//

Contacten verwijderen/backuppen

Contacten verwijderen/backuppen discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sjowol nou simpel dus: ssh in je foon en ga naar de / var/root/Library/AddressBook folder zoals je misschien al begrijpt.. AddressBookImages.sqlitedb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-10-08, 12:39
Manuel Manuel is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
nou simpel dus:
ssh in je foon en ga naar de /var/root/Library/AddressBook folder
zoals je misschien al begrijpt.. AddressBookImages.sqlitedb zijn de contact foto's en AddressBook.sqlitedb de contacten
als je nu op je pc 2 lege textbestanden maakt en die AddressBookImages.sqlitedb en AddressBook.sqlitedb noemt kan je daarmee de bestanden op je iphone overschrijven (en dus je adresboek leegmaken)
Dit werkt niet in firmware 2.1?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 21-11-08, 01:27
Holavista Holavista is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

Ik blijf het vrij absurd vinden dat de iPhone geen mogelijkheid biedt om contacten simpel te backuppen op een bestand dat elders kan worden opgeslagen. Een bestand dat niet alleen de contactgegevens bevat, maar ook kan worden gebruikt om na een eventuele crash van de iPhone (of vernieuwing) de gegevens weer terug te zetten. Als ik het goed begrijp zit zelfs in iTunes niet een dergelijke functie. iTunes fungeert hooguit als brug tussen andere programma's om contactgegevens door te geven aan de iPhone.
Grote nadeel van deze programma's is dat ze niet eenzijdig door de iPhone kunnen worden gebruikt als opslagmedium, maar dat ze in functie moeten zijn als emailclients en dergelijke.

Het beheer van de contactgegevens is cruciaal voor de iPhone als een bruikbaar instrument, maar met de huidige backupmethoden zit elke gebruiker vast aan zog. sync-vriendelijke programma's als outlook. Programma's waarop ik niet zit te wachten. Gmail gebruik ik wel, maar het is toch absurd dat je zo'n programma vanwege de synchronisatiemogelijkheden met de iPhone bijna niet kan negeren?

Het backuppen of overzetten van dit soort essentiele informatie blijft zo qua gebruikersgemak en gebruikersvrijheid ver achter bij nagenoeg alle overige functies van de verder zeer gebruikersvriendelijke iPhone.
  #23  
Oud 03-01-10, 00:35
bukkie bukkie is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Huizen
Berichten: 32
Standaard

Ik wil helemaal geen contacten uit Outlook op mijn Iphone.Het is nu een rommeltje. In een oude Nokia telefoon contacten verwijderd die ik niet meer nodig had op mijn Sim
Toen Sim terug in Iphone (niet aangelsoten op Itunes) en de contacten van Sim gekopieerd. Staan nog al die vreemde contacten ertussen. Hoe kan ik alle contacten van mijn Iphone verwijderen om daarna alleen mijn Sim contacten op mijn Iphone te hebben. Bestaat hier een programma voor en draai ik dat vanaf mijn PC met Iphone aangesloten of moet ik dat rechtstreeks op Iphone draaien. Ik vind dit echt een misser van Apple. Op iedere telefoon kun je contacten verwijderen zonder dat er weer een heleboel onzin in staat zodra je gaat syncen met Itunes
  #24  
Oud 03-01-10, 00:41
clarck clarck is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 21
Standaard

als ik het goed begrijp staan de juist contacten op je simkaart en de foute contacten op je iphone zelf ?

als je dan even een synchronisatie doet met itunes en je via het onderdeel contacten je contacten leeg maakt op er niet mee laat op zetten. mss kan je best je simkaart eruit halen.

of optie twee je herstelt je iphone en synchroniseert alles behalve je contacten.
  #25  
Oud 03-01-10, 14:30
bukkie bukkie is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Huizen
Berichten: 32
Standaard

Ik heb gevonden waar ik de optie om mijn contacten niet telaten synchroniseren kon instellen. Ben de Iphone nu aan het herstellen en ben heel benieuwd.
  #26  
Oud 03-01-10, 18:29
bukkie bukkie is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Huizen
Berichten: 32
Standaard

Ja hoor he he dat was het. Alles zoals ik dat wil in mijn contact lijst.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
contacten verwijderen ? steelo iPhone algemeen 20 03-12-11 22:34
contacten verwijderen buddha iPhone algemeen 1 04-01-11 10:35
Vragen m.b.t. fatsoenlijk backuppen contactlijst naar CSV en backuppen van hele iPhon ujjain iPhone algemeen 7 23-01-10 13:36
Contacten verwijderen van iPhone / dubbele contacten/kalenders Robbert1965 iTunes 15 26-06-09 17:41
Photos van contacten backuppen dendirk iPhone algemeen 2 03-03-08 09:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:21.