//

Ongewenste app gekocht (€719,99), geld terugvragen?

Ongewenste app gekocht (€719,99), geld terugvragen? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals ik al in een ander topic beschreef: bij Bargain staan gratis apps. Als je er op klikt en vervolgens naar de Appstore gaat, staat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 14-01-10, 09:58
Timelord Timelord is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Thuis
Berichten: 93
Standaard

Zoals ik al in een ander topic beschreef: bij Bargain staan gratis apps. Als je er op klikt en vervolgens naar de Appstore gaat, staat er ineens WEL een prijs. Als je dan iets te snel doorklikt, dan zit je dus ook ongewenst vast aan een betaald programma.

Ik snap dat het voor Apple moeilijk is om goed van fraude te onderscheiden, maar je neigt toch wel steeds meer naar een jailbreak om zulke dingen vóór te zijn, toch ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 14-01-10, 10:53
Checkmate Checkmate is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 37
Standaard

Ik heb met verbazing dit topic gelezen. Ik ben echt blij voor Tom dat die zijn geld terug heeft gehad. Moet er niet aan denken dat dit mij over komt. Wat een belachelijke prijs voor zo'n app. Zelf gebruik ik Click and Buy account waar je zelf geld op moet storten. Wat ik mij nu afvraag, als ik bijvoorbeeld 5 euro op dat click and buy account heb staan en ik betaal "per ongeluk" een app die 10 euro kost of de transactie dan door gaat en ik dus in het rood sta op click and buy. Iemand ervaring mee?
  #63  
Oud 14-01-10, 11:59
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Checkmate Bekijk bericht
Ik heb met verbazing dit topic gelezen. Ik ben echt blij voor Tom dat die zijn geld terug heeft gehad. Moet er niet aan denken dat dit mij over komt. Wat een belachelijke prijs voor zo'n app. Zelf gebruik ik Click and Buy account waar je zelf geld op moet storten. Wat ik mij nu afvraag, als ik bijvoorbeeld 5 euro op dat click and buy account heb staan en ik betaal "per ongeluk" een app die 10 euro kost of de transactie dan door gaat en ik dus in het rood sta op click and buy. Iemand ervaring mee?
Zelf heb ik een credit card en geen ervaring met click and buy. Maar andere mensen wel, dit zag ik een keer op het forum: https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f38/ervaringen/49225-verziekte-policy-click-and-buy-misbruikt-monopoliepositie.html
  #64  
Oud 14-01-10, 13:39
Checkmate Checkmate is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Zelf heb ik een credit card en geen ervaring met click and buy. Maar andere mensen wel, dit zag ik een keer op het forum: https://forum.iculture.nl/f28/i...iepositie.html
Bedankt!, schiet ik wel wat mee op! gelijk maar overstappen op een CCtje
  #65  
Oud 26-10-10, 19:20
Twigg Twigg is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Hoensbroek
Berichten: 79
Stuur een bericht via MSN naar Twigg
Standaard Geld terug vragen

Hallo,

Mijn kleine neefje van 5 heeft perongelijk tijdens het spelen voor 120€ aan in-app-purhcuse gedaan.
Is er een manier om dit terug te krijgen? Ik schrok me helemaal scheef toen ik de rekening zag.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
  #66  
Oud 26-10-10, 19:28
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Dan wist hij ook je iTunes wachtwoord?
  #67  
Oud 26-10-10, 21:02
Twigg Twigg is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Hoensbroek
Berichten: 79
Stuur een bericht via MSN naar Twigg
Standaard

Nee,
ik heb er geen spelletjes op staan, dus installeerde ik er een, en toen vroeg itunes voor het wachtwoord, wat schijnbaar maar één keer nodig is, daarna heeft hij voor 120€ gekocht..
  #68  
Oud 28-10-10, 19:34
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Wie niet waagt wie niet wint

Ik zou het even proberen bij de developer van de game.
Al zul je dan maar misschien 70% terug krijgen omdat apple 30% houd.
  #69  
Oud 28-10-10, 19:40
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Neem even contact op met de klantendienst van Apple. Er bestaat een reële kans dat je je geld terugkrijgt dan
  #70  
Oud 28-10-10, 21:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik meen dat het daar goed is afgelopen, maar dat was een AppStore aankoop en bij jou gaat het om een In-App purchase?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 01-11-10 om 15:10. Reden: Discussies samengevoegd.
  #71  
Oud 30-10-10, 19:39
Utterson Utterson is offline
Banned
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard Hulp nodig

Is het mogelijk om geld terug te krijgen van een aankoop?

Waarschijnlijk niet
  #72  
Oud 30-10-10, 19:48
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Utterson Bekijk bericht
Is het mogelijk om geld terug te krijgen van een aankoop?

Waarschijnlijk niet
Particulier, winkel, internet... Wat bedoel je
  #73  
Oud 30-10-10, 19:49
Utterson Utterson is offline
Banned
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Particulier, winkel, internet... Wat bedoel je

Echt, hé!!! Over wat gaat deze site? IPHONE!!!!!!
  #74  
Oud 30-10-10, 19:52
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Nieuwe voorwaarden App Store: geld terug binnen 90 dagen - iPhone - iPhoneclub.nl
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #75  
Oud 30-10-10, 20:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Utterson Bekijk bericht
Echt, hé!!! Over wat gaat deze site? IPHONE!!!!!!
Zou je wat vriendelijker willen zijn tegen de mensen die je proberen te helpen?

Je geeft zo weinig info dat het moeilijk is om vast te stellen waar het om gaat; de aankoop van een spel in de iTunes store, een In-App purchase, of iets anders?
  #76  
Oud 31-10-10, 08:56
Utterson Utterson is offline
Banned
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Zou je wat vriendelijker willen zijn tegen de mensen die je proberen te helpen?

Je geeft zo weinig info dat het moeilijk is om vast te stellen waar het om gaat; de aankoop van een spel in de iTunes store, een In-App purchase, of iets anders?

Ok, zoals je wilt:

Ik heb dus een aantal Apps gekocht (gewoon games) via de app-store en ben er niet zo heel blij mee. Het gaat dus over de iPhone. En kan ik het geld daarvan terug krijgen, ookal is het maar een deel (omdat een deel naar apple gaat)
  #77  
Oud 31-10-10, 09:18
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Utterson Bekijk bericht
Ik heb dus een aantal Apps gekocht (gewoon games) via de app-store en ben er niet zo heel blij mee. Het gaat dus over de iPhone. En kan ik het geld daarvan terug krijgen, ookal is het maar een deel (omdat een deel naar apple gaat)
Waarschijnlijk niet, want dit staat in de iTunes voorwaarden die ook jij hebt geaccepteerd:

U heeft het recht uw transactie kosteloos en zonder opgaaf van redenen in te trekken tot het tijdstip waarop de levering van het product begint. U heeft niet het recht uw transactie in te trekken wanneer de levering van het product eenmaal is begonnen. Uw transactie is op dat tijdstip definitief geworden. De Store diensten vangen aan zodra u een product begint te downloaden van de desbetreffende Store en u heeft niet het recht uw overeenkomst te annuleren wanneer de dienst eenmaal is begonnen, tenzij u een download van onaanvaardbare kwaliteit heeft ontvangen. Als dit gebeurt, moet u ons dat zo spoedig mogelijk laten weten via de “Meld een Probleem” link in de e-mail die u ontvangt. Wanneer de slechte download is veroorzaakt door iTunes en niet kan worden opgelost, kan terugbetaling worden verleend.

Apple wil nog wel eens coulant zijn bij een incidentele "onbedoelde" aankoop, zoals je hier kunt lezen:

Ongewenste app gekocht (€719,99)

Maar meerdere Apps waar je na aankoop niet tevreden over bent? Dan geef ik je weinig kans...
  #78  
Oud 15-11-10, 05:55
Xyper Xyper is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

Ik kreeg net een rekening van 45 euro voor 1000 raspberries in de smurfen. Ik vermoed dat een van de kids er mee gespeeld heeft. Ik heb de klantenservice gemaild wat te doen, ik zal de uitkomst wel plaatsen als ervaring zijnde.

Overigens de game geherinstalleerd en wat denk je, de aankopen nergens terug te vinden....
  #79  
Oud 15-11-10, 19:46
Xyper Xyper is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

een update, binnen 12 uur een antwoord gehad van Apple. Ik krijg eenmalig een complete refund. Dat hebben ze maar goed gesmurfd
  #80  
Oud 17-11-10, 08:21
mfellman mfellman is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Eens kijken hoe het voor mij afloopt. Onze dochter heeft er drie dagen mee gespeeld en het totaal is opgelopen tot 100 EURO over 3 facturen verspreid. Met mijn vrouw afgesproken dat onze dochter de iPhone even niet mag vasthouden....

Ik hoop dat het dus niet geheel eenmalig is omdat na mijn klacht naar Apple toe de derde factuur kwam (was gelukkig maar voor 4 EURO maar toch). De andere notas zitten dus op 95 EURO waarvan 45 EURO voor een kruiwagen met smurfberries. Ik kan me voorstellen dat je in-app purchses beschikbaar maakt maar dat dit zoveel moet kosten??? (Dat is als vooral kinderen ermee spelen wel heel erg cashen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW terugvragen iTunes App Store (Belasting Toegevoegde Waarde) iCulture iPhone Apps 8 22-07-11 19:16
Geld terug voor Iphone 3gs (net gekocht) CatchTheFlow Koopinformatie Nederland 29 12-06-10 21:00
Iets via E-Bay gekocht, maar geld niet afgeschreven? JaapTrekhaak Archief 2 03-12-07 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.