//

Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic

Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door miicker Voor mensen die nog een tutorial nodig hebben deze is net aangepast met de nieuwste versie van redsn0w en met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #601  
Oud 08-12-10, 18:26
ijpie ijpie is offline
• iOS 7.0 beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Herten
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miicker Bekijk bericht
Voor mensen die nog een tutorial nodig hebben deze is net aangepast met de nieuwste versie van redsn0w en met de SAM activatie methode
(ook voor echte ''noobs'' of beginners).

Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch
He hallo,

Mijn iphone werkt nog steeds, top, alleen de accu is na 5 uur leeg... nu ben ik bezig met batterij verlies, maar het laatste stapje doet het niet! heb jij een oplossing?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #602  
Oud 08-12-10, 18:59
miicker's schermafbeelding
miicker miicker is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijpie Bekijk bericht
He hallo,

Mijn iphone werkt nog steeds, top, alleen de accu is na 5 uur leeg... nu ben ik bezig met batterij verlies, maar het laatste stapje doet het niet! heb jij een oplossing?
Installeer push doctor, dit werkt best goed, maar omdat dit nooit officieel door devteam bevestigd is zet ik het niet in de tutorial
  #603  
Oud 08-12-10, 23:05
Wouterdh Wouterdh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Herentals, Be
Berichten: 17
Standaard

Ongetwijfeld heeft iemand het al gevraagd hierboven maar ik ga het toch vragen:
Ik heb 3GS met 05.14.02 FW4.1
Ook ik vind het riskant met de FW van de Ipad. Wat nu gedaan? Wachten op FW 4.3 en dan nog eens op de unlock wachten?
Zijn er al enige speculaties voor een nieuwe update?

Alvast bedankt!
  #604  
Oud 08-12-10, 23:07
miicker's schermafbeelding
miicker miicker is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouterdh Bekijk bericht
Ongetwijfeld heeft iemand het al gevraagd hierboven maar ik ga het toch vragen:
Ik heb 3GS met 05.14.02 FW4.1
Ook ik vind het riskant met de FW van de Ipad. Wat nu gedaan? Wachten op FW 4.3 en dan nog eens op de unlock wachten?
Zijn er al enige speculaties voor een nieuwe update?

Alvast bedankt!
niemand weet of er een andere unlock uitkomt, waarschijnlijk duurt het in elk geval nog heel lang
  #605  
Oud 08-12-10, 23:09
ijpie ijpie is offline
• iOS 7.0 beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Herten
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miicker Bekijk bericht
Installeer push doctor, dit werkt best goed, maar omdat dit nooit officieel door devteam bevestigd is zet ik het niet in de tutorial
Ik heb dat push doctor geinstaleerd, maar dan?
Ik kan itunes nu niet gebruiken?
Is dat snel verholpen?
alvast bedankt
  #606  
Oud 08-12-10, 23:37
miicker's schermafbeelding
miicker miicker is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijpie Bekijk bericht
Ik heb dat push doctor geinstaleerd, maar dan?
Ik kan itunes nu niet gebruiken?
Is dat snel verholpen?
alvast bedankt
dit werkt voor het batterij probleem ik heb het niet over itunes
  #607  
Oud 08-12-10, 23:40
ijpie ijpie is offline
• iOS 7.0 beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Herten
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miicker Bekijk bericht
dit werkt voor het batterij probleem ik heb het niet over itunes
Dus als ik hem niet ge activeer krijg is het puur voor i tunes.
Batterij moet het nu langer volhouden?

Hoi, daar zijn we weer.
Hoe kan ik weer de iphone zien op itunes?
Hij herkend mijn iphone niet meer. Simkaart wordt niet ondersteund...

Gr en weer bedankt

Laatst gewijzigd door ijpie; 09-12-10 om 21:59.
  #608  
Oud 10-12-10, 02:54
ausroels ausroels is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard unlock iphone 3gs new bootrom 4.2.1

Beste Miicker,

Bedankt voor alle hulp! Ik ben erg ver gekomen: modemfirmware staat nu op 06.15.00. Wel moest ik er even aan denken dat ik, nadat ik cydia had geïnstalleerd, nog wel via redsn0w moest rebooten.
Nu ik dit alles gedaan heb, kom ik toch tegen het probleem aan dat de Iphone, ondanks dat ik ultrasn0w heb geïnstalleerd, geen connectie maakt met het Telfort netwerk. Ik moet mijn pincode invoeren om te ontgrendelen.... maar daar houdt het dan ook op. Oók na vele malen te hebben gereboot en alles opnieuw te hebben geïnstalleerd! Kun je mij nog bij deze laatste stap helpen? Ik ben nu zo dichtbij!

Laatst gewijzigd door ausroels; 10-12-10 om 02:57.
  #609  
Oud 10-12-10, 04:03
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ausroels Bekijk bericht
Beste Miicker,

Bedankt voor alle hulp! Ik ben erg ver gekomen: modemfirmware staat nu op 06.15.00. Wel moest ik er even aan denken dat ik, nadat ik cydia had geïnstalleerd, nog wel via redsn0w moest rebooten.
Nu ik dit alles gedaan heb, kom ik toch tegen het probleem aan dat de Iphone, ondanks dat ik ultrasn0w heb geïnstalleerd, geen connectie maakt met het Telfort netwerk. Ik moet mijn pincode invoeren om te ontgrendelen.... maar daar houdt het dan ook op. Oók na vele malen te hebben gereboot en alles opnieuw te hebben geïnstalleerd! Kun je mij nog bij deze laatste stap helpen? Ik ben nu zo dichtbij!
hoi,
redsn0w is alleen om te jailbreaken maar unlocken zal je dan in cydia gaan zegmaar,druk op manage helemaal beneden dan weer op source drukken dan op repo666.ultrasn0w.com drukken weer drukken dan install en confirm and you're done m8. of kijk hier war ik paar fotos heb eerder gezet #200 :
http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...4-02-a-10.html

rebooten en klaar

MAAAAAR , wat je zegd heb ik eerder gehad want ik heb voor het activeren heb ik gelijk ge-jailbreaken en unlocken dan mijn telfort kaart zelf wordt niet herkend, dus de beste oplossing is ; Na het herstellen GELIJK je telfort kaart laten inzetten; dus voor het jailbreak en met telfort kaartje laten activeren (nu nog geen backup terug zetten), nu jailbreaken en unlocken met ultrasn0w, dan zal je telefoon alle kaartejes lezen.

als je je shsh van de 4.1 hebt opgeslagen dan het is beter dat je terug naar 4.1 want de jailbreak zal untetherd zijn en je hoef niet elk keer bij de 4.2.1 herstarten met de kabel aangesloten met de pc etccc. dus met 4.1 heb je full jailbreak.

mvg

Laatst gewijzigd door dany1962; 10-12-10 om 04:15.
  #610  
Oud 10-12-10, 15:14
miicker's schermafbeelding
miicker miicker is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dany1962 Bekijk bericht
hoi,
redsn0w is alleen om te jailbreaken maar unlocken zal je dan in cydia gaan zegmaar,druk op manage helemaal beneden dan weer op source drukken dan op repo666.ultrasn0w.com drukken weer drukken dan install en confirm and you're done m8. of kijk hier war ik paar fotos heb eerder gezet #200 :
http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...4-02-a-10.html

rebooten en klaar

MAAAAAR , wat je zegd heb ik eerder gehad want ik heb voor het activeren heb ik gelijk ge-jailbreaken en unlocken dan mijn telfort kaart zelf wordt niet herkend, dus de beste oplossing is ; Na het herstellen GELIJK je telfort kaart laten inzetten; dus voor het jailbreak en met telfort kaartje laten activeren (nu nog geen backup terug zetten), nu jailbreaken en unlocken met ultrasn0w, dan zal je telefoon alle kaartejes lezen.

als je je shsh van de 4.1 hebt opgeslagen dan het is beter dat je terug naar 4.1 want de jailbreak zal untetherd zijn en je hoef niet elk keer bij de 4.2.1 herstarten met de kabel aangesloten met de pc etccc. dus met 4.1 heb je full jailbreak.

mvg
hij heeft ultrasn0w al geinstalleerd dus de eerste stappen wat je zegt met ultrasn0w hoeft hij niet te doen.
  #611  
Oud 11-12-10, 01:35
ausroels ausroels is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miicker Bekijk bericht
hij heeft ultrasn0w al geinstalleerd dus de eerste stappen wat je zegt met ultrasn0w hoeft hij niet te doen.
Bedankt voor alle goedbedoelde tips! Ik heb nu alleen zorgen van geheel andere aard. Nadat ik mijn vorige bericht had gepost, kon ik het niet laten om toch even verder 'aan te rommelen', wat leidde tot het per ongeluk drukken op de Herstel-knop in Itunes. Daarna is het van kwaad naar erger gegaan (1015 foutmelding in Itunes):
- Ik krijg nu het usb-itunes icoon
- Als ik toch probeer om Redsn0w er overheen te gooien, bleef deze haken op installing activation bundles. Na enige malen het opnieuw te hebben geprobeerd, blijft hij nu steken op Flashing Baseband (don't interupt)
Hebben jullie, of anderen, nog tips om in ieder geval ook dit probleem op te lossen, of is het nu een verloren zaak (wat écht niet te hopen is!)

Alvast bedankt,

Mario

Laatst gewijzigd door ausroels; 11-12-10 om 01:43.
  #612  
Oud 11-12-10, 02:38
ausroels ausroels is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard

Oké, toch weer even verder gezocht; het belooft weer een korte nacht te worden
Ik heb een custom firmware 4.2.1 gedownload en heb de iphone via Redsn0w in DFU mode gezet. Vervolgens via Itunes herstellen naar deze custom firmware. Dit keer lukt het herstelproces in zijn geheel zonder 1015 foutmelding! Uiteraard is de iphone weer gedeactiveerd en krijg dus de melding dat ik een originele SIM in moet doen.
Daarna met Redsn0w Cydia en de Ipad baseband er op gezet. Tijdens het proces blijft hij nog steeds verrassend lang op de helft van de balk 'Flashing Baseband' staan. Daarna verdwijnt dit en krijg ik het Applelogo te zien. En dan.... houdt het op.
Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben, wat zou ik nu nog kunnen ondernemen?

Alvast bedankt,

Mario
  #613  
Oud 11-12-10, 04:24
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

hoi,
je zegd custom s/w dus = al gejailbreaked !! dus niet deze gewoon de restore versie zonder gekookte s/w?.

de baseband is al geinstalleerd van vorig keer (neem ik aan) dus je hoeft niet opnieuw deze optie te kiesen en dat zegd je kunt eerdere versie van redsn0w te gebruiken die zonder de ipad baseband dan doe je de jailbreaken sneller.

in kort:
1- DFU mode
2- Herstellen met restore.ipsw ( liefst 4.1 als je dat wilt want het is ontethered jailbreak gaat worden)
3- telefoon activeren met t-mobile sim
4- jailbreaken met redsn0w met de versie die voor de ipad bb versie.
5- cydia......... ultrasn0w...rebooten
6- verder met de jailbreak hulp programmas door cydia installeren ...apps*ync 4.1 of 4.2.1 etc..onder link hack*ulo.us bvb
7- backup restore

netjes klaar.
suc6

Laatst gewijzigd door dany1962; 11-12-10 om 04:38.
  #614  
Oud 12-12-10, 13:46
keesdr keesdr is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 150
Standaard

Ik heb een probleem. Ik heb een 3G met firmware 4.1 (gedowngrade van 4.2.1) en ipad baseband. Maar als ik ultrasnow installeer dan is mijn iphone poep langzaam. En hij vind provider meer. Blijft maar zoeken en zoeken. Pincode intypen duurd 5 minuten tot die opstart.
  #615  
Oud 12-12-10, 16:26
adempinar's schermafbeelding
adempinar adempinar is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 146
Standaard

Hallo,

Ik heb een iPhone 3g met firmware 4.1, baseband 06.15.00.
Ik heb het gejailbreaked met pwnagetool en redsn0w.

Het lukt mij niet om de iPhone simlock vrij te maken.
Redsnow geeft de volgende foutmelding : mobilesubstrate >= 0.9.3209-1.
Ik kan het gewoon niet downloaden !!

WAT MOET IK DOEN?

Please help

(NB: Tijdens de reloading van Cydio geeft het een PROXIS error)
__________________
Het enige wat storender is dan enthousiasme,
is gebrek aan enthousiasme.
  #616  
Oud 13-12-10, 13:07
Telcoman Telcoman is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: sd
Berichten: 7
Standaard

Gelukt....beetje stressen, maar uiteindelijk na 1 keer goed gegaan. Het lijkt er ook op dat ik geen battery drain heb (nu 10 uur Wi-Fi en 3G aan en op 60% niet gebeld).

Nu zit ik toch met een vraag. Ik heb het idee dat de Iphone wat traag is. Mijn FW is 4.2. Is het nu nog mogelijk naar 4.2 te upgraden? Ik zit dus al op baseband 06.15. Kan iemand me evt. naar een how-to wijzen? Thanks!!
  #617  
Oud 13-12-10, 18:56
ausroels ausroels is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard iphone 3gs updaten naar 4.2.1

Beste Miicker en Dany1962,

Hartelijk dank voor jullie tips en ondersteuning! Na flink gestress en een een stomme actie om te herstellen via Itunes is het toch gelukt om mijn 3gs nieuwe bootrom te updaten naar 4.2.1! Een verjaardagscadeau uit oktober kan ik nu eindelijk toch gebruiken!
Ik had dus een extra probleem gecreëerd door te herstellen via Itunes. Dit heb ik als volgt opgelost:
- T-Mobile prepaid simkaart gekocht voor 6,95
- Tóch een custom firmware 4.2.1 voor 3gs gedownload (dus niet de officiële)
- Iphone in DFU mode gezet via Redsn0w
- Itunes gestart en op alt+herstellen (mac) gedrukt en de custom firmware op de iphone gezet.
- Telefoon geactiveerd met de t-mobile simkaart
- Gister was een hele tijd Cydia uit de lucht, dus ik dacht dat het weer aan mij lag, maar uiteindelijk via Redsn0w Cydia geïnstalleerd en daarna ultrasn0w (met T-Mobile simkaart nog steeds in de telefoon)
- Daarná pas Telfort kaart er in en voila; een tevreden Iphone gebruiker!

Dank jullie wel!
  #618  
Oud 13-12-10, 18:57
ausroels ausroels is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adempinar Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een iPhone 3g met firmware 4.1, baseband 06.15.00.
Ik heb het gejailbreaked met pwnagetool en redsn0w.

Het lukt mij niet om de iPhone simlock vrij te maken.
Redsnow geeft de volgende foutmelding : mobilesubstrate >= 0.9.3209-1.
Ik kan het gewoon niet downloaden !!

WAT MOET IK DOEN?

Please help

(NB: Tijdens de reloading van Cydio geeft het een PROXIS error)
Dit probleem had ik dus gister ook, maar als het goed is kun je nu weer goed contact maken met Cydia en moet je een complete upgrade uitvoeren. Succes!
  #619  
Oud 14-12-10, 13:38
--koen-- --koen-- is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 43
Standaard

Ik krijg itunes niet geactiveerd met sam.. Iemand oplossing?
  #620  
Oud 14-12-10, 14:04
--koen-- --koen-- is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 43
Standaard

Het is me ondertussen gelukt,
Alleen haalt SAM allerlei mogelijkheden uit je iphone, kan geen meerdere programma`s meer draaien, me batterijpercentage is weg, en zo zal er nog meer zijn wat niet meer mogelijk is.

is dit bij jullie ook?
Reageren



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Unlock Baseband 04.26.08-05.11.07-05.12.01-05.13.04 (FW 3.0 tot 4.0) - Verzameltopic iScorpio Unlock 3045 21-02-12 20:07
iPhone 3GS: Wordt mijn baseband geupgrade als ik unlock via itunes(officiele t-mobile unlock)? Hunter20 Unlock 5 21-01-11 16:52
iPhone 4: iPhone 4 Unlock -Verzameltopic The Unbelievable Unlock 6 25-07-10 20:00
iPhone 1e gen.: Bootneuter Unlock Verzameltopic Nego Unlock 97 08-06-10 19:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:42.