//

Ongewenste app gekocht (€719,99), geld terugvragen?

Ongewenste app gekocht (€719,99), geld terugvragen? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Ze storten namelijk niet zomaar bijna 1000 euro terug. Wow, app wordt steeds duurder...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16-10-09, 16:36
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Ze storten namelijk niet zomaar bijna 1000 euro terug.
Wow, app wordt steeds duurder
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 17-10-09, 16:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

En... TS? Hoe is het afgelopen? Heb je je geld terug gehad? Ik ken iemand die zit met hetzelfde probleem, vroeg me dus af...
  #23  
Oud 17-10-09, 17:16
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Wow, app wordt steeds duurder
Bijna, zeg ik toch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
En... TS? Hoe is het afgelopen? Heb je je geld terug gehad? Ik ken iemand die zit met hetzelfde probleem, vroeg me dus af...
Zoiets is niet in 4 dagen opgelost. In die mail staat dat zij op donderdag en zaterdag werkt dus pas in de komende 24 uur een antwoord op z'n vroegst.

En hoe langer je vriend(in) wacht met mailen naar Apple (die ook dit probleem heeft), hoe ongeloofwaardiger dit zal worden.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 17-10-09 om 17:40. Reden: samenvoegen
  #24  
Oud 19-10-09, 14:12
Tomiikaaza Tomiikaaza is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

ik heb inmiddels bericht weer gehad van Apple:

Dear Thomas,

My name is Noël and your request has been escalated up to me for further assistance. I understand a recent App purchase does not meet your expectations.

Your request for a refund for "iRa Pro" was carefully considered; however, according to the iTunes Store Terms of Sale, all purchases made on the iTunes Store are ineligible for refund. This policy matches Apple's refund policies and provides protection for copyrighted materials.

You can review the iTunes Store Terms of Sale for more information:
iTUNES STORE - VOORWAARDEN

The steps outlined in this article resolve many common issues:

Troubleshooting applications purchased from the App Store
Troubleshooting applications purchased from the App Store

Please note that the Developer is the best resource for information about the App "iRa Pro". Therefore, I recommend you contact Lextech Labs directly. Please visit:

Support | lextechlabs.com

Thank you for choosing the iTunes Store for your digital media provider and have a wonderful day!

Sincerely,

Noël
iTunes Store Customer Support

Please Note: I work Saturday-Thursday, 9:30-6:30 PST

Thank you for allowing me the opportunity to assist you. You may receive an AppleCare survey email; any feedback about my customer service would be greatly appreciated.

hierna heb ik gelijk weer een mailtje terug gestuurd en het probleem beter beschreven, echt een hele mooie nette officiële brief, niet een kort krabbeltje wat ik eerst had gestuurd. Ook heb ik dat bedrijf lextechlabs benaderd en mijn probleem voorgelegd. Nu begint het wachten weer.
  #25  
Oud 19-10-09, 14:33
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

according to the iTunes Store Terms of Sale, all purchases made on the iTunes Store are ineligible for refund.

Ik denk dat je weinig kans maakt.
  #26  
Oud 19-10-09, 14:37
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Oi, heftig zeg. ALs ze al schermen met de voorwaarden, dan zie ik het somber voor je in. Ik ga dit topic verder wel volgen voor het geval dat.....
  #27  
Oud 19-10-09, 20:22
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Het blijft gewoon van de zott. Een programma van ruim € 700,- in een appstore waar ook duizenden tieners dagelijks hun € 0,79 spelletjes halen. Slaat echt helemaal nergens op en riekt zelfs naar oplichterij.
  #28  
Oud 19-10-09, 20:38
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben Bekijk bericht
Het blijft gewoon van de zott. Een programma van ruim € 700,- in een appstore waar ook duizenden tieners dagelijks hun € 0,79 spelletjes halen. Slaat echt helemaal nergens op en riekt zelfs naar oplichterij.
Wat een onzin zeg. De prijs staat duidelijk vermeld maar als je bij een winkel inlogt en de telefoon aan je kleine zusje geeft ben je, sorry TS dit is in reactie op ℜuben, niet echt slim bezig. Dat heeft niets te maken met jouw tieners die apps van €0,79 kopen - waarom zou dat plots relevant zijn? Niemand zou een dure app kunnen uitgeven omdat mensen 'm per ongeluk zouden kunnen kopen? Ja daag. En "oplichterij"? Ik zou het knap vinden als je dat zelfs maar een beetje aannemelijk kunt maken.

Van de andere kant zou dat gegeven wel nog een manier kunnen zijn voor TS om hier onderuit te komen - ik ben geen jurist maar minderjarigen kunnen niet in dit soort overeenkomsten treden. Of dat per definitie onder toezicht van TS is gebeurd omdat hij kort daarvoor zijn wachtwoord heeft ingegeven zal in het slechtste geval een rechter moeten beslissen - en dat gaat de moeite niet waard zijn voor dit bedrag.

Het zou de moeite waard kunnen zijn eens na te kijken of er uitspraken zijn over het gebruik van bv. 0900 nummers door minderjarigen. Dat is hier wel enigszins mee te vergelijken denk ik, al is daar de drempel (en impliciete toestemming) van een wachtwoord niet aanwezig. Maar wacht eerst de definitieve reactie van Apple maar eens af.
  #29  
Oud 19-10-09, 22:57
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Dan vraag ik me toch af, waarom je bij de support pagina "verkeerde applicatie gekocht" kunt aanklikken. Als ze een according to the iTunes Store Terms of Sale, all purchases made on the iTunes Store are ineligible for refund hebben. Dan weten ze het bij Apple volgens mij het ook niet meer juist.

Persoonlijk denk ik dat je de betaling terug krijgt.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #30  
Oud 19-10-09, 23:12
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

naar de rechter gaan? ik bedoel, binnen 30 dagen mag elke aankoop ongedaan worden gemaakt toch?
  #31  
Oud 19-10-09, 23:18
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ik weet niet of hier mensen zitten die wat van rechten afweten, maar vallen dit soort dingen eigenlijk niet onder de Nederlandse Wet Koop op Afstand? Of gaat die wet niet op voor dit soort 'elektronische' producten?
  #32  
Oud 19-10-09, 23:21
King1987's schermafbeelding
King1987 King1987 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 6.0.1
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 7.246
Standaard

 Verplaatst naar: App Store programma's - Problemen met App Store of App Store-applicaties op iPhoneclub.nl
__________________
 Momenteel in gebruik: iPhone4s 16GB Simlock vrij 
De iPhone Hardware specialist

Ben dan wel een Guru, ben geen vraagbaak
  #33  
Oud 20-10-09, 00:05
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

wat je ook doet, doe het snel, die 30 dagen zijn zo om. bel wat mensen ofzo.
  #34  
Oud 20-10-09, 00:29
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
naar de rechter gaan? ik bedoel, binnen 30 dagen mag elke aankoop ongedaan worden gemaakt toch?
Onzin. Waarom toch reageren als je er niets van weet?

Onder voorwaarden kan dat - koop op afstand, etc. Maar niet voor dit soort digitale producten, en al helemaal geen 30 dagen. Het is voor TS zinloos daar energie in te steken.

En zelfs dan: naar de rechter voor een slordige paar honderd Euro, daar worden alleen advocaten blij van.

Laatst gewijzigd door Larss; 20-10-09 om 00:31.
  #35  
Oud 20-10-09, 12:40
Tomiikaaza Tomiikaaza is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

ik krijg alles gewoon netjes terug. na wat touwtrekken binnen apple en steeds vragen of ik hem of haar hogere kon spreken hierover, kreeg ik dit mailtje

Dear Thomas,

Thank you for getting back to me. I have gained approval from my manager to issue you a one-time exception refund. I have reversed the charge for "iRa Pro," which I understand was purchased unintentionally. In three to five business days, the credit should be posted to the credit card that appears on the receipt for that purchase.

Please note that the iTunes Store Terms of Sale states that all purchases are final so this is your one-time exception. You will not receive another refund, so I suggest you change your password to one that only you know. It is up to the customer to keep their account secure.

The iTunes Store Sales and Service Policies that you agreed to, are available for you to review:

Terms of Sale
iTUNES STORE - VOORWAARDEN

REFUND POLICY

All Sales and rentals (as applicable) are final.

Account and Password. As a registered user of the Service, you may receive or establish an account ("Account"). You are solely responsible for maintaining the confidentiality and security of your Account. You should not reveal your Account information to anyone else or use anyone else's Account. You are entirely responsible for all activities that occur on or through your Account, and you agree to immediately notify Apple of any unauthorized use of your Account or any other breach of security. Apple shall not be responsible for any losses arising out of the unauthorized use of your Account.

Sincerely,

Miss Noel
iTunes Store Customer Support

Please Note: I work Saturday-Thursday 9:30-6:30 PST.
Thank you for allowing me the opportunity to assist you.
  #36  
Oud 20-10-09, 12:41
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Die Miss Noel zou je toch zo op haar mondje pakken als je dit leest.
  #37  
Oud 20-10-09, 12:42
Tomiikaaza Tomiikaaza is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Ik weet niet of hier mensen zitten die wat van rechten afweten, maar vallen dit soort dingen eigenlijk niet onder de Nederlandse Wet Koop op Afstand? Of gaat die wet niet op voor dit soort 'elektronische' producten?
ja klopt met hulp van een bevriende advocaat heb ik dit ook gebruikt als argumentatie in mijn mails naar Apple
  #38  
Oud 20-10-09, 12:43
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Keurig opgelost door ze !

Gefeliciteerd
  #39  
Oud 20-10-09, 12:46
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomiikaaza Bekijk bericht
Please note that the iTunes Store Terms of Sale states that all purchases are final so this is your one-time exception. You will not receive another refund, so I suggest you change your password to one that only you know. It is up to the customer to keep their account secure.
Als ik dit zo lees, heb jij dan beweerd dat iemand anders deze app heeft gekocht die jouw wachtwoord weet ?
__________________

  #40  
Oud 20-10-09, 12:49
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ik Kreeg ook die indruk ...

Maar goed, uiteindelijk win jij toch nog.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW terugvragen iTunes App Store (Belasting Toegevoegde Waarde) iCulture iPhone Apps 8 22-07-11 20:16
Geld terug voor Iphone 3gs (net gekocht) CatchTheFlow Koopinformatie Nederland 29 12-06-10 22:00
Iets via E-Bay gekocht, maar geld niet afgeschreven? JaapTrekhaak Archief 2 03-12-07 22:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:55.