iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 3GS besteld op de Italiaans Apple Store en vandaag gewoon aangekomen. :) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/38328-iphone-3gs-besteld-op-de-italiaans-apple-store-vandaag-gewoon-aangekomen.html)

dennis00 02-07-09 18:54

Maar dan heb je ook garantie in Italië? Kan iemand het nog éénmaal zeggen? Mensen spreken elkaar steeds tegen.

Sommigen zeggen dat je direct bij Apple garantie hebt en sommigen zeggen dat je direct bij je provider (e.g. Mobistar) of Vodafone of TIM garantie hebt.

him 02-07-09 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennis00 (Bericht 316907)
Maar dan heb je ook garantie in Italië? Kan iemand het nog éénmaal zeggen? Mensen spreken elkaar steeds tegen.

Sommigen zeggen dat je direct bij Apple garantie hebt en sommigen zeggen dat je direct bij je provider (e.g. Mobistar) of Vodafone of TIM garantie hebt.


Je hebt dan geen garantie in NL, je moet dus terug naar het land waar je de iPhone gekocht hebt.

pebbie 02-07-09 19:37

Vanuit de gids van de consumentenbond, stukje gevonden over kopen in het buitenland:

Kopen in het buitenland
Wie iets koopt bij Europese webshops heeft te maken met vrijwel dezelfde regels als in ons land. De Nederlandse Wet koop op afstand is namelijk een uitvloeisel van de Europese Richtlijn koop op afstand die alle EU-landen in hun wetgeving hebben ingevoerd. Kopers in een ander EU-land moeten minimaal dezelfde rechten hebben als de inwoners van het land. Bij een koop heeft de verkoper dus dezelfde informatieplicht over regels uit de wet en gelden er termijnen voor leverplicht, retourrecht en terugstorting. Houd wel rekening met de soms hogere bezorgkosten.
Klachten over een koop op afstand binnen de EU worden behandeld door het Europees Consumenten Centrum. Meer informatie op www.eccnl.eu.


Binnen de Europese Unie is er vrij verkeer van goederen en diensten. Om dat te waarborgen zijn er ook afspraken gemaakt over de bescherming van consumenten. Deze staan in de Europese richtlijn Koop en Garantie, die geldt voor elke lidstaat. Hieronder vindt u welke rechten en garanties u minimaal heeft als u in een EU-land een aankoop doet. Deze rechten kunnen dus nooit door een garantiebepaling of algemene voorwaarden worden ingeperkt. Bovenop deze basisrechten kunnen er in bepaalde landen verder gaande nationale wetten en regels bestaan ter bescherming van de consument.

Wanneer geldt de Europese richtlijn Koop en Garantie?
De richtlijn geldt voor alles wat u als particuliere consument koopt bij een winkel of andere professionele verkoper in een EU-land. Met uitzondering van:

Onroerend goed.
Zaken die gerechtelijk worden verkocht ('bij executie').
Water, gas en elektriciteit in onverpakte vorm.
In sommige EU-landen kunnen andere regels gelden voor tweedehands goederen, of voor op een veiling gekochte artikelen.

Waaraan moet uw aankoop voldoen?
De verkoper moet u zaken verkopen die "met de koopovereenkomst in overeenstemming" zijn. Dat is het geval:

Als uw aankoop overeenkomt met de beschrijving van de verkoper en de geclaimde eigenschappen bezit.
Als u een aankoop doet en de verkoper was op de hoogte van een specifieke en voor u noodzakelijke wens.
Als uw aankoop geschikt is voor het gebruik dat normaal is voor soortgelijke artikelen.
Als uw aankoop de kwaliteit en prestaties biedt die voor soortgelijke artikelen normaal zijn en die u er redelijkerwijs van mag verwachten op grond van de beschrijving of reclame-uiting.
De verkopende partij is er direct voor aansprakelijk dat wat u koopt aan alle bovenstaande voorwaarden voldoet. Hij mag zich dus niet verschuilen achter de fabrikant of andere toeleverancier.

Wanneer heeft u recht op kosteloze reparatie of vervanging?
De verkoper is minimaal 2 jaar aansprakelijk voor het naar behoren functioneren van uw aankoop. Gaat het gekochte binnen 6 maanden stuk, of zijn de prestaties al binnen deze periode niet wat u er redelijkerwijs van mag verwachten? Dan wordt ervan uitgegaan dat het gebrek al bestond op het moment van aankoop. Dit geldt niet als de verkoper kan bewijzen dat het defect uw eigen schuld is. Doet het defect zich voor tussen 6 en 24 maanden na de aankoop? Dan moet ù kunnen aantonen dat het gebrek al bestond toen u het artikel aankocht.

Binnen de periode van 2 jaar heeft u bij een gebrek buiten uw schuld recht op gratis reparatie of vervanging van uw aankoop. Dat moet binnen een redelijke termijn gebeuren en zonder dat u daar ernstige overlast van heeft.


De periode van 2 jaar is een minimum waaraan elke EU-lidstaat moet voldoen. De Nederlandse wetgeving gaat er echter vanuit dat u recht heeft op een langere periode van goed functioneren als het gaat om producten waarvan een langere levensduur verwacht mag worden (wasmachines, auto's en andere duurzame artikelen). Nederland biedt consumenten (ook buitenlandse) dus een verder gaande bescherming dan de Europese richtlijn verplicht stelt. Dit betekent overigens niet dat u na 2 jaar zonder meer recht heeft op een gratis reparatie. U moet rekening houden met de leeftijd van het apparaat in relatie tot de verwachte levensduur en de normale afschrijving door ouderdom en slijtage.


Wanneer heeft u recht op geld terug?
Alleen als herstel of vervanging onredelijk hoge kosten voor de verkoper meebrengen, hoeft deze daartoe niet over te gaan. In dat geval, of als herstel of vervanging om een andere reden niet mogelijk of wenselijk is, heeft u recht op:

Een passende prijsverlaging (dus een korting achteraf).
OF:
Ontbinding van de koopovereenkomst (het aankoopbedrag terug tegen inlevering van uw aankoop). De verkoper hoeft hiermee niet in te stemmen als het gebrek van geringe betekenis is.
De keuze tussen een prijsverlaging en ontbinding van de koopovereenkomst heeft u ook:

Als de verkoper te lang wacht met een oplossing.
Als deze oplossing u ernstige overlast bezorgt.


Als het artikel al 2 keer is gerepareerd of omgeruild en de klacht is niet verholpen


Welke (extra) rechten heeft u als u garantie krijgt?
Een eventuele garantie op uw aankoop is juridisch bindend voor de aanbieder. Dat geldt ook voor een bijgekochte (verlengde) garantie. De garantie kan nooit de wettelijke garantie vervangen of beperken. Het voordeel van een (fabrieks)garantie is dat de verkoper moet bewijzen dat een gebrek of defect is veroorzaakt door uw schuld, als het zich later dan 6 maanden na de aankoop voordoet. De bewijslast is dus omgekeerd ten opzichte van de wettelijke garantie. In het garantiebewijs moet de volgende informatie staan:

Uw recht op de wettelijke garantie en dat dit niet door de fabrieksgarantie wordt ingeperkt.
In duidelijk en begrijpelijke taal wat de garantie inhoudt.
De gegevens die u nodig heeft als u een beroep op de garantie moet doen, zoals naam en adres waar u terecht kunt, de duur van de garantie en het geldigheidsgebied.
Op uw verzoek moet de verkoper u de tekst van de garantie op papier of digitaal ter beschikking stellen.

Waar moet u op letten als u (fabrieks)garantie heeft?
Vaak probeert een verkoper u te verwijzen naar de fabrikant of de groothandel. Ook als u een (fabrieks)garantie heeft, hoeft u daar geen genoegen mee te nemen. De verkoper is de partij waarmee u de overeenkomst heeft. Dus is hij aansprakelijk voor het naleven van de overeenkomst. Gaat u voor een reparatie rechtstreeks naar de fabrikant zonder of buiten de termijn van de fabrieksgarantie? Dan heeft deze het recht om eventueel kosten (bijvoorbeeld voor arbeidsloon) in rekening te brengen.

Een eventuele garantie op uw aankoop is juridisch bindend voor de aanbieder. Dat geldt ook voor een bijgekochte (verlengde) garantie. De garantie van de verkoper of fabrikant kan nooit de wettelijke garantie vervangen of beperken. Het voordeel van een (fabrieks)garantie is dat de verkoper of fabrikant moet bewijzen dat een gebrek of defect is veroorzaakt door uw schuld, als het zich later dan 6 maanden na de aankoop voordoet. De bewijslast is dus omgekeerd ten opzichte van de wettelijke garantie.

Hoe nuttig is een verlengde garantie tegen bijbetaling?
Bij duurzame consumptiegoederen met een langere verwachte levensduur kunt u vaak garantie bijkopen. Vraag u af of dat nodig is. In Nederland is de verkoper ook na 2 jaar nog aansprakelijk voor een goed werkend product. Bij een defect moet u dan wel zelf kunnen bewijzen dat de fout aan het product ligt en niet is veroorzaakt door uzelf. Garantieverlenging kan wel een voordeel zijn, als het product na een aantal jaren onherstelbaar defect raakt en u dan recht heeft op een nieuw apparaat zonder bijbetaling.

Een eventuele garantie op uw aankoop is juridisch bindend voor de aanbieder. Dat geldt ook vor een bijgekochte (verlengde) garantie. Dat geldt ook voor een bijgekochte (verlengde) garantie. De garantie van de verkoper of fabrikant kan nooit de wettelijke garantie vervangen of beperken. Het voordeel van een (fabrieks)garantie is dat de verkoper of fabrikant moet bewijzen dat een gebrek of defect is veroorzaakt door uw schuld, als het zich later dan 6 maanden na de aankoop voordoet. De bewijslast is dus omgekeerd ten opzichte van de wettelijke garantie.

Heeft u het recht om te ruilen of een koop te annuleren?
Nee, in de Europese richtlijn is geen annuleringsrecht opgenomen. Als u iets heeft gekocht, hoeft de verkoper het artikel niet terug te nemen of te ruilen voor iets anders. Is hij daartoe wel bereid, dan is dat extra service.

Waar kunt u terecht voor klachten?
Als u iets heeft gekocht in een ander EU-land en u heeft daar klachten over, moet u eerst proberen met de buitenlandse verkoper tot overeenstemming te komen. Lukt dat niet en denkt u dat u volgens de Europese richtlijn in uw recht staat? Dan kunt u bij het ECC een klacht indienen. Het ECC neemt contact op met het ECC in het EU-land waar het verkopende bedrijf is gevestigd. Is daar een geschillencommissie, dan legt ons zuster-ECC uw klacht daar neer. Anders wordt direct contact opgenomen met het bedrijf.

pebbie 02-07-09 19:40

Sterker nog... en dit vind ik dus helemaal belachelijk en baal er van. Net T-Mobile Klantenservice gebeld omdat ik via marktplaats een nieuwe 3GS kan kopen, nog geseald en al incl. aankoopbon. Mijn vraag voor T-Mobile was of A: de garantie dus overging op de nieuwe eigenaar (ik in dit geval) en B: of het mogelijk was dat ik nu alsnog een verzekering zou nemen voor deze gsm.

Antwoord van T-Mobile was het volgende: A: Garantie gaat mee op het toestel MAAR wordt geclaimd via de eigenaar van de aankoopbon, in dit geval dus de verkoper. In geval van garantie-claim zal die persoon (althans de persoon die op de bon staat uitgeschreven) de garantie moeten claimen bij T-Mobile.

En B: Nee het is niet mogelijk om bij een nieuwe 3GS zelf een verzekering af te sluiten bij T-Mobile.

Al met al, heeft het dus voor mij geen nut om er eentje te scoren via Marktplaats, omdat er oook nu weer te veel haken en ogen aan zitten zucht...

Maxxi 03-07-09 03:42

Heb jij wel eens een bon gekregen met je naam erop!?

pebbie 03-07-09 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi (Bericht 317185)
Heb jij wel eens een bon gekregen met je naam erop!?

Ja dat heb ik, vandaar dat ik bovenstaande dus niet ga uitvoeren.

DaveD30 03-07-09 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pebbie (Bericht 317224)
Ja dat heb ik, vandaar dat ik bovenstaande dus niet ga uitvoeren.

Dat is dus totaal onjuist! Met bon zijn zij verplicht garantie te geven ondanks een andere naam. Garantie zit op het toestel en niet op de persoon die hem heeft. Verzekeren kan binnen 14 dagen mits onbeschadigd en met bon bij bijna alle telefoonverzekeraars.

him 03-07-09 13:24

Nieuwe melding van de IT store :

Geachte xxx,
Wij stellen het op prijs dat u voor de Apple Store hebt gekozen.
We hebben echter een fout ontdekt in uw bestelling met referentienummer xxxxx
U heeft een onjuist Italiaans adres ingevoerd en daardoor kunnen we uw bestelling niet verwerken.
Om ervoor te zorgen dat de correcte BTW aan uw order wordt aangerekend, moet een geldig Italiaans verzendadres in onze systemen zijn ingegeven.
Wij willen u vriendelijk verzoeken om uw order met een geldig Italiaans verzend adres opnieuw in te voeren.
Met vriendelijke groet,
De Apple Store

pebbie 03-07-09 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 317247)
Dat is dus totaal onjuist! Met bon zijn zij verplicht garantie te geven ondanks een andere naam. Garantie zit op het toestel en niet op de persoon die hem heeft. Verzekeren kan binnen 14 dagen mits onbeschadigd en met bon bij bijna alle telefoonverzekeraars.

Hai, ik snap wat je bedoelt maar T-Mobile zegt dus dat het niet mogelijk is. En ik ga het risico liever niet lopen dat ze het inderdaad weigeren (en dan met name die verzekering). Over 6 weken mag ik ook verlengen geloof ik dus ik wacht maar braaf af.

schmrtzzz 03-07-09 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pebbie (Bericht 316941)
Wie iets koopt bij Europese webshops heeft te maken met vrijwel dezelfde regels als in ons land.

En dan vraag ik me af: mag een webwinkel in Europa wel een koper weigeren omdat hij in een ander, maar wel Europees, land woont? Denk het niet. Waar is Neelie Kroes now we need her?

Edit: Kijk, dit pluk ik zo van de homepage van eccnl.eu: 'Als burger van een EU-land moet u alle vrijheid hebben om aankopen te doen of reizen te boeken in een ander EU-land. Of dat nu in een winkel is, via het internet of op een andere manier.'
Probleem is natuurlijk dat de AppleStore er niet bij zegt dat ze ons weigeren omdat we in een ander land wonen. Of wel? Want ze eisen dat je een Italiaans adres opgeeft. Zijn er juristen aanwezig hier?

Edit: Een klacht indienen kan, lees ik op de site, maar tegen de tijd dat hij is behandeld heeft Apple waarschijnlijk al de iPhone 4.0 Pro Turbo uitgebracht. :)
Krijg je eindelijk gelijk, word je gedwongen toch alsnog die ouderwetse 3 GS te kopen :):):)

hbieshe 07-07-09 12:40

ik heb er 3/7 één besteld en laat 'm afleveren bij een kennis die in Milaan studeert. Staat dus nu al 5 dagen in bestelling, geen annulering, dus neem aan dat ze dat geaccepteerd hebben. Levertijd is nu wel opeens 7 werkdagen met geschatte aflevering (in Milaan) 15/16 juli. Dan nog koeriertje naar NL, dus hopelijk 17/18 juli in bezit.

iken 08-07-09 13:27

Ben ik echt de enige in Nederland die het gelukt is om een iPhone op de Italiaanse Apple store te bestellen en te ontvangen? :) :(

him 08-07-09 14:00

Heb ook vandaag dan maar 2 iPhones besteld via IT store en laat deze afleveren via een kennis in Italy.
Hoop dat dit werkt en dat iPhones snel geleverd gaan worden ;)

CVar 08-07-09 14:00

"Ben ik echt de enige in Nederland die het gelukt is om een iPhone op de Italiaanse Apple store te bestellen en te ontvangen? "


Ik vrees van wel :(

Verder geen succes stories gehoord....

Alireza 08-07-09 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pebbie (Bericht 316946)
Sterker nog... en dit vind ik dus helemaal belachelijk en baal er van. Net T-Mobile Klantenservice gebeld omdat ik via marktplaats een nieuwe 3GS kan kopen, nog geseald en al incl. aankoopbon. Mijn vraag voor T-Mobile was of A: de garantie dus overging op de nieuwe eigenaar (ik in dit geval) en B: of het mogelijk was dat ik nu alsnog een verzekering zou nemen voor deze gsm.

Antwoord van T-Mobile was het volgende: A: Garantie gaat mee op het toestel MAAR wordt geclaimd via de eigenaar van de aankoopbon, in dit geval dus de verkoper. In geval van garantie-claim zal die persoon (althans de persoon die op de bon staat uitgeschreven) de garantie moeten claimen bij T-Mobile.

En B: Nee het is niet mogelijk om bij een nieuwe 3GS zelf een verzekering af te sluiten bij T-Mobile.

Al met al, heeft het dus voor mij geen nut om er eentje te scoren via Marktplaats, omdat er oook nu weer te veel haken en ogen aan zitten zucht...

Pebbie heeft helemaal gelijk, ik heb precies hetzelfde gehad met mijn iPhone 3G die ik vorig jaar had gekocht op marktplaats. Ik heb hem gister toevallig ingeleverd ter reparatie (telefoon had nog garantie). Ik gaf de koopbon aan die mevrouw van t mobile en die wilde ook het nummer weten van de abonnementhouder. Mja ik zei toen 'ja tja iphone staat op mijn tante's naam en ik weet haar telefoonnummer niet'. (Trouwens, ik had dat maar verzonnen van mijn tante, die vrouw van marktplaats ken ik natuurlijk niet.) Maar goed, die vrouw zei zo 'oh oke, geen probleem ik kijk wel even op postcode'. Hoppa, ze vond dat nummer en vroeg míjn nummer en ik gaf mijn nummer en ze zette mijn nummer in het systeem ipv van 'tante's'. En tada! Klaar is kees.

Dus: pebbie haal die iphone op marktplaats :D

pebbie 08-07-09 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alireza (Bericht 320766)
Pebbie heeft helemaal gelijk, ik heb precies hetzelfde gehad met mijn iPhone 3G die ik vorig jaar had gekocht op marktplaats. Ik heb hem gister toevallig ingeleverd ter reparatie (telefoon had nog garantie). Ik gaf de koopbon aan die mevrouw van t mobile en die wilde ook het nummer weten van de abonnementhouder. Mja ik zei toen 'ja tja iphone staat op mijn tante's naam en ik weet haar telefoonnummer niet'. (Trouwens, ik had dat maar verzonnen van mijn tante, die vrouw van marktplaats ken ik natuurlijk niet.) Maar goed, die vrouw zei zo 'oh oke, geen probleem ik kijk wel even op postcode'. Hoppa, ze vond dat nummer en vroeg míjn nummer en ik gaf mijn nummer en ze zette mijn nummer in het systeem ipv van 'tante's'. En tada! Klaar is kees.

Dus: pebbie haal die iphone op marktplaats :D

Bedankt voor de tip Alireza, maar... (sorry ben een doemdenker hoor) kan het ook zijn dat je een erg aardige dame hebt gehad bij T-Mobile? Voor het zelfde geld vraagt ze aan je de naam + adres gegevens van je "tante" ter controle. Ging je mooi de mist in, en had je mogelijk de discussie kunnen krijgen over garantie claimen via org. eigenaar. Tis mij wat te dubieus enne Vodafone doet moeilijk met zijn super-sim only abbo's dus ik denk dat ik T-Mobile zelf maar ga verblijden volgende maand en daar mijn contract ga verlengen. Maar wel tof dat het bij jou goed gelukt is! Geeft de burger weer moed :p

nickp 08-07-09 21:55

Kijk eens of dit iets is:

telefoon verzekering / telefoon verzekeren

voor 6,95 per maand kan je schijnbaar je iphone verzekeren.

pebbie 08-07-09 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickp (Bericht 320886)
Kijk eens of dit iets is:

telefoon verzekering / telefoon verzekeren

voor 6,95 per maand kan je schijnbaar je iphone verzekeren.

Ziet er goed uit, maar ik zou voor de zekerheid toch een mailtje eraan wagen bij de klantenservice daar als ik jou met bv de vraag of je ook een in BE/IT/GB gekochte iPhone kunt verzekeren, en of bv zakkenrollerij, overval etc gedekt zijn als diefstal. Bij T-Mobile word dit nl niet vergoed heb ik al gelezen op het forum. Indien ze dit allemaal wel dekking, dan zou ik haast zeggen, top verzekering en afsluiten!

hbieshe 14-07-09 21:16

helemaal de bloody limit:
3gs besteld in Italie op het adres van een kennis die 'm dan aan mij doorstuurt.
Vandaag bevestiging van Apple: ready for shipment ... en even later ... shipped!
Mooi zo.
Trackingnummer er bij van TNT Italie.
Vanavond ingevoerd op de TNT website en wat zie ik staan als VERTREKLOKATIE?

data di spedizione
14/07/2009
località di partenza
5047 TM TILBURG
località di arrivo
20143 MILAN

Dus, mijn Italiaanse Iphone 3gs vertrekt niet van ROME naar Milan en dan naar mij in Nederland... Neeeee... vertrekt vanuit Tilburg, dan naar Milaan en DAN weer terug naar mij... zucht...

Edit: en wat zit er op die postcode???

Apple Computer
c/o Syncreon Technology,
Gesworenhoekseweg 9
5047 TM Tilburg
The Netherlands

pebbie 15-07-09 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pebbie (Bericht 320927)
Ziet er goed uit, maar ik zou voor de zekerheid toch een mailtje eraan wagen bij de klantenservice daar als ik jou met bv de vraag of je ook een in BE/IT/GB gekochte iPhone kunt verzekeren, en of bv zakkenrollerij, overval etc gedekt zijn als diefstal. Bij T-Mobile word dit nl niet vergoed heb ik al gelezen op het forum. Indien ze dit allemaal wel dekking, dan zou ik haast zeggen, top verzekering en afsluiten!

Antwoord van gsmverzekeren.nl
Ik ben voornemens om binnenkort de iPhone 3GS aan te schaffen en daarvoor een verzekering te nemen.
Kan ik deze iPhone ook bij jullie verzekeren indien deze niet in Nederland is aangekocht? de 32GB variant kost
in het buitenland gemiddeld 700 euro en is simlockvrij. Ik neem aan dat bij schade jullie dan uitgaan van dit aankoopbedrag?
[FONT=Calibri]Helaas, dient u een Nederlandse factuur te hebben, dit vanwege afwijkende garantie bepalingen in het buitenland.[/FONT]

Welk aankoopbedrag hanteren jullie indien de iPhone verschaft wordt bij een abbo van T-Mobile waarvoor
bijvoorbeeld 200 euro bij betaald dient te worden om deze in het bezit te krijgen? Prijzen van losse
iPhones liggen in NL stukken hoger dan in het buitenland.


[FONT=Calibri]Dit is afhankelijk van de door u gekozen iphone. [/FONT]

Tevens had ik nog een paar vragen over de polisvoorwaarden:

Artikel 5 Verplichtingen van verzekerde

Verzekerde is op straffe van verlies van alle uit deze verzekering voortvloeiende rechten verplicht om:
a. alle normale voorzorgen te nemen ter voorkoming van schade (w.o. verlies en diefstal) aan (van) de apparatuur. Aan deze eis wordt in ieder geval niet geacht te zijn voldaan, indien de apparatuur onbeheerd wordt achtergelaten in een niet deugdelijk afgesloten ruimte alsmede in gevallen waarin men heeft verzuimd maatregelen te treffen ter voorkoming van schade, verlies of diefstal indien men in situaties terecht komt waarin naar algemene ervaringsregels rekening is te houden met een verhoogde kans daarop;

# Wat valt onder de dekking van diefstal/vermissing? Is dit bv ook zakkenrollerij, je handtas die gestolen wordt als je aan het winkelen bent, de gsm die uit je handen wordt ontfutseld omdat je op straat loopt te bellen?


[FONT=Calibri]Nee, onder diefstal valt alleen diefstal met braakschade. [/FONT]

De maximale duur van de verzekering is 36 maanden, wat is de minimale contractsduur en welke opzegtermijn hanteren jullie voor de gsm-verzekering?
[FONT=Calibri]De minimale duur is 12 maanden, en hierbij geld een opzegtermijn van 1 maand.[/FONT]


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.