vast in DFU/Recovery mode discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Het volgende probleem heeft zich voor gedaan met mijn gejailbreakte Iphone 4S, 16gb Zwart: Update uitgevoerd via Iphone van firmware 5.1.1 naar 6.1.1. Iphone is ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
vast in DFU/Recovery mode
Het volgende probleem heeft zich voor gedaan met mijn gejailbreakte Iphone 4S, 16gb Zwart:
Update uitgevoerd via Iphone van firmware 5.1.1 naar 6.1.1. Iphone is daarna in Recovery mode geraakt. Helaas lukt het niet om deze te restoren door middel van Itunes. Iedere keer wanneer Itunes de software update download. Komt er een melding waar vermeld word dat vanwege een netwerk time-out de download niet mogelijk is. Terwijl de verbinding er wel degelijk is. Ook als ik de IPSW bestand van een website download, geeft Itunes aan dat het bestand niet compatible is. Heb daarna de Iphone in DFU mode gezet om het probleem op te lossen, maar helaas helpt dat ook niet. Ben zelf op het moment radeloos en kom er helemaal niet uit. Heeft er misschien iemand een oplossing? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Je gaat op de een of andere manier moeten proberen om die iPhone in DFU mode te krijgen en te herstellen met iTunes. Kijk eerst na of het hosts bestand niet verknoeid is. |
|
|||
|
|||
Thanks voor je reactie. Maar hoe bekijk ik nu de hosts bestanden en hoe te zien of deze verknoeid zijn ?
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 februari 2013 om 16:24 ---------- Iphone is trouwens al in DFU mode |
|
|||
|
|||
Citaat:
En als je zelf ipsw bestanden gaat downloaden dan wel het juiste bestand downloaden. |
|
|||
|
|||
Hoe open ik mijn hosts bestand ?
Lukt namelijk niet met notepad... Dit heb ik nooit eerder gedaan, wat betreft de host bestand. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Dit staat er:
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp. # # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the corresponding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host # localhost name resolution is handled within DNS itself. # 127.0.0.1 localhost # ::1 localhost 192.168.100.5 127.0.0.1 activate.adobe.com 127.0.0.1 practivate.adobe.com 127.0.0.1 serial.alcohol-soft.com 127.0.0.1 www.alcohol-soft.com 127.0.0.1 images.alcohol-soft.com 127.0.0.1 trial.alcohol-soft.com 127.0.0.1 alcohol-soft.com |
|
|||
|
|||
Dat is in orde wat betreft Apple en iTunes (maar niet wat andere zaken betreft). Nu nog het juiste ipsw bestand downloaden en dan zou het moeten lukken:
Download iOS firmwares, jailbreak tools and more Probeer ook andere USB-poorten. |
|
|||
|
|||
Thanks, ik ga er werk van maken. Ik laat ook wel weten of het gelukt is of niet.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 februari 2013 om 17:09 ---------- Als ik de firmware download (6.1.1), dan geeft itunes aan dat het bestand corrupt is. Moet ik een oudere versie proberen? |
|
|||
|
|||
Ik kan jou wel helpen met je iPhone. Neem, indien gewenst, even contact met me op.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Als je kan helpen dan help in dit topic. Daar is een forum voor |
|
|||
|
|||
Was om mij door te verwijzen naar zijn commerciele website.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 februari 2013 om 17:41 ---------- Niets lijkt te lukken.... |
|
|||
|
|||
Citaat:
Door een update uit te voeren direct op een iPhone met een jailbreak kan je onder bepaalde omstandigheden de iPhone "bricken". Het is mij ook eens gebeurd met een iPhone 3GS. Je kan ook TinyUmbrella eens proberen om het ding uit recovery mode te krijgen. |
|
|||
|
|||
Exit recovery helpt ook niet met Tinyumbrella....
|
|
|||
|
|||
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik krijg het bericht niet geplaatst.
|
|
|||
|
|||
Ja dat krijg ik te zien. Heb net ook Ireb geprobeerd. Heeft ook niet mogen helpen...
|
|
|||
|
|||
Deze verschijnselen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Nog steeds geen geluk.... Begin het iee te krijgen dat het gewoon stuk is.
|
|
|||
|
|||
Als je de iPhone in DFU/Recovery mode kan krijgen is hij niet defect. De vraag is waarom iTunes niet wil herstellen.
Om te herstellen wordt er door iTunes een veilige netwerkverbinding op de link iPhone <-> USB-Poort <-> iTunes <-> Apple servers opgezet. En daar schijnt het ergens mis te gaan. |
|
|||
|
|||
Mijn persoonlijke werkwijze na zovele pogingen zou erin bestaan om mijn pc te scannen met Malwarebytes en/of Itunes opnieuw installeren.
Ik denk dat een herinstallatie van Itunes toch moet helpen. Wel eerst verwijderen , dan opnieuw opstarten en dan installeren. Waarom ? Daar er blijkbaar fouten op je pc zitten is dit de zekerste manier om de fouten niet mee te nemen naar de nieuwe installatie. Succes |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Recovery/dfu mode | Robertoj | iPhone algemeen | 1 | 07-01-13 20:58 |
Kan niet in recovery mode / dfu mode komen | Boktor2 | iPhone algemeen | 6 | 30-07-10 02:02 |
Vast in recovery mode | kvdvelde1 | iPhone algemeen | 14 | 23-08-09 14:08 |
vast in recovery mode | kai824 | Archief | 2 | 01-08-09 17:22 |
DFU, Recovery & Restore Mode ? | Undertaxxx | Unlock [archief] | 4 | 23-03-08 14:15 |
|
|