02-08, 17:05
nickp nickp is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 40
Standaard

Is het niet handiger gewoon online te bestellen? Of zitten daar nog extra nadelen aan, behalve dat je iemand moet kennen uit de UK.
  #147  
Oud 10-02-08, 09:19
Buffalo Buffalo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 135
Stuur een bericht via MSN naar Buffalo
Standaard

Hoe zit het nou met belastingen in engeland?
Ik lees verschillende verhalen.
Zit de belasting bij de prijs van 269 in? volgens de website van Apple wel maar als ik mensen hoor over een iphone kopen in america komt daar nog extra belasting bij boven op de 399 dollar. Is dit ook zo in engeland?? Ik twijfel namelijk tussen kopen in engeland of in america
  #148  
Oud 10-02-08, 09:29
francoish francoish is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

In Engeland, VAT is inbegreepen in de 269£ prijs. Er is ooke geen douane tussen Engeland and andere europeese landen.
  #149  
Oud 11-02-08, 16:53
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buffalo Bekijk bericht
Hoe zit het nou met belastingen in engeland?
Ik lees verschillende verhalen.
Zit de belasting bij de prijs van 269 in? volgens de website van Apple wel maar als ik mensen hoor over een iphone kopen in america komt daar nog extra belasting bij boven op de 399 dollar. Is dit ook zo in engeland?? Ik twijfel namelijk tussen kopen in engeland of in america
Mijn oom neemt er eind deze maand een mee vanuit de UK en hierover betaal je geen belastingen o.i.d. meer omdat het binnen de EU is. Gebruik de zoekfuntie want dit is al uitgebreid besproken. Als je hem uit de US haalt heb je wel de kans dat hij door de douane word gepakt en kan je nog een behoorlijk bedrag er bovenop rekenen, volgens mij komt je dan in totaal ruim over de 500 euro uit voor je iPhone. Maar ook dit is al meerdere malen besproken dus volgende keer zoeken!
  #150  
Oud 11-02-08, 16:56
Buffalo Buffalo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 135
Stuur een bericht via MSN naar Buffalo
Standaard

Ik heb de zoekfunctie gebruikt
Ik las echter op andere websites dat er weer wel kosten bijkwamen en ergens anders weer dat je hem moest aangeven bij duane dus ik zag door de bomen het bos niet echt meer als je snapt wat ik bedoel.
Er is op dit forum zoveel info te vinden dat het moeilijk is om alles goed te filteren als je hier op dit moment binnen komt zegmaar.
  #151  
Oud 11-02-08, 19:25
Obs Obs is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Beste iphone-vrienden,
Ik ken iemand die in UK woont en mij wel een iPhone wil sturen.
Maar nu vroeg ik me een paar dingen af.
1. Welke postal service raden jullie mij aan, wat zou het makkelijkst zijn voor hem? (Royalmail, Ups, fedex etc.)
2. Kan hij gewoon opgeven dat het een iphone is? Of is het beter om te zeggen dat het iets anders is..
3. Hoeveel weegt een iphone boxed? (minder dan 2 kg neem ik aan i.v.m verzendkosten)

En zijn er verder nog dingen waar ik/hij op moet letten bij een UK iPhone. Unlocken ga ik zelf proberen..
  #152  
Oud 11-02-08, 19:36
NickLNL NickLNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 44
Standaard

1. Voor hem denk ik gewoon RoyalMail, omdat Engeland best dichtbij is zal dat niet zolang duren. Verder kan je vriend het pakketje gewoon naar het postkantoor brengen.

2. Ja, binnen de EU hoef je geen BTW te betalen.

3. In ieder geval minder als 2 kilo, zoals je zelfs als zegt.
  #153  
Oud 12-02-08, 20:47
Obs Obs is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Nog een paar vraagjes betreft het laten verzenden van een iPhone uit de UK:
Ik las dat het mogelijk is om een iPhone met een Nederlandse visa/mastercard op apple.uk te laten bezorgen bij een adress in London. (bron apple zelf)
1. Op apple.uk stond echter wel, dat er mogelijk om "extra documents" gevraagt worden, om welke documenten zou het hier gaan? En voorzien jullie verder een probleem?
2. Is een iPhone "verzend klaar" voor het verzenden naar Nederland of moet deze nog uitgebreid ingepakt worden om schade te voorkomen.. Zoja, Hoe, of doet de postkantoor dit voor hem?
3. En welke verzendings mogelijkheid is het beste via Royalmail(.com). Special delivery?
  #154  
Oud 12-02-08, 21:42
NickLNL NickLNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 44
Standaard

1. ID misschien? Maar waarom besteld je Engelse vriend hem niet gewoon?
2. Gewoon in een pakketje doe lijkt mij voldoende.
3. Kijk op de site en zie voor jezelf, des te duurder te te sneller.
  #155  
Oud 12-02-08, 21:52
Obs Obs is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Bedankt NickLNL voor de reacties!
Ik wil het hem natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken. Daarom wilde ik de phone naar zijn huis sturen, zodat hij het alleen nog op de post hoeft te doen.
En met "gewoon in een pakketje doen".. Neem aan dat ze dat bij het postkantoor even voor hem kunnen doen..
Nou dan ga ik hem morgen maar even mailen dat hij even de iPhone voor me moet regelen, (bedankt. Geweldig forum!)
  #156  
Oud 16-02-08, 21:41
bill bill is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik heb na wat moeite eindelijk weer contact met een persoon uit Engeland. Nu wil ik die persoon via de online store een iPhone laten bestellen. Alleen zit ik met het volgende: hij moet dan natuurlijk zijn eigen gegevens en adres opgeven.. wordt hij dan zelf niet 'lastig gevallen' om een abonnement af te sluiten?

edit: ik zie overigens ook dat je kan aangeven dat het een 'gift' is. Dus dat zou dan mijn contactpersoon geen problemen kunnen opleveren, toch?

Laatst gewijzigd door bill; 16-02-08 om 22:29.
  #157  
Oud 17-02-08, 05:24
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bill Bekijk bericht
Ik heb na wat moeite eindelijk weer contact met een persoon uit Engeland. Nu wil ik die persoon via de online store een iPhone laten bestellen. Alleen zit ik met het volgende: hij moet dan natuurlijk zijn eigen gegevens en adres opgeven.. wordt hij dan zelf niet 'lastig gevallen' om een abonnement af te sluiten?

edit: ik zie overigens ook dat je kan aangeven dat het een 'gift' is. Dus dat zou dan mijn contactpersoon geen problemen kunnen opleveren, toch?
geen problemen om het zo te doen
anders laat je die persoon nr een store gaan en zelf afhalen
  #158  
Oud 17-02-08, 12:07
Kim Kim is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 5
Standaard

Hallo allemaal...

Heeft iemand misschien ervaring in het verzenden van een iphone van Amerika naar Nederland of kan iemand mij hierover adviseren?
Vrienden van mij verblijven in Amerika en zijn bereid een iphone voor mij op te sturen naar Nederland. Nu weet ik niet via welke postorder bedrijf ze deze het beste kunnen versturen en hoe het zit met de douane?
  #159  
Oud 17-02-08, 12:10
bgordijn bgordijn is offline
• iOS 6.0
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Kim

Wat ik hier lees is het beste via FEDEX versturen minste kan op de douane dat je 19% btw moet betalen
  #160  
Oud 17-02-08, 12:11
bgordijn bgordijn is offline
• iOS 6.0
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

By the Way dit is het UK forum en niet de US
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:45.