//

ipad doet niks meer na poging tot update

ipad doet niks meer na poging tot update discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo beste mensen, Ik hoop dat ik een beetje kan uitleggen wat mijn probleem is, echter ik wordt een beetje kierewiet van alle termen en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-05-12, 18:19
edwindielessen edwindielessen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 2
Standaard ipad doet niks meer na poging tot update

hallo beste mensen,

Ik hoop dat ik een beetje kan uitleggen wat mijn probleem is, echter ik wordt een beetje kierewiet van alle termen en dingen die ik ondertussen gelezen heb dat ik al een beetje bang ben om mijn vraag te stellen, het gaat om het volgende,

Ik heb mijn ipad 2 die gejailbreaked was up te graden naar de nieuwste versie nu er een nieuwe jailbreak uit was.
echter ik kreeg een melding dat het om de een of andere reden niet mogelijk was, wat ik verder allemaal geprobeerd heb weet ik niet meer allemaal maar momenteel zit ik met een ipad met op het scherm het itunes logo met het usb kabeltje. Herstellen via itunes lukt ook niet.

Ook heb ik Tinyumbrella gebruikt. ik had begrepen dat het noodzakelijk was om met dit programma shsh blobs op te slaan waarmee ik weer terug kon gaan begreep ik.
Als ik de ipad aansluit dan zie ik in de linkerkolom in het venstervan tinyumbrella onder recovery divisies wel een nummer verschijnen maar niet de naam van de ipad (deze staat wel bij recent devices) telkens als ik de ipad loshaalt en weer verbind verschijnt er een ander nummer als ik deze aanklikt verschijnt er onderin het scherm dathé device is not connected oftewel: niet verbonden.
Ik weet nu niet meer wat te doen, heb van alles wat geprobeerd maar telkens zonder resultaat is er iemand die mij kan helpen?
Alvast bij voorbaat dank voor uw aandacht
Groetjes,
Edwin
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg schermafbeelding tinyumbrella.jpg‎ (46,2 KB, 6x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-05-12, 19:21
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Het is heel goed dat je TinyUmbrella hebt gebruikt om je SHSH op te slaan. Nu kun je inderdaad in de toekomst weer terug naar de versies die je hebt opgeslagen.

Open TU. Zoals je ziet zijn er in TU 3 tabs aanwezig. Ga naar Advanced en schakel "Set Hosts to Cydia on Exit" uit. Nu kun je het programma weer afsluiten.

Wat je nu gaat doen is het hosts bestand van je computer checken voor de zekerheid. Als je daar regels ziet met betrekking tot gs.apple.com (of een andere site van Apple) dan kun je die verwijderen. Het is aangeraden dit via Terminal te doen zodat het direct effect heeft, google hiervoor naar bv. "hosts file mac". Je kunt ook handmatig het bestand kopiëren, de kopie bewerken, het origineel weggooien en de kopie naar de locatie (/private/etc) verplaatsen. (De map kun je openen via Finder-menu "Ga" of CMD + Shift + G.)

Succes
  #3  
Oud 26-05-12, 19:51
alia9806 alia9806 is offline
• iOS 6.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 124
Standaard

En anders probeer je het op een andere pc/mac...
  #4  
Oud 26-05-12, 21:01
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik zie het, dit is goed. Je hoeft niets te veranderen aan de hosts file.

Ik zou nu proberen de iPad te herstellen als ik jou was! (Evt. anti-virus/firewall tijdelijk uitzetten kan soms de oplossing zijn - als je die hebt.) Als je een bepaalde error krijgt kun je het beste even gebruik maken van de zoekfunctie van dit forum (rechts bovenin)

Een laatste alternatief is zoals Alia9806 al zegt herstellen op een andere computer! Je kunt altijd met de oorspronkelijke computer verbinden, in iTunes rechtsklikken op je iPad en een back-up (reservekopie) terugplaatsen.
  #5  
Oud 26-05-12, 22:12
edwindielessen edwindielessen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 2
Standaard

hey best mensen,
Er zit weer leven in de ipad!!!!!
Ik heb m'n oude pc die nog ergens boven stond aangezwengeld en de ipad daar aangehangen. moest wel heel lang wachten maar uiteindelijk deed hij het weer.
Heb een reservekopie terug kunnen zetten echter de jailbreak ben ik kwijt.
het dilemma wat ik nu heb is of ik de nieuwe jailbreak er op ga zetten
  #6  
Oud 26-05-12, 22:29
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Fijn dat hij het doet.

Voor de jailbreak kun je in het verzameltopic terecht.

// Slotje
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten

Labels
ipad2, tinyumbrella



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad doet niks meer na update Jebo1956 iPad algemeen 15 07-09-11 13:12
iPhone: Iphone 3g doet niks meer na update 4.2.1. erzs67 Jailbreak 0 29-08-11 23:29
iPad: Ipad doet niks meer jannes024 Jailbreak 1 19-12-10 02:49
na poging downgraden doet iphone niks meer msterren Archief 5 10-02-10 12:50
2gen iphone werkt niet meer na (poging tot) jailbrake & update sjoerd44 iPhone algemeen 7 13-10-09 17:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:41.