//

Ongewenste app gekocht (€719,99), geld terugvragen?

Ongewenste app gekocht (€719,99), geld terugvragen? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo beste mensen van iPhone forum, Ik heb een (best groot) probleem. Ik zit gister wat te klooien op de App-store van mijn net nieuw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-10-09, 12:38
Tomiikaaza Tomiikaaza is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard Ongewenste app gekocht (€719,99), geld terugvragen?

Hallo beste mensen van iPhone forum,

Ik heb een (best groot) probleem. Ik zit gister wat te klooien op de App-store van mijn net nieuw gekochte iPhone samen met mijn kleine zusje. We downloaden wat gratis spelletjes, alles gaat prima. Dan loop ik eventjes weg, voor wat zal het zijn, 20 seconden, en vervolgens staat er een betaalde App op genaamd iRa Pro.... twv 719,99!!!!! Letterlijk met 2 drukken op de knop, zonder ook maar enig wachtwoord in te hoeven voeren of een 'wilt u dit echt scherm' werd de App gedownload en geinstaleerd. Ook een mogelijkheid om deze installatie af te breken was er niet...

Ik heb echt jullie hulp nodig want ik ben een slechts een student en ik kan dit echt niet betalen... Ik heb al met T-Mobile gebeld en die zeiden dat ik naar een AppleStore moest gaan, dus dat ga ik na het posten van dit bericht ook doen.

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat je met 2 drukken op de knop zomaar zoiets duurs kan kopen, zonder ook maar enige vorm van beveiliging o.i.d. Het is dus in theorie mogelijk als je iemand iPhone in handen hebt eventjes voor duizenden euro's van zijn creditcard af te halen, echt ongelofelijk hoe dit systeem werkt...

Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen hierbij, want ik ga er echt alles maar dan ook alles aan doen om dit geld terug te krijgen.

Mvg,

Thomas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-10-09, 12:40
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Topictitel aangepast.
Gebruik voortaan een gepaste titel aub.


Waarom mail je niet even met de developer van het programma.
  #3  
Oud 15-10-09, 12:44
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Even contact opnemen met de AppStore inderdaad, al vraag ik me af hoe makkelijk ze hierin zullen zijn in verband met hun voorwaarden etc
  #4  
Oud 15-10-09, 12:58
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Ik vrees het ergste voor je

Daarbij, een app van 720 euro
  #5  
Oud 15-10-09, 13:03
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat je met 2 drukken op de knop zomaar zoiets duurs kan kopen, zonder ook maar enige vorm van beveiliging o.i.d. Het is dus in theorie mogelijk als je iemand iPhone in handen hebt eventjes voor duizenden euro's van zijn creditcard af te halen, echt ongelofelijk hoe dit systeem werkt...

Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen hierbij, want ik ga er echt alles maar dan ook alles aan doen om dit geld terug te krijgen.

Mvg,

Thomas
Aan je reactie te lezen weet je toch hoe de aankopen moeten gebeuren,zie je gratis downloads.Je bent nog altijd zelf verantwoordlijk om de aankoopknop in te drukken!Hopenlijk maken ze bij Apple daar geen probleem van.
Ja kan altijd proberen dat de app niet voldoet aan je eisen,normaal betalen ze dan je app terug!
Hier kan je terecht voor ondersteuning,is wel in het engels
__________________
at your service
  #6  
Oud 15-10-09, 13:07
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Ik heb laatst ook geprobeerd geld terug te krijgen omdat een app niet beviel, maar mijn klacht werd weggewuifd.

Ik hoop dat het jou wel lukt.

Ik dacht dat TomTom wel zo'n beetje de duurste App zou zijn, vind dit wel over the top deze prijs
__________________

  #7  
Oud 15-10-09, 13:32
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Enigzins bizar is het wel. Punt is wel dat je eenmalig moet inloggen, en dat je uitlogt door de app weer te sluiten (tenminste dat is mijn ervaring).

Mocht je met Creditcard betalen dan kun je altijd een chargeback overwegen, hopen dat dat lukt.
  #8  
Oud 15-10-09, 13:36
welmoed welmoed is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

ik zag deze app inderdaad ook net in de appstore staan, is blijkbaar eentje waarmee je beveiligingscamera's mee kan bekijken op je iphone oid (staat in de top 10 opgebrachte apps), ik klikte ook snel weg toen ik dat bedrag zag, voordat je inderdaad net even op het verkeerde knopje klikt...
Maar dit is inderdaad HEEL zuur! hopelijk vergoeden ze het, als je het even uitlegt, bovendien wat zou een student uberhaupt met deze app moeten? :S

Laatst gewijzigd door welmoed; 15-10-09 om 13:38.
  #9  
Oud 15-10-09, 13:48
Tomiikaaza Tomiikaaza is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

Ik kom net van een officiële Apple dealer, daar zeiden ze dat zij niks konden doen, omdat de iTunesStore en de daarbij behorende AppStore losstaande winkels zijn net als bijv. bol.com. Heel vaag allemaal.
Heb ook een mail gestuurd naar de iTunesStore Support (oid), daar kon ik ook probleem aanvinken wat heette: Per ongeluk applicatie gekocht.
Ook zag ik op deze site hier en daar wat dingen, ook iets over de NL wetgeving dat deze zegt dat men 30 dagen na aankoop altijd het geld terug maar vragen, al helemaal als deze aankoop via internet heeft plaats gevonden...
bedankt voor jullie reacties iig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Enigzins bizar is het wel. Punt is wel dat je eenmalig moet inloggen, en dat je uitlogt door de app weer te sluiten (tenminste dat is mijn ervaring).

Mocht je met Creditcard betalen dan kun je altijd een chargeback overwegen, hopen dat dat lukt.
wat is zo'n chargeback? sorry voor mijn domheid maar 'k ben niet zo heel lang 18 'k weet al die dingen nog niet haha

Laatst gewijzigd door iScorpio; 15-10-09 om 14:55. Reden: samenvoegen
  #10  
Oud 15-10-09, 13:52
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomiikaaza Bekijk bericht
Letterlijk met 2 drukken op de knop, zonder ook maar enig wachtwoord in te hoeven voeren of een 'wilt u dit echt scherm' werd de App gedownload en geinstaleerd.
(...)
Ik vind het echt te bizar voor woorden dat je met 2 drukken op de knop zomaar zoiets duurs kan kopen, zonder ook maar enige vorm van beveiliging o.i.d.
Je hebt wel degelijk je wachtwoord moeten invoeren, maar dan enkele minuten eerder. Als je meerdere applicaties achter elkaar ophaalt wordt niet steeds weer om je wachtwoord gevraagd. Met andere woorden, als iemand je iPhone in handen krijgt kan die gaan apps downloaden tenzij jij zojuist het wachtwoord daarvoor hebt ingegeven en de store app open hebt laten staan.

Overigens verwacht ik dat Apple niet al te moeilijk zal doen als je het netjes uitlegt, maar ga dan niet zitten klagen dat je het belachelijk dit en bizar dat vindt daar krijg je niet zo veel mee gedaan.
  #11  
Oud 15-10-09, 13:58
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomiikaaza Bekijk bericht
wat is zo'n chargeback? sorry voor mijn domheid maar 'k ben niet zo heel lang 18 'k weet al die dingen nog niet haha
Als je een goede reden hebt om de betaling met een creditcard als 'foutief/onjuist' te kunnen bestempelen, dan kan je bank cq creditcardmaatschappij een chargeback uitvoeren. Dit houdt in dat de transactie wordt teruggedraaid, wat overigens wel in enig overleg gaat dus je kan niet op elke transactie zomaar een chargeback doen. Neem anders even contact op met je bank/creditcardmaatschappij mocht je er met de AppleStore niet uitkomen.
  #12  
Oud 15-10-09, 14:04
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Als je een goede reden hebt om de betaling met een creditcard als 'foutief/onjuist' te kunnen bestempelen, dan kan je bank cq creditcardmaatschappij een chargeback uitvoeren. Dit houdt in dat de transactie wordt teruggedraaid, wat overigens wel in enig overleg gaat dus je kan niet op elke transactie zomaar een chargeback doen. Neem anders even contact op met je bank/creditcardmaatschappij mocht je er met de AppleStore niet uitkomen.
Ik zou hier erg mee oppassen. Je hebt namelijk geen geldige reden om een chargeback te doen (je hebt precies gekregen waar je om vroeg, onder de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan) en als ze je niet meer aardig vinden kan het nog wel eens in de papieren lopen als ze hun geld alsnog bij je halen.
  #13  
Oud 15-10-09, 14:17
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomiikaaza Bekijk bericht
Ook zag ik op deze site hier en daar wat dingen, ook iets over de NL wetgeving dat deze zegt dat men 30 dagen na aankoop altijd het geld terug maar vragen, al helemaal als deze aankoop via internet heeft plaats gevonden...
Niet altijd en ook geen 30 dagen.

Lees zelf hier even de juiste informatie: ConsuWijzer - Kopen op afstand
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #14  
Oud 15-10-09, 14:36
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Ik zou eens naar de klantendienst van Apple bellen en daar het eens uitleggen.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #15  
Oud 15-10-09, 15:02
Tomiikaaza Tomiikaaza is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 Bekijk bericht
Ik zou eens naar de klantendienst van Apple bellen en daar het eens uitleggen.
geprobeerd maar als ik de klantenservice bel krijg ik enkel een bandje te horen en word ik daarna doorverwezen naar hun website, ik kan geen medewerker aan de lijn krijgen
  #16  
Oud 15-10-09, 17:22
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Dit gevonden bij de iTunes voorwaarden:

ANNULERINGSBELEID:
Elke verkoop is definitief. U hebt geen recht om u terug te trekken uit een aankoop in de iTunes Store zodra de levering van de Producten een aanvang heeft genomen. De diensten van iTunes Store beginnen zodra u Producten gaat downloaden vanuit iTunes Store en u bent niet gerechtigd uw contract te annuleren wanneer de diensten eenmaal zijn begonnen.

@Tomiikaaza: Hopelijk zijn ze begripvol en annuleren ze het. Maar denk dat het héél moeilijk gaat worden. Vind dat onbegrijpelijk dat ze zo'n app van die prijs niet ergens anders in de app store zetten. Ook zou ik meteen uw creditcard uit uw account verwijderen en gebruik maken van giftcards. Dat is mijn mening

Laatst gewijzigd door Pascal717; 15-10-09 om 17:24.
  #17  
Oud 15-10-09, 20:31
Tomiikaaza Tomiikaaza is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

ik heb inmiddels bericht gehad van iemand rondom Apple:

Dear Thomas,

Hi, my name is Jerica. I hope your day is going great so far. Finding a solution for you is important to me, so I have requested assistance with the issue you reported. You will receive an email after the matter has been investigated and further information is available.

Thank you for your patience. Apple wants your iTunes experience to be as enjoyable as possible.

Sincerely,

Jerica
iTunes Store Customer Support

Please Note: I work Mon., Thurs., Sat., 8:00am-4:00pm (CST)

Thank you for allowing me the opportunity to assist you.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 15-10-09 om 20:41. Reden: onnodige tekst verwijderd
  #18  
Oud 15-10-09, 20:43
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomiikaaza Bekijk bericht
ik heb inmiddels bericht gehad van iemand rondom Apple:

Dear Thomas,

Hi, my name is Jerica. I hope your day is going great so far. Finding a solution for you is important to me, so I have requested assistance with the issue you reported. You will receive an email after the matter has been investigated and further information is available.

Thank you for your patience. Apple wants your iTunes experience to be as enjoyable as possible.

Sincerely,

Jerica
iTunes Store Customer Support

Please Note: I work Mon., Thurs., Sat., 8:00am-4:00pm (CST)

Thank you for allowing me the opportunity to assist you.
De reactie van Apple ziet er al beter uit dan ik verwacht had. Laten we samen hopen om meer
  #19  
Oud 15-10-09, 21:48
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 Bekijk bericht
De reactie van Apple ziet er al beter uit dan ik verwacht had. Laten we samen hopen om meer
Mwa, typisch Amerikaanse customer service reactie. Dat zegt niets

Maar ik denk dat TS uiteindelijk zijn centjes wel terug krijgt hoor.
  #20  
Oud 16-10-09, 16:35
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik heb ook een keer een foute app gekocht, niet zo duur. Iets van 15 euro. Gelijk gemailt en kreeg netjes antwoord terug en het bedrag werd teruggestort.

Maar goed, bij jou gaat het om 720 euro en als je de app niet handmatig verwijdert blijft hij op je iPhone staan. Logische reactie dus: ze halen er iemand van 'hogerop' bij om dit verder te onderzoeken. Ze storten namelijk niet zomaar bijna 1000 euro terug.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW terugvragen iTunes App Store (Belasting Toegevoegde Waarde) iCulture iPhone Apps 8 22-07-11 20:16
Geld terug voor Iphone 3gs (net gekocht) CatchTheFlow Koopinformatie Nederland 29 12-06-10 22:00
Iets via E-Bay gekocht, maar geld niet afgeschreven? JaapTrekhaak Archief 2 03-12-07 22:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:31.