//

Legaal unlocked iPhone Frankrijk

Legaal unlocked iPhone Frankrijk discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) Je koopt een iPhone zonder Orange contract voor 649EUR, daarbij geven ze je een Mobicarte, dit is een Prepaid kaart zoals een Pay&Go van Proximus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-01-08, 18:29
lEl's schermafbeelding
lEl lEl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lEl Stuur een bericht via MSN naar lEl
Standaard Legaal unlocked iPhone Frankrijk

  1. Je koopt een iPhone zonder Orange contract voor 649EUR, daarbij geven ze je een Mobicarte, dit is een Prepaid kaart zoals een Pay&Go van Proximus of Tempo van Mobistar. Koop ook €75 beltegoed, je krijgt er €25 gratis bij wat voldoende is om een unlock bij Orange aan te vragen.
  2. Steek de simkaart in je iPhone en sluit hem aan op je Mac/PC, iTunes start normaalgezien vanzelf op. Activeer op normale manier, je hebt een Frans iTunes Music Store (iTMS) account nodig(*1). Om dit aan te maken heb je een Visa kaart nodig en een Frans adres, je geeft gewoon het adres op van de winkel waar je je iPhone kocht.
  3. Wacht enkele dagen (1à2 dagen) tot je Mobicarte actief is, dit weet je door een sms dat je ontvangt van Orange(*2)
  4. Herlaad dan met je aangekochte prepaid kaart van 75 euro.
  5. Bel de klantendienst van Orange (vanuit Frankrijk op nummer 3972, van daarbuiten +33 6 07 62 64 64), zij vragen je daar telefonisch je Mobicarte nummer (= Frans telefoon nummer dus) en je IMEI nummer te bevestigen(*3), ook hier vragen ze je naar een Frans adres, ook nu geef je het adres van de winkel, dit dient voor ‘unlock codes’(*4) op te sturen.
  6. Wacht enkele dagen en klik op restore, normaal gezien zou je een pagina in iTunes moeten krijgen waar je in het Frans kan lezen dat je iPhone unlocked is.
  7. Heb je firmware 1.1.3 of hoger, kun je gewoon je eigen Belgische of Nederlandse simkaart in je iPhone steken (*5).
  8. Je dient met die andere simkaart opnieuw de iPhone te restoren in iTunes; pas dan wordt naar het netwerk gezocht in NL.

(*1)Volgens sommige formumleden is dit niet nodig, ik heb het gedaan met Frans account.
(*2)Mobicarte: votre ligne est identifié. Vous pouvez à présent profiter des services Mobicarte (rechargement, bon plan). + d’infos au 220 ou #123# (appel gratuit).
(*3)Dit vind je onder settings->general->about (scrol naar beneden).
(*4)Deze codes zijn geen echte codes, het is gewoon een brief waar in staat dat je je iPhone moet restoren in iTunes.
(*5)Dit vind je in hetzefde scherm als waar je je IMEI code gevonden hebt.

Laatst gewijzigd door lefrancais; 05-02-08 om 02:29. Reden: Telefoonnummers klantendienst Orange toegevoegd bij stap 5
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-01-08, 19:10
Skitel's schermafbeelding
Skitel Skitel is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Skitel
Standaard

Is het dan wel NL talig?
  #3  
Oud 14-01-08, 20:06
lEl's schermafbeelding
lEl lEl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lEl Stuur een bericht via MSN naar lEl
Standaard

nee, en dan? Engels werkt ook goed...
  #4  
Oud 14-01-08, 20:08
Skitel's schermafbeelding
Skitel Skitel is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Skitel
Standaard

Ja, of engels. Maar ik bedoel dus niet Frans
  #5  
Oud 14-01-08, 21:38
lEl's schermafbeelding
lEl lEl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lEl Stuur een bericht via MSN naar lEl
Standaard

Je kan gewoon kiezen tussen Engels, duits, frans en italiaans
Mijn optie: Engels
  #6  
Oud 19-01-08, 10:38
Skitel's schermafbeelding
Skitel Skitel is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Skitel
Standaard

Oja, er staat meerdere keren als je een Frans adres moet opgeven dat je dan gewoon die van de winkel moet opgeven; is dit niet gevaarlijk? Als ze bijvoorbeeld belangrijke dingen opsturen?
  #7  
Oud 19-01-08, 17:29
lEl's schermafbeelding
lEl lEl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lEl Stuur een bericht via MSN naar lEl
Standaard

Ze sturen geen belangrijke informatie op. Enkel die brief om te zeggen dat je moet restoren in iTunes
  #8  
Oud 19-01-08, 17:33
Skitel's schermafbeelding
Skitel Skitel is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Skitel
Standaard

Ook niet op de langer termijn? En de garantie papieren? En kun je gewoon legaal upgraden naar hogere firmwares via iTunes?
  #9  
Oud 21-01-08, 20:16
lEl's schermafbeelding
lEl lEl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lEl Stuur een bericht via MSN naar lEl
Standaard

Ja, upgraden is mogelijk en garantie heb je een papier van dacht ik
  #10  
Oud 23-01-08, 19:49
toush toush is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 1
Standaard

Afgelopen donderdag (17/1/08) de iPhone gekocht in Frankrijk; vrijdag geactiveerd via iTunes; klantenservice Orange gebeld voor de 'desimblockage' en imei nummer doorgegeven. Dinsdag bij de eerste restore verscheen het bericht dat de iPhone unlocked is (zonder ooit een brief van Orange ontvangen te hebben). Nieuwe NL-sim erin en na de volgende restore werkt de iPhone. Het gaat dus nu erg snel en zonder gedoe wanneer bovenstaand stappenplan in de wiki wordt gevolgd.
  #11  
Oud 23-01-08, 20:15
lEl's schermafbeelding
lEl lEl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lEl Stuur een bericht via MSN naar lEl
Standaard

proficiat,daarom heb ik deze wiki ook gemaakt
  #12  
Oud 23-01-08, 20:36
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

@ Toush.

Heb je hem gewoon geactiveerd via de Nederlandse iTunes? Of heb je een frans adres opgegeven in iTunes zoals in de WIKI staat? Moest je bij het bellen met Orange een Frans adres doorgeven?
  #13  
Oud 27-01-08, 21:49
Scap Scap is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Je moet een iTunes account aanmaken dat spreekt op een frans adres. Ook moet je bij het bellen met Orange dat adres opgeven want zij sturen dan een bevestigingsbrief naar dat adres.

Ik zit nu aan stap 5 morgen belletje doen naar Orange en dan paar dagen afwachten. Mijn Mobicarte was wel vrij snel geactiveerd.
  #14  
Oud 28-01-08, 13:42
kastelep kastelep is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 7
Standaard

Eerste bericht uit deze discussie is in mijn situatie ook helemaal correct. Ik heb dus nu een werkende franse Iphone met een voda sim en versie 1.1.3. Bedankt
  #15  
Oud 28-01-08, 16:48
Scap Scap is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb vandaag getelefoneerd met Orange. Nu gewoon mijn iTunes in de gaten houden.

Moet je dan eigelijk binnen een paar dagen gewoon ffe herstellen en kijke wat hij zegt?
  #16  
Oud 28-01-08, 17:09
lEl's schermafbeelding
lEl lEl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lEl Stuur een bericht via MSN naar lEl
Standaard

Ik ben blij dat er nog mensen het legaal willen doen!
  #17  
Oud 28-01-08, 19:38
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

effe vraagske mijn pa gaat de mijne dinsdag gaan halen mag ik effe het service nummer van orange om die telefoon te doen of zit dat bij jouw kaart ?
  #18  
Oud 28-01-08, 19:44
Stino Stino is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 163
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Stino Stuur een bericht via MSN naar Stino
Standaard

ik ga er zaterdag achter
Hoe kan je controleren hoeveel geld er op je mobicarte staat?
is het nog steeds 75 euro + 25 euro gratis of moet je nu alweer de volle pot betalen(kan een actie zijn ofzo)
en _moet_ je een frans adres ingeven op je itunes account of werkt dit ook met een 'buitenlands' adres?
  #19  
Oud 28-01-08, 19:57
Skitel's schermafbeelding
Skitel Skitel is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Skitel
Standaard

Hoeveel zijn jullie nou in TOTAAL kwijt?
  #20  
Oud 28-01-08, 20:00
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

649 + 75 = 724 voor geen gezever en geen lange wachttijden op unlocks enzo ik heb et er voor over ik vind ook wel dat apple het smerig heeft gespeeld maar die iphone is too damn freaking hot
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DUAL Sim voor legaal unlocked iPhone 3g toestel StarlightNo1 Odido (T-Mobile) 7 11-11-10 15:25
iPhone 3GS: legaal unlocked O2 Ierland...en nu? Kurgann Unlock 3 14-04-10 11:06
Frankrijk unlocked iphone kopen nanoman Koopinformatie Rest Europa 34 12-02-08 00:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:56.