//

En? staat hij al aan??

En? staat hij al aan?? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Toen ik ermee thuis kwam moest ik eerst direct door naar de kappert, omdat ik een afspraak had. Daarna meteen geïnstalleerd en teveel geld uitgegeven ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 23-07-10, 20:39
tnz tnz is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Standaard

Toen ik ermee thuis kwam moest ik eerst direct door naar de kappert, omdat ik een afspraak had. Daarna meteen geïnstalleerd en teveel geld uitgegeven aan Apps zoals het hoort.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 23-07-10, 23:39
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Whoops sorry Patrique, beetje te snel gelezen, verder wat onverwachte
Leuke dingen vandaag dus nog niet veel tijd gehad om te stoeien met de pad. Ga het vast nog inhalen....
  #43  
Oud 26-07-10, 23:59
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1908 Bekijk bericht
Ik merk af en toe wel dat mijn Wi-Fi weg valt, ik stoor me er echter niet aan. Het internet is vaak met 10 seconden weer terug, dus mocht het wegvallen tijdens het surfen, dan kijk ik nog wel even 10 seconden langer rond op die website.

Wanneer er een jailbreak beschikbaar is voor 3.2.1 zal ik hem zeker updaten, zolang deze er niet is blijf ik lekker bij 3.2.

Er is geen firmware update nodig!
Houd lekker je 3.2. met jailbreak. De oorzaak van het probleem is dat op de iPad de DHCP leases niet goed worden afgehandeld waardoor soms dubbele IP adressen (bijv. huiscomputer en iPad) ontstaan, met als gevolg tijdelijke verbindingsproblemen.

Oplossing voor dit probleem is zorgen dat je iPad een vast IP adres krijgt. Hiervoor moet je je DHCP server (dit zit bij bijna iedereen in je (modem-)router maar sommigen hebben een aparte server hiervoor) zo instellen dat het MAC adres van je iPad gekoppeld wordt aan een specifiek IP adres. Vaak heet deze functie zoiets als "DHCP reservation", even zoeken in de firmware van je router.

Een vast IP adres is sowieso handig, want zo weet je je iPad altijd te vinden bij het gebruik van andere remote services zoals FTP, SCP, SSH, VNC etc. Succes.

Laatst gewijzigd door aaifone; 27-07-10 om 00:02.
  #44  
Oud 27-07-10, 19:24
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaifone Bekijk bericht

Er is geen firmware update nodig!
Houd lekker je 3.2. met jailbreak. De oorzaak van het probleem is dat op de iPad de DHCP leases niet goed worden afgehandeld waardoor soms dubbele IP adressen (bijv. huiscomputer en iPad) ontstaan, met als gevolg tijdelijke verbindingsproblemen.

Oplossing voor dit probleem is zorgen dat je iPad een vast IP adres krijgt. Hiervoor moet je je DHCP server (dit zit bij bijna iedereen in je (modem-)router maar sommigen hebben een aparte server hiervoor) zo instellen dat het MAC adres van je iPad gekoppeld wordt aan een specifiek IP adres. Vaak heet deze functie zoiets als "DHCP reservation", even zoeken in de firmware van je router.

Een vast IP adres is sowieso handig, want zo weet je je iPad altijd te vinden bij het gebruik van andere remote services zoals FTP, SCP, SSH, VNC etc. Succes.
Wil je hier s.v.p. een algemene (mini) instructie neerzetten van hoe dat werkt, je iPad een vast adres geven? Ik zie in mijn router wel address reservation staan, maar ik kan helaas nergens vinden hoe dat werkt.
Alvast bedankt!
  #45  
Oud 27-07-10, 20:43
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

OK alvani, ik zal het proberen uit te leggen.

Het MAC adres van je iPad is eigenlijk het fysieke adres van je netwerkhardware in je iPad, dit kun je vinden onder Instellingen>Algemeen>Info onder het kopje "Wi-Fi-adres" (let op dat je de goede neemt, vlak er onder staat namelijk het Bluetooth adres!).

Daarnaast heb je een geldig IP-adres nodig, dit is als het ware het softwarematige adres van het OS op je iPad. Hiervoor kan je, als je iPad gekoppeld is via Wi-Fi, kijken bij Instellingen>Algemeen>Netwerk>Wi-Fi>blauwe pijltje naar rechts bij je actieve netwerk in de netwerklijst. Als eerste staat daar je huidige IP-adres genoemd. (De netwerk range in prive netwerken is meestal 192.168.1.x of 192.168.0.x of 10.0.0.x)

Dit Mac adres vul je samen met het IP adres in bij de daarvoor bestemde velden onder de optie in je router die zoiets heet als "DHCP reservation" of "static IP address reservation". De exacte naam weet ik natuurlijk niet want elke router noemt het weer een beetje anders en ik ken jouw merk en model router niet.

Bij mijn D-Link router vind je het bijvoorbeeld onder Settings>Network Settings en heet het "Add DHCP reservation", bij mijn Zyxel routermodem zit het onder Network>LAN en heet het "Client list".

Tenslotte niet vergeten om de instellingen op te slaan en router en iPad even opnieuw te starten!
  #46  
Oud 28-07-10, 00:05
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Thumbs up

@aaifone: super bedankt voor de enorm duidelijke uitleg! Ik heb alles volgens jouw uitleg ingesteld en voor de zekerheid m'n iPad even helemaal van een schone installatie met 3.2.1 voorzien. (Bij het Mac adres moest ik alleen de dubbele punten vervangen voor liggende streepjes.)
Ik hoop dat het probleem van het bevriezen van de verbinding in Safari via Wi-Fi verholpen is.
Nogmaals bedankt!
  #47  
Oud 28-07-10, 01:28
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Graag gedaan.

Klopt, sommige routers willen streepjes, de meeste willen dubbele punten en sommige willen zelfs alleen maar cijfers. Hangt af van hoe de pet van de fabrikant staat zeg maar.

Maar waarom heb je toch naar versie 3.2.1 geupgrade? Heb je geen behoefte aan een jailbreak? Dat namelijk momenteel alleen nog met de oude firmware 3.2.

Laat als je wilt na enkele dagen Wi-Fi gebruik even weten wat je bevindingen zijn m.b.t. De stabiliteit van de Wi-Fi verbinding!

Laatst gewijzigd door aaifone; 28-07-10 om 01:31.
  #48  
Oud 28-07-10, 12:45
PietjeP-HGZ PietjeP-HGZ is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PietjeP-HGZ
Standaard

Net vandaag de ipad opgehaald in groningen bij de macme winkel.
64 gb editie, rest was al uitverkocht :-(. wilde eigenlijk de 16gb versie maar ja, met apple weet je het wel...na de eerste levering kun je vaak weken wachten op je reservering. Works like a charm!!!!!!
__________________
Iphone 6 PLUS 16GB Space Grey
  #49  
Oud 28-07-10, 13:34
freewilly134's schermafbeelding
freewilly134 freewilly134 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Hoek van Holland
Berichten: 14
Standaard

Ik ben nu ook de gelukkige eigenaar van een iPad.
En heb geüpdatet naar 3.2.1, en ik heb wat Apps er op gezet.
Werkt echt geweldig...maar toen wilde ik een film er op zetten om te kijken
hoe dat er uit zag...deze film was al aangepast om af te spelen op mijn
iPod Classic, dus er op gezet...krijg een zwartbeeld en wel geluid...
Waar kan dit nu weer aan liggen... Ik ben nog een NOOB op dit gebied
Weet iemand hier een oplossing voor...verder ben ik bijna verleifd op mijn
iPad...
  #50  
Oud 28-07-10, 20:12
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaifone Bekijk bericht
Graag gedaan.

Klopt, sommige routers willen streepjes, de meeste willen dubbele punten en sommige willen zelfs alleen maar cijfers. Hangt af van hoe de pet van de fabrikant staat zeg maar.

Maar waarom heb je toch naar versie 3.2.1 geupgrade? Heb je geen behoefte aan een jailbreak? Dat namelijk momenteel alleen nog met de oude firmware 3.2.

Laat als je wilt na enkele dagen Wi-Fi gebruik even weten wat je bevindingen zijn m.b.t. De stabiliteit van de Wi-Fi verbinding!
Ik had afgelopen weekend al een update naar 3.2.1 gedaan, omdat ik met 3.2 last had van bovenstaande Wi-Fi problemen. Een update naar 3.2.1 zou er volgens Apple voor moeten zorgen voor de problemen verholpen waren. Dat is wat mij betreft dus niet helemaal gelukt. Een downgrade naar 3.2 zit er voor mij helaas ook niet meer in, dus dat wordt wachten op een jailbreak mogelijkheid voor 3.2.1

Wat betreft jouw oplossing voor het Wi-Fi probleem: ik heb mijn iPad nu ongeveer een half uurtje aan en nog geen problemen gehad. Ik ben heel benieuwd en hou je op de hoogte.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opladen uit staat er als hij aan PC hangt psvu2 Archief 2 16-05-10 11:42
Shuffle staat altijd aan swiebertje Archief 3 02-11-09 16:46
Wi-Fi en geen ontvangst als hij in stand by staat andywegge Wi-Fi 3 28-09-09 22:04
Beperkingen staat aan lsp iPhone algemeen 4 25-06-09 22:10
HELP! Iphone zegt dat hij vol is maar er staat niks op?! Royal_e iPhone algemeen 0 10-04-08 21:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:02.