//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb vanmiddag mijn Yessim binnen gekregen. Deze zonder aan te passen geprobeerd met een KPN Usim. Dit werkte direct! Zonder aanpassingen, zonder flight modes! ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #421  
Oud 03-09-08, 17:17
casdejong casdejong is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard 3G, Yessim, KPN & Internet

Ik heb vanmiddag mijn Yessim binnen gekregen. Deze zonder aan te passen geprobeerd met een KPN Usim. Dit werkte direct! Zonder aanpassingen, zonder flight modes!

Krijg alleen geen internetverbinding, heb alle mogelijke instellingen geprobeerd ("internet, KPN, gprs", "portalmmm.nl", "internet") en geen van allen werkt.

Het valt me tevens op dat wanneer ik 3G uitschakel het bereik sterk toeneemt, van 2 streepjes naar 5!

Iemand enig idee ? Heb het halve forum al doorgespit alleen geen oplossing kunnen vinden...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #422  
Oud 03-09-08, 17:19
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

EDIT
Edit iPhoneclub: //Samengevoegd

  #423  
Oud 03-09-08, 18:49
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casdejong Bekijk bericht
Ik heb vanmiddag mijn Yessim binnen gekregen. Deze zonder aan te passen geprobeerd met een KPN Usim. Dit werkte direct! Zonder aanpassingen, zonder flight modes!

Krijg alleen geen internetverbinding, heb alle mogelijke instellingen geprobeerd ("internet, KPN, gprs", "portalmmm.nl", "internet") en geen van allen werkt.

Het valt me tevens op dat wanneer ik 3G uitschakel het bereik sterk toeneemt, van 2 streepjes naar 5!

Iemand enig idee ? Heb het halve forum al doorgespit alleen geen oplossing kunnen vinden...
Ik heb dit ook gedaan ik heb 3G en dataroaming uitgezet en nu heb ik vol ontvangst hiervoor slechts 1 streepje.. Ik krijg 3G/gprs oo kniet aan de praat er staat ook geen icoontje ipv het wi-fi icoontje als ik wi-fi uitschakel.
__________________
iPhone US 8GB (gejat) + iPhone 3G Black 16GB
  #424  
Oud 03-09-08, 21:31
m00n m00n is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik heb vandaag een I-Smartphone binnen gekregen, krijg alleen elke keer No Service... Iemand een idee? Als ik in iTunes kijk staat onder de naam van iphone, geheugen, serienummer wel me telefoonnummer .

Heb nu al twee dingen geprobeerd, yessim, i-smartphone, eerste molde me iphone, tweede doet echt helemaal niks.

Nu een afspraak maken met iFoneguide en hopelijk werkt hij dan wel.

Laatst gewijzigd door m00n; 03-09-08 om 21:53.
  #425  
Oud 03-09-08, 23:58
erwin_se erwin_se is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Thumbs up

Ik heb een Yessim gekocht van www.cd-media.nl. De eigenaar is zeer kort in zijn communicatie en de website heeft ook her en der taalkundige mankementen, maar hij heeft wel altijd snel gereageerd op mijn vragen en heeft ook de moeite genomen om de Yessim voor mij te voorprogrammeren zodat deze direct geschikt was voor de IPhone 3G i.c.m. Vodafone. Daarmee heb ik een extra aanschaf van een programmeertool kunnen voorkomen om de Yessim klaar te maken.

Prima product, leverancier en uiteindelijke werking!

Enige tips:

1. Bij het Jailbreaken, vergeet dan niet om de <SHIFT> knop ingedrukt te houden als je bij de stap bent aangekomen om via ITunes de aangepaste firmware te restoren. Doe je dit niet, dan wordt niet gevraagd om de aangepaste versie en wordt je iphone direct gerestored naar een eerdere backup. Dan kun je flink wat bakken koffie drinken wat dat proces duurt rustig een uur voordat je opnieuw kunt beginnen en wel die ellendige <SHIFT> knop indrukt.

2. Vergeet natuurlijk niet de APN gegevens in te voeren van je vodafone/kpn etc. aansluiting. Voor Vodafone is dit live.vodafone.com (Vodafone:Vodafone)

3. Dataroaming moet AAN staan. De iphone denkt blijkbaar dat deze zich in het buitenland bevindt.
  #426  
Oud 04-09-08, 00:59
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwin_se Bekijk bericht
Ik heb een Yessim gekocht van www.cd-media.nl. De eigenaar is zeer kort in zijn communicatie en de website heeft ook her en der taalkundige mankementen, maar hij heeft wel altijd snel gereageerd op mijn vragen en heeft ook de moeite genomen om de Yessim voor mij te voorprogrammeren zodat deze direct geschikt was voor de IPhone 3G i.c.m. Vodafone. Daarmee heb ik een extra aanschaf van een programmeertool kunnen voorkomen om de Yessim klaar te maken.

Prima product, leverancier en uiteindelijke werking!

Enige tips:

1. Bij het Jailbreaken, vergeet dan niet om de <SHIFT> knop ingedrukt te houden als je bij de stap bent aangekomen om via ITunes de aangepaste firmware te restoren. Doe je dit niet, dan wordt niet gevraagd om de aangepaste versie en wordt je iphone direct gerestored naar een eerdere backup. Dan kun je flink wat bakken koffie drinken wat dat proces duurt rustig een uur voordat je opnieuw kunt beginnen en wel die ellendige <SHIFT> knop indrukt.

2. Vergeet natuurlijk niet de APN gegevens in te voeren van je vodafone/kpn etc. aansluiting. Voor Vodafone is dit live.vodafone.com (Vodafone:Vodafone)

3. Dataroaming moet AAN staan. De iphone denkt blijkbaar dat deze zich in het buitenland bevindt.
Arnold van CD-Media is een goeie vent. Hij gaat tot het uiterste in het verlenen van service. Jammer dat het contact een beetje verwaterd is...
  #427  
Oud 04-09-08, 13:20
srespronken srespronken is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Hey,
ik heb net 2 weken mn iphone 3G 16 GB vanuit amerika geimporteerd.
en ik gebruik een Telfort simcard .
ik had een Rebelsimcard gekocht .
hij werkte prima tot dat ik gister in de trein zat en opeens geen ontvangst meer kreeg.
ik heb nu het zelfde probleem sinds gister nog steeds geen ontvangst.
ik had gehoopt dat ik mijn simcard eruit kon halen maar die zit nu vast in de simtray.
wat moet ik nu?
hij komt er helemaal niet uit.
ik ben bang dat ik het dadelijk perongelijk verniel.
en dat wil ik zeker niet ik heb er al genoeg geld aan uitgegeven.
want hij is ook nog eens bij de douane aangehouden waar ik nog eens extra aan moest betalen.
maar dat is het probleem niet ik wil hem best ergens naartoe brengen om hem te laten repareren . maar geen idee waar..
of zijn er andere oplossingen?
software?
ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen.

alle hulp is welkom !

Groetjes,

Laatst gewijzigd door srespronken; 04-09-08 om 13:25.
  #428  
Oud 04-09-08, 16:43
sponzert sponzert is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

Ik heb vandaag een sim-unlockertje van Brando binnen gekregen. Het werkt gedeeltelijk. Telefoon doet het bij mij maar geen 3G/Internet. Beetje jammer. Ik was al blij toen ik dat KPN logo zag verschijnen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png web.png‎ (105,4 KB, 37x gelezen)
Bestandstype: png web2.png‎ (61,8 KB, 35x gelezen)
__________________
Leef van dag tot dag, morgen ben je alles kwijt misschien.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 04-09-08 om 16:50. Reden: Te koop aanbieding verwijdert
  #429  
Oud 04-09-08, 18:48
hannibal1 hannibal1 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik had hetzelfde probleem, 1 a 2 streepjes en ik kon niet gebeld worden.
3G uitgeschakeld en vol berreik en ik ben berreikbaar.
Bedankt voor de tip, het probleem van de 3G zal ook eerdaags wel opgelost worden.
  #430  
Oud 04-09-08, 19:37
casdejong casdejong is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Graag gedaan! Hoop dat je gelijk krijgt qua oplossing...

Heeft iemand geprobeerd die KPN proxy in te stellen ? Las ergens dat dit het een en ander kon oplossen, ben er alleen niet achter hoe je in de bestanden/root komt van de 3g om een en ander aan te passen. Al een ibrickr achtige oplossing voor dit probleem?
  #431  
Oud 06-09-08, 00:46
Legendary Legendary is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Volgens mij kan ik gewoon een iphone 3G uit amerika kopen. Ik heb een T-mobile abo. En volgens mij doet een iphone het sowieso met een T-mobile abo. Of denk ik nu helemaal verkeerd?! En goedkoop internet van T-mobile werkt toch ook op een Iphone of niet?

Klopt dat wat ik nu zeg of moet ik hem dan als nog unlocken?
  #432  
Oud 06-09-08, 00:54
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Je zal hem toch echt moeten unlocken.
Het idee wat je nu hebt gaat niet werken.
  #433  
Oud 06-09-08, 00:56
Legendary Legendary is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Maar een nederlandse Iphone 3G werkt gewoon op een T-mobile simkaart...
  #434  
Oud 06-09-08, 10:10
m00n m00n is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Legendary Bekijk bericht
Maar een nederlandse Iphone 3G werkt gewoon op een T-mobile simkaart...

Nederlandse iPhones zijn gelockt op T-Mobile, en Amerikaanse op AT&T, dus als je een Nederlandse iPhone koopt kan je er geen AT&T kaart ingooien. En andersom ook.
  #435  
Oud 06-09-08, 11:32
Legendary Legendary is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Hahaha maar Duitsland wel. Daar gebruiken ze allemaal t-mobile. Dat kan toch? Of ben ik nu weer dom aan het lullen?
  #436  
Oud 06-09-08, 11:54
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Legendary Bekijk bericht
Hahaha maar Duitsland wel. Daar gebruiken ze allemaal t-mobile. Dat kan toch? Of ben ik nu weer dom aan het lullen?
Ik denk het laatste
  #437  
Oud 06-09-08, 12:10
m00n m00n is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Legendary Bekijk bericht
Hahaha maar Duitsland wel. Daar gebruiken ze allemaal t-mobile. Dat kan toch? Of ben ik nu weer dom aan het lullen?

Als een duitse iPfone gelockt is op T-Mobile en je hebt een T-Mobile simkaart moet het wel lukken ja.

Ook als je een Ned iPhone koopt en er een T-Mobile Prepaid kaart ingooit werkt dat gewoon.
  #438  
Oud 06-09-08, 12:48
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Ik heb een portugese iPhone, gelockt op Vodafone. Alleen als ik mijn NL Vodafone erin steek dan gebeurt er niks hoor...dus ik moest wel een hardwareunlock oplossing gebruiken.

Ik hoop dat het voor jou met T-Mobile wel gaat werken.
  #439  
Oud 06-09-08, 13:14
m00n m00n is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Als dat het geval is, ignore me vorige post. Dacht dat dat wel zou werken, vreemd. Iig NL met NL moet dacht ik wel werken.
  #440  
Oud 06-09-08, 14:54
wgerrits wgerrits is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard Yessim sim eruitgekregen door een naald

Dag allemaal,

Voor het eerst even een post van mij op dit forum, maar ik willde jullie dit niet onthouden. Ik heb al vaak gelezen dat bij gebruik van de yessim deze blijft steken en er schade ontstaat bij het eruithalen.

Dit was bij mij vanochtend het geval. Erg balen totdat ik een dunne naald zag liggen en deze tussen de iphone en de tray duwde. Hierdoor ontstaat een kleine opening van +/- 1 mm zodat de tray met yessim eruit kan. Het probleem is namelijk de chip op de yessim, die blijft steken. Op deze deze manier kan ie er dus uit zonder schade aan toestel.

Reden dat ik hem eruit wilde halen was dat mij kpn sim het helemaal niet meer deed na aanpassing van de kpn settings. Nu ik hem eruit heb gehaald en weer in een ander toestel heb laten aanmelden doet hij het nu weer in mijn 3G. Alleen nog steeds geen data ... grrr. Iemand al een oplossing hiervoor?

Gr. Wim

Laatst gewijzigd door wgerrits; 06-09-08 om 14:56.
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 17:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 13:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 01:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.