//

Bepalen (Franse) provider simlock

Bepalen (Franse) provider simlock discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit met een probleempje. Ik heb namelijk een toestel gekocht die uit Frankrijk komt. De verkoper had aangegeven dat het toestel een Orange ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-12-10, 00:39
FreakyAb FreakyAb is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 27
Standaard Bepalen (Franse) provider simlock

Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik heb namelijk een toestel gekocht die uit Frankrijk komt. De verkoper had aangegeven dat het toestel een Orange FR simlock ging. Ik wilde in eerste instantie wachten op een software unlock, maar gezien het feit dat dit nog steeds niet te verkrijgen is, wilde ik een imei unlock aanvragen.

Omdat ik niet de verkeerde unlock wilde aanvragen, heb ik er voor gekozen om een orange simkaart te kopen uit Frankrijk via Ebay. Nu ik de simkaart binnen heb, en geprobeerd werkt deze niet, en kan ik de iphone niet activeren. Itunes geeft aan dat het simkaart niet wordt ondersteunt.

Mijn vraag is nu;

Moet ik er nu van uit gaan dat ik een SFR of een andere simlock heb. Of is het zo dat het kan zijn dat, een prepaid kaart niet erin werkt (een zogenaamd GID-lock)? Of kan het zo zijn dat de verkoper het niet juist heeft. Een SFR prepaidkaartje is een stuk duurder (rond 30 euro), en is dus geen optie. Ik hoop dat er iemand kan adviseren.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-01-11, 21:24
FreakyAb FreakyAb is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 27
Standaard

Er heeft helaas niemand op mijn berichtje gereageerd. Toch zal ik de ontwikkelingen even posten, zodat er iemand wellicht wat aan heeft.

Ik heb nadat ik niet wist welke provider is had, contact opgenomen met www.mobilephoneunlockers.com met de vraag of zij wellicht weten welke provider ik heb op 21 december een antwoord hierop gekregen. Ze gaven aan dat de aanbieder SFR France was en dat die te unlocken was. Ik heb dezelfde dag de unlock aangevraagd, omdat ik het wachten zat was.

Na heel wat mailverkeer kreeg ik op 31 december te horen dat mijn telefoon niet te unlocken was via SFR France omdat die niet bekend was in hun database. Zij hebben toen meteen weer contact opgenomen met hun aanbieder. Er was een vergissing gemaakt, en de unlock moest toch ORANGE France zijn. Zij hebben op 3 januari een unlock aangevraagd bij ORANGE France. Op 4 januari kreeg ik een email dat het toestel geunlocked was en dat ik mijn toestel met itunes kon verbinden. Ik heb dit meerdere malen geprobeerd, maar helaas is het toestel tot op de dag van vandaag niet geunlocked. In eerste instantie moest ik geduld hebben volgens hen, en gewoon afwachten tot ie het doet. Nu geven ze bijna een week aan dat ze contact proberen op te nemen met de aanbieder, om te kijken waar het probleem zit. Ik heb ook gevraagd of ik mijn geld terug kan krijgen, maar daar stemmen zij niet mee in. Dit heb ik tevens geprobeerd via Paypal maar die beschermen diensten niet.

Ondertussen begin ik te twijfelen welke provider ik heb, ook omdat de simkaart van ORANGE FR het niet doet. Ik heb daarom meerdere malen contact opgenomen met Apple support, maar zij willen op geen enkele manier meewerken om te kijken welke simlock erop zit. Ik heb SAM gedownload, met dat programmatje gezien je iPhone kan activeren. Hier kun je providers kiezen, en bij de juiste gaat wordt deze geactiveerd. Dit was dus bij SFR France. Ook dit heb ik doorgegeven aan mobilephoneunlockers, maar zij geven aan dat dit onjuist is.

Kortom, ik weet tot nu toe nog steeds niet welke simlock erop zitten. Ik probeer toch zo geduldig mogelijk te wachten. Zodra er veranderingen zijn, post ik dat hier, zodat er iemand wat aan heeft.
  #3  
Oud 20-01-11, 22:01
Wramak Wramak is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

Das wel erg zuur zeg.
ik weet t wel zeker dat t SFR simlock is... ik zit pas op wacht dag nummer 3 van de 7...

i'll keep ya posted. Ik vind de communicatie alleen wel erg summier met mobilephoneunlockers.com je betaalt 140 dollar voor een unlock... en je krijgt van hun helemaal geen confirmatie of wat dan ook... na een paar mailtjes kreeg ik dan eindelijk reactie dat ze dus mijn order wel al in gang hadden gezet.

als me iphone 4 volgende week vrijdag nog niet unlocked is.. dan vliegt ie eruit
  #4  
Oud 20-01-11, 22:19
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Kijk ik had hetzelfde probleem als jou en heb uiteindelijk een mail gestuurd naar Apple, die hebben me keurig gezegd dat mijn iPhone van SFR was en dat ik met hen contact moest opnemen (wat onmogelijk was), ook is het hier al heel vaak vermeld dat die IMEI unlock voor SFR ook niet echt werken... Ik heb dan uiteindelijk maar een jailbreak en unlock gebruikt, ten koste van gps.. Maar dan zit ik ten minste niet met een iPod Touch.. Mijn complete strijd kan je hier nagaan, tevens ook het e-mail adres van Apple
  #5  
Oud 20-01-11, 22:23
Wramak Wramak is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

maar ze schijnen nu wel weer goede SFR unlocks te kunnen geven via imei... dus nog paar dagen geduld voor t antwoord... want GPS wil ik wel gebruiken. ik zit op 4.1 met 02.10.04 dus die is nog niet te unlocken :X
  #6  
Oud 20-01-11, 22:26
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Voor mij is het te laat, ik heb nu een 3Gs op 6.15 BB.. En ik vermoed dat een downgrade niet mogelijk is.. dusja.. Trouwens zo'n unlock zou al evenveel kosten bijna als ik mijn iPhone betaald heb ^^
  #7  
Oud 20-01-11, 22:30
Wramak Wramak is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

zo'n unlock is 140 dollar.. (100 euro)
maar goed zit ik niet mee want ik heb de mijne op de vluchtstrook gevonden in belgie whahaah.. geluk bij een ongeluk
  #8  
Oud 20-01-11, 22:31
Sektorios Sektorios is offline
Banned
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 114
Standaard

Je kunt op Home | DeLocker tegen een kleine betaling laten uitzoeken door welke provider de simlock op je iPhone is gezet. Een vriend van me heeft het laten doen en kreeg binnen 1 dag een antwoord en kon hem gelukkig laten unlocken omdat hij Orange had en geen SFR.

Mijn vriend vroeg aan Delocker hoe de dienst werkt, en ze geven alleen aan dat hun leverancier dit kan laten controleren. In ieder geval klopte het en heeft hij een simlockvrije iPhone!!
  #9  
Oud 20-01-11, 22:35
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

En via een mail naar Apple op het e-mail adres in mijn topic (hierboven vermeld) weet je het in een dag gratis en voor niets..

Mijn iPhone was 150 euro van een vriend gekocht.. dus een dikke 100euro uitgeven aan een unlock zou gewoonweg debiel zijn ..
  #10  
Oud 20-01-11, 22:45
Sektorios Sektorios is offline
Banned
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx Bekijk bericht
En via een mail naar Apple op het e-mail adres in mijn topic (hierboven vermeld) weet je het in een dag gratis en voor niets..

Mijn iPhone was 150 euro van een vriend gekocht.. dus een dikke 100euro uitgeven aan een unlock zou gewoonweg debiel zijn ..
Lol iets met Hollanders en voor dubbeltje op de eerste rij willen zitten schiet me te binnen.
  #11  
Oud 20-01-11, 22:48
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

1. Ik ben van België, dus als dat een verwijt in die richting was, sorry..
2. Waarom zou je betalen als je het op dezelfde tijd zeker kan weten voor niets?
  #12  
Oud 21-01-11, 01:11
FreakyAb FreakyAb is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 27
Standaard

Er wordt elke keer aangegeven dat je via een mail de gegevens krijgt van Apple. Ik heb het denk ik 10 keer geprobeerd, elke keer een andere smoes. Maar krijg steeds een mail terug van een ene Hanneke, die niet echt erg klantvriendelijk is.

Het vreemde is dat ik had gemeld dat mijn telefoon stuk was, en dat ik van de fabriekgarantie gebruik wilde maken. En dat ik daarvoor moest weten wie mijn aanbieder is. Daar antwoorde ze op dat ik geen garantie heb, gezien het feit dat ik mijn telefoon niet bij een winkel heb gekocht. Een fabriekgarantie vervalt naar mijn weten niet bij het door verkopen, en de fabrikant kan daar aansprakelijk voor worden gesteld. Maar goed, gelukkig is die niet stuk, alleen niet bruikbaar.

@Wramak Communicatie is niet echt optimaal daar, ik krijg al dagen het zelfde mailtje opgestuurd door hun, met exact hetzelfde tekst. Als ze fatsoenlijk en uitgebreid de stand van zaken zouden mailem zou dat heel wat frustratie schelen.
  #13  
Oud 21-01-11, 08:45
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

@FreakyAb Bij mij hebben ze nochtans gewoon laten weten bij welke provider hij hoort.. Je geeft gewoon het type, modelnummer, serienummer en imeinummer... geloof ik... Dan laten zij het weten...
  #14  
Oud 21-01-11, 13:20
Sektorios Sektorios is offline
Banned
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx Bekijk bericht
@FreakyAb Bij mij hebben ze nochtans gewoon laten weten bij welke provider hij hoort.. Je geeft gewoon het type, modelnummer, serienummer en imeinummer... geloof ik... Dan laten zij het weten...
Dit lijkt mij erg sterk. Gezien het feit hier op het forum al tientallen mensen zijn geweest die hebben geprobeerd via Apple te achterhalen door welke provider hun toestel is gelocked. Allemaal zonder succes.

Dus je hebt denk ik erg veel geluk gehad of het via een andere weg gedaan.
  #15  
Oud 21-01-11, 13:35
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Eerlijk man, mijn verhaal staat hier ook op het forum, lees eerst eens volledig wat ik zeg voor je me beschuldigd van liegen. Ik heb geen andere weg gebruikt. Gewoon een mail naar Apple en ze hebben mij laten weten bij welk netwerk hij hoorde. Voor de unlock werd ik van het kastje naar de muur gestuurd maar da's niet relevant nu.
  #16  
Oud 21-01-11, 13:56
Sektorios Sektorios is offline
Banned
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx Bekijk bericht
Eerlijk man, mijn verhaal staat hier ook op het forum, lees eerst eens volledig wat ik zeg voor je me beschuldigd van liegen. Ik heb geen andere weg gebruikt. Gewoon een mail naar Apple en ze hebben mij laten weten bij welk netwerk hij hoorde. Voor de unlock werd ik van het kastje naar de muur gestuurd maar da's niet relevant nu.
LOL! Take a chill pill dude! Niemand beschuldigd je van liegen. Misschien moet je zelf eerst even volledig lezen voordat je zegt dat iemand anders dat moet doen. lol! 2de alinea misschien?

Feit blijft dat je de eerste bent hier op het forum die claimt dat het hem is gelukt. Maar leuk voor jou iig!
  #17  
Oud 21-01-11, 14:43
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Ja i know man maar iedereen praat hier langs me terwijl ik duidelijk zeg hoe je het moet doen, precies alsof ik één of andere kwakzalver ben.
Allesinds het is mij gelukt om zo de provider te achterhalen, dus ik zie niet in waarom andere mensen niet. Van SFR een unlock krijgen was een ander verhaal (onmogelijk imo).
  #18  
Oud 21-01-11, 17:57
FreakyAb FreakyAb is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 27
Standaard

FF een update;

Gister weer een mailtje verstuurd naar Apple met de vraag of ze willen kijken waar het toestel is verkocht. Kreeg vandaag antwoord dat ze niet kunnen achterhalen waar het toestel is verkocht, en dat ze me niet verder konden helpen.

Vandaag een mail gehad van de www.mobilephoneunlocker.com dat ze contact gehad hebben met aanbieder en dat de aanbieder aangeeft dat de iphone gewoon is geunlocked. Gezien het feit dat de telefoon het nog steeds niet doet, een mail gestuurd dat het gewoon niet doet en of ik mijn geld terug kon krijgen. Ik kreeg daarop een mail terug dat ik mijn geld niet terug krijg omdat de fout bij mijn toestel ligt. Dus nu zit ik met een iPhone die niet geunlocked is waarvoor ik wel 140 dollar voor heb betaald om te unlocken.

Ik denk maar dat ik het ga opgeven, dit schiet gewoon niet op.
  #19  
Oud 21-01-11, 18:03
Wramak Wramak is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

Huh.. maar je toestel is niet unlocked. je hebt er wel voor betaalt dus zou je dat geld terug moeten krijgen. bij diensten is het toch.. NO CURE NO PAY... althans niet de volle mep. nu betaal je wel de volle mep dus lijkt me eerder dat je een product koop.. je koopt een unlock dus dat is een product.. paypal zou dan toch gewoon het geld terug moeten storten?

ik zou foto's/video maken als bewijs en dat opsturen. wordt helemaal leuk als je rechtsbijstandverzekering hebt , dan kan je t wat harder aanpakken
  #20  
Oud 21-01-11, 18:07
FreakyAb FreakyAb is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 27
Standaard

Paypal beschermt diensten niet via internet, daar heb ik vandaag al mee aan de telefoon gehangen. Ik ga idd wel een filmpje maken dat het nog steeds niet is geunlocked.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Oorsprong en provider bepalen?! ShortyEx Unlock 30 03-12-10 21:27
iPhone 4: Franse iphones alleen simlock vrij apple store? tabdel Unlock 4 17-08-10 22:45
Franse provider in NL francebramie Internet in buitenland (roaming) 3 31-01-10 18:34
iPhone 3GS: Nieuwe provider simlock robert1989 Unlock 4 24-12-09 01:58
KPN als provider op simlock vrije US-iPhone GerPhone Archief 3 04-12-07 16:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:53.