//

Scherm

Scherm discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het scherm (ook wel display ) is de duurste component van de iPhone. Onderzoeksbureau iSupply denkt dat de productiekosten rond 27 dollar per stuk liggen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-10-07, 15:35
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard Scherm

Het scherm (ook wel display) is de duurste component van de iPhone. Onderzoeksbureau iSupply denkt dat de productiekosten rond 27 dollar per stuk liggen.
[h="3"]Productie[/h]
Het scherm van de iPhone is ontwikkeld door het Duitse bedrijf Balda. De productie wordt echter niet door Balda zelf gedaan, maar wordt uitgevoerd door displayfabrikant TPK in het Chinese industriegebied Xiamen. Balda is voor 50% eigenaar van TPK
De productiemachines voor de schermen zijn door Balda in samenwerking met machinefabriek Singulus ontwikkeld.
Er wordt vermoed dat ook het Japanse elektronicaconcern Sharp betrokken is bij de productie van touchscreens. Alle genoemde bedrijven hebben hun betrokkenheid bij de iPhone nooit officeel bevestigd.
[h="3"]Schermresolutie[/h]
Het scherm van de iPhone heeft een [wiki=schermresolutie]resolutie[/wiki] van 160 ppi (pixels per inch) en meet 480 x 320 pixels. De [wiki=schermdiagonaal]beelddiagonaal[/wiki] is 3,5 inch. Dit komt overeen met 8,89 cm.
[h="3"]Werking[/h]
Het touchscreen van de iPhone werkt met electrische geleiding via de huid. Daardoor werkt het scherm niet bij aanraking met een [wiki]stylus[/wiki] en ook niet wanneer je handschoenen draagt. Opmerkelijk genoeg zijn er wel [wiki=screenprotector]screenprotectors[/wiki] die je op het scherm kunt plakken en die de aanraakgevoeligheid niet verstoren.
[h="3"]Problemen met de aanraakgevoeligheid[/h]
Als je problemen hebt met de aanraakgevoeligheid van het scherm of als het lijkt alsof een deel van je scherm compleet dood is, kijk dan eens in dit artikel: Aanraakscherm (gevoeligheid aanpassen)

Laatst gewijzigd door WDS001; 14-02-10 om 13:11.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-12-07, 17:57
de coninck theo de coninck theo is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 1
Standaard

Hallo,
op het scherm van mijn i-phone heb ik in de rechterbenedenhoek een heel klein lichtpuntje, iemand ervaring mee?
  #3  
Oud 21-12-07, 18:40
stephenvis's schermafbeelding
stephenvis stephenvis is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Voorburg
Berichten: 393
Standaard

@de conninck theo

Hoe bedoel je, is het een witte pixel? En mischien kan je er even een foto van maken?

Stephen
  #4  
Oud 21-12-07, 19:01
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Heb je niet gewoon de applicatie Dock geinstalleerd?
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #5  
Oud 28-01-08, 20:26
PieJi PieJi is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Hasselt - België
Berichten: 50
Standaard

Mijn iPhone is gevallen en er is nu een ster in het scherm. Iemand enig idee waar ik een nieuw kan bestellen?
  #6  
Oud 28-01-08, 20:48
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Zie [wiki]Repareren[/wiki]
  #7  
Oud 01-02-08, 12:31
catherine catherine is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

HULP wie kan er mij helpen om mijn iphone opnieuw te doen starten hij is volledig geblokkeerd.
Ik zit helemaal in de put met dat mooi ding
  #8  
Oud 11-03-08, 04:37
Chocomel Chocomel is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de coninck theo Bekijk bericht
Hallo,
op het scherm van mijn i-phone heb ik in de rechterbenedenhoek een heel klein lichtpuntje, iemand ervaring mee?

Volgens mij heb je een app geinstalleerd "dock" als je dat lichtpuntje een paar seconden indrukt, dan verschijnen al je apps !!
  #9  
Oud 25-05-08, 20:27
robinX robinX is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catherine Bekijk bericht
HULP wie kan er mij helpen om mijn iphone opnieuw te doen starten hij is volledig geblokkeerd.
Ik zit helemaal in de put met dat mooi ding
Ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone, alleen die van mij blijft telkens maar weer vastlopen. Van het een op het ander moment reageert mijn scherm niet meer. Indien je je iphone toch uit wilt zetten kan je het knopje bovenop je iphone, tenzame met de home button voor een aantal seconden inhouden. Op deze manier geef je je iphone een hard reset.
  #10  
Oud 28-07-08, 17:08
Boink747 Boink747 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard Scherm is vast gelopen

[FONT=Verdana]Mijn I-phone 16GB US is nu voor de 5e keer vast gelopen (het scherm reageert niet meer) en nu helpt resetten of een complete restore + unlock(Iliberty+) ook niet meer om de telefoon weer aan de praat te krijgen. Heeft iemand een goede suggestie?[/FONT]
  #11  
Oud 05-08-08, 23:53
BergGeit BergGeit is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Hallo!

Ik heb sinds kort een probleem met het scherm van mijn iPhone 8 GB uit de VS. Firmware is 1.1.4

Ik kan het onderste gedeelte van mijn scherm niet meer gebruiken. Ik kan wel "slide to unlock" gebruiken, maar niet meer de icoontjes die in de onderste rij staan aantikken. Heb al een complete reset gedaan van alle software inclusief unlocken.. Iemand nog een andere optie?
  #12  
Oud 06-08-08, 00:13
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Heb je toevallig "Kate" er op gehad?
Zo ja, gebruik dat even in de zoekfunctie hier, is al heel vaak langs gekomen.
Anders zou ik zo snel uit mijn hoofd geen oplossing weten, hoewel je niet de eerste bent met dit probleem.
Ik heb het meer zien langskomen, maar zoals gezegd, meestal na Kate gebruik.
  #13  
Oud 06-08-08, 00:15
BergGeit BergGeit is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Nope, ken het niet het programma niet.. Tenminste, neem aan dat het een programma is?

Tis best sh*t, want het is echt een fijn ding maar zo heb ik er helemaal niks meer aan, omdat mijn SMS en mijn Telefoon icoon daar staan..
  #14  
Oud 06-08-08, 00:23
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

"Kate" is een soort intelliscreen. Een progje waarmee je afspraken etc. op je unlock scherm weergeeft.
Er zijn meerdere van dit soort progjes en zo ver ik heb gelezen geven de meeste wel eens van dit soort problemen.
Het is geen hardware probleem bij je, anders zou slide-to-unlock ook niet werken.
Hoe heb je de reset gedaan? waarmee heb je daarna unlocked?
Probeer anders eens een andere FW er op te zetten, misschien een mooi moment voor 2.0
  #15  
Oud 06-08-08, 00:26
BergGeit BergGeit is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Ah ke, opzich wel mooi programma als ik dat zo hoor..

Uhm, heb het herstellen via iTunes gedaan, maar dan weer op een of andere speciale manier dat ie ipv 2.0 1.1.4 erop ging zetten ( hoorde dat 2.0 nog niet helemaal lekker loopt? ). Daarna met iLiberty weer alles geunlocked..

Ja idd, misschien is dat nog een oplossing.. Maar heb toch echt het vermoeden dat het een hardware fout is
  #16  
Oud 06-08-08, 01:01
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BergGeit Bekijk bericht
Maar heb toch echt het vermoeden dat het een hardware fout is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BergGeit Bekijk bericht
Ik kan wel "slide to unlock" gebruiken, maar niet meer de icoontjes die in de onderste rij staan aantikken.
Onmogelijk, anders kan het scherm niet in de ene situatie het wel doen en in de volgende situatie dienst weigeren
Ik zou het toch zoeken in de software, maar zoals je 1.1.4 er opnieuw op hebt gezet zou moeten werken.
Ik heb ooit eens hier gelezen dat je (via SSH) e.e.a. weg moet gooien of zo iets in vergelijkbaar geval.
Nogmaals proberen met andere FW zou het moeten doen denk ik, is het proberen waard.
Van 2.0 kun je ook weer terug naar 1.1.4. (ik gebruik ook nog 1.1.4. hoor, om dezelfde reden als jij ook noemt)
  #17  
Oud 26-09-08, 02:13
vondutchx vondutchx is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard

Heb hetzelfde probleem, je merkt er eigenlijk niks van totdat je een puntje of spatie wilt gebruiken. Die doet het namelijk niet, maar net daarboven wel, dus je merkt het alleen bij het toetsenbord.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G scherm hetzelfde als 3Gs scherm? FamousD iPhone algemeen 1 20-05-11 19:52
Retina scherm (iPhone 4) vs Normaal scherm (iPhone 3GS) Yaratje iPhone algemeen 6 12-11-10 23:54
Scherm 3gs is steeds uitvergroot en geraakt niet terug naar het normale scherm.. Tijsvdw Archief 3 11-07-10 15:14
Plots vreemd scherm ipv "ontgrendel" scherm BfromB iPhone algemeen 9 23-01-09 00:23
Artwizz screenprotector op scherm, lijkt alsof water op het scherm zit Excellence iPhone accessoires en onderdelen 4 09-12-08 16:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.