Nieuwe 3G 1600 en 1604 melding discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) hier ook een error 1604 bij restore mode en 1600 bij DFU mode edit : restore met een niet custom FW 3.0 lijkt wel goed ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
hier ook een error 1604 bij restore mode en 1600 bij DFU mode
edit : restore met een niet custom FW 3.0 lijkt wel goed te gaan. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Bij mij ook de foutmelding. Iemand een oplossing?
|
|
|||
|
|||
https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post302844
De downloadlink staat ergens op pagina 20 van dezelfde topic grtz |
|
|||
|
|||
Hebben mensen ook al geprobeerd, zelfde foutmeldingen.
|
|
|||
|
|||
Ik denk dat het wachten is op de nieuwe versie van quickpwn voor 3.0! Denk dat pownage tool op mac iets aanpast aan iTunes ofzo dat ie het daarom wel doet. Dit probleem is volgensmij ook allen met locked iphones bij bv tmobile in Nederland. Ik heb op twitter aan de dev team gevraagd of zei weten wat er is, maa helaas geen reactie! Als ik zo thuis ben ga ik nog wat proberen!
|
|
|||
|
|||
Oplossing voor 1600 en 1604 meldingen
Op het DEV blog wordt in de comments door "jamestunt101" de oplossing voor de 1600 en 1604 foutmeldingen genoemd:
How to fix 16xx- Thanks for this post guys 1. download QuickPwn RC3 2. download iphone 2.0.2 ipsw 3. Run quickpwn rc3 and do everything it says untul your iphone has a white screen. 4. unplug your iphone, turn off quickpwn and turn on itunes. 5. shift click restore in itunes and pick the 3.0 jailbroken firmware Zowel via Recovery Mode en DFU lukte het niet om de custom firmware te installeren, bij beide kreeg ik de 16xx foutmeldingen. Via de QuickPwn RC3 workaround is het wél gelukt! QuickPwn wordt alleen gebruikt om de recovery mode te hacken. De 2.0.2 ispw wordt niet geinstalleerd, maar is alleen nodig om met QuickPwn zover te komen dat ie de recovery mode aanpast (wit scherm op iPhone). Voor alle duidelijkheid: 1. Ik heb een officiele T-Mobile NL iPhone 3G 16GB, met T-Mobile SIM en i150 abonnement, ik wil alleen jailbreaken voor Cydia apps. 2. De officiele 3.0 versie had ik al op mijn iPhone geinstalleerd. 3. Via mijn dualboot met OSX heb ik met Pwnage 3.0 zelf een custom 3.0 firmware gebakken, volgens de instructies van iPhone Blog (iPhone Blog) 4. Gebruikte settings: EXPERT MODE Activate the phone = NO Enable baseband update = YES Root partition size = 700 MB Custom Logos = none Custom packages = Cydia (selected), Icy (selected) Pwned before (Pineapple logo during boot)? = NO !! De 16xx meldingen worden dus niet (alleen) veroorzaakt als de verkeerde "Has this phone been pwned before?" optie wordt gekozen, zoals in dit forum als oorzaak wordt genoemd. QuickPwn RC3: http://xs1.iphwn.org/releases/QuickPwnRC3.zip Firmware 2.0.2: iPhone1,2_2.0.2_5C1_Restore.ipsw Mijn gegevens zijn inmiddels ook gerestored, ik ga aan de slag met Cydia om (o.a.) SBSettings weer gauw te installeren. Succes met jailbreaken! |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Hoe heb je dat exe programma voor windows op je mac kunnen draaien?
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
heb ik nie Ik heb nu zo'n beetje alle mogelijkheden geprobeerd, maar niets werkt.
Eigen gemaakte custom geeft 1600/1604 error. Zelf gemaakte custom op andere/nieuwe computer waar nog nooit een iPhone op is aangesloten geeft 1606 error. Gedownloade custom geeft 1604 error. Device support mapje in iTunes leeggehaald en custom geprobeerd geeft 1604 error. OSX86 heb ik niet ....... Wat nu? |
|
|||
|
|||
Hoezo lukt dat niet?
Als ik namelijk mijn Iphone unplug, dan verdwijnt ook het scherm van de restore button. |
|
|||
|
|||
uh ik heb het met een windows bak gedaan en daar is het mee gelukt?
|
|
|||
|
|||
Hmm, toch nog eensopnieuw proberen. Maar nu is de 3.0 toch wel niet gejailbreaked of..?
|
|
|||
|
|||
Krijg nu een ananas in beeld, maar zodra ik de Iphone unplug en itunes opstart dan komt de pagina van het herstellen niet in beeld.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ja en ik ben volgens mij iets te laat geweest, want er kwam een wit scherm en toen een ananas en hij blijft daar maar opstaan.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Echter zou ik er eerst naar kijken of pwnagetool ook een RC3 versie heeft (of ergens rond de tijd van 2.0.1/2 en het hier mee proberen! |
|
|||
|
|||
Meerdere malen de powerbutten en de homebutton inhouden, dit zorgt ervoor dat hij terugkeert naar de normale modus. Werkt dit niet, ontkoppel je iphone en wacht tot hij is leeg gelopen...
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
eindelijk is het gelukt met de RC3
Perfect.... |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3GS: 1600 / 1604 ERROR code Oplossen , Iphone 3gs 32GB | Dejviisz | Unlock | 20 | 11-09-10 11:05 |
Alle iDevices: Upgrade naar iOS 4.0 1600 en 1604 fouten verzameltopic | Tommienbp | Jailbreak | 64 | 16-08-10 15:48 |
iPhone 3G met 1600/1604/16XX error | iRobin | iPhone algemeen | 9 | 08-08-10 01:24 |
iPhone: iPhone 3GS 3.1.3 error 1600 (1604) | Johannes | Jailbreak | 1 | 15-06-10 13:54 |
iTunes Error 1600 t/m 1604 Oplossing | leavestone | Jailbreak [archief] | 99 | 15-03-09 17:17 |
|
|