Multiline UITableViewCell discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey developers, Ik ben op zoek naar een manier om een multiline UITableViewCell te creëren. Op internet heb ik al wat snippets gevonden, maar dat ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Multiline UITableViewCell
Hey developers,
Ik ben op zoek naar een manier om een multiline UITableViewCell te creëren. Op internet heb ik al wat snippets gevonden, maar dat blijkt niet te werken. Ik wil dus gewoon een cell waarvan ik de text set, en die dan een mooie UITableViewCell geeft met de correcte hoogte en wordwrapping.. Helaas ben ik er nog niet in geslaagd? Jullie wel? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Correctie...
Je bedoelt dat je een stuk tekst wilt toekennen wat als de tekst te lang is automatisch wordt verdeeld over meerdere regels en dat dan de hoogte berekend wordt. Je kan dus ViewCells krijgen met verschillende hoogtes. Laatst gewijzigd door Myrdhin; 29-04-09 om 20:47. Reden: Vraag niet goed begrepen |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
In iFacts passen we dat toe.
Gebruik onderstaande methode op per rij een andere hoogte terug te geven. Code:
- (CGFloat)tableView:(UITableView *)tableView heightForRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath Succes. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Het zou een grote hulp zijn |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Iemand die zo vriendelijk is om een klein projectje te posten? Het is niet dat ik niet kan programmeren, maar deze is echt wel een pain in the ass..
Many thanks voor diegene |
|
|||
|
|||
Hier klein voorbeeldje wat je in de "heightForRowAtIndexPath" kan zetten:
Code:
CGSize aSize; aSize = [jouwstring sizeWithFont:[UIFont systemFontOfSize:13] constrainedToSize:CGSizeMake(320.0, 480.0) lineBreakMode:UILineBreakModeTailTruncation]; Je krijgt dus de een grote terug die je terug kunt geven.... |
|
|||
|
|||
Ik ben er een tutorial over tegengekomen:
How to make UILabel / UITableViewCell to have a dynamic height - Blog of Max Horvath |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Custom UITableViewCell? | wubbe | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 18-12-09 16:34 |
UITableViewCell subview kleur veranderen bij selectie | SkyTrix | Ontwikkelen voor iOS | 3 | 02-08-09 14:32 |
doen alsof er geklikt is bij UITableviewcell | ulquiorra | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 29-07-09 18:43 |
|
|