//

Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom

Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) hey allemaal het is mij gelukt om mijn fm terug te krijgen naar 3.1.2 maar kan ik nu mijn reservecopie er terug op zetten voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #181  
Oud 27-03-10, 18:12
peterlala peterlala is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar peterlala
Standaard

hey allemaal
het is mij gelukt om mijn fm terug te krijgen naar 3.1.2 maar kan ik nu mijn reservecopie er terug op zetten voor al mij tel nr enzo . of kan dat niet gaat hij dan weer terug op 3.1.3
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 28-03-10, 16:33
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peterlala Bekijk bericht
hey allemaal
het is mij gelukt om mijn fm terug te krijgen naar 3.1.2 maar kan ik nu mijn reservecopie er terug op zetten voor al mij tel nr enzo . of kan dat niet gaat hij dan weer terug op 3.1.3
Dat kan gewoon.
  #183  
Oud 28-03-10, 16:35
peterlala peterlala is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar peterlala
Standaard

Dank je man
  #184  
Oud 28-03-10, 17:11
ro03 ro03 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 1
Standaard

Dit werkt perfect goed de stappen doorlopen,
en dan heb je weer een iphone op firmware 3.1.2 draaien
hierna weer blackrain erop en je iphone kan weer gedownloade prog's aan.

Groetjes,

Thx voor de info
  #185  
Oud 29-03-10, 10:50
Rob S. Rob S. is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 45
Standaard

Kan iemand mij aub wat uitleg geven? Ik heb alles geprobeerd maar het wilt gewoon niet lukken.

Nadat mn vriendin haar iphone van 3.1.2 naar 3.1.3 had geupgrade deed hij niks meer. Je kwam niet eens meer in het menu, enige wat hij zei was ''voer een juiste simkaart in''.
Het toestel komt oorspronkelijk uit Duitsland en is met 3.1.2 gejailbreaked en unlocked geweest.
Ik heb alle stappen nauwkeurig gevolgd (downgraden, redsnow, blackrain), maar ook nu blijft hij aangeven ''voer een juiste simkaart in om te iphone te activeren''. Je kan er nu dus niks meer mee aangezien je niet eens in het menu kunt.

Wat nu te doen? Ik snap er helemaal niks meer van.
  #186  
Oud 29-03-10, 10:51
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. Bekijk bericht
Kan iemand mij aub wat uitleg geven? Ik heb alles geprobeerd maar het wilt gewoon niet lukken.

Nadat mn vriendin haar iphone van 3.1.2 naar 3.1.3 had geupgrade deed hij niks meer. Je kwam niet eens meer in het menu, enige wat hij zei was ''voer een juiste simkaart in''.
Het toestel komt oorspronkelijk uit Duitsland en is met 3.1.2 gejailbreaked en unlocked geweest.
Ik heb alle stappen nauwkeurig gevolgd (downgraden, redsnow, blackrain), maar ook nu blijft hij aangeven ''voer een juiste simkaart in om te iphone te activeren''.

Wat nu te doen? Ik snap er helemaal niks meer van.
Je praat hier over een unlock en als je baseband is geupdate dan kun je nog niet unlocken. Helaas, 't is niet anders. Geduld hebben.....
  #187  
Oud 29-03-10, 10:57
Rob S. Rob S. is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Je praat hier over een unlock en als je baseband is geupdate dan kun je nog niet unlocken. Helaas, 't is niet anders. Geduld hebben.....
En in Duitsland een T-Mobile kaartje halen om hem daarmee te activeren zou wel gaan? Zou ik hem zodra geactiveerd niet met sn0w in blackrain kunnen unlocken?
  #188  
Oud 29-03-10, 11:05
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Nee, dat gaat ook niet werken. Deze vraag is overigens al meerdere keren gesteld hier op dit forum. Dat zou trouwens mooi zijn als dat zou werken he ? Dan zou iedereen dat allang al gedaan hebben, denk je niet ?

Nee, er zit helaas niets anders op voor jou dan te wachten....net als vele anderen....
  #189  
Oud 29-03-10, 11:12
Rob S. Rob S. is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Nee, dat gaat ook niet werken. Deze vraag is overigens al meerdere keren gesteld hier op dit forum. Dat zou trouwens mooi zijn als dat zou werken he ? Dan zou iedereen dat allang al gedaan hebben, denk je niet ?

Nee, er zit helaas niets anders op voor jou dan te wachten....net als vele anderen....
Het zou ook mooi zijn als iedereen hier eens hetzelfde antwoord zou geven, denk je niet? Een paar pagina's terug werd me namelijk door iedereen verteld dat het wel gewoon kan.

Wachten heb ik geen zin meer in, kan voor zelfde geld nog 3 of zelfs meer maanden duren. Ik haal haar wel een nieuwe iphone. Deze zet ik wel op marktplaats en in het verkoop gedeelte op dit forum. Iig bedankt.
  #190  
Oud 29-03-10, 11:14
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik kan niet voor anderen spreken, ik geef antwoord op jouw vraag. En voor zover ik weet kan hetgeen jij voorstelt niet omdat je een nieuwe bootrom hebt. Unlocken gaat dan gewoon weg niet lukken.
  #191  
Oud 29-03-10, 11:36
dicbro dicbro is offline
• iOS 9.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. Bekijk bericht
Het zou ook mooi zijn als iedereen hier eens hetzelfde antwoord zou geven, denk je niet? Een paar pagina's terug werd me namelijk door iedereen verteld dat het wel gewoon kan.
Een jailbreak kan, maar een sim-unlock kan (nog) niet, misschien dat daar de verwarring over is ontstaan?
  #192  
Oud 29-03-10, 11:40
Rob S. Rob S. is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ik kan niet voor anderen spreken, ik geef antwoord op jouw vraag. En voor zover ik weet kan hetgeen jij voorstelt niet omdat je een nieuwe bootrom hebt. Unlocken gaat dan gewoon weg niet lukken.
Ja begrijp ik ook wel. Met al die termen ben ik helaas niet erg bekend ook al heb ik zelf een iPhone. Ik heb het toestel al te koop aangeboden...toch bedankt.
  #193  
Oud 29-03-10, 11:42
Rob S. Rob S. is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dicbro Bekijk bericht
Een jailbreak kan, maar een sim-unlock kan (nog) niet, misschien dat daar de verwarring over is ontstaan?
Dat zou heel goed kunnen. Voor een unlock moet je volgens mij ook in het toestel zelf kunnen (blackrain app). Dit is nu dus niet mogelijk aangezien hij alleen maar blijft aangeven dat ik hem aan itunes moet hangen. Maargoed, het toestel staat al te koop zoals ik hierboven zei. Iemand die wel geduld heeft mag mij een PM sturen
  #194  
Oud 29-03-10, 11:50
dicbro dicbro is offline
• iOS 9.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 141
Standaard

En een Duits pre-paid T-Mobile kaartje halen (ik neem aan dat die bestaan)? Is dat nog een optie? Kan je je eigen nummer doorschakelen.... Ik neem aan dat een pre-paid kaartje zou moeten werken dan...
  #195  
Oud 29-03-10, 11:56
Rob S. Rob S. is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dicbro Bekijk bericht
En een Duits pre-paid T-Mobile kaartje halen (ik neem aan dat die bestaan)? Is dat nog een optie? Kan je je eigen nummer doorschakelen.... Ik neem aan dat een pre-paid kaartje zou moeten werken dan...
Ja en internet dan? Kan ze van 3G alvast geen gebruik meer maken, dan heeft de iPhone alweer vrij weinig nut.
  #196  
Oud 29-03-10, 13:02
dicbro dicbro is offline
• iOS 9.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 141
Standaard

Nee inderdaad, er zit natuurlijk wel internet op een prepaid kaartje maar dat zal een duur verhaal worden vanuit het buitenland. Maar goed, ze kan wel bellen met de iPhone en internetten dan alleen via Wi-Fi.

Ik probeer er maar wat van te maken.

(en anders wellicht officieel laten unlocken door T-Mobile Duitsland?)
  #197  
Oud 29-03-10, 13:36
paQ paQ is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

Heb het nu twee keer doorlopen, maar ik loop al vast bij de tweede keer de FW erop te zetten.
3GS op 313, officieel unlocked.

Ik laad de 3.1.2 firmware, krijg error 3400 en de iphone verdwijnt dan uit itunes. Ik moet itunes opnieuw opstarten en er verschijnt dan vanzelf eht resore scherm. Hier kies ik opnieuw de 312 firmware, hij gaat controleren bij Apple, en dan krijg ik de melding dat het niet mogelijk is.

Ondanks dat toch redsnow succesvol kunnen afsluioten, maar de iphone komt niet meer uit de herstel modus. niet na 2 minuten, niet na 40 minuten

iemand soortgelijk iets?
  #198  
Oud 30-03-10, 22:17
Chariko Chariko is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Unhappy Help!

Hi Allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik zal mijzelf eerst een beetje introduceren.
Chantal, 25, Iphone newbie.
Na jarenlang trouw Nokia gebruik eindelijk gezwicht voor Iphone.
Vandaag mijn Iphone ontvangen, abo via T-Mobile.
Abo gaat echter pas 27 juli in, aangezien mijn vodafone abo dan pas afloopt.

Jullie raden het vast al...toestel is gesimlocked en ik kan er eigenlijk helemaal niets mee nu.
Ik heb alle forums doorgezocht, nagelezen en van alles uitgeprobeerd maar ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik heb ergens gelezen dat de MC firmware 05.12.01 3.1.3. versies niet te downgraden zijn naar 3.1.2.
Ik heb alle benodigde programma's gedownload en ook het 24 stappenplan van deze site al meerdere keren gevolgd.
Ik heb niets kunnen opslaan via Cydia omdat ik geen eerdere software versies heb gehad.

Misschien stel ik hele domme vragen want ik heb helemaal geen verstand van Iphones maar is er iemand die mij kan helpen?
Het gaat mij vooral om het (kosteloos) unlocken van mijn toestel en niet zozeer om jailbreaken..

Groetjes Chantal
  #199  
Oud 30-03-10, 22:21
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chariko Bekijk bericht
Hi Allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik zal mijzelf eerst een beetje introduceren.
Chantal, 25, Iphone newbie.
Na jarenlang trouw Nokia gebruik eindelijk gezwicht voor Iphone.
Vandaag mijn Iphone ontvangen, abo via T-Mobile.
Abo gaat echter pas 27 juli in, aangezien mijn vodafone abo dan pas afloopt.

Jullie raden het vast al...toestel is gesimlocked en ik kan er eigenlijk helemaal niets mee nu.
Ik heb alle forums doorgezocht, nagelezen en van alles uitgeprobeerd maar ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik heb ergens gelezen dat de MC firmware 05.12.01 3.1.3. versies niet te downgraden zijn naar 3.1.2.
Ik heb alle benodigde programma's gedownload en ook het 24 stappenplan van deze site al meerdere keren gevolgd.
Ik heb niets kunnen opslaan via Cydia omdat ik geen eerdere software versies heb gehad.

Misschien stel ik hele domme vragen want ik heb helemaal geen verstand van Iphones maar is er iemand die mij kan helpen?
Het gaat mij vooral om het (kosteloos) unlocken van mijn toestel en niet zozeer om jailbreaken..

Groetjes Chantal
Hallo Chantal,

Helaas is het nog niet mogelijk om een unlock voor jou te regelen, dus je zult geduld moeten hebben op de unlock van een van de hackers of op je abonnement
  #200  
Oud 30-03-10, 23:57
rkolenik rkolenik is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: malden
Berichten: 3
Standaard

Bij het toevoegen van "74.208.10.249 gs.apple.com" in het bestandje 'hosts', lukt het me niet om deze op te slaan.. ik krijg dan een foutmelding met: Kan het bestand C:wondows/system32/drivers/etc/hosts niet maken. Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd...

iemand een idee hoe ik dit wel kan opslaan?? bedankt alvast..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS 4.3.3 al untethered voor 3GS met oude bootrom? XIII Jailbreak 23 06-05-11 13:33
iOS 4.3.2 al untethered voor 3GS met oude bootrom? XIII Jailbreak 29 19-04-11 08:33
iPhone: Jailbreak Iphone 3GS oude bootrom Darksite Jailbreak 1 30-01-11 18:18
iPhone: jailbreak iPhone 3gs 4.0.1 oude bootrom Pelle4495 Jailbreak 7 30-07-10 12:10
iPhone: Iphone 3gs new bootrom downgrade 4.0 to 3.1.3 Gnoompje Jailbreak 6 26-06-10 09:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.