//

Legaal unlocked iPhone Frankrijk

Legaal unlocked iPhone Frankrijk discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) nee ik begrijp het anders.. 1 locked iphone us: 300 euro mobicarte gedoe: 100 euro kosten delen met 4 mensen: ieder 100 euro als het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 30-01-08, 21:00
Stino Stino is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 163
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Stino Stuur een bericht via MSN naar Stino
Standaard

nee ik begrijp het anders..

1 locked iphone us: 300 euro
mobicarte gedoe: 100 euro
kosten delen met 4 mensen: ieder 100 euro

als het werkt dan koopt iemand de iphone door aan iedereen 100 euro te geven
als het niet werkt dan koopt iemand de iphone door aan iedereen 80 euro te geven (20 euro minder voor de unlock die mislukt is ?) of iets dergelijk ? (weet niet wat z'n plan is eig op dat het niet zou lukken)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 30-01-08, 21:20
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

Denk je dat orange en apple daar geen oplossing voor hebben apple zal wel imei nummers anders laten beginnen per land dus een iphone uit frankrijk zal wel een totaal ander nummer hebben dan een uit amerika allee da denk ik toch
  #43  
Oud 31-01-08, 10:04
dvanhauwaert dvanhauwaert is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Wat ik bedoel is: je deelt het risico.
Het is en blijft een stom idee met beperkte slaagkansen, maar...als het lukt:

En als het lukt, dan is er inderdaad één iemand die de anderen 'hun aandeel' volledig terugkoopt.
Lukt het niet, dan is dat gewoon pech, en ofwel gaat de foon dan ebay op, ofwel beslist iemand van de groep om enkel het foon-aandeel van de anderen over te kopen en die zelf te unlocken. Maar dat is dan welhaast zeker een 1.1.3 foon.
Daarnaast is er altijd ook het risico dat Apple de foon 'saboteert' omwille van de 'fraude'-poging. Daarom niet zozeer iemand zoeken met een iPhone en elk 25€ voor kaartje neertellen, maar zelfde risico voor iedereen.

@rubenonws: die kans zit er wel in, maar voor hetzelfde geld wordt dat gewoon niet gechecked.

Ik woon dichtbij Frankrijk (streek rond Kortrijk in België) en wil het wel eens proberen, maar niet voor 400€. Ik wil me wel 'opofferen' om de Mobicarte te gaan halen en heel de zaak te proberen.
Ik heb ook familie in de VS die als tussenstation voor de levering kan dienen. En om de foon te herverpakken, want doosjes van Apple worden door douane extra goed in de gaten gehouden mbt invoerrechten.

Je kan er donder op zeggen dat, als het lukt, ik meteen mijn quotum van 6 foons op mijn kredietkaart zal opgebruiken (ik heb ergens gelezen dat Apple zo'n limiet hanteert) en lekker 300€ per stuk op zak steek.

Indien iemand die met een iPhone op 1.1.3 geblokkeerd geraakt is dit zelf eens wil proberen, laat ons aub het resultaat weten.
  #44  
Oud 31-01-08, 17:42
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

Opzich heb je gelijk maar ja zoek maar eens 3 mensen die het willen proberen ik heb de mijne vanavond om 9 uur moet alleen nog bellen en om unlock vragen dus kan er vanavond al is op zitten prutsen ik wens je alle geluk toe want kvind da apple de hele iphone toestand smerig heeft aangepakt met hun exlusive contracten voor providers der is maar 1 partij die er onder lijdt en dat zijn wij
  #45  
Oud 31-01-08, 17:52
Skitel's schermafbeelding
Skitel Skitel is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Skitel
Standaard

Ik wil het mischien wel proberen; als het lukt heb je een legale iPhone (+1) en een goedkope (+2).
Edit: Kan er dan iemand zijn franse imei nummer vergelijken met iemand zijn amerikaanse imei nummer?

Laatst gewijzigd door Skitel; 31-01-08 om 17:57.
  #46  
Oud 31-01-08, 18:16
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

ik zal vanavond is mijn imei nummer nazien als ik hem heb en kzal is vragen aan maat da een amerikaanse heeft of ik kan vergelijken
  #47  
Oud 31-01-08, 19:52
dvanhauwaert dvanhauwaert is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Mocht er iemand een Amerikaanse iPhone hebben die hij/zij per ongeluk op 1.1.3 gezet heeft, dan kan die al voor 5 euro met een MobiCarte proberen of dat misschien al werkt. Indien niet: telefoontje naar Orange in Frankrijk om te vragen of ze dat kunnen oplossen. Wie weet. Al 1 stap dichter zonder risico en amper kosten.
Soms is alleen een beetje lef nodig. (Al is Steve Jobs wel heel erg geslepen natuurlijk)
  #48  
Oud 31-01-08, 21:19
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

heeeeeeel erg geslepen man man apple is hackers toch altijd al een verre stap vooruit ze als ge da vergelijkt met psp of pc of ander stuff dat intressant is om te hacken
  #49  
Oud 31-01-08, 23:25
Stino Stino is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 163
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Stino Stuur een bericht via MSN naar Stino
Standaard

Ik heb m'n iphone
gaan kopen in de store op rue de marquais (oid) (niet op bd de la liberte, die deden moeilijk over het geen frans adres hebben) in lille
die madam had precies al ervaring met niet-fransen en ze vulde de 1ste keer m'n belgisch adres in (achter de kassa) ivm mobicarte wss..
Daarna gingen we naar een computertafel en daar vulde ze dan weer 'Lille' in as dorp enzo dus een frans adres
Toen ik thuis kwam was hij op 5 min geactiveerd en herladen duurde nog geen minuut

nu heb k echter wel een probleem..
Ik heb een geactiveerde iphone, als ik m'n saldo nakijk heb ik 155 euro..
Ik kan echter niet bellen of gebeld worden noch smssen..
Sending failed en een telefoon legt gwn af (langs beide kanten) niet eens bezet ofzo, gwn -piep- of op de iphone 3 tuutjes (kort) en dan stopt de app...
Wat nu ?
  #50  
Oud 01-02-08, 00:56
dvanhauwaert dvanhauwaert is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Misschien is op de MobiCarte geen roaming actief.
Of moet je de eerste keer in Frankrijk gebeld hebben om volledig geactiveerd te zijn en te kunnen roamen.
Is eigenlijk ook niet zo belangrijk, toch?
Nu enkel nog unlock afkopen, enkele dagen wachten, updaten, en dan gaat er een Belgisch kaartje in.

Geduld is een schone deugd
  #51  
Oud 01-02-08, 01:00
Stino Stino is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 163
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Stino Stuur een bericht via MSN naar Stino
Standaard

wel ik dacht te bellen naar orange met m'n mobicarte vandaar da ik 100 euro ipv 75 euro kocht (50 euro extra voor te kunne bellen..) maar je zou nog eens gelijk kunnen hebben.. maarja..
  #52  
Oud 01-02-08, 08:09
DynamicNL DynamicNL is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 26
Standaard

Op de wiki staat het volgende:

'Stap 3: Wacht enkele dagen (1à2 dagen) tot je Mobicarte actief is, dit weet je door een sms dat je ontvangt van Orange.'

Kan het zijn dat je kaart gewoon nog niet actief is, of is deze stap niet meer van toepassing?
  #53  
Oud 01-02-08, 18:26
Stino Stino is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 163
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Stino Stuur een bericht via MSN naar Stino
Standaard

Wel nadat ik met orange gebelt heb en ze 100 euro van m'n kaart hebbe gedaan kon ik wel belle en smsse vreemd nuja nu wachten op de unlock he
  #54  
Oud 01-02-08, 19:27
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

hoeveel dagen duurt het ongeveer voordat je hem kan unlocken via itunes ? komt er een bericht op ofzo ? of moet je gewoon proberen want brief komt toe in parijs en nie bij mij thuis? mijn pa heeft woensdag gebeld
  #55  
Oud 01-02-08, 19:42
Skitel's schermafbeelding
Skitel Skitel is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Skitel
Standaard

Als je het bericht leest zou je dat weten.
  #56  
Oud 01-02-08, 19:44
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Citaat:
3)Wacht enkele dagen (1à2 dagen) tot je Mobicarte actief is, dit weet je door een sms dat je ontvangt van Orange(*2)
Voila

Greetz, Stiruam
  #57  
Oud 01-02-08, 20:03
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

lol mobicarte is al 2 dagen actief wacht op unlock op itunes in een de wiki staat niet hoe lang het duurt (enkele dagen) daarom dat ik vroeg aan mensen die al een unlocked hadden hoe lang ongeveer

ps: moet je restore met orange kaart of met je eigen sim ? want pa wil vanavond die kaart mee nemen naar frankrijk
  #58  
Oud 02-02-08, 01:20
Stino Stino is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 163
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Stino Stuur een bericht via MSN naar Stino
Standaard

Het duurt normaal gezien maximum 48 uur maar alleja wss duurt da wa langer
Restore eerst met je orange sim en derna met je belgische sim
(als je restored met je orange sim komt er op te staat 'felicitations votre iphone est desimlocké' of iets dergelijk en dan weet je dat je met je gewone sim kan restoren

Dit is toch hoe ik alles begrijp als ik fout ben verbeter me dan aub
  #59  
Oud 02-02-08, 12:43
DynamicNL DynamicNL is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 26
Standaard

Het is gelukt! I'm a happy man. Ben vanmorgen naar Rue des Manneliers gereden in Lille. Kon zonder problemen de iPhone kopen met de mobicarte. De vrouw in de winkel zei wel dat ik minimaal een honderd euro opwaardeer kaart moest nemen. Gelul natuurlijk maar ik had geen zin om in mijn Havo frans te gaan discussieren Verder was ze overig erg behulpzaam en vriendelijk. Ze poogde zelfs om engels met me te spreken,maar mijn frans was toch nog net iets beter dan haar engels
Ook zei ze dat ik binnen 4 uur via iTunes geactiveerd moest hebben. Dat heb ik eerder nergens gelezen. Maar goed, ik heb mijn Mobile Connect Card van Vodafone bij me en zit nu in Belgie in een wegrestaurant en heb hem geactiveerd en de Mobicarte opgewaardeerd.

Overigens kan ik op dit moment ook niet bellen en gebeld worden, zoals bij Stino. Zit nu wel op het belgische netwerk. Misschien kom ik buiten nog net op het Orange net en lukt het daar wel (eerste call in eigen land?)...
  #60  
Oud 02-02-08, 13:57
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

mijn iphone is sinds vannemorgen volledig unlocked zonder probs so im a happy man .
even terzijde ik kon wel bellen met mijn mobicarte maar mijn pa had er al is met gebeld in parijs dus het zal daar wel aan liggen zeker
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DUAL Sim voor legaal unlocked iPhone 3g toestel StarlightNo1 Odido (T-Mobile) 7 11-11-10 15:25
iPhone 3GS: legaal unlocked O2 Ierland...en nu? Kurgann Unlock 3 14-04-10 11:06
Frankrijk unlocked iphone kopen nanoman Koopinformatie Rest Europa 34 12-02-08 00:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:15.