//

Macbook pro geheugen vrij maken

Macbook pro geheugen vrij maken discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een Macbook pro begin 2015, nu wil ik geheugen vrij maken zodat ik de nieuwe OS kan installeren en mijn safari en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-04-20, 12:41
Anothergenius Anothergenius is offline
• iOS 13.3.1
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 7
Standaard Macbook pro geheugen vrij maken

Hallo,

Ik heb een Macbook pro begin 2015, nu wil ik geheugen vrij maken zodat ik de nieuwe OS kan installeren en mijn safari en andere apps kan updaten.

Helaas lukt het mij niet helemaal om het geheugen vrij te maken.

Ik heb al mijn foto's en video's verwijdert en mijn laptop geeft aan dat er nog steeds voor 16,93GB aan video's is en 3,47GB aan foto's?

Ook vraag ik mij af waar die 44,69GB aan overig zit?

https://i.imgur.com/AlXvKbG.jpg

Wie o wie kan mij helpen?

Laatst gewijzigd door Anothergenius; 27-04-20 om 13:05. Reden: Afbeelding deed het niet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-04-20, 13:06
Anothergenius Anothergenius is offline
• iOS 13.3.1
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 7
Standaard

Heb al een backup van de belangrijke bestanden gemaakt, en daarna terug naar fabrieksinstelling gezet.
  #3  
Oud 28-04-20, 14:34
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik zou om te beginnen even de termen geheugen en harde schijf ruimte gebruiken. Je bedoeld harde schijf ruimte terwijl met geheugen eigenlijk altijd werkgeheugen bedoeld wordt. Dat praat even duidelijker.

Inderdaad je machine terug zetten naar fabrieksinstellingen is een goede optie. Maar de mac geeft aan dat er schijfruimte voor foto' gebruikt wordt. Dus dat moet dan ergens zichtbaar zijn. Gebruik je iCloud foto's ? Dan zou je iCloud foto's eens uit kunnen zetten en JA ingeven als gevraagd wordt de foto's van het apparaat af te halen.
Je kan ook iCloud foto's aan laten staan en kiezen voor " optimaliseer iclouf foto's" of iets dergelijks te kiezen. Dan wordt niet de grote versie van de foto op je apparaat bewaard (zit dacht ik ook in macOS).
ALS je iCloud foto's uit gezet hebt, en de foto's staan nog in de fotobibliotheek, dan heb je niet voor verwijder van apparaat gekozen en blijven ze gewoon staan. Je kan dan alsnog of alle foto's verwijderen of iCloud foto's aanzetten, laten synchroniseren en weer uitzetten met verwijderen van de foto's.

Als het niet de iCloud foto's zijn, dan zou ik kijken waar de data dan staat. is er nog een extra foto database aangemaakt
met SHIFT-OPTION ingedrukt kan je foto's starten en eventueel een andere fotodatabase kiezen als die gemaakt is. met Option-Command ingedrukt kan je eventueel de huidige foto database herstellen als er fouten in mochten zitten.
  #4  
Oud 02-05-20, 14:50
Murcielaygo Murcielaygo is offline
• iOS 13.4.1
• 9.3.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Omgeving Tilburg / Breda
Berichten: 79
Standaard

HOE heb je je foto's en video's verwijderd?
In de prullenmand gegooid? Heb je die dan geleegd?

Of heb je ze weggegooid in Photos? Want ook dan komen ze in een vorm van prullenmand te staan volgens mij...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen geheugen terwijl er 3gb vrij is!! beterbart iPhone algemeen 1 04-05-11 16:32
Tip: iPhone 3G(s) extreem sneller maken door geheugen vrij te maken! Mattieshark iPhone algemeen 10 09-10-10 22:24
Hoeveel geheugen vrij him iPhone algemeen 28 14-08-10 18:16
Hoe kan je meer geheugen vrij maken in 3.0? Rene1979 iPhone algemeen 1 08-07-09 19:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.