iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

ControlSje 14-04-08 20:26

Same here...Aankomend weekend gaat het gebeuren....Voor zover ik nu heb bekeken wordt het een iMac :).

Destiny 14-04-08 20:30

Goedzo :) Krijg je geen spijt van...alleen maar spijt dat je het niet eerder hebt gedaan

batalhador 14-04-08 20:31

Even Offtopic:
iemand een tut waar je dualboot met winxp kan doen en mac os x tiger/leopard?

ControlSje 14-04-08 20:33

Lol...dat hoor ik nu alle Mac gebruikers zeggen ;). Maar gezien de eenvoud van de iPhone zal ook de Mac niet te moeilijk zijn denk ik, denk dat ik zelf geen problemen ga ondervinden...alleen mijn vriendin....Ben bang dat ik om de 5 minuten te horen ga krijgen.....HELP...:p

ControlSje 14-04-08 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batalhador (Bericht 98377)
Even Offtopic:
iemand een tut waar je dualboot met winxp kan doen en mac os x tiger/leopard?

Heb je hier wat aan? (xx=tt en spatie verwijderen)
hxxp://www.youtube. com/watch?v=nNZi5fLpqus
hxxp://www.youtube. com/watch?v=EXqTHNwTbQc

stef1234 14-04-08 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batalhador (Bericht 98377)
Even Offtopic:
iemand een tut waar je dualboot met winxp kan doen en mac os x tiger/leopard?


kijk hier eens div systemen

HCL 10.5.2/Portables - OSx86

sabatie 14-04-08 21:14

als je wat wilt weten over hoe ik het heb gedaan
ik heb deze image gedown is de meet uptodate tiger versie 10.4.11
werkt beter dan leopart wat voor pc heb je kijk met cpuz (google) of je sse2 of sse3 ondersteend dual core is gewenst.
zie piratebay voor torrent XxX_OS_x86_10.4.11_Install_Disc_rev2
deze dingen geinstalleerd
Base SSE2 install: (8.9.1 kernel, no EFI supported)
-Apple Combo 10.4.11 Update (optional)
from 'Kernel and Kexts' menu:
-no-EFI kexts (all 4 items)
-8.9.1 Kernel Universal + Patches (all 3 items)
-RecommendedPatches (all 5 items)
zie site andere werkte bij mij niet kernel panic black screen
XxX_OS_x86_10.4.11_Install_Disc_Intel - InsanelyMac Forum

je moet alleen ff kijken of je hardware word ondersteund

InsanelyMac Forum -> OSx86 Installation
verder heel heel veel google gebruiken probeer je bij de base aan de opties te houden anders wordt het niks verder drivers voor Wi-Fi enz kan je beter na de install installere anders ook kernel panic.
belangrijk zorg dat je een 2e pc ernaast hebt staan en een usbstick dat scheelt een hoop

sabatie 14-04-08 21:15

nog een belangrijke tip je iphone werkt niet bij een lagere versie van tiger je moet minstens 10.4.9 hebben!!!!!

sabatie 14-04-08 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 98379)
Lol...dat hoor ik nu alle Mac gebruikers zeggen ;). Maar gezien de eenvoud van de iPhone zal ook de Mac niet te moeilijk zijn denk ik, denk dat ik zelf geen problemen ga ondervinden...alleen mijn vriendin....Ben bang dat ik om de 5 minuten te horen ga krijgen.....HELP...:p

moet zeggen het was ff wenne je hebt niet meer het knopje bestand enz(links in het venster)
maar een centrale balk
en de sluiten minimaliseren knoppen ook aan de ander kant das vreemd

ArB 14-04-08 22:16

En jullie gaan niet een beetje ver om een iphone te voorzien van een bootimage ? :D


(ps ik las ergens dat kaliway de laatste versie was)

Destiny 14-04-08 22:22

Effe snel een vraag. Ik heb nou het NL pakket gedownload met T9 enzo.
Is er een MAKKELIJKE manier om dit mee te laten installeren als je je firmware pwned ?

ArB 14-04-08 22:24

nee.....................

zijn mega veel kopieeer acties, bovendien kan je de zip file niet downloaden van de ifoneguide.

Destiny 14-04-08 22:25

Die zip file heb ik al.
Maar is het dus niet mogelijk dat ik van te voren de bestanden in de ipsw gooi en daarna pwn ? of misschien iets anders ? omdat je praat over kopieer acties. Kopieren van codes of kopieren van bestanden ? van bestanden vind ik niet zo erg

Michael 14-04-08 22:29

Dan moet je ze dus allemaal in de goede mappen zetten

Destiny 14-04-08 22:31

Ik heb het al een keer geprobeerd. Toen ik heb de ipsw hernoemt naar zip. Daarna het 018-3562 bestand gedecrypt. Daarna bestanden aangepast. Daarna weer een dmg gemaakt met diskcopy. En daarna weer ingepakt als zip en hernoemt naar .ipsw.

Probleem is alleen dat PWNage tool hem niet meer herkent. En als ik hem eerst pwn en daarna aanpas krijg ik error 1 in itunes :(

En ik wil zo graag NL er standaard in :(

Fresh 14-04-08 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 98502)
Ik heb het al een keer geprobeerd. Toen ik heb de ipsw hernoemt naar zip. Daarna het 018-3562 bestand gedecrypt. Daarna bestanden aangepast. Daarna weer een dmg gemaakt met diskcopy. En daarna weer ingepakt als zip en hernoemt naar .ipsw.

Probleem is alleen dat PWNage tool hem niet meer herkent. En als ik hem eerst pwn en daarna aanpas krijg ik error 1 in itunes :(

En ik wil zo graag NL er standaard in :(

Wie weet in FW 2.0....

ControlSje 14-04-08 22:33

Mischien een domme vraag, maar als je applicaties op deze manier toevoegd wordt dan ook de installer list met geinstalleerde apps bijgewerkt? Dit is toch nodig om updates te zien in de installer?

Destiny 14-04-08 22:33

Nee dat gebeurt helaas niet

@Michael: Is het jouw dan wel gelukt om bestanden aan te passen in de firmware image file ?

ControlSje 14-04-08 22:40

Dat is dan wel een nadeel, is er mischien een mogelijkheid om bestanden te editen zodat je het LocalPackages.plist bestand kunt editen tijdens een installatie?

Destiny 14-04-08 22:41

Ja dat kun je aanpassen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:14.