Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Gister heeft Dien de ifoneguide sim geplaatst en gelijk kon ik bellen en sms-en, alleen wilde de 3G verbinding niet werken. Mijn Provider is BARON ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Toch nog even lofzang voor DIEN (ja kan er niks aan doen)
Gister heeft Dien de ifoneguide sim geplaatst en gelijk kon ik bellen en sms-en, alleen wilde de 3G verbinding niet werken.
Mijn Provider is BARON (KPN Netwerk) Na heen en weer mailen vandaag met de servicedesk vertelde ze me dat ik een duosim nodig had (€15) want anders zou 3G niet werken op m'n iPhone wat me een vaag verhaal leek... Ik besloot DIEN even te mailen om te vragen of hij een idee had, hij vertelde me dat het duosim verhaal inderdaad nergens op gebaseerd leek. Even later mailde DIEN mij met een tip om 3G aan de praat te krijgen en jawel dit werkte. Dit is em' - Zet de taal van de iPhone op US en je regio-notatie op US. Zet je toetsenborden op engels. - Ga dan naar Settings, General en dan helemaal onderin naar reset. Selecteer dan Reset Networksettings. - Je iPhone zal opnieuw opstarten. - Als hij opgestart is ga naar Settings, general, Network, en vul dan de gegevens in bij mobiel datanetwerk. internet KPN gprs Nu zou alles moeten werken, als dat het geval is, kun je je iPhone weer terug zetten naar nederlands. Waarop ik de servicedesk mee liet delen in de tip. Dus dan namens mij en de servicedesk van BARON (alhoewel ze dit €15 per iphone klant kost Laatst gewijzigd door QuicksilverG4; 10-09-08 om 13:11. Reden: tip toegevoegd |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Gelet het algemene karakter van dit forum:
Deel svp die tip even met ons, wellicht dat anderen daarmee weer zijn geholpen |
|
||||
|
||||
Dit probleem komt eigenlijk alleen voor bij de zakelijke KPN gebruikers.
Privé KPN gebruikers zullen dit probleem niet ervaren.
|
|||
|
|||
Ik had mijn post ge-edit met "de tip" als additie
|
|
||||
|
||||
Ik zag het net: thanks!
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Volgens mij bedoelde men bij Baron eerder een usim. Je simkaart moet van dat type zijn wil je umts/hsdpa mogelijkheid hebben. Wat betreft de tip zelf..volgens mij hoef je niet je landsettings en keyboard settings aan te passen. Een druk op de knop je netwerkinstellingen te resetten helpt vaak al ongeacht je telco. Als je dan problemen met je verbinding hebt zou ik dat eerst proberen.
|
|
|||
|
|||
De reactie van Baron was dat ik nu een USim heb en een DUOSim nodig had anders werkte 3G niet op mijn iphone..
|
|
|||
|
|||
is het te verwachten dat de ifonesim ook blijft werken na een firmware update? bijvoorbeeld naar 2.1, of moet je dan maar weer telkens afwachten?
ik ben namelijk van plan een iphone te halen maar twijfel nu tussen eentje van TMO, simlockvrij uit ons buurland, of er 1 ut zwisterland mee te laten nemen.. |
|
|||
|
|||
Ik heb vandaag de sim van iphoneguide gekregen en geplaatst en ik wou even melden dat het tot nu toe allemaal super functioneert! het signaal van KPN is net zo sterk als in mijn samsung G600.
|
|
|||
|
|||
Heeft er iemand hier zowiezo een werkende Y3G gekregen van yes-sim.nl? Ben erg benieuwd, als dat zo is bestel ik er eentje..
|
|
|||
|
|||
heb een ifoneguide sim besteld en hij werkt perfect me hi (kpn)!
bellen sms gprs alles werkt !! |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Mijn geliefde provider heeft een redelijke spamfilter en die zag de respons van Yessim aan voor een spambericht. Dus er wordt aangegeven door de leverancier dat het product niet op voorraad is maar dat deze vrijdag wordt verstuurd... I'll keep you posted! |
|
|||
|
|||
Ik ben ff de weg kwijt door al dit moois hierboven. Indien ik mijn 3g iphone (t-mobile legaal) wil gebruiken met enig andere sim (niet t-mobile) kan dit dan alleen met een hardware unlock zoals deze topic schrijft of kan het ook al softwarematig met winpwn of pwnage?
Ik zie het ff niet meer En ja ik heb gezocht, maar er is domweg te veel te vinden en niet hapklaar (voor mij tenminste) |
|
|||
|
|||
Er zijn 2 mogelijkheden: een piggysim zoals yessim, of iphoneguide, ... Of een unlock via T-mobile die je wss 120€ zal kosten en je hangt nog vast aan contract.
Software-matig is er nog geen unlock. Winpwn en andere programma's kunnen momenteel enkel je Iphone activeren en jailbreaken ( applicaties van 3den en verdere aanpassingen van de iphone 3G zijn dan mogelijk ), niet unlocken. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Edit rikfrombelgium was me net voor
Leef van dag tot dag, morgen ben je alles kwijt misschien. Laatst gewijzigd door sponzert; 11-09-08 om 13:06. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Update: Vandaag via DHL express ontvangen en het werkt gewoon niet: De chipset is te dik dus de simtray kan maar voor max 75% in de telefoon... Tevens is de Y3G sim zo groot dat hij niet in de YESUP kan worden geplaatst zodat de contactpunten niet kunnen connecten... Al met al een grote teleurstelling Laatst gewijzigd door IMPHONED68; 11-09-08 om 17:00. |
Labels |
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1 |
Er zijn 5 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 5 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Video: Het Grote Video Topic | berty | Muziek, foto & video | 2 | 08-05-11 18:12 |
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic | groentjie | Archief | 2 | 12-12-08 14:47 |
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic | Beaux | Archief | 570 | 20-07-08 02:38 |
Het grote verveling topic... | dedafmonteur | Chat en geruchten | 26 | 26-05-08 01:53 |
|
|