//

Ondertitels en handbreak

Ondertitels en handbreak discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik converteer regekmatig mkv's naar mp4 via HB. Dat lukt prima, ook met externe .srt bestanden. Maar ik heb ook mkv's met subs die in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-08-10, 22:05
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard Ondertitels en handbreak

Ik converteer regekmatig mkv's naar mp4 via HB. Dat lukt prima, ook met externe .srt bestanden. Maar ik heb ook mkv's met subs die in de film zitten en het lukt me maar niet om die mee te converteren. Hoe moet ik dat doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-08-10, 22:17
he-man he-man is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 11
Standaard

Die kun je niet mee converteren. MKV gaat beter om met subs dan MP4. Je kunt ook geen subs van DVD's 'los' in een MP4 bestand zetten. Deze kun je alleen maar 'hard' in de film branden. Deze kun je dan niet uitzetten. Bij MKV gaat dit wel.

Enige optie die ik ken voor conversie MKV naar MP4:
Een nieuw geschikt .srt bestand vinden. Deze kun je wel erbij zetten.

Laatst gewijzigd door he-man; 18-08-10 om 22:20. Reden: Zin was niet correct
  #3  
Oud 19-08-10, 01:32
psvpas psvpas is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 131
Standaard

Je moet bij Handbrake je film kiezen, dan gaje naar subtitels.
Klik op ''Import .SRT'' en kies dan de juiste taal van de ondertiteling. Eventueel kanje default aanvinken als je automatisch je subtitels aan wilt staan.
Alsje daar mee klaar bent, klik je links van import srt op ''Add'' en dan worden ze mee geconverteerd! via iTunes kanje het dan testen ofje ze aan/uit kan zetten!

mij lukt het ook en ook met 2 verschillende srt files(dan heb ik Nl en Engels als ondertiteling bijvoorbeeld.)
Via de iPad dan de film starten, druk een keer op het scherm, dan krijg je het film menu zegmaar. Dan klikje links van de play knop op een soort rond knopje met wat puntjes erin. Daar kanje je subs selecteren! succes
  #4  
Oud 16-06-11, 11:51
nelski nelski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 18
Standaard

Beste lezers,

Ondanks dat ik niet veranderd heb aan de instellingen van Handbrake en ik de procedure van omzetten nog exact hetzelfde doe , zijn de ondertitels niet meer te zien op de ipad

Weet iemand wat dit kan zijn??

Alvast bedankt Gr. nelski
  #5  
Oud 06-04-12, 20:58
nelski nelski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 18
Standaard

Ik lees dat er een film menu aanwezig moet zijn in de app video. Ik heb deze niet op de iPad . Weet iemand hoe dit komt? De software op de iPad is up to date
Gr. Nelski
  #6  
Oud 07-04-12, 20:06
Makoez Makoez is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 29
Standaard

Ik gebruik gewoon Gplayer, hoef je niets te converteren. Gewoon .mkv bestanden via Wi-Fi naar je iPad en kijken maar.
  #7  
Oud 10-04-12, 20:30
nelski nelski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 18
Standaard

ik wil 264 bestanden converteren met subs !
  #8  
Oud 09-04-13, 10:10
frapple frapple is offline
• iOS 7.1.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makoez Bekijk bericht
Ik gebruik gewoon Gplayer, hoef je niets te converteren. Gewoon .mkv bestanden via Wi-Fi naar je iPad en kijken maar.
Jij gaat thuis film zitten kijken op je iPad ? Tja, dat kan .
Ik doe dat op een HD tv mbv een (harde) schijf of stick, maar volgens mij gaat het hier over handbrake ;
Daarmee kun je heel simpel een video_ts , iso , MKV of welk film - formaat dan ook omzetten naar mp4 zodat je , je de film kunt afspelen op je iPad , in het vliegtuig, op de boot , in de caravan/tent of voor mijn part vanaf je nachtkastje naast je bed of waar dan ook .
Je kunt in handbrake kiezen om de ondertiteling in te branden ( en waarom ook niet ? ) of mèt de mogelijkheid deze uit of aan te zetten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ondertitels Itunes B-ruil iTunes 6 11-02-12 12:51
Video: Ondertitels bij films op iPhone (srt) Peter Muziek, foto & video 62 20-10-10 11:03
Video: Ondertitels bij mijn film Jens De Haes Muziek, foto & video 2 21-04-09 18:37
Video: Films met ondertitels Hoppieee Muziek, foto & video 5 05-02-09 15:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.