//

iOS 4: alle nieuwe functies van het iPhone, iPod touch en iPad OS - Verzameltopic

iOS 4: alle nieuwe functies van het iPhone, iPod touch en iPad OS - Verzameltopic discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door storm76 Hoi allemaal, Ik heb mijn iphone 3Gs ook naar 4 overgezet. Alles is goed gegaan, alleen ben ik mijn gemaakte ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #321  
Oud 23-06-10, 00:30
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm76 Bekijk bericht
Hoi allemaal,
Ik heb mijn iphone 3Gs ook naar 4 overgezet.
Alles is goed gegaan, alleen ben ik mijn gemaakte foto's kwijt.
Kan ik die nog ergens terugvinden? Ze staan niet in iTunes.
Ik heb wel een reservekopie gemaakt, maar waar kan ik die terugvinden?
Bedankt voor de antwoorden
Groetjes, Willemijn
Je kunt in iTunes wel een reservekopie terugzetten. Als het goed is moet je zo'n optie hebben als je met je rechtermuisknop op je iPhone in iTunes klikt. Waarmee synchroniseert iTunes in jouw geval de foto's?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #322  
Oud 23-06-10, 08:25
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Collega van me heeft dezelfde iPhone. Die is drie uur aan het **** geweest met dr iPhone. Nog steeds een drama; muziek weg, internet weg, applicaties weg, alles staat weer op nul etc.

Kortom, Apple heeft maandag prutwerk geleverd, nog frustrerender dan Microsoft. Eén grote campagne om iedereen te dwingen de iPhone 4 te kopen ;-)

Zometeen mn iPhone aan iTunes en dan klik ik de nieuwe update lekker weg.
  #323  
Oud 23-06-10, 09:35
Guest-20191128132130
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey allemaal

Bij mij was de update goed verlopen, het enige was dat mijn internet het niet meer deed alleen maar via Wi-Fi. Maar nu bleek dat de instellingen waren verwijderd , dus even hier op de site de Vodafone instellingen opgezocht en klaar werkt weer als van ouds!

Ios 4 is een goede update
- multitasken werkt perfect, wel nog niet veel Apps die het ondersteunen
- achtergrond veranderen eindelijk
- mappen maken

Ik ben er blij mee!
  #324  
Oud 23-06-10, 10:36
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

@dongilles: pas je profiel even aan ("ik heb nog geen iphone" staat er)


Vraag:
In iTunes verschijnen nu veel updates van applicaties ivm iOS4. Ik heb iOS4 er niet opgezet. Kan het zijn dat als ik de updates doe de applicaties dan niet meer werken?
  #325  
Oud 23-06-10, 11:08
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht
Collega van me heeft dezelfde iPhone. Die is drie uur aan het **** geweest met dr iPhone. Nog steeds een drama; muziek weg, internet weg, applicaties weg, alles staat weer op nul etc.
Ja en dus? Dan sync je gewoon weer al die zaken naar de iPhone en dan staat alles er weer. Ik moest uiteindelijk een herstel doen waarna ik mijn reservekopie terug heb gezet en de muziek opnieuw heb gesynct. Dataverlies? Nee, alles was weer aanwezig inclusief de scores en settings van de diverse apps en games. Het is extra werk, kost je wat meer tijd maar dat is dan ook echt wel het enige. Er wordt je bij het update proces niet voor niets aangeraden om een backup van je gegevens te maken. Dat mensen zoiets niet doen is hun eigen verantwoordelijkheid. Gebruikers weten anders ook aardig wat prutswerk af te leveren (daar wil ik maar mee zeggen dat het lang niet altijd de schuld is van de fabrikant).

Het lijkt er haast op dat je beter eerst een reservekopie kunt maken, dan je iPhone terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan de update doen om vervolgens weer de reservekopie terug te laten zetten (zodat je je data e.d. weer terug hebt). Dat is het snelst en levert de minste problemen op bij mensen met een 3G. Mensen met een 3GS lijken geen enkel probleem te hebben. Dat je dit allemaal moet doen is echter wel te wijten aan Apple, dat hadden ze wat beter moeten testen.

De updates van je applicaties zijn trouwens alleen maar updates die er voor zorgen dat de apps op iOS 4 werken tenzij er expliciet bij staat vermeldt dat het alleen maar op iOS 4 werkt. Lees dus eerst even goed wat de wijzigingen zijn. Indien het alleen maar gaat om het geschikt maken voor iOS 4 dan kun je ze zonder problemen updaten, dat draait wel goed op 3.1.3 (heb dat zelf ook al met diverse apps ervaren).
  #326  
Oud 23-06-10, 12:47
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Probleem is dat het mij, en met mij vele anderen, het al duizelt bij backuppen, fabrieksinstelling etc. Zou bijv. niet weten hoe ik -handmatig- een backup van mn iPhone maak. Zie dat hij af en toe uitzichzelf wel een reservekopie maakt. En hoe zorg ik ervoor, dat als ik een back-up heb gemaakt, iTunes niet uit zichzelf een back-up gaat maken van mn lege iPhone etc. etc.

Je handleiding voor de 3G klinkt overigens wel heel aannemelijk.

Maar dat neemt nog niet weg dat de 3G er langzamer door wordt en het topic over iOS4 problemen wel ERG groot is.

Laatst gewijzigd door iPeppel; 23-06-10 om 13:25.
  #327  
Oud 23-06-10, 15:04
Denaike Denaike is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Wat ik ook funny vind is dat als je op een bepaalde plaats wat gefilmt hebt of foto's getrokken hebt en je dan naar je foto's gaat je dan op plaatsen kan tikken en dat je dan ziet waar je die foto's hebt getrokken gefilmd hebt enz... Wel leuk.
Voor een aantal bestaande foto's heeft iOS4 zelf een locatie toegevoegd, zonder dat die op dat moment was vastgelegd. Grappige is dat het aardig in de buurt kwam en ik vermoed dat o.b.v. hetgeen gefotografeerd is een locatie is 'gegokt'.
Een paar van de foto's zijn gemaakt in Den Haag in het Museon. Prehistorische tijgers en andere dino's. De locatie van de foto's is vervolgens in Asia. Bijzonder niet?
  #328  
Oud 23-06-10, 15:19
Cryptopsy Cryptopsy is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Denaike Bekijk bericht
Voor een aantal bestaande foto's heeft iOS4 zelf een locatie toegevoegd, zonder dat die op dat moment was vastgelegd. Grappige is dat het aardig in de buurt kwam en ik vermoed dat o.b.v. hetgeen gefotografeerd is een locatie is 'gegokt'.
Een paar van de foto's zijn gemaakt in Den Haag in het Museon. Prehistorische tijgers en andere dino's. De locatie van de foto's is vervolgens in Asia. Bijzonder niet?
In de iPhone 5 krijg je waarschijnlijk ook nog info op basis van koolstofdatering bij die foto's ;-)
  #329  
Oud 23-06-10, 15:39
Denaike Denaike is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cryptopsy Bekijk bericht
In de iPhone 5 krijg je waarschijnlijk ook nog info op basis van koolstofdatering bij die foto's ;-)
Haha! En in de iPhone 8 de mogelijkheid terug in de tijd te reizen?
  #330  
Oud 23-06-10, 19:06
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Op dit moment ben ik zeer tevreden met iOS4! Installatie ging heel erg goed, restore gedaan en daarna reservekopie erop! Alles werkt hier. Daarna een jailbreak op mijn 3G met achtergrond op homescreen en multitasking! Geen problemen met beiden. Even wachten to alle apps zijn geupdated want op dit moment heb je nog weinig aan multitasking!
Alle problemen die op internet verschenen heb ik niet gehad!
  #331  
Oud 23-06-10, 20:38
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht
Probleem is dat het mij, en met mij vele anderen, het al duizelt bij backuppen, fabrieksinstelling etc. Zou bijv. niet weten hoe ik -handmatig- een backup van mn iPhone maak. Zie dat hij af en toe uitzichzelf wel een reservekopie maakt. En hoe zorg ik ervoor, dat als ik een back-up heb gemaakt, iTunes niet uit zichzelf een back-up gaat maken van mn lege iPhone etc. etc.
Als je iPhone is aangesloten dan kun je in iTunes met je rechtmuisknop op die iPhone klikken. In het menu wat je krijgt kun je handmatig backups maken en terugzetten plus nog een paar dingen. Als je in iTunes op de iPhone klikt dan heb je ook de optie om 'm te herstellen, daarmee zet hij 'm ook terug naar de fabrieksinstellingen. Verder doet iTunes bij iedere sync automatisch al een backup maken. Je kunt dat niet uitzetten, dan moet je de gehele synchronisatie uit gaan zetten (moet in de instellingen van iTunes in het tabblad voor devices). De backups die je handmatig maakt lijkt hij naast de automatische backup te behouden. Je kunt in de voorkeuren van iTunes al je gemaakte backups zien (voorkeuren > tabblad voor devices) en tevens ook verwijderen.

Edit: ook leuk, een Nederlandstalige handleiding voor de iPhone: http://manuals.info.apple.com/nl_NL/...andleiding.pdf

Citaat:
Maar dat neemt nog niet weg dat de 3G er langzamer door wordt en het topic over iOS4 problemen wel ERG groot is.
De meeste problemen ontstaan bij het installeren van iOS 4 op een 3G en is iets waar Apple echt naar moet gaan kijken. De gemiddelde gebruiker lost dat niet eventjes op (en voor hun is dit forum dan weer erg handig ). Ik heb verder nog niet echt veel aan overige problemen gezien maar er zal altijd wel iemand zijn die iets heeft. Probleemloze apparatuur bestaat nou eenmaal niet.

Edit: ook handig, een Nederlandstalige handleiding: http://manuals.info.apple.com/nl_NL/...andleiding.pdf

Laatst gewijzigd door ppl; 23-06-10 om 20:51.
  #332  
Oud 24-06-10, 07:19
Firerobin Firerobin is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Standaard

Zou het kunnen dat in iOS 4 de GPS beter werkt, of lijkt dit maar zo ?
__________________
IPhone 3GS 16 GB (simlock vrij)
Macbook Pro 13" / 2,52 Ghz / 4 GB RAM / 320 GB Harddisk
  #333  
Oud 24-06-10, 14:06
iMac-er's schermafbeelding
iMac-er iMac-er is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht
Jawel, maar ik heb nu een goed werkende 3G. Was de bedoeling morgen iOS4 erop te zetten. Als ik alle shit hier lees (en elders, maar 36% gaat goed) laat ik het wel uit mn hoofd.

Bovendien is het nieuws dat de nieuwe update een hoop problemen geeft:
Problemen met nieuwe firmware iPhone - Digitaal - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [Mobiel]

Ik wacht wel op iOS 4.1
Je leest hier inderdaad klachten van mensen die problemen hebben met het updaten. Degenen die tevreden zijn hoor je niet !

Ik heb een 3G/16GB bijna volgeladen met muziek + apps (nog 2GB over). Onlangs zonder problemen naar iOS4 geupgrade, notabene via iTunes (9.2.0.61) geïnstalleerd op Windows. De update duurde pak weg 30 minuten. Daarna moet je wel de netwerk instellingen opnieuw invoeren en synchroniseren met iTunes (voor de apps, foto's, muziek etc.). Tot nu toe werkt alles perfect.

Dus.....
  #334  
Oud 24-06-10, 14:07
zuiderwind zuiderwind is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 24
Standaard

Ook ik ben zeer tevreden met iOS4!
De Installatie ging heel goed en snel.
Geen problemen ondervonden bij de 3GS,32GB,via Windows Vista.
Ook geen problemen ondervonden bij de Ipod Touch 32GB, via Windows XP
Wel gezorgd voor de laatste update naar Itunes 9.2.
Alle apps gezocht naar updates via Itunes en geinstalleerd.
Vervolgens backups gemaakt.
Gekeken of alle kabeltjes goed waren aangesloten.
In 15 minuten was alles klaar.
En vervolgens weer bacups gemaakt met de nieuwe instellingen.
Alles werkt prima en GPS,Wi-Fi ,internet zijn sneller geworden.
Ook het Accu verbruik is er op vooruit gegaan.

Laatst gewijzigd door zuiderwind; 24-06-10 om 14:27.
  #335  
Oud 24-06-10, 14:19
iOost iOost is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Upgrade naar iOS 4.0 is inmiddels gelukt. Duurde lang maar OK...
  #336  
Oud 24-06-10, 14:28
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firerobin Bekijk bericht
Zou het kunnen dat in iOS 4 de GPS beter werkt, of lijkt dit maar zo ?
Als ze wat aan het algoritme hebben lopen knutselen zou dat best eens kunnen. Verder is er natuurlijk ook de mogelijkheid dat ze een bugje hebben opgelost waardoor het wat sneller werkt. Zeker weten doen we het alleen niet helaas.
  #337  
Oud 24-06-10, 16:41
andrbruy andrbruy is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

Geen problemen na upgrade 4.0. Verliep trouwens vlot op 3Gs.
Gewoon geluk gehad? ;-)
  #338  
Oud 25-06-10, 00:29
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Nah, de 3GS gaat foutloos, de problemen spelen bij de 3G...3x raden wat ik heb
  #339  
Oud 25-06-10, 09:24
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Een soort handleiding voor de update (voor de 3G) zou ik wel wat vinden, ik kom op:

- iphone aansluiten op iTunes en reservekopie maken (door met rechtermuisknop op iPhone te klikken).
- Dan iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen (hoe???)
- update uitvoeren
- Dan reservekopie terugzetten (door weer met je rechtermuisknop op de iPhone te klikken en te kiezen voor 'terugzetten vanaf reservekopie'??)

Maar heb je dan je smsjes, contacten, foto's nog??
  #340  
Oud 26-06-10, 14:49
KSH KSH is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Heb gisteren mijn van oorsprong T-mobile iphone 3g geupdate naar IOS 4.0. Ik krijg nu bij elke telefoontje dat ik pleeg de volgende melding:

'Doorschakelen actief'

Iemand hier een oplossing voor?

Gebruik overigens gewoon een T-mobile abo. Ik heb de telefoon na een jaar gratis laten unlocken door T-mobile.
Reageren

Labels
ios 4, os4, spelling, spellingscontrole, toetsenbord, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 19:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:57.