(Beginners)vragen na upgrade ios5 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na de upgrade naar ios5 heb ik een paar issues. Zelf (laat ik mijzelf even Jantje noemen) heb ik een iphone > de upgrade levert ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
(Beginners)vragen na upgrade ios5
Na de upgrade naar ios5 heb ik een paar issues.
Zelf (laat ik mijzelf even Jantje noemen) heb ik een iphone > de upgrade levert geen enkel probleem op. Mijn vrouw (nou vooruit: Marietje dan maar) heeft een iPad2 en daarvan werken een paar apps niet meer en wil ik iMessage (vooral voor naar mijn iPhone) werkend krijgen. Mijn zoon (momenteel niet bereikbaar) heeft bij aankoop een maand geleden de iPad2 van Marietje ingesteld. Nu heb ik zelf de upgrade naar ios5 gedaan. Toen de vraag naar de Apple ID bij de upgrade voorbijkwam, heb ik mijn eigen apple id gebruikt (Jantje@dinges dus). Ik dacht wat naïef dat dit geen kwaad kan en het ding was aangesloten op mijn MacBook Pro (achteraf gezien: alsof dat wat uitmaakte, nou ja). Dit(?) geeft nu de volgende problemen: 1. Als ik bij iMessage een account wil toevoegen (Marietje@dinges), zegt hij dat dit niet kan en dat Marietje@dinges al in gebruik is. Zo kom ik dus niet met iMessage van Jantjes iPhone naar Marietjes iPad of terug. 2. Marietje had een imo.im messing app; deze werkt niet meer. Bij aanklikken verschijnt het bureaublad weer na 1 seconde; de app start niet op. 3. Hetzelfde gebeurt bij iBooks (daar verschijnt dus ook niet een boodschap dat er geen boeken zijn of zoiets). 4. Een geïnstalleerde pinball app wil ook al niet meer opstarten op Marietjes iPad. Vragen: a. Is er één oplossing voor bovenstaande issues of zijn het verschillende zaken? Welke? b. ik vermoed nu dat mijn zoon bij aankoop van de iPad2 een eigen account voor Marietje had aangemaakt. Als de oplossing is dat ik de iPad van Marietje opnieuw moet inrichten met een eigen account (Marietje@dinges), hoe moet ik dat dan doen (welke stappen)? Is zij dan haar (paar) gekochte apps kwijt? c. andere ideeën zijn welkom! Dank voor jullie antwoorden en ideeën! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Opgelost
Opgelost:
iTunes > herstel > herstel als nieuwe iPad. Alleen de paar echt gebruikte apps opnieuw kopen... |
Labels |
account, apple id, imessage, ios5, ipad |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
[iOS5] Algemeen vragen topic | paulmadejong | iPhone algemeen | 399 | 14-10-11 19:44 |
iPhone crasht na upgrade naar iOS5 | Paul57 | iPhone algemeen | 0 | 13-10-11 23:23 |
Werkt de iOs5 GM jailbreak ook op de iOs5 Final? | benna | Jailbreak | 3 | 12-10-11 20:38 |
iPhone 4 iOS5 Beta 1 naar iOS5 Beta 2 updaten probleem | iOS5 | iPhone algemeen | 19 | 30-06-11 16:18 |
Een paar beginners vragen | aernout | iPhone algemeen | 3 | 13-11-07 22:42 |
|
|