//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door egwmeijer nee. Ook niet met verkeerd netwerk kiezen. Dan moet ik weer de hele sim uit in andere telefoon etc methode ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1701  
Oud 26-05-09, 17:33
Nielsha Nielsha is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door egwmeijer Bekijk bericht
nee. Ook niet met verkeerd netwerk kiezen. Dan moet ik weer de hele sim uit in andere telefoon etc methode uitvoeren voor ik weer bereik heb en waarbij ik met v69 dan wel GPRS had nu niet meer.

Groeten Eric

Heb het zelfde probleem Iemand een oplossing? Bart jij?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1702  
Oud 26-05-09, 23:01
kcaj's schermafbeelding
kcaj kcaj is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 34
Stuur een bericht via ICQ naar kcaj Stuur een bericht via MSN naar kcaj
Standaard

Je moet er niet van uit gaan dat een nieuwe Rebel firmware automatisch een beter resultaat geeft.
Het best kun je met jouw iPhone en simkaart de Rebel firmware gebruiken die het prettigst werkt. Dat hoeft dus niet speciaal de laatste versie te zijn.
  #1703  
Oud 29-05-09, 11:03
Marnix. Marnix. is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 60
Standaard

Ik zag dat versie V71 al uit is op dit moment...
Iemand die hem al heeft kunnen testen?
Zijn er verandering ten opzichte van V70?
  #1704  
Oud 29-05-09, 11:55
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

(Om te beginnen sorry dat ik er even niet was...)

Klopt, V71 staat aangegeven en kreeg hem gister binnen van het Rebel Simcard Developers Network maar iets lijkt er niet te kloppen:

V68 = RebelSetup3v0
V69 = RebelSetup3v1
V70 = RebelSetup3v2
V71 = RebelSetup3v3

Als je nu de huidige V70 download is het RebelSetup3v3 (rebelconfig3.3i). Dit moet dus V71 zijn v70 is dus helaas niet gepost. Veel internetsite's hebben nu ook V70 aangegeven maar dat is dus V71. Ik heb de V70 = RebelSetup3v2 binnen maar nog niet getest. Ik ga proberen morgen even alle versies opnieuw te posten op mijn website zodat iedereen altijd de laatste versie kan downloaden. Laat wel even weten of er behoefte aan is anders doe ik alles voor niks

Eerder heb ik ook een oplossing gegeven voor de GPRS problemen met V70, helaas werkt de oplossing niet met elke simkaart. Wat bij mij goed werkte is het volgende: Reset je sim kaart met een Nokia en open daarna in de Nokia browser een website en laad deze volledig, sluit nu je Nokia af en test hem in je iPhone! Bij mij wekte dit op KPN, T-mobile en Telfort sim kaarten.

Update

V70 = RebelSetup3v2 werkt slecht, misschien is dit de reden dat die niet gepost is!

Laatst gewijzigd door bartha; 29-05-09 om 17:11. Reden: update
  #1705  
Oud 29-05-09, 18:24
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Iets over iPhone SIMlock.

De iPhone wordt in Nederland officieel gedistribueerd door T-Mobile.
Apple heeft met T-Mobile in Nederland de afspraak dat de iPhone toestellen hier ge-simlocked worden, dwz dat je het toestel alleen kunt gebruiken met een T-Mobile SIMkaart.
Na een jaar kun je gratis die iPhone laten unlocken door T-Mobile, zodat je die iPhone ook kunt gebruiken met andere SIMkaarten. Wil je de iPhone eerder laten unlocken dan moet je daarvoor betalen vanaf 120 Euro naar beneden, naar gelang de tijdsduur dat je het toestel al hebt.

Hoe werkt die SIMlock

Telkens als je de iPhone via je PC aan iTunes koppelt om te updaten (dus niet alleen maar synchroniseren), gaat iTunes naar de Apple site toe en kijkt daar in de landelijke Database of de IMEI (en/of serienummer) daar bestaat en of het toestel gekoppeld is (locked) aan de T-Mobile provider. Als dat zo is, dan checkt iTunes of er een T-Mobile SIMkaart in de iPhone zit. Zo ja, dan wordt de iPhone geactiveerd en kun je doorgaan met iTunes.
Als de IMEI niet is gekoppeld aan een vaste provider, dan wordt de ook iPhone direct geactiveerd.
Als de iPhone is gelocked aan T-Mobile en er zit geen T-Mobile SIMkaart in dan stopt iTunes met een foutboodschap en verschijnt er op de iPhone een USB-stekker met kabel en kun je alleen maar een noodnummer bellen (welke dat ook mag zijn!). De iPhone is niet geactiveerd.
Dus, als je een update doet van een locked iPhone, zorg dan dat je er een T-Mobile SIMkaart in hebt zitten! Anders, problems!!
Als je een locked iPhone na een update de T-Mobile SIMkaart vervangt door een andere, dan zegt het Operating Systeem van de iPhone dat het niet de juiste SIMkaart is.

De Rebel SIMkaart heeft een chipset die, bij kontrole door het OS van de iPhone, doorgeeft dat de gebruikte SIMkaart een T-Mobile kaart is. Het inwendige lock mechanisme blijft dus intact. Maar dat mechanisme is nogal complex en grijpt in elkaar, waardoor je dus ook bij de Rebelkaart soms problemen krijgt. En Rebel heeft nog niet precies door hoe ze de 3G goed aan de praat kunnen krijgen. Ze zijn er wel mee bezig.

Uit bovenstaande blijkt dus (omdat alles ook via de Apple Database wordt geregeld) dat het niet zo eenvoudig is om de iPhone te unlocken. Het is dus niet alleen maar een stukje OS dat je moet wijzigen, want telkens als je aan iTunes hangt wordt alles weer opnieuw nagelopen.

Nu mijn eigenlijke Verhaal: SecGSM.com / GsmHardware.com

Ik had een gloednieuwe T-Mobile locked iPhone overgenomen van iemand die zijn oude Nokia bleef doorgebruiken. Helaas was ik zijn mobiele nummer kwijt geraakt. Mijn vrouw heeft een iPhone met T-Mobile abonnement, dus bij mijn Rebel unlocks gebruikte ik haar kaart om telkens te activeren. No problem.
Uiteindelijk was ik het zat omdat ik geen 3G kon krijgen met mijn KPN Hi! kaart. En als klap op de vuurpijl, toen ik naar OS 3.0 beta 3 en hoger over ging, werkte de Rebelkaart helemaal niet. Een downgrade naar v2.2.1 hielp ook niet, want de Rebelkaart kon OS v2.2.1 met FW 4.0 (van OS 3.0, kan niet gedowngrade) ook al niet aan. Ik was het dus spuugzat!

T-Mobile wil alleen maar unlocken als de originele eigenaar dat aanvraagt (opgave van mobiele nummer en identificatie etc. noodzakelijk). Dus daar kon ik niet terecht. Had wel de faktuur van T-Mobile, naam van de klant (die inmiddels was verhuisd) maar zonder zijn mobiele nummer. Ik kon dus niet bij T-Mobile terecht.

Ik las toevallig op de SecGSM site dat zij legaal (dus via Apple) mijn Nederlandse T-Mobile locked iPhone konden unlocken voor een bedrag van 45 Euro.
Verscheiden telefoontjes (die werden geforward) later werd ik door iemand teruggebeld die zei dat ze het konden doen voor 85 Euro (prijs was dus hoger!). Dit werd ook in een email aan mij bevestigd.
Ik was mijn experimenten met Rebel goed zat, dus betaalde ik via PayPal op 28/4 het gevraagde bedrag ad 85 Euro.
De dag daarop, nadat ik om een bevestiging vroeg, een bericht ontvangen per email dat mijn IMEI op 4 Mei zou worden doorgegeven aan Apple en het hele proces zou minimaal 5 en maximaal 14 dagen duren.

Lang verhaal kort maken: Ik had niets meer van hen gehoord dus schreef ik een email op 16 Mei om de status te vragen omdat de 14 dagen bijna waren verstreken. De telefoons namen zij niet op. Geen antwoord.
Omdat ik achterdochtig werd heb ik op 19 Mei via het klachtencentrum van PayPal de verkoper gevraagd om een reactie. Geen antwoord via PayPal klachtencentrum, maar wel per directe email. Ze hadden de status net een dag tevoren opgevraagd bij Apple en zouden mij direct terugberichten. Het zou allemaal in orde komen., Getekend Ali Seyid.

Op 24 Mei nog steeds geen antwoord, dus opnieuw klacht gedeponeerd bij PayPal klachtencentrum. En, zowaar, op 25 Mei weer (niet via PayPal klachtencentrum) een email van meneer Seyid. Mijn iPhone is niet geaccepteerd door Apple etc.etc. en zij zouden mij het bedrag binnen 24 uur terugbetalen via PayPal. En mijn PayPal email adres was niet geverifieerd dus zij zouden in de toekomst geen PayPal betaling meer accepteren van mij. Onzin, want ik heb al 5 jaar een geverifieerde rekening bij PayPal!
Afijn, gewacht, gewacht, gewacht... Vandaag, 2 onbeantwoorde emails en 96 uur later, heb ik bij PayPal de zaak maar aangegeven als oplichting.

Dus.... als iemand toevallig dezelfde weg wil bewandelen bij SecGSM of GsmHardware, NIET DOEN!

Groet,
  #1706  
Oud 29-05-09, 19:21
JEANS's schermafbeelding
JEANS JEANS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 13
Standaard

best verhaal! Dat is dus de zoveelste oplichter met het unlocken van iphones...
Maar wat je verteld over legaal unlocken bij t-mobile: ik heb een prepaid kaartje van t-mobile gekocht, opgewaardeerd met 120 euro, t-mobile gebeld en binnen een week simlockvrij! Ik heb mn iphone ook via via dus geen probleem. Je moet alleen een nummer bij t-mobile hebben.
  #1707  
Oud 29-05-09, 20:21
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Beste indocobraone,

Ik kan je iPhone niet unlocken maar kan je wel helpen met je Rebel SIM werkend te krijgen op OS: 3.0 met de bij behoorende baseband! en dat alles GRATIS. contact me even als ik je kan helpen!

MVG,

Bart
  #1708  
Oud 29-05-09, 21:20
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

@JEANS
Bedankt voor de tip! Ik zal een Prepaid aanschaffen en jouw weg bewandelen!
Ik heb 2dgn terug de iPhone van mijn vrouw opgegeven voor unlock bij T-Mobile. Helaas heb ik (omdat ik de pest erover in had) alweer een nieuwe fabrieks unlocked iPhone (uit Italie) aangeschaft. Die boze bui kostte dus ook 600 Euro! Maar ik heb nog de vorige iPhone 3G 16GB, v2.2.1 Baseband 4.0, nog niet werkend zonder T-Mobile, en als ik die kan unlocken volgens jouw methode dan kan ik het wat beter verkopen (pas 6wkn oud!).

@bartha
Bedankt voor de aangeboden hulp, maar ik werk al een tijdje met Rebel, heb v61 t/m 70. Voordat ik naar 3.0b ging werkte alles prima, tot en met 3.0b2 ging het goed. Na 3.0b3 ging het mis. Toen heb ik gedowngrade naar 2.2.1 en baseband 4.0, maar met geen mogelijkheid pratend gekregen. Maar als jij toch misschien een betere oplossing hebt dan houd ik me aanbevolen!

Groet,
Roderick
  #1709  
Oud 30-05-09, 13:48
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@roderick,

kan kan je sim werkend krijgen in je iPhone met baseband 04.20.01, dat mag geen probleem zijn! Heb het net getest met een Hi kaartje en na even wat instellingen wijzigen is het met gelukt! internet/sms/bellen/gprs. Laat dus maar weten als ik wat kan doen!


UPDATE voor het GPRS probleem!

Voor de mensen waar van het GPRS netwerk niet meer werkt na het updaten van de Rebel SIM naar V69 of hoger dit is tot nu toe de beste oplossing:

1- Update je telefoon naar 3.0 Beta 3 (geen 5) (even zoeken op internet)
2- Herstel (downgrade) hem nu naar 2.2.1 (fout 1013 kan komen maar trek je er niks van aan) je hebt nu baseband 04.20.01 en os 2.2.1
3- Reset je SIM die je wilt gebruiken
4- Zet de laatste firmware op je rebel sim. fake network niet vernaderen en de rest (0000000000000000) GEEN 1 er tussen!
5- Jailbreak nu je iPhone of activeer hem met een simkaart
6- Zet de instellingen goed in je iPhone voor het gebruik van de Rebel SIM (3G,Wi-Fi,bluertooth UIT en dataroaming AAN)
7- Zet de iPhone UIT
8- Plaats de Rebel SIM en SIM kaart en zet de iPhone AAN
9- Alles werkt nu! (getest met: KPN, HI, Telfort, T-mobile en een OUDE Vodafone kaart)

ik merk zelf dat de meeste netwerken ook een stuk stabieler zijn!


Alle laatste Rebel SIM firmware versies en handleidingen zijn te vinden op www.harent.nl/iphone

Laatst gewijzigd door bartha; 07-06-09 om 23:39. Reden: Update
  #1710  
Oud 31-05-09, 23:02
kalken kalken is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik zit met een probleem. Ik heb kort geleden een tweede, gelockte, 3G 16Gb iPhone gekocht via internet. Het oestel werkt prima en schijnt bij de gebruiker met de bijgeleverde Rebelcard prima gewerkt te hebben (Vodafone) Versie 2.2.1 en modemfirmware is 02.30.03. Met software kan ik dus niets en met de rebelsim kom ik ook geen steek verder. Dus besloten de legale unlock te doen. IMEI onbekend bij T-Mobile... Ik zie trouwnes ook geen ICCID bij de Info. De verkoper laat weinig van zich horen waar de iPhone vandaan komt. Weet imand een oplossing want zonder dit heb ik een dure "iPod Touch" terwijl ik er liever ook mee bel ...
  #1711  
Oud 31-05-09, 23:19
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@kalken

Waarschijnlijk komt de iPhone niet uit Nederland en kan dus ook niet geunlockt worden door T-mobile NL. Welk netwerk wil je gaan gebruiken in de iPhone? Waarschijnlijk zal alleen een Rebel SIM in jou geval werken.
  #1712  
Oud 31-05-09, 23:44
kalken kalken is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

Dat denk ik ook. Ik heb een KPN abbo. Maar de RebelSim werkt niet met mijn sim (al weet ik niet welke versie de RebelSim is). Maar ik heb geen moeite om in het buitenland een unlock te krijgen via de provider aldaar maar hoe kom ik er achter waar die vandaan komt..???
  #1713  
Oud 31-05-09, 23:55
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@kalken

stuur me het serie nummer even dan kan ik even kijken waar die vandaan komt (meestal kan ik er zo achter komen) Anders je rebel sim updaten want met KPN zou het moeten werken.
  #1714  
Oud 01-06-09, 00:01
kalken kalken is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

serienr is 8683644Q1R4. Hoe update ik de Rebel? Heb ik zo'n speciaal USB stickje nodig, toch??
  #1715  
Oud 01-06-09, 01:26
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Voer zelf je serienummer op de volgende pagina in en je krijgt (bijna) alle info: linkje

Jouw (Kalken) serienummer geeft onderstaande info:

aantalip: 1
Serial number: 8683644Q1R4
Model: MB499/MB501 iPhone 3G 16GB White
Colour: White
Capacity: 16GB
Factory: 86 (China)code_to_number: 44Q -

Production year: 2008
Production week: 36 (September)
Production number: 4784 (within this week)


Modelnummer kan je weer terug zoeken op de volgende pagina: linkje
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 01-06-09 om 01:29.
  #1716  
Oud 01-06-09, 01:46
froos froos is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

hey allemaal,

Ik heb een probleem, mijn de Sleep/awake button van mijn iphone is kapot dus ik kan hem niet meer restoren omdat ik hem niet meer in DFU kan zetten. Is er iets een app ofzo waardoor ik mijn Iphone wel weer in DFU kan zetten? Groetjes Friso
  #1717  
Oud 01-06-09, 02:07
kalken kalken is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

Beste Scorpio,
Ja veel info maar niet waar die verkocht is .... Ik heb er namelijk nog een iPhone en die geeft ongveer dezelfde info met China maar dat is de fabriek (waar anders maken ze deze dingen...). Deze tweede iPhone is zeer zeker in Nederland gekocht ...
  #1718  
Oud 01-06-09, 11:13
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@Kalken

Het gaat waarschijnlijk om een USA model van AT&T. De kans is klein maar het zou ook om een model uit Oostenrijk kunnen gaan.

REBEL SIM UPDATE:
V63 en V64 zijn vernieuwd en zullen sneller een netwerkverbinding maken!
V69, V70 en V71 zoekt zelf een netwerk na het wegvallen van het netwerk zonder de Vliegtuigmodus te gebruiken of het opnieuw opstarten van de iPhone.

Alle laatste Rebel SIM firmware versies en handleidingen zijn te vinden op www.harent.nl/iphone

Laatst gewijzigd door bartha; 01-06-09 om 13:43.
  #1719  
Oud 01-06-09, 14:29
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalken Bekijk bericht
Beste Scorpio,
Ja veel info maar niet waar die verkocht is .... Ik heb er namelijk nog een iPhone en die geeft ongveer dezelfde info met China maar dat is de fabriek (waar anders maken ze deze dingen...). Deze tweede iPhone is zeer zeker in Nederland gekocht ...
Daarom moet je ook je modelnummer checken. Aan de hand daarvan kan je zien uit welk land de iPhone komt Daarom ook mijn tweede linkje in mijn vorige post
  #1720  
Oud 01-06-09, 15:22
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

kunt een nieuwe knop aanschaffen heb er ook wel een adres voor in england die diversen onderdelen te koop heeft op ebay eBay UK Shop - FASTTRACKSSS: iPod Parts, Software, iPhone Parts en er in zetten heb wel het gereedschap liggen hier maar ik heb zelf nog nooit een iphone opengemaakt en er zijn ook bedrijven genoeg te vinden op internet die die knoppen repareren
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 18:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 14:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 02:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 01:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.