//

Krijg geen internet verbnding meer sinds gisteravond

Krijg geen internet verbnding meer sinds gisteravond discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Ipad 2 en sinds gisteravond heb ik geen verbinding meer met internet. Ik heb wel een Wi-Fi verbinding en het signaal is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-11-18, 09:53
Marcel11966 Marcel11966 is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 2
Standaard Krijg geen internet verbnding meer sinds gisteravond

Ik heb een Ipad 2 en sinds gisteravond heb ik geen verbinding meer met internet.
Ik heb wel een Wi-Fi verbinding en het signaal is sterk, maar als ik safari open krijg ik een 503 melding -> No server is available to handle this request....

Relevante software en hardware die ik gebruik
De ingestalleerde software is iOS 9.3.5 wat de laatste softwareupdate is voor deze Ipad.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een netwerkherstel geprobeerd, ik heb alle instellingen gewist.
Omdat ik geen internet heb kan ik niet terug naar fabrieksinstellingen. Om dezelfde reden kan ik ook mijn back-up niet installeren vanwege het feit dat ik geen verificatie kan doen.

Ook heb ik geprobeerd op een ander netwerk verbinding te maken, wat ook niet lukt. Interactieve tv werkt wel, incl Youtube en ook mijn laptop heeft gewoon verbinding. Het probleem ligt dus echt bij de ipad.

Niets helpt. Ik kan geen contact opnemen met Apple support (wat ik overigens belachelijk vind), omdat support niet wordt aangeboden voor mijn ipad.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Alle hulp is welkom. Ik kan alleen geen verificatie doen via internet. Ik kan "zoek mijn ipad" niet uitschakelen om mijn back up te installeren omdat ik geen wachtwoord verificatie kan doen.

De ipad komt overigens uit 2010.

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-18, 19:36
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Ik kan geen contact opnemen met Apple support (wat ik overigens belachelijk vind), omdat support niet wordt aangeboden voor mijn ipad.
Voor een ipad van 8 jaar oud vind ik dat niet gek...

Maar goed, heb je gecheckt of je router wel echt een internet verbinding naar buiten maakt, dus geen storing heeft?

Het Wi-Fi signaal zegt niks over je buiten verbinding, alleen over je signaal tussen router en iPad.
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #3  
Oud 22-11-18, 07:40
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Voor een ipad van 8 jaar oud vind ik dat niet gek...

Maar goed, heb je gecheckt of je router wel echt een internet verbinding naar buiten maakt, dus geen storing heeft?

Het Wi-Fi signaal zegt niks over je buiten verbinding, alleen over je signaal tussen router en iPad.
Als de laptop wel gewoon internet verbinding heeft (en dan neem ik aan dat dat op hetzelfde Wi-Fi netwerk is) lijkt me dit niet het probleem...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22-11-18 om 07:43 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel11966 Bekijk bericht
Ook heb ik geprobeerd op een ander netwerk verbinding te maken, wat ook niet lukt.
Wat gebeurt er precies als je verbinding probeert te maken met een ander Wi-Fi netwerk?
Heb je de iPad al een keer compleet herstart?
Heb je de iPad al eens hersteld met iTunes?

Mocht dat allemaal niet werken dan lijkt me dat je enige optie is om de iPad als afgeschreven te beschouwen of alleen nog te gebruiken voor offline activiteiten.
  #4  
Oud 22-11-18, 09:38
Marcel11966 Marcel11966 is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 2
Standaard Krijg geen internet verbnding meer sinds gisteravond

Probleem opgelost.

Blijkbaar gaf een VPN app een probleem. Na deze app verwijdert te hebben, werkt het weer
Marcel
  #5  
Oud 22-11-18, 10:14
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sinds IOS 10.1 geen internet meer Guest-20200914115422 iPhone algemeen 7 25-10-16 20:28
Geen internet sinds update 7.1 hrorije Overige providers Nederland 6 11-03-14 16:05
Geen internet sinds 9-11 MrPopo1988 Archief 3 10-11-09 14:18
Telfort Internet werkt niet meer sinds vanochtend... JochemW KPN 3 23-11-08 09:01
krijg geen internet, help aub! iDavid Odido (T-Mobile) 8 04-11-08 15:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:05.