//

Kan iTunes niet installeren op Windows 10 computer

Kan iTunes niet installeren op Windows 10 computer discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij de update naar iTunes 12 op mijn Windows 10 werd de installatie afgebroken met de volgende foutmelding: 'Er is een probleem met dit Windows ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-10-15, 22:26
Grappe Grappe is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 4
Standaard Kan iTunes niet installeren op Windows 10 computer

Bij de update naar iTunes 12 op mijn Windows 10 werd de installatie afgebroken met de volgende foutmelding:

'Er is een probleem met dit Windows installer-pakker. Een programma dat is vereist voor het voltooien van de installatie kan niet worden uitgevoerd. Neem contact op met systeemondersteuning of de leverancier van het pakket.'


Gevolg is dat ik nu helemaal geen iTunes meer heb. Ik heb al van alles geprobeerd via Windows helpdesk, maar krijg nu de melding dat het een iTunes probleem is.
Dit was de eerste update in Windows 10.

Op gelijke forums schiet ik niets op. Totaal geen oplossingen en dat valt me zwaar tegen.

Wie helpt me.


Andere vraag: Ik heb sinds kort dus een iPhone en vraag me nu af hoe ik nu bij de bestanden op de iPhone kan komen. Gewoon via de usb wil dus niet. Kortom met het wegvallen van iTunes heb ik dus geen toegang meer tot mij bestanden op de iPhone en dat is zwaar k*t.

Ook hier graag hulp
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-10-15, 09:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grappe Bekijk bericht
Op gelijke forums schiet ik niets op. Totaal geen oplossingen en dat valt me zwaar tegen.
Vanaf bericht #16:

http://forum.iculture.nl/f8/desktop/...dows-10-a.html

Citaat:
Andere vraag: Ik heb sinds kort dus een iPhone en vraag me nu af hoe ik nu bij de bestanden op de iPhone kan komen.
Met de Windows Verkenner kan je de foto's benaderen. Met iTunes kan je aan de data van apps die file sharing ondersteunen. Meer is op een iPhone niet mogelijk.
  #3  
Oud 09-10-15, 09:21
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grappe Bekijk bericht
Ook hier graag hulp
Wellicht is het handig om te vertellen welke bestanden je het over hebt.Zoals timosha al zegt, je kan niet zelf bij alle bestanden op te toestel. Alleen bij de foto's.
Met iFunbox kan je wellicht iets bereiken wat je wil. Maar veel apps werken ook prima met dropbox/iCloud/Onedrive, dus zo kan je wellicht ook bij je bestanden.
Afhankelijk welke app/bestanden het om gaat.
  #4  
Oud 11-10-15, 16:39
Grappe Grappe is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 4
Standaard

Dank allemaal voor de antwoorden. Via dit forum heb ik inmiddels iTunes versie 12.x kunnen installeren. (alles van apple installatie verwijdert via regedit)

Echter nu krijg ik bij koppeling van mijn iPhone aan mijn Windows computer de volgende foutmelding:

'De iPhone kan niet worden gebruikt, omdat de vereiste software niet is geinstalleerd. Voer het installatieprogramma opnieuw uit om iTunes te verwijderen en installeer iTunes vervolgens opnieuw.'

Ik begrijp de logica niet om iTunes te verwijderen en opnieuw te installeren. Alsof ik met dezelfde software wel de vereiste software zou hebben. Ik heb deze raad maar opgevolgd en iTunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Met - inderdaad - hetzelfde resultaat .... geen toegang tot mijn iPhone via iTunes.


Wie heeft hier een oplossing voor?

Groet,

Gerard
  #5  
Oud 15-11-15, 16:15
arno191178 arno191178 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 3
Standaard Itunes niet te installeren op windows10 64 bit

Ik heb precies hetzelfde probleem! Al 3 medewerkers van apple aan de lijn gehad en de laatste stuurt me naar windows.
Heb jij het al werkend? Kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn waarbij het niet lukt....
  #6  
Oud 15-11-15, 18:39
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Dat apple niet alle mogelijke vormen en maten van windows computers gaat supporten lijkt mij persoonlijk niet meer dan logisch. Ze hebben tenslotte zelf een fundamentele andere aanpak gekozen met hun hardware.

*ergens* in jouw computer/installatie zit er iets niet goed waardoor waarschijnlijk de driver niet goed geinstalleerd is. Dat is een windows probleem waar Apple nou eenmaal niets aan kan doen (lijkt mij).
Je zal dus zelf op jouw systeem moeten onderzoeken waarom de driver niet werkt. In het ergste geval (als de kennis bijvoorbeeld niet hebt om diepgravend in windows te spitten) zal je de machine opnieuw kunnen installeren. Dat is ook altijd nog een optie.

Binnen windows is het verwijderen van een applicatie nou eenmaal niet een complete verwijdering van alles van die applicatie (zoals een app op een ipad/iphone). 99 van de 100 keer blijft er troep van een installatie achter. Zeker als je met drivers te maken hebt, kan er overal nog afval achter blijven van een applicatie. Ook dat is niet de schult van Apple, dat is windows eigen.

Itunes alleen maar verwijderen en denken dat dan alles weg is, dat is een illusie. Je zal dus alles van apple moeten verwijderen, en dan op bestandsniveau de overgebleven folders moeten verwijderen. Dan in de registry de overgebleven boel moeten opzoeken en verwijderen (regcleaner). En tenslotte (in dit geval zou ik dat zeker doen) in de device manager zoeken naar hidden devices (vroeger ook ghost devices in windows genoemd).
Als je dan alles (echt) verwijderd hebt, en ( na een reboot) itunes weer opnieuw installeed, zal (als je het goed gedaan hebt) de iphone weer als compleet nieuw device herkend worden en (met de vers geinstalleerde drivers) weer goed werken.

Dat is helaas de realiteit van troubleshooting in de Windows wereld.
  #7  
Oud 24-11-15, 22:07
mwk mwk is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Ook ik zit met het probleem dat ik iTunes niet kan installeren in Windows 10, en wel juist nadat ik mijn pc opnieuw heb moeten installeren (allerlei problemen sinds de update, opnieuw installeren was uiteindelijk de enige oplossing). Maar wat ik ook probeer, telkens weer een foutmelding bij de installatie. En juist nu ik een nieuwe iPhone wil aanschaffen en ik dus ernstig behoefte heb aan het kunnen maken van een reservekopie....
  #8  
Oud 26-11-15, 22:33
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Voor een reservekopie heb je toch geen iTunes nodig ? In iCloud is voldoende. Kost je wel iets als het meer dan 5 GB is.
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #9  
Oud 27-11-15, 15:13
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Binnen windows is het verwijderen van een applicatie nou eenmaal niet een complete verwijdering van alles van die applicatie (zoals een app op een ipad/iphone). 99 van de 100 keer blijft er troep van een installatie achter.
Dat is helaas de realiteit van troubleshooting in de Windows wereld.
Al eens naar Revo uninstaller (pro) gekeken?
__________________
Willem.
  #10  
Oud 02-12-15, 22:31
mwk mwk is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

na een update van Windows 10 (15-11 versie geloof ik) blijkt het probleem bij mij verholpen te zijn.
  #11  
Oud 04-12-15, 00:40
AceMobb AceMobb is offline
• iOS 9.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AceMobb Bekijk bericht
Voor de mensen met nog steeds dezelfde foutmelding

Oplossing;
1. Eerst alle bovenstaande dingen verwijderen behalve Apple Software Update via Windows configuratiesysteem.
2. Klik bij Apple Software Update op wijzigen, een nieuw venster gaat open en kies voor herstellen. (Niet verwijderen!)
3. Download Itunes opnieuw; HIER

Voíla.
There you go.
  #12  
Oud 15-11-17, 11:28
Perter21 Perter21 is offline
• iOS 11.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2017
Berichten: 1
Standaard

Ik had met een nieuwe windows 10 op een i7/Z270 systeem hetzelfde probleem. Geen enkel Apple gerelateerd programma wilde installeren, telkens de melding "Er is een probleem met dit Windows installer-pakket. Een programma dat is vereist voor het voltooien van de installatie kan niet worden uitgevoerd. Neem contact op met systeemondersteuning of de leverancier van het pakket."
Na het nodige zoeken en experimenteren heb ik het als volgt op kunnen lossen:
1. download iCloud en iTunes en sla deze op
2. start de bestanden niet, maar pak deze uit met (in mijn geval) WinRar.
3. Je krijgt nu de afzonderlijke installatiebestanden in de iCloud dir: AppleApplicationSupport.MSI, AppleSoftwareUpdate.MSI Bonjour.MSI en in de iTunes dir daarnaast ook nog MobileDeviceSupport.MSI.
4. Installeer afzonderlijk bovenstaande bestanden (NIET iTunes en iCloud msi zelf)
5. Ga via Start naar Apple Software Update en laat de software de boel updaten
6. Hierna de bestanden iCloud.MSI en iTunes.MSI installeren.

Bij mij werkte het op deze manier.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iTunes 11 niet te installeren in windows 8 pro jakke iTunes 3 05-01-13 13:02
Windows: Kan Itunes 10.5.3.3 niet installeren shaft786 iTunes 0 25-01-12 12:46
Windows: Itunes installeren mislukt kan Quicktime niet installeren elvis4ever iTunes 2 19-07-10 22:38
ik kan itunes 9 niet installeren Paul MT Archief 3 21-11-09 14:20
Windows: itunes kan niet installeren d'd daaf iTunes 6 29-06-09 12:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:29.