Itunes account gehackt? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Dennishoogeveen, Ik heb gisteren antwoord gekregen op mijn mail naar iTunes! Ze hebben mijn account onklaar gemaakt en ik krijg als het goed is ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Hallo Dennishoogeveen, Ik heb gisteren antwoord gekregen op mijn mail naar iTunes! Ze hebben mijn account onklaar gemaakt en ik krijg als het goed is eenmalig het geld terug! Ik moet nu alleen via hun mijn account weer in orde maken! Anders kan ik zelf geeneens in de AppStore komen! Hopelijk komt het bij jou ook goed! Gr. Marjon
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
nou, ik ben dus ook gehacked! Flink balen! Bij mij is een of ander Aziatisch navigatie software gekocht van 80 euro en een app die ik zelf ook al had.
Op de Clickandbuy rekening stond bijna niets meer op, dus nu nog een openstaand bedrag van bijna 80 euro. Direct m'n app-store wachtwoord gewijzigd en voor de zekerheid ook maar m'n Clickandbuy. Een mail gestuurd naar Apple en hopelijk gaan ze dit recht zetten. Zo te lezen moet het goed komen. |
|
|||
|
|||
Is er nergens bekend op welke wijze deze accounts worden "gehacked"??
Hoor en lees het steeds vaker de laatste tijd
|
|||
|
|||
Mijn account is ook gehackt, 14 juli.. er zijn 22 betalingen gedaan met een totaalbedrag van €735. Gisteren heb ik aangifte gedaan (of het zin heeft weet ik niet). Ook heb ik e-mails gestuurd aan Apple en Click and Buy en bij de bank de incasso's laten storneren.
Heeft iemand enig idee wat ik verder nog kan doen dan wachten? |
|
||||
|
||||
Waar ik heel benieuwd naar ben:
- hoe sterk is het wachtwoord van mensen die gehackt zijn? - gebruikten ze dit wachtwoord alleen bij iTunes?
|
|||
|
|||
Mijn wachtwoord bestaat uit een letters, hoofdletters, getallen en vreemde tekens..
dit wachtwoord gebruik ik enkel voor bankzaken (ook niet allemaal hetzelfde) natuurlijk heb ik het wachtwoord aangepast nadat het is gebeurd |
|
|||
|
|||
Na het lezen van dit ga ik ook maar eens kijken.
EDIT: Mijne lijkt niet gehackt te zijn. Ik herken alle betaalde aankopen. |
|
|||
|
|||
ik heb inmiddels contact via de mail met een Apple support medewerker. Ik moet zeggen dat ze heel netjes te werk gaan. Nette en vriendelijke mail, maar nu nog daden
Ik moet ze wat gegevens sturen over aankopen e.d. en dan kunnen ze de illegale aankopen als het goed is ongedaan maken, waardoor ik het geld weer terug krijg. M'n account is nu geblokkeerd en nadat ze de gegevens van mij hebben kunnen ze deze weer deblokkeren. Ik ben benieuwd..... |
|
|||
|
|||
oke tkx bey
|
|
|||
|
|||
alles geregeld met de iTunes store support en ik heb m'n geld inmiddels weer terug gekregen. Petje af voor de snelle service! En hopelijk gebeurt me dit nooit meer.
|
|
|||
|
|||
Zo das schrikken zeg...kreeg mailtje van appel dat ik voor meer dan 150 euro apps en in apps had gekocht...World of war met points ofzo...
Heb gelijk wachtwoord gewijzigd en mijn clickandbuy account eraf gegooid in itunes en via apple.com een mail in t engels gestuurd... gadver zeg dit is vet scary... |
|
|||
|
|||
Citaat:
Succes! |
|
|||
|
|||
Hier gisteren ook voor ruim 200 euro aan world war honorpoints gekocht, heb nog nooit van het spel gehoord. Heb ook gelijk een mail gestuurd naar click and buy en naar itunes, maar nog niets gehoord.
Wel gelijk mn bank gebeld dus er wordt niets afgeschreven maar ik wil natuurlijk ook geen incasso achter me aan. En idd ook eerst in het nederlands, dan weer engels. Erg handig. Hopelijk is het snel opgelost ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 augustus 2011 om 21:59 ---------- Met wie kan ik het beste contact opnemen? Heb je toevallig een mail of tel nr wat ik hiervoor kan gebruiken waar snel op gereageerd wordt? |
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 augustus 2011 om 10:07 ---------- Excuses, niet goed verder gelezen. Ik zie dat de meeste in dit topic goed zijn geholpen. Ik wacht nu op een reactie van apple. Laten we hopen dat ik ook zo goed geholpen word. |
|
|||
|
|||
ook dupe van een hacker
Gisteren kreeg ik ook de vraag...heb jij iets voor 100 euro op de i pad gekocht? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Dus direct in de mail gedoken die ik had van itunes en click and buy. DIT WAREN NIET AANKOPEN DOOR MIJ GEDAAN! Direct gehandeld......ing gebeld, tegenrekening van click and buy geblokkeerd. Gefaxt naar London om mijn account per direct te stoppen. Bellen naar apple ....moet naar America schrijven. HEb daar online het formulier ook naar toegestuurd dat er ongewenst betalingen worden gedaan. Click and buy ook een email gestuurd:
My number is: (klantnummer). Pleas stop mij account. Stome stupid freak used my account! Idd account is geblokkeerd. Heb ook op ipad aanpassing gedaan voor incasso naar geen. Tevens kreeg ik allerlei tips aangifte doen, en tegenrek laten blokkeren bij de bank....hun antwoord was dat ze dit heel serieus namen en mij verder geen eventuele kosten in rekening zouden brengen... joe hoee alle stukken bewaard aan email en faxen...maar volgens mij loopt t af met een zzisssssssssssserrrrrrr ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 augustus 2011 om 11:28 ---------- by mij was t overigens ook een pokergame van 19.99 en daarna voor 80 euro aan fisches gekocht een in-app of zo ik had dr nog noooooit van gehoord... |
|
||||
|
||||
Opnieuw de vraag: gebruiken jullie een eenvoudig wachtwoord, of dit wachtwoord op meerdere plekken?
Ik ben heel benieuwd of die hackers gewoon brute force proberen of dat er iets anders aan de hand is... |
|
|||
|
|||
Ik gebruik niet een bepaald simpel wachtwoord, het rare is ook dat ik gister direct mijn wachtwoord heb gewijzigd.
Ong twee uur later werden er opnieuw aankopen gedaan. Pas nadat ik in itunes bij mijn account de betaalgegevens op geen heb gezet, zijn er geen aankopen meer gedaan. |
|
|||
|
|||
Ik had op zich wel een makkelijk pasword en die had ik al zo lang dat ik er nooit meer bij heb stil gestaan, toen ik gister een nieuw pasword ging aanmaken toen moest ik ook nummers en hoofdletters erin zetten! Op zich wel veilig maar ik geloof niet dat ze zomaar wat gaan proberen. Gezien de vele reactie vanaf gisteravond (ook op andere forums) denk ik toch echt dat er ergens bij Apple wat gehackd is...en dan heeft het natuurlijk geen zin om de meest idiote paswords te verzinnen! Heb gisteravond ook iedereen in mijn omgeving met een iphone gewaarschuwd dat ze gewoon voor de zekerheid hun paswords moeten vervangen en hun betaalinformatie even op geen moeten zetten!
Is het echt nodig om je rekening direct te blokeren tegen C&B? Je kan het bedrag toch storneren daarna of Apple stort het weer terug? |
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Na KPNmail account en Hotmail account nu ook UPC mail account instellen op iPhone | Araucaria | iPhone algemeen | 1 | 25-03-11 09:41 |
Mac OS X: iTunes account (hotmail) omzetten naar mobileme account | MichaelJ | iTunes | 0 | 28-07-10 14:08 |
gratis iTunes-nummers om een itunes account aan te maken | koi | Archief | 2 | 30-11-08 16:16 |
|
|