//

1.1.3 Google maps "locate me" werkt niet

1.1.3 Google maps "locate me" werkt niet discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Het heeft me wat moeite gekost om dit uit te zoeken maar ik kan je bevestigen dat het 9 maal op een rij is gelukt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-02-08, 12:59
pcmarket pcmarket is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 155
Stuur een bericht via MSN naar pcmarket
Question 1.1.3 Google maps "locate me" werkt niet

Het heeft me wat moeite gekost om dit uit te zoeken maar ik kan je bevestigen dat het 9 maal op een rij is gelukt de "locate me" functie te laten werken.
Het komt erop neer uw 1.1.2 OTB of 1.1.2 F***-SIM jailbreak 1.1.2 met bootloader 4.6 te downgraden naar 3.9 (op 9 verschillende toestellen toegepast)
Daarna je iPhone in DFU mode upgraden met de standaard "Herstellen" functie in iTunes naar 1.1.3
Daarna je unlock.

En nu komt het: Voor Belgische providers ben ik tot de vaststelling gekomen dat de "locate me" functie enkel werkt met een Mobistar en Proximus simkaart. Een Base kaart doet het niet.
Zou dit het bewijs zijn dat Proximus en Mobistar in het geheim de services op de iphone aan het testen is ????
Vreemd te weten dat "Skyhook" die de dienst op de Apple iPhone aanbiedt, gebruik maakt van Wi-Fi punten waarvan volgens mij het IP adres gelinkt is aan een lokatie op de kaart. Blijkbaar is er toch een extra duwtje nodig van een GSM provider. Dus Proximus of Mobistar can be the one ... Bovendien duurt het even voordat je "locate me" functie werkt nadat je iPhone werd opgestart. Het lijkt of dat er een link moet bestaan tussen de GSM provider en de diensten van Skyhook / Google.
Mijn iPhone 8Gb 1.1.3 ** 04.03.13_G ** bootloader 3.9 ** Proximus met wap en mijn pop email account werkt alvast schitterend en is vergelijkbaar aan push email. Gewoon even instellen dat je email moet worden afgehaald elke 15 minuten en je iphone werkt als een echte Blackberry push email op WAP. De emails komen inderdaad trager binnen maar dit gebeurd automatisch op de achtergrond ... dus maakt het niet uit dat email een paar minuten later binnen komt...

Dat waren wat sprokkels die ik even kwijt wou.

408 iPhone unlocks and counting !
__________________
Current: iPhone 4 32GB origineel zonder simlock
Keep up the good work op iPhoneclub.nl

Laatst gewijzigd door pcmarket; 22-02-08 om 20:14. Reden: Update - oplossing gevonden
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-02-08, 19:38
dcschurink's schermafbeelding
dcschurink dcschurink is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik heb het zelfde probleem. Deze functie werkt niet meer. Ziphone 2.0 gebruik om te unlocken en daarna heeft deze functie nooit gewerkt. Het zou mooi zijn als er een patch / fix voor zou zijn.
Soms vind de iphone wel een locatie maar dat is ergens in zweden. Nou ik zit gewoon in Nederland dus dat is nogal behoorlijk uit de richting.

Mocht er een oplossing zijn dan hoor ik het graag!
  #3  
Oud 19-02-08, 19:42
pcmarket pcmarket is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 155
Stuur een bericht via MSN naar pcmarket
Standaard

Je kan de oplossing gebruiken die ik hierboven heb aangegeven.
Downgrade 1.1.1 (2 maal) en daarna weer upgrade naar 1.1.3
Gebruik winzip 2.0 anders wordt de modem firmware opnieuw downgraded naar 04.02.13
Dan zou hij het moeten doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dcschurink Bekijk bericht
Ik heb het zelfde probleem. Deze functie werkt niet meer. Ziphone 2.0 gebruik om te unlocken en daarna heeft deze functie nooit gewerkt. Het zou mooi zijn als er een patch / fix voor zou zijn.
Soms vind de iphone wel een locatie maar dat is ergens in zweden. Nou ik zit gewoon in Nederland dus dat is nogal behoorlijk uit de richting.

Mocht er een oplossing zijn dan hoor ik het graag!
  #4  
Oud 19-02-08, 19:59
Kaspers's schermafbeelding
Kaspers Kaspers is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 058
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pcmarket Bekijk bericht
Je kan de oplossing gebruiken die ik hierboven heb aangegeven.
Downgrade 1.1.1 (2 maal) en daarna weer upgrade naar 1.1.3
Gebruik winzip 2.0 anders wordt de modem firmware opnieuw downgraded naar 04.02.13
Dan zou hij het moeten doen.
We downgraden toch allemaal onze baseband om te kunnen bellen ?
met 04.03.13 werkt locateme prima, maar dan mag je dus je ***-sim weer op je eigen simkaart leggen..
__________________
  #5  
Oud 19-02-08, 20:16
dhm dhm is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 70
Standaard

volgens mij kun je navizon ook gewoon een keertje draaien.
los daarvan is dit probleem wel eerder besproken, dus ff zoeken in dit forum kan voortaan geen kwaad
  #6  
Oud 19-02-08, 21:18
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers Bekijk bericht
We downgraden toch allemaal onze baseband om te kunnen bellen ?
met 04.03.13 werkt locateme prima, maar dan mag je dus je ***-sim weer op je eigen simkaart leggen..
LocateMe in Maps werkt hier prima, en ik gebruik gewoon mijn eigen sim zonder ***-sim. Klopt dus niet wat je zegt.

Ter verduidelijking: ik kom van 1.1.1/04.02.13_G en zit nu op zie handtekening
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #7  
Oud 19-02-08, 21:32
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Als ik me niet vergis moet je BL 3.9 hebben voor Locate Me.
  #8  
Oud 19-02-08, 21:37
pcmarket pcmarket is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 155
Stuur een bericht via MSN naar pcmarket
Standaard

Ik draai 1.1.3 op 04.03.13_G op bootloader 4.6 zonder f**k-sim en hij werkt.
Volgens mij zit het probleem niet daar. Verder heb ik op het Forum niets gevonden die het probleem "locate me" nader toelicht.
Als je in Google zoekt vind je een hoop mensen met hetzelfde probleem maar een oplossing heb ik tot nog toe niet gevonden.
  #9  
Oud 19-02-08, 21:37
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Je moet idd bootloader 3.9 hebben om deze functie te gebruiken
Dit komt, omdat de baseband i.c.m. met BL 4.6 altijd 1 versie achter ligt. Dus je hebt nu de baseband van de 1.1.2 firmware. En die baseband ondersteunt die functie niet.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #10  
Oud 19-02-08, 23:11
dcschurink's schermafbeelding
dcschurink dcschurink is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 23
Standaard

Hoe kan ik naar de goede baseband upgraden dan? Kan jij mij aangeven wat er allemaal voor stappen genomen moeten worden?

Alvast bedankt!
  #11  
Oud 21-02-08, 11:37
isdawa isdawa is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 13
Standaard

Mhmmm... Interessante discussie.

Ik heb vanui iTunes een 1.1.3 recovery gedaan, en ben met ZiPhone 2.2 in zee gegaan.

Alles draait naar behoren (de hele riedel geinstalleerd, BossTool, BSD etc en voorzien van NL etc.)

Maar... Locate werkt NIET.

Info geeft bij mij aan:
Versie 1.1.3 (4A93)
Model MA712LL
Modemfirmware 04.02.13_G

Bij mijn weten werkte locate niet i.v.m. mijn huidige modemfirmware, maar er zijn dus lieden die met eenzelfde SW installatie WEL kunnen 'Locaten'...

O ja, ik heb KPN als provider en een 'gewoon' dus zonder GPRS abonnement.

Kan DAT de oorzaak zijn?

Met groet,

Michael (Isdawa)
  #12  
Oud 21-02-08, 11:50
Reinier's schermafbeelding
Reinier Reinier is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rijswijk
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door isdawa Bekijk bericht
(...)

Versie 1.1.3 (4A93)
Model MA712LL
Modemfirmware 04.02.13_G

(...)

O ja, ik heb KPN als provider en een 'gewoon' dus zonder GPRS abonnement. Kan dat de oorzaak zijn?
Nope. Ik heb dezelfde specs als jij en wel Surf&Mail Totaal abonnement en bij mij werkt Locate Me ook niet.
__________________
Origineel: iPhone OTB 1.1.2 BL 4.6 | Huidige versie: 2.2 | Modemfirmware: 04.05.04_G
  #13  
Oud 21-02-08, 12:41
dcschurink's schermafbeelding
dcschurink dcschurink is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 23
Standaard

Zo ver ik weet draaid de 1.1.2 en 1.1.3 firmware met verschillende modem firmware versies

modem firmware version 1.1.2 = baseband 04.02.13_G
modem firmware version 1.1.3 = baseband 04.03.13_G

Hier door kan je geen "locate me" doen in google maps.
Zo ver is weet en heb gezien heb maar niet geprobeerd. Is er een update voor de baseband. Deze update zal de baseband 04.02.13_G naar baseband 04.03.13_G upgraden.

Mijn vraag is het volgende: heeft iemand ervaring hier mee of heeft iemand deze upgrade al een keer uitgevoerd. Zo ja, Werkt het?

mijn configuratie iphone:
Iphone: 8Gb US
firmware: 1.1.3
Modem firmware:04.02.13_G
Unlock met: Ziphone
  #14  
Oud 21-02-08, 13:16
herbie65's schermafbeelding
herbie65 herbie65 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

Wat je kunt doen met ZiPhone is de bootloader downgraden van 4.6 naar 3.9 (let op is op dit moment onomkeerbaar)
Als je bootloader 3.9 hebt en je laat ZiPhone zijn werk doen, dan krijg je wel baseband 04.03.13_G.
Met booloader 4..6 krijg je automatisch baseband 04.02.13_G.
  #15  
Oud 21-02-08, 13:24
maartenvs maartenvs is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 79
Stuur een bericht via MSN naar maartenvs
Standaard

Heb je zoals dhm al vertelde navizon al een keer geinstalleerd en gestart? Dit fixte bij mij het probleem.

(1.1.3 ijailbreak)
  #16  
Oud 21-02-08, 14:19
Reinier's schermafbeelding
Reinier Reinier is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rijswijk
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartenvs Bekijk bericht
Heb je zoals dhm al vertelde navizon al een keer geinstalleerd en gestart? Dit fixte bij mij het probleem.

(1.1.3 ijailbreak)
Bedankt voor de supertip, het werkt nu ook bij mij!
  #17  
Oud 21-02-08, 22:25
dcschurink's schermafbeelding
dcschurink dcschurink is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 23
Standaard

MaartenVS,

Waar kan je die NAVIZON vinden? Wat doet NAVIZON dan als je dat programma installeerd?

Graag hoor ik van je
  #18  
Oud 21-02-08, 22:33
Reinier's schermafbeelding
Reinier Reinier is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rijswijk
Berichten: 78
Standaard

Navizon vind je in je Installer, als je gaat naar "All Packages" en dan onder de "N" van Navizon. Je moet je dan registreren op my.navizon.com. Volgens mij is het een soort uitbreiding op de standaard locatiebepaling. Het werkt echt perfect. Je kunt er ook stap-voor-stap je route van a naar b mee bekijken.
  #19  
Oud 21-02-08, 22:51
pcmarket pcmarket is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 155
Stuur een bericht via MSN naar pcmarket
Standaard

Ik dacht dat we het hier hadden over de originele Apple "locate me" functie (nieuw in 1.1.3, button onderaan links in Google maps) in Google maps. Niet het open source programma Navizon.
Het heeft me wat moeite gekost om dit uit te zoeken maar ik kan je bevestigen dat het 9 maal op een rij is gelukt de "locate me" functie te laten werken.
Het komt erop neer uw 1.1.2 OTB of 1.1.2 F***-SIM jailbreak 1.1.2 met bootloader 4.6 te downgraden naar 3.9 (op 9 verschillende toestellen toegepast)
Daarna je iPhone in DFU mode upgraden met de standaard "Herstellen" functie in iTunes naar 1.1.3
Daarna je unlock.

En nu komt het: Voor Belgische providers ben ik tot de vaststelling gekomen dat de "locate me" functie enkel werkt met een Proximus simkaart. Een Base kaart doet het niet. Mobistar heb ik nog niet getest.
Zou dit het bewijs zijn dat Proximus in het geheim de services op de iphone aan het testen is ????
Vreemd te weten dat "Skyhook" die de dienst op de Apple iPhone aanbiedt, gebruik maakt van Wi-Fi punten waarvan volgens mij het IP adres gelinkt is aan een lokatie op de kaart. Blijkbaar is er toch een extra duwtje nodig van een GSM provider. Dus Proximus can be the one ...
Mijn iPhone 8Gb 1.1.3 ** 04.03.13_G ** bootloader 3.9 met wap en mijn pop email account werkt alvast schitterend en is vergelijkbaar aan push email. Gewoon even instellen dat je email moet worden afgehaald elke 15 minuten en je iphone werkt als een echte Blackberry push email op WAP. De emails komen inderdaad trager binnen maar dit gebeurd automatisch op de achtergrond ... dus maakt het niet uit dat email een paar minuten later binnen komt...

Dat waren wat sprokkels die ik even kwijt wou.

398 iPhone unlocks and counting !

Laatst gewijzigd door pcmarket; 21-02-08 om 22:58.
  #20  
Oud 21-02-08, 23:00
isdawa isdawa is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 13
Standaard

Navizon vind ik met Installer, maar dit is tot dusver het enige programma dat ik niet kan installeren...

data wordt wel naar binnen gehaald, maar zou gauw de echte install moet gaan plaatsvinden krijg ik de melding "Error in script command 1 InstallApp"

Andere programma's laten zich goed installeren/de-installeren.

Iemand enig idee...?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oplossing voor Wi-Fi "werkt niet" op iPhone 2G? iPhoneMad Wi-Fi 0 14-06-10 23:31
"Cannot Locate Package" brandsdirk Jailbreak apps en thema's 16 26-01-10 15:47
Software: "Huidige lokatie" in "Kaarten" niet correct Lancia iPhone Navigatie 14 10-10-09 13:57
"Kaarten" doet het niet! (Iphone maps) melvin86 iPhone algemeen 5 19-10-08 14:29
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 19:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:04.