//

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door XIII Het gros van de problemen wordt gemeld door mensen die een tethered jailbreak hebben, maar niet weten wat dat is... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #661  
Oud 30-12-10, 22:17
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Het gros van de problemen wordt gemeld door mensen die een tethered jailbreak hebben, maar niet weten wat dat is...

Op jouw 3G heb je (net als ik op mijn 3GS met oude bootrom) een untethered jailbreak.

En nee: er gaan zelfs nog geen geruchten over een limera1n(-achtige) tool voor 4.2.1.
Ja, maar zou je een link kunnen geven naar de tutorial die jij gebruikt hebt, of je methode van jailbreaken kunnen vertellen? Ik wil namelijk persé dat cydia het doet en dat m'n browser blijft functioneren...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #662  
Oud 30-12-10, 22:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik had geen tutorial nodig; de info in dit topic was voor mij voldoende.

EDIT: en de originele post van het iPhone Dev team natuurlijk...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!

Laatst gewijzigd door XIII; 30-12-10 om 22:22.
  #663  
Oud 30-12-10, 22:43
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik had geen tutorial nodig; de info in dit topic was voor mij voldoende.

EDIT: en de originele post van het iPhone Dev team natuurlijk...
Ik heb net geprobeerd, maar het ging niet goed, gelukkig kon m'n iPhone gewoon opnieuw opstarten, en er was niets aan de hand, het volgende is gebeurd:

1. Ik downloadde de versie van Redsn0w die in de blog-post van het Dev-Team staat.
2. Ik had gister al de 4.2.1 versie van iPhone 3G gedownload als .IPSW
3. Ik zette die in Redsn0w en hij keurde hem goed.
4. Ik koos alleen voor de Cydia en de Batterylevel-optie
5. Ik zette mijn telefoon met behulp van Redsn0w in DFU-mode
6. Mijn telefoon zei: downloading jailbreak data...
7. Het programma liep vast op m'n Vista-laptop (32 bits, als dat wat uitmaakt, er lopen niet zo vaak programma's op vast)
8. Ik zette m'n iPhone helemaal uit, en kon gelukkig weer goed rebooten.

Enig idee waar het probleem zit? Ik denk zelf in het .IPSW bestand... Zou jij me misschien een directe downloadlink kunnen geven naar het .IPSW bestand van 4.2.1 op een iPhone 3G?

Laatst gewijzigd door markvn; 30-12-10 om 22:49.
  #664  
Oud 30-12-10, 22:52
AjaxChamp AjaxChamp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvn Bekijk bericht
Ik heb net geprobeerd, maar het ging niet goed, gelukkig kon m'n iPhone gewoon opnieuw opstarten, en er was niets aan de hand, het volgende is gebeurd:

1. Ik downloadde de versie van Redsn0w die in de blog-post van het Dev-Team staat.
2. Ik had gister al de 4.2.1 versie van iPhone 3G gedownload als .IPSW
3. Ik zette die in Redsn0w en hij keurde hem goed.
4. Ik koos alleen voor de Cydia en de Batterylevel-optie
5. Ik zette mijn telefoon met behulp van Redsn0w in DFU-mode
6. Mijn telefoon zei: downloading jailbreak data...
7. Het programma liep vast op m'n Vista-laptop (32 bits, als dat wat uitmaakt, er lopen niet zo vaak programma's op vast)
8. Ik zette m'n iPhone helemaal uit, en kon gelukkig weer goed rebooten.

Enig idee waar het probleem zit? Ik denk zelf in het .IPSW bestand... Zou jij me misschien een directe downloadlink kunnen geven naar het .IPSW bestand van 4.2.1 op een iPhone 3G?
Bij mij liep hij vast doordat ik het programma niet als administrator had geopend, precies op het punt waarop jij het nu beschrijft.
  #665  
Oud 30-12-10, 22:54
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AjaxChamp Bekijk bericht
Bij mij liep hij vast doordat ik het programma niet als administrator had geopend, precies op het punt waarop jij het nu beschrijft.
Okee, met wat voor iDevice voerde jij de jailbreak uit dan? En hoe is het verlopen toen hij op dat moment wel verder ging? Met opstarten, het wel of niet functioneren van cydia etc.
  #666  
Oud 30-12-10, 23:00
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Officiële firmware links vind je via deze site: iOS Firmware
  #667  
Oud 30-12-10, 23:06
AjaxChamp AjaxChamp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvn Bekijk bericht
Okee, met wat voor iDevice voerde jij de jailbreak uit dan? En hoe is het verlopen toen hij op dat moment wel verder ging? Met opstarten, het wel of niet functioneren van cydia etc.
Ik heb laatst voor mijn vriendin mijn oude 3g met firmware 4.2.1 gejailbreakt met de op dit moment nieuwste redsn0w versie. Daarna liep redsn0w erdoorheen en werkte cydia prima. Heb je het nu al geprobeerd?
  #668  
Oud 30-12-10, 23:10
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AjaxChamp Bekijk bericht
Ik heb laatst voor mijn vriendin mijn oude 3g met firmware 4.2.1 gejailbreakt met de op dit moment nieuwste redsn0w versie. Daarna liep redsn0w erdoorheen en werkte cydia prima. Heb je het nu al geprobeerd?
Bedoel je met de nieuwste versie de redsn0w_win_0.9.6b4 versie?
want in dat geval ga ik het nu meteen uitproberen. Werkte alles meteen helemaal prima of had je last van opstartproblemen/lange laadtijden?
(En even dat jullie het weten, ik ben 15, ik heb al meerdere dingen gemod of gesoftmod (Wii onder andere) maar toch begin ik al te trillen van angst dat ik bang ben dat het fout gaat, zogauw 'downloading jailbreak data' in beeld komt...)
  #669  
Oud 30-12-10, 23:14
AjaxChamp AjaxChamp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvn Bekijk bericht
Bedoel je met de nieuwste versie de redsn0w_win_0.9.6b4 versie?
want in dat geval ga ik het nu meteen uitproberen. Werkte alles meteen helemaal prima of had je last van opstartproblemen/lange laadtijden?
(En even dat jullie het weten, ik ben 15, ik heb al meerdere dingen gemod of gesoftmod (Wii onder andere) maar toch begin ik al te trillen van angst dat ik bang ben dat het fout gaat, zogauw 'downloading jailbreak data' in beeld komt...)
Nope, ik heb redsn0w_win_0.9.6b6 gebruikt, soms blijft hij even staan maar verder moet het snel allemaal op je toestel verder gaan. Gewoon zo min mogelijk op je bureaublad laten draaien en dan komt het allemaal goed. No worries!
  #670  
Oud 30-12-10, 23:15
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AjaxChamp Bekijk bericht
Nope, ik heb redsn0w_win_0.9.6b6 gebruikt, soms blijft hij even staan maar verder moet het snel allemaal op je toestel verder gaan. Gewoon zo min mogelijk op je bureaublad laten draaien en dan komt het allemaal goed. No worries!
Okee, maar heb je als administrator moeten uitvoeren, of lukte het normaal? En blijven je gegevens nog op de telefoon staan, je contacten enzo?
  #671  
Oud 30-12-10, 23:26
AjaxChamp AjaxChamp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvn Bekijk bericht
Okee, maar heb je als administrator moeten uitvoeren, of lukte het normaal? En blijven je gegevens nog op de telefoon staan, je contacten enzo?
Als administrator uitvoeren. Maak van tevoren gewoon een reservekopie, die kan je altijd terugzetten. Wil je het dubbel backuppen dan moet je het volgende mapje ff kopieren naar je bureaublad oid:
C:\Users\'Gebruiker'\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync

Dit is een verborgen map.

Dit zijn slechts voorzorgsmaatregelen, als je gewoon de jailbreak uitvoert, dan heb je alles op je telefoon staan als die klaar is.
  #672  
Oud 30-12-10, 23:39
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AjaxChamp Bekijk bericht
Als administrator uitvoeren. Maak van tevoren gewoon een reservekopie, die kan je altijd terugzetten. Wil je het dubbel backuppen dan moet je het volgende mapje ff kopieren naar je bureaublad oid:
C:\Users\'Gebruiker'\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync

Dit is een verborgen map.

Dit zijn slechts voorzorgsmaatregelen, als je gewoon de jailbreak uitvoert, dan heb je alles op je telefoon staan als die klaar is.
Ik heb het nogmaals geprobeerd, nu met de nieuwste versie (die redsn0w_win_0.9.6b6). Als administrator uitgevoerd, maar het programma liep weer op hetzelfde punt vast als eerst. En wederom heb ik de iPhone gelukkig gewoon opnieuw kunnen starten

Maar ik snap echt niet wat ik fout heb gedaan
  #673  
Oud 30-12-10, 23:53
AjaxChamp AjaxChamp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvn Bekijk bericht
Ik heb het nogmaals geprobeerd, nu met de nieuwste versie (die redsn0w_win_0.9.6b6). Als administrator uitgevoerd, maar het programma liep weer op hetzelfde punt vast als eerst. En wederom heb ik de iPhone gelukkig gewoon opnieuw kunnen starten

Maar ik snap echt niet wat ik fout heb gedaan
Heb je deze firmware gebruikt?: http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...8_Restore.ipsw

Anders weet ik het ook zo snel niet. Ik heb btw ook de iPad baseband aangeklikt, want ik had een unlock nodig.. Weet niet hoe dat bij jou zit? Zitten volgens mij nadelen aan, maar dat zal je zelf moeten uitvogelen.
  #674  
Oud 31-12-10, 09:37
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AjaxChamp Bekijk bericht
Heb je deze firmware gebruikt?: http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...8_Restore.ipsw

Anders weet ik het ook zo snel niet. Ik heb btw ook de iPad baseband aangeklikt, want ik had een unlock nodig.. Weet niet hoe dat bij jou zit? Zitten volgens mij nadelen aan, maar dat zal je zelf moeten uitvogelen.
Ja, ik denk dat ik precies dezelfde gebruikt heb, maar ik heb voor de zekerheid toch nog maar even de jouwe gedownload

En dat van de iPad baseband, klikte je dat aan omdat je een eerder uitgevoerde officiele unlock wou behouden, of juist om hem te unlocken? (En ik heb even gezocht: iPad Baseband heeft als nadeel dat je niet meer kan restoren naar een officiele versie iOS van Apple, heb ik gelezen...)

Als ik in Redsn0w de wallpaper en multitasking aanzet, kan ik dat dan verder ook aan/uit zetten met een slide-knopje in Settings? Is wel handig in het geval m'n iPhone soms wat traag wordt...

Laatst gewijzigd door markvn; 31-12-10 om 09:43.
  #675  
Oud 31-12-10, 11:19
Schilpfire Schilpfire is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 26
Standaard

Wat betreft het vastlopen; had ik ook. Oplossing bij mij:

Tijdens de procedure wordt Itunes afgesloten. Als je op het moment dat je telefoon in DFU springt snel Itunes start, loopt de procedure wel door.
  #676  
Oud 31-12-10, 11:39
AjaxChamp AjaxChamp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvn Bekijk bericht
Ja, ik denk dat ik precies dezelfde gebruikt heb, maar ik heb voor de zekerheid toch nog maar even de jouwe gedownload

En dat van de iPad baseband, klikte je dat aan omdat je een eerder uitgevoerde officiele unlock wou behouden, of juist om hem te unlocken? (En ik heb even gezocht: iPad Baseband heeft als nadeel dat je niet meer kan restoren naar een officiele versie iOS van Apple, heb ik gelezen...)

Als ik in Redsn0w de wallpaper en multitasking aanzet, kan ik dat dan verder ook aan/uit zetten met een slide-knopje in Settings? Is wel handig in het geval m'n iPhone soms wat traag wordt...
Ik moest de 3g unlocken, dus vandaar dat ik de iPad baseband aan had geklikt. Ik zou persoonlijk niet de wallpaper en multitasking vinkjes doen, de 3g is al niet snel en het is niet bevorderlijk. Je kan ze naderhand alleen via winscp veranderen dacht ik.
  #677  
Oud 31-12-10, 12:24
hb88xx hb88xx is offline
• iOS 8.1.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvn Bekijk bericht
Okee, bedankt voor het bevestigen van dat van de unlock, weet ik dat in ieder geval! Nou, ik heb zelf boven gemiddeld verstand van computers, maar ik heb m'n iPhone nog maar net. Ik heb overal al veel klachten gehoord van mensen waar het jailbreaken met Redsn0w fout is gegaan (witte cydia en browser doet het niet), en ik denk dat het probleem hem zit in de vele opties bij Redsn0w.

Limera1n daarintegen is erg simpel, je drukt op 'let it ra1n', zet hem in DFU mode en hup, hij's gejailbreakt.

Maar als jij me makkelijk uit kunt leggen of een link kan geven hoe je hem kan jailbreaken zonder dat je witte cydia of niet-functionele browser krijgt, mag dat natuurlijk. Graag zelfs!

Maar nogmaals mijn vraag: Is er iemand die weet of er ook een Limera1n voor 4.2.1 op de iPhone 3G in de maak is?
Je hoeft de opties toch niet te gebuiken?
Enige dat ik heb is dat email url links aankikken een resart opleveren van substrate, helaas.
Verder werkt 3G goed, ik heb geen sim unlock nodig ivm IT toestel.
__________________
Without Jailbeak no Iphone Excitement. IT no simlock
  #678  
Oud 31-12-10, 13:10
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AjaxChamp Bekijk bericht
Ik moest de 3g unlocken, dus vandaar dat ik de iPad baseband aan had geklikt. Ik zou persoonlijk niet de wallpaper en multitasking vinkjes doen, de 3g is al niet snel en het is niet bevorderlijk. Je kan ze naderhand alleen via winscp veranderen dacht ik.
Okee, bedankt voor je reactie! Ik realiseer me goed dat de snelheid van m'n iPhone iets naar beneden gaat, maar multitasking is voor mij juist een reden om m'n iPhone te jailbreaken, dus ik wil het er toch graag op hebben. Maar wat denken jullie forumleden dat beter is: multitasking installeren door middel van de optie in Redsn0w, installeren door middel van de cydia download 'features for iPhone 3G', of voor een alternatieve cydia appswitcher kiezen? (indien de laatste volgens jullie beter is: welke?)

Alvast bedankt, en ik hoop op snelle reacties ondanks dat een groot deel van Nederland al flink aan het knallen is

Edit: ik heb even gezocht en Circuitous lijkt me wel een goed alternatief voor de normale multitasking en lijkt me ook wat minder zwaar voor de processor, aangezien niet meteen alle apps er tussen komen te staan, maar alleen de apps die je 'enabled'. Kunnen jullie me Circuitous ook aanbevelen?

Laatst gewijzigd door markvn; 31-12-10 om 13:58.
  #679  
Oud 31-12-10, 16:23
jaapversloot jaapversloot is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 10
Standaard

Kan iemand me aub de download link voor 8C5115c 4.2b3 pm'e ! 1000 maal dank!
  #680  
Oud 31-12-10, 16:24
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaapversloot Bekijk bericht
Kan iemand me aub de download link voor 8C5115c 4.2b3 pm'e ! 1000 maal dank!
Vragen of linken naar beta firmware is niet toegestaan op dit forum!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 21:06
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 21:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 16:31
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 19:39
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 21:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.