//

Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares

Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door damel Beste mensen mijn versie werkt dus niet het was dus de windows toets die je moest gebruiken en daarna kreeg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 25-10-10, 12:15
venzz venzz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damel Bekijk bericht
Beste mensen mijn versie werkt dus niet het was dus de windows toets die je moest gebruiken en daarna kreeg ik de 1600 foutmeldingen dus ook hier einde oefening.
Windows toets?
Je bedoeld vast de SHIFT..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 25-10-10, 14:28
damel damel is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door venzz Bekijk bericht
Windows toets?
Je bedoeld vast de SHIFT..

Bij de mac onder vmware heb ik de windows toets moeten gebruiken, anders kon ik geen keuze maken
  #103  
Oud 25-10-10, 16:44
wim735 wim735 is offline
• iOS 7.0.6
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 46
Standaard

ligt het misschien aan mij of wil die *** rapidshare weer niet werken?
zou graag de activatie ipsw voor 3GS willen downloaden maar ik krijg enkel dat begin scherm van rapidshare te zien... ben wel ingelogd maar kan niks downloaden ofzo...

rapidshare mss down ofzo?
  #104  
Oud 25-10-10, 17:38
venzz venzz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 18
Standaard

Ik snap..
In je profiel staat dat je een Windows gebruiker bent, dat was dus niet helemaal duidelijk.
  #105  
Oud 25-10-10, 22:22
goossiebe goossiebe is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard jailbreak pwnagetool 4.1 via vmware osx gelukt

Na vele pogingen is het mij gelukt een 3GS, new bootrom, van 4.0.1 te updaten naar 4.1 custom rom met behoud van de huidige baseband, zodat je de unlock met ultrasn0w kan uitvoeren. Ik las op meerdere forums dat mensen met osx in vmware niet hun iphone in de juiste pwnage dfu mode kunnen zetten omdat er vertraging in de seconden was, ook ik had hier last van maar toch is het gelukt.

Ik heb een windows 7 64 bit systeem met daar vmware workstation 7 geinstalleerd. In vmware draait een werkende osx 10.6.2 installatie.

Verder ben je nodig:
-usb stick
-pwnagetool 4.1.2
-de nieuwste versie van itunes (mac installatiebestand, niet windows download)
-de originele 4.1 ipsw firmware, te downloaden via de Apple website
Deze bestanden heb ik allemaal via Windows gedownload omdat ik internet
niet gebruik in vmware.

Maak voordat je begint een backup van je iphone in windows

Stap 1:
Kopieer de gedownloade bestanden naar de usb-stick. (itunes, pwangetool, 4.1 ipsw)

Stap 2:
Start Mac OSX op in vmware en laat hem goed opstarten, plaats daarna de usb-stick.

Stap 3:
De usb-stick word als het goed is herkend is osx, kopieer daarna de installatiebestanden naar het bureaublad.

Stap 4:
Installeer itunes en laat deze opstarten

Stap 5:
Koppel de iphone aan en wacht tot deze herkend wordt, probeer dan een synchronisatie uit te voeren zodat je zeker weet dat de iphone goed contact maakt met itunes. Als dit klaar is, sluit itunes maar laat de iphone aansgesloten.

Stap 6:
Doorloop de stappen en maak een custom firmware met pwnagetool.
De uitleg hiervan is elders op het forum terug te vinden.

Stap 7:
Zet de iphone via pwnagetool in de dfu mode en volg het stappenplan.

Mijn seconden klopten niet met de werkelijkheid waardoor ik had bedacht om een stopwatch te gebruiken om de 10 seconden juist te halen.

Stap 8:
Start de stopwatch

Door de vertraging in tijd drukte ik de home en sleep buttons pas tegelijk in toen pwnagetool al bij 6 seconden was (in de werkelijkheid meer dan 30 seconden). Laat na precies 10 seconden liet ik de sleep button los en bleef de home button vast houden, ook exact 10 seconden.

(ik begon bij 6 seconden zodat de 2 stap van een normale dfu mode, alleen de homebutton vast, nu ook in de 2 stap van pwnagetool uitkwam)

Hierna kreeg ik de melding van pwnagetool dat de iphone correct in de dfu mode is gekomen.

Stap 7:
Koppel de iphone af en kopieer de eerder gemaakte custom firmware naar de usb-stick. LET OP: selecteer wel de custom rom en niet de originele van Apple. Na het kopieren verwijder je de usb-stick.

Stap 8:
Sluit osx en sluit vmware af.

Stap 9:
Plaats de usb-stick opnieuw in de pc en de wordt weer herkend in windows.

Stap 10:
Start itunes op in windows en sluit de iphone aan. Deze zal in de dfu mode worden aangetroffen.

Stap 11:
Druk op de shift-toest en klik op herstellen en selecteer de custom firmware die op de usb-stick staat. itunes herstelde mijn iphone naar 4.1
met een werkende jailbreak en een werkende hacktivatie, waarna unlock mogelijk was.
  #106  
Oud 25-10-10, 22:39
Sjon de Mol Sjon de Mol is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Katwijk
Berichten: 1
Stuur een bericht via MSN naar Sjon de Mol
Standaard

heb een 3g met ios4.1

nu heb ik het ook via dit programma geprobeerd om mijn iphone te jailbreaken maar zonder succes!

ik open Itunes (windows pc) druk op `shift` en herstel nu laat ik de gedownloade software maar zodra ik het gestart heb gaat mijn iphone uit en krijg ik te zien dat ik mijn iphone aan moet sluiten op itunes!

kan wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurt helemaal niks!
dit met beide software pakketten voor de 3g gedaan, allebei hetzelfde probleem

doe ik iets verkeerd?
kan iemand mij hierin helpen

alvast bedankt

Sjon
  #107  
Oud 25-10-10, 23:01
Cisqo Cisqo is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Dit werkt!

Ik heb mijn 3GS (oude bootrom) dankzij de opgeslagen SHSH eerst teruggezet naar 3.1.2. Vervolgens met redsn0w 0.9.4 ge-pwn'd en daarna deze procedure gevolgd.

Geen error 1600 of 21 meer! Eindresultaat: 3GS met JB op 4.1.

Omdat mijn firmware al op 05.14.02 stond (T-Mobile heeft hem ge-unlock-ed) kan ik niet met zekerheid zeggen dat de firmware ongewijzigd is, maar gezien mijn ervaring met custom firmware updates via eerdere versies van PwnageTool heb ik daar vertrouwen in.
Super!
Ik weet niet zeker of ik de methode zelf ga toepassen i.v.m. de onzekerheid over de baseband. Ik neem dan liever het zekere voor het onzekere
Maar ik ga de files zeker opslaan!
Ik wacht wellicht nog even op iOS 4.2.
  #108  
Oud 25-10-10, 23:31
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik heb de (succes!) post van goossiebe met dit topic gemerged.

De methode in dat bericht lijkt ook bruikbaar als je iPhone nog niet ge-pwn'd is...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #109  
Oud 26-10-10, 07:58
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Er is nu ook een methode zonder de hulp van OSX (virtueel of anders) om je 3GS (Old en New boot) gewoon via de PC te restoren met een Custom Fimware. Je moet wel weten wat je doet en dus een beetje technisch zijn.

Ik kan helaas alleen geen link hier posten. Dus je zult moeten googlen of een DM. Als deze methode ook niet voor jou werkt.
  #110  
Oud 26-10-10, 15:42
Tom! Tom! is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 25
Standaard

Heb ook error 1600, met een mac (ik lees dat vooral Windows mensen er last van hebben). Weet echt niet wat ik nu moet doen. Heb ook wel eens de error 1603 gehad. M'n iPhone is nu echt dood. iTunes herkent hem nog wel als ik de DFU mode doe, maar dat is dan ook echt het enige.
Is downgraden naar 4.0 nog mogelijk? Zo ja, hoe?
  #111  
Oud 26-10-10, 15:53
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom! Bekijk bericht
Heb ook error 1600, met een mac (ik lees dat vooral Windows mensen er last van hebben). Weet echt niet wat ik nu moet doen. Heb ook wel eens de error 1603 gehad. M'n iPhone is nu echt dood. iTunes herkent hem nog wel als ik de DFU mode doe, maar dat is dan ook echt het enige.
Is downgraden naar 4.0 nog mogelijk? Zo ja, hoe?
Heb je hem met PwnageTool in DFU mode geplaatst?
  #112  
Oud 26-10-10, 15:57
Tom! Tom! is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Heb je hem met PwnageTool in DFU mode geplaatst?
Ja. En later ook nog geprobeerd via iTunes om hem met alt toets ingedrukt e.d. te jailbreaken, maar dat wil niet lukken (krijg alleen een Apple logo te zien en een laadtekentje, gevolgd door error 1603).
Ik ga wel nog een keer proberen via de DFU mode met Pwnagetool.
Edit: weer fout 1600, deed DFU met Pwnagetool en daarna restore.
Misschien is het maar beter om weer te downgraden naar 4.0, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen .. Kan dat gewoon met Redsn0w?

Laatst gewijzigd door Tom!; 26-10-10 om 16:10.
  #113  
Oud 26-10-10, 17:14
damel damel is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Oke ben ik weer ben er nog ff mee bezig geweest en het is mij gelukt om via vmware de iphone te jailbreaken,

in eerste plaats moet je in je windows systeem zorgen dat je iphone niet herkend word door itunes want dat kan een confllict veroorzaken.

om hem in dfu mode te krijgen ben ik begonnen met tellen vanaf sec 6 volgens deze post http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...tml#post591278

Het volgende wat mij is opgevallen dat youtube gewoon werkt en dat ik voor mijn Ben provider niks apparts hoeft in te stellen.
  #114  
Oud 26-10-10, 18:23
Stefandaman Stefandaman is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Meppel
Berichten: 58
Standaard

Is er al iets meer bekend wanneer Pwntool voor Windows uitkomt. En of die er überhaupt wel komt??
  #115  
Oud 26-10-10, 21:30
keysersoze0909 keysersoze0909 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard Iphone 4 is leuke en dure baksteen

Hallo leden,

Ook ik heb de pownagetool gebruikt; wel een backup gemaakt, ook mijn shsh file gesaved (denk ik) en vervolgens een custom firmware gebakken...alleen opgegeven in pwngetool dat ik mijn iphone 4 kon activeren in itunes. NIET dus maar wel doorgegaan.
Ik heb dus of een iphone 4 met 4.1 en nieuwe baseband die in itunes geactiveerd moet worden met een simcard uit land XX en via recovery mode kan ik niet andere customfirmware erop zetten want dan krijg ik de bekwnde foutmeldingen zowel in osx als winxp. Wachten op 4.2 ?....ik heb nl wel een unlock nodig.

Ik heb de iphone bij de-ka gekocht in leopoldsburg en ze proberen me te laten weten wat te doen. Tips ?
  #116  
Oud 26-10-10, 21:37
Cisqo Cisqo is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keysersoze0909 Bekijk bericht
Hallo leden,

Ook ik heb de pownagetool gebruikt; wel een backup gemaakt, ook mijn shsh file gesaved (denk ik) en vervolgens een custom firmware gebakken...alleen opgegeven in pwngetool dat ik mijn iphone 4 kon activeren in itunes. NIET dus maar wel doorgegaan.
Ik heb dus of een iphone 4 met 4.1 en nieuwe baseband die in itunes geactiveerd moet worden met een simcard uit land XX en via recovery mode kan ik niet andere customfirmware erop zetten want dan krijg ik de bekwnde foutmeldingen zowel in osx als winxp. Wachten op 4.2 ?....ik heb nl wel een unlock nodig.

Ik heb de iphone bij de-ka gekocht in leopoldsburg en ze proberen me te laten weten wat te doen. Tips ?
Ook al hoort deze post niet hier thuis, toch een kleine tip:
Download TinyUmbrella en probeer hiermee je SHSH's op te halen van je vorige firmware(s). Gebruik deze in TinyUmbrella om te restoren naar de gewenste firmware.
  #117  
Oud 27-10-10, 07:17
MTHJ MTHJ is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 49
Standaard

Hoe zat het ook alweer met activatie en push notifications? Dit werkt toch niet?
  #118  
Oud 27-10-10, 12:01
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Activatie staat er bij of het er wel of niet bij zit

Push Notes zou ik niet zo kunnen zeggen omdat ik dat niet weet.

Ik maak namelijk zelf geen gebruik van CFW's
  #119  
Oud 27-10-10, 13:29
OwBeeGee's schermafbeelding
OwBeeGee OwBeeGee is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 113
Stuur een bericht via MSN naar OwBeeGee
Standaard

Ik krijg geen 4.1 CFW op mijn 3G (4.0 CFW)

Wat ik tot nu toe ook geprobeerd heb. (iReb, Recovery, Tinyumbrella, DFU, Google, FB, MSN, Peuk gerookt en nog tientallen dingen.)

Dus ... anyone?
__________________
[ The dreams in which I'm iPhoning are the best I'd ever had! ]
  #120  
Oud 27-10-10, 19:52
Cisqo Cisqo is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MTHJ Bekijk bericht
Hoe zat het ook alweer met activatie en push notifications? Dit werkt toch niet?
Als je hacktivate, haalt je iPhone geen originele, unieke push certificaat op bij de Apple server wanneer je hem voor de eerste keer aan iTunes hangt. Daarom werken push berichten niet.
Wat werkt is "Push Doctor" in Cydia (even googlen). Hiermee injecteer je een uniek certificaat die opgehaald en opgeslagen is door "donor iPhones".

Overigens doe je er verstandig aan om je push certificaten lokaal op te slaan wanneer je deze eenmaal hebt (voor het geval je ooit weer moet restoren en de push server plat ligt) dit vereist wat leeswerk maar is de moeite waard. Zoek hiervoor op "Nimble" in Cydia. Voor het zelf, op een later tijdstip injecteren van deze opgeslagen certificaten zoek je op "Inject".

Succes!
Reageren

Labels
05.13.04, 3gs, 4.0.2, baseband



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Whited00r Firmwares Xray2000 Jailbreak 2 23-03-11 21:11
iPad baseband met custom FW Razors Unlock 5 05-02-11 20:53
Custom Firmwares 4.2.1 bapovs Jailbreak 11 29-11-10 14:05
Custom 4.0 Firmwares alle iDevices spysical Jailbreak 1023 28-10-10 17:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.