//

Jailbreak iOS 8.0 - 8.1

Jailbreak iOS 8.0 - 8.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een 4S met 7.1.2 + jailbreak erop. Is het de moeite waard om nog net op tijd naar 8.1 te gaan? Of is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #401  
Oud 20-11-14, 06:51
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Ik heb een 4S met 7.1.2 + jailbreak erop. Is het de moeite waard om nog net op tijd naar 8.1 te gaan? Of is de 4s daar eigenlijk niet krachtig genoeg voor? iPhone loopt nu soepel, vandaar dat ik twijfel.

Bij de weg, op de volgende site kun je checken welke versie van iOS nog ondertekend wordt:
https://ipsw.me/
https://ipsw.me/all

De eerste kun je per telefoon type kijken er handig.
De laatste kan even duren voordat hte geladen is, is namelijk nogal wat data.

Cheers!
__________________
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #402  
Oud 20-11-14, 09:09
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Het is ook afhankelijk van wat je met die 4S allemaal doet. Heb ook toch nog op de valreep mijn oude 4S naar 8.1 geupdated en hij doet het prima, dat is natuurlijke een persoonlijke waarneming en draai er ook geen "zwaardere" apps op.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #403  
Oud 20-11-14, 11:34
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Doe er ook geen "zware" dingen mee, 't is maar een telefoon, maar omdat nog net niet alle tweaks die ik heb aangeschaft (zoals SwipeSelection Pro, Polus en Wi-Fi Explorer) het (foutloos) doen, net als Activator, ben ik toch een beetje huiverig. Dingen die het gelukkig al wel doen zijn o.a. PDFPrinter en Calendar for Lockscreen. Maarja, wachten tot alles is ge-update is ook weer zowat.
Enige reden waarvoor ik zou willen updaten is dat je dan family-sharing van apps/credit card kunt doen. Nu elke keer gezeur dat er op telefoon van mijn vrouw met meerdere accounts gewerkt moet worden om alle apps er op te krijgen.
Wat was jou reden FidgeNL?
  #404  
Oud 20-11-14, 12:19
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Mijn ervaring met de 4s is dat de accu eerder leeg is bij gebruik ios8.1 ivg ios7.21 eventjes WhatsApp dan zie je de percentage vlot omlaag gaan.voor de rest werkt alles prima en snel genoeg. Gebruik geen games en filmpjes en zware apps.
  #405  
Oud 20-11-14, 12:23
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

bedankt peerenbooms.
Dit is op een 4s? of merk je dit (ook) op andere versies (met en/of zonder jailbreak)?
  #406  
Oud 20-11-14, 12:56
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

ik heb alleen een iphone 4s en heb eerlijk gezegd nog niet beoordeeld of dat komt door de IOS8.1 of na de Jailbreak.
hmm dat is eigenlijk best wel de moeite waard om dat na te gaan, effe tijd voor vrij maken dit weekend.

Aan de andere kant lees ik op het grote net toch veel problemen met de accuduur op een 4s icm ios8.1
mss dat het opgelost wordt in ios8.1.1 of 8.2

Zoek maar eens op :
iphone 4s ios8 battery
  #407  
Oud 20-11-14, 13:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
...eventjes WhatsApp dan zie je de percentage vlot omlaag gaan.voor de rest werkt alles prima en snel genoeg.
Whatsappje is met of zonder jailbreak een energievreter. Dat appje houdt constant een verbinding open met de Whatsapp servers. Dat kost nu eenmaal veel energie op 3G/4G en iets minder op Wif-Fi.
  #408  
Oud 20-11-14, 13:19
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

ja dat klopt dat WA zoals jij altijd zegt crappy is

Maar 10 minuten WA-en "online" met Wi-Fi en een volle accu en dan ruim 15% accu verbruik is toch merkwaardig veel,

Ook heel vreemd is dat wanneer de accu in de buurt van de 20% is dat dan de ontlading vele malen langer duurt met WA-en dan zakt het percentage na een kwartiertje of zo slechts 1% (heb dit hier eerder onder de aandacht gebracht.)

ook dit effect wordt regelmatig door de IOS8.1 gebruikers op een 4S gemeld (niet hier)

Schijnbaar gaat de accu langer mee dan wat de indicatie aangeeft.

Alle moves uitgevoerd om de accu het onladen weer te laten leren ten spijt
  #409  
Oud 20-11-14, 13:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
ja dat klopt dat WA zoals jij altijd zegt crappy is
Ja, en die andere app uit de stal van Mark Suikerberg ook. Die appjes zijn nu eenmaal slecht in mekaar getimmerd.
  #410  
Oud 20-11-14, 14:00
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

en toch door Apple goedgekeurd???
  #411  
Oud 20-11-14, 14:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
en toch door Apple goedgekeurd???
Apple verplicht geen enkele ontwikkelaar om de apps de optimaliseren met Xcode Instruments. Een app moet alleen voldoen aan de regels van Apple. Er zijn voldoende crapapps in de App Store die voldoen aan de regels van Apple.
  #412  
Oud 20-11-14, 14:07
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sheppy Bekijk bericht
Wat was jou reden FidgeNL?
Eigenlijk geen duidelijke reden, gewoon omdat het kan denk ik
Tweaks komen vanzelf wel, en als dat niet het geval is dan heb ik gewoon pech gehad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 november 2014 om 13:09 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Er zijn voldoende crapapps in de App Store die voldoen aan de regels van Apple.
Maar nog lang niet zoveel als in de playstore van Google
  #413  
Oud 20-11-14, 14:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Maar nog lang niet zoveel als in de playstore van Google
Ik zou het niet weten. Heb geen ervaring met *Droid apps uit de Goegel Speelwinkel. Feit is dat serieuze iOS ontwikkelaars hun apps kunnen optimaliseren met de tools van Xcode.

Whatsbook en Faceapp van Mark Suikerberg zijn duidelijk niet geoptimaliseerd.
  #414  
Oud 20-11-14, 15:34
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Bedankt FridgeNL en Peerenbooms, blijf ik toch maar bij 7.1.2, haal nu nog maar net het einde van dag, en als dat dan alleen maar erger wordt... Verder ook niet zo veel nieuws onder de zon voor de 4s in 8.1.
  #415  
Oud 20-11-14, 16:38
AwesomeAnyway's schermafbeelding
AwesomeAnyway AwesomeAnyway is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 7
Standaard

Meh, die tweak Whatsapp++ heeft sinds die upgrade een irritante advertentie banner, is er nog aan fatsoenlijke addblocker die wel werkt?
  #416  
Oud 20-11-14, 16:45
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sheppy Bekijk bericht
Bedankt FridgeNL en Peerenbooms, blijf ik toch maar bij 7.1.2, haal nu nog maar net het einde van dag, en als dat dan alleen maar erger wordt... Verder ook niet zo veel nieuws onder de zon voor de 4s in 8.1.
Je beslissing baseren op je batterydrain en dan ook nog verklaard door anderen lijkt me onverstandig. Het verbruik is namelijk zo persoonlijk en zwaar afhankelijk van gebruik en configuratie.
De 4S die hier op 8.1 draait haalt namelijk netjes een hele dag zonder tussentijds opladen, wat dat betreft is er geen enkel verschil met 7.1.2 ;-)
  #417  
Oud 20-11-14, 20:45
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Ho ho ik heb niet geadviseerd om niet op te daten naar ios8.1

sterker nog ik heb uitgelegd wat mijn ervaring is , buiten het vreemde gedrag van mijn batterij verbruik ben ik uitermate tevreden over mijn update naar 8.1 en JB

Ook mijn 4S houdt het wel een dag uit maar significant minder lang dan met de IOS7.2.1

Dat Sheppy besluit om niet te upgraden is zijn verantwoording en niet ingefluisterd door bv mij .
  #418  
Oud 21-11-14, 04:44
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Hoi FridgeNL en Peerenbooms,
Klopt en klopt.
Beslissing bazeren op de ervaringen van 1 iemand is misschien niet slim/verstandig/juist maar had het ook elders gehoord/gelezen. Helemaal gelijk dus (wat mij betreft), FridgeNL.
En het is ook juist dat Peerenbooms mij niets heeft ingefluisterd/geadviseerd/opgedragen. Zelf beslissing genomen...

En die vermeende verbeteringen in iOS8.1.1 (wt beter zou moeten zijn dan 8.1) zijn in vergelijking met 7.1.2 eigenlijk een achteruitgang (op 1 ding na dan). Zie het volgende artikel:
Apple's Claims of Improved Performance on iPhone 4s and iPad 2 With iOS 8.1.1 Put to the Test - Mac Rumors

Ook hier geldt weer (en dat schrijven ze zelf ook): niet echt een wetenschappelijke aanpak, maar toch...
  #419  
Oud 21-11-14, 08:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je dagelijks gebruik is toch ook niet 'wetenschappelijk'?

Ik vind dat artikel duidelijk en de tests die ze hebben gedaan prima. Immers gewoon opstart tijden van apps met elkaar vergelijken is geen benadering van real-life gebruik.

Destijds met de iPhone 4 met iOS 7 werd ook gesteld dat het wel mee viel. Maar ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik die heb ge- upgrade naar iOS 7. Zelfs als 2e telefoon, in dfu hersteld, geconfigureerd als nieuw toestel, die nauwelijks gebruikt wordt (er staan slechts 5 apps op buiten de iOS apps, verder alleen voor mail, agenda en bellen /SMS gebruikt) lagt het toestel enorm, en lijkt hij soms vast te lopen, zo lang duurt het bv voordat ik een telefoontje aan kan nemen....
  #420  
Oud 21-11-14, 13:29
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Op iClarified staat een soortgelijk artikel..... iClarified - Apple News - iOS 8.1.1 Does Little to Improve iPhone 4S Performance
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 updaten van IOS 4.1 (jailbreak) naar IOS 5.0.1 (untethered jailbreak) DinoG Jailbreak 1 02-01-12 14:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:30.