Duo Sim werkt niet? Geen Service discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al een hele tijd een duo sim. Eentje zit in mijn iPhone 3G, de andere ZAT in mijn auto maar heb ik al ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Duo Sim werkt niet? Geen Service
Ik heb al een hele tijd een duo sim. Eentje zit in mijn iPhone 3G, de andere ZAT in mijn auto maar heb ik al een hele tijd niet meer gebruikt (andere auto).
Gisteren mijn iPad gekocht, de 2e sim precies op maat geknipt en in de ipad gedaan. Daar kreeg ik een melding dat ik op activatie moest wachten. Dat is al gek, want die sim heb ik tijden gebruikt..... VErvolgens gebeurt er niets.... Dwz: "Geen service". de iPad aan de Mac gehangen en de operator update gedaan. Nog steeds niets. Ik heb op de iPhone mobiele data uit staan, en op de iPad staat het aan. Als APN settings gebruik ik "internet/tmobile/tmobile".... Iemand enig idee wat ik moet doen om toch een werkend signaal te ontvangen??? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Om veel nodeloze uitzoekerij voor te zijn zou ik de sim eerst even in je telefoon doen om te checken of hij daarin wel werkt. Daarbij met behulp van de sporen op de contactpunten van de sim en de andere sim even goed kijken hoe het simchipje moet zitten tov de contacten op de telefoon.
Het kan zijn dat je hem wel goed op maat geknipt hebt maar dat je daarbij niet precies op de positie van de contactjes gelet hebt en die niet helemaal goed uitlijnen. Ik herinner me dat er van elke van de 4 zijden wat afgeknipt moet worden, waarbij van 1 lange zijde slechts een millimeter. Edit: Als in de instellingen "mobiele data" aan staat en er is bereik van je provider dan zou je die linksboven in beeld moeten zien, staat mobiele data uit dan zie je daar "iPad" staan. Check ook even onder instellingen de optie "aanbieder" en kijk eens wat daar staat. Wanneer de iPad je sim helemaal niet zou herkennen zou ik bij activeren van mobiele data een pop up melding "geen simkaart geinstalleerd" verwachten. PS De activatie melding bij eerste gebruik slaat op je iPad en niet op de simkaart, dus dat is normaal. Laatst gewijzigd door aaifone; 12-08-10 om 15:39. |
#3
|
|||
|
|||
Als ik bij "Aanbieder" kijk, staat T-Mobile netjes aangevinkt.
Maar linksboven blijft "Geen service" staan... Bij de Simprogamma's staan ook alle diensten. M.a.w., ik denk dat de simkaart wel goed wordt gelezen. Maar "Geen Service".... Ik dacht eerst: geen bereik, maar mijn iPhone heeft prima bereik, en die licht er zo ongeveer naast. Ik heb de sim gecheckt: die is goed! Werkt ook prima in de iPhone. Iemand nog andere suggesties? |
#4
|
|||
|
|||
Ok. Je hebt hem ook al aan iTunes gehangen toch? Toevallig geen jailbreak geinstalleeerd en in sbsettings dan "phone" uit gezet? Sbsettings zet de iPad namelijk niet goed in vliegtuigmodus, je krijgt dan ipv het vliegtuigje eerst "zoeken.." te zien en daarna "geen service". Heb je sowieso al eens geprobeerd de iPad even in vliegtuigmodus te zetten en dan weer terug? En zet daarbij je iPhone even uit of in vliegtuigmodus om conflicten tussen 2 actieve sims op hetzelfde telefoonnr te voorkomen.
Verder kan ik nog bedenken: harde reset door 10-12 seconden de home en powertoets tegelijk ingedrukt te houden, en de iPad herstellen mbv iTunes. En natuurlijk een andere microsim proberen of jouw geknipte sim in een andere iPad. |
#5
|
|||
|
|||
Nou, ik ga de diverse suggesties nog eens proberen.... Wie weet...
|
#6
|
|||
|
|||
Heb net de firmware geupgrade. Vervolgens heb ik mijn iphone in vliegtuigmodus gezet.
Mijn iPad ook. Daarna de vliegtuigmodus voor de iPad weer aangezet. Toen kreeg ik eerst een melding dat de sim moest worden geactiveerd. Daarna kon hij het mobiele netwerk niet vinden.... Daar kreeg ik een melding van. Even wachten en uiteindelijk krijg ik het lijstje van aanbieders te zien, met T-MObile aangevinkt. Verder nog steeds geen service. Weer in vlieguigmodus gezet en er weer uitgehaald. Nou krijg ik de melding "Beperkt netwerk. Het geselecteerde mobiele netwerk is beperkt. In "Instellingen" kunt u een ander netwerk kiezen". Hmmm... wat betekent deze melding? |
#7
|
|||
|
|||
De provider moet je gewoon op automatisch laten staan en niet handmatig instellen. Dat hoort gewoon altijd te werken met een Nederlandse sim in Nederland.
Het lijkt erop dat je 3G antenne het niet goed doet en dat je daarom geen bereik hebt. Test dit maar eens door in de mobiele netwerk instellingen 3G uit te zetten. Werkt het dan wel dan is het een hardware defect en moet je ermee terug naar de winkel, want je wilt natuurlijk niet op GPRS snelheden werken. Zie ook hier voor soortgelijke problemen: https://forum.iculture.nl/f28/i...k-beperkt.html https://forum.iculture.nl/f28/i...n-service.html Ps het enige dat ik verder nog kan bedenken is dat je sim zo antiek is dat de iPad ermee overweg kan (je schrijft dat je al een hele tijd een duo sim hebt), wat 3G betreft dan. Maar ook dat valt gemakkelijk te testen met een andere 3G iPad, bijvoorbeeld in de winkel waar je hem gekocht hebt. Laatst gewijzigd door aaifone; 12-08-10 om 19:31. |
#8
|
|||
|
|||
Ik heb dit probleem in het begin ook gehad met mijn nieuwe micro sims. Wat je moet doen is de ipad volledig herstellen en opnieuw de activatie geheel doorlopen met je andere sim in je telefoon uit.
Dit heeft bij mij gewerkt. |
#9
|
|||
|
|||
sim
Hoi,Je moet goed je apn invullen ,bij mij lukte het ook niet en de codes zijn te vinden op t-mobile .Je moet 3x wat invullen.
Succes roland |
#10
|
|||
|
|||
Dat is ook vreemd?
Ik heb gewoon zo'n microsimkaart tang besteld, mijn kaart erin gejetst (eerst twee oude simkaarten geprobeerd ) en zo van het ene op het andere moment werkte het gewoon in mijn iPad .....? |
#11
|
|||
|
|||
Zo hoot het ook te werken. Sim erin en gaan met die banaan.
Oh en nogmaals, met de APN settings heeft het niets te maken, dat merk je pas bij het internetten zelf omdat je dan de melding krijgt dat je geen verbinding kan maken. Problemen met ontvangst/simkaart meldingen hebben echt te maken met simkaart, bereik, antenneproblemen of simlocks, maar van dat laatste is bij de iPad natuurlijk geen sprake. |
#12
|
|||
|
|||
Nou, ik vrees dat de simkaart gewoon kaput is....
Ga morgen even mijn simkaart omwisselen en nu met zo'n tang even knippen. Het had gewoon goed moeten werken. En trouwens, het heeft zeker niets met de APN setting te maken (die ik overigens heb). Zover ben ik nog niets eens gekomen.... |
#13
|
|||
|
|||
Huh? Je zei hierboven toch op mijn vraag of je hem getest had in een telefoon:
Ik heb de sim gecheckt: die is goed! Werkt ook prima in de iPhone. Toch nog een keer geprobeerd en bij nader inzien toch kapot? Succes in ieder geval! |
#14
|
|||
|
|||
3G op je iPhone uit, dan werkt het op je iPad.
Anders zit je microsim niet goed in je iPad. |
#15
|
|||
|
|||
Ja, sim bleek toch niet helemaal goed te werken. Kennelijk was mijn test met mijn iphone iets te snel.
Affijn, bij t-mobile een nieuwe duo-sim gehaald. En in 3 tellen was alles gepiept Nog makkelijker ook omdat je meteen een duo-sim krijgt ! Sim erin, APN setting even aanpassen en gaan met met die banaan! Ik denk dat ik waarschijnlijk net niet goed geknipt heb.... |
#16
|
|||
|
|||
de oplossing voor het bovenste probleem is dus de update via itunes binnen halen!
|
#17
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
HI duo-sim en iPad | ProMac | iPad algemeen | 6 | 04-01-11 18:26 |
T-Mobile - Duo-sim maar geen 3G | ProMac | iPad algemeen | 17 | 25-08-10 14:57 |
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? | s.keesen | Odido (T-Mobile) | 10 | 01-08-10 02:12 |
iPhone 3G: Unlock werkt niet (geen service) | -axie- | Unlock | 2 | 01-08-10 01:27 |
Duo Sim T-Mobile | Haagze sf2 | Odido (T-Mobile) | 31 | 29-07-10 09:15 |
|
|