//

Micro-sim Vodafone

Micro-sim Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Twinky .... Mijn Samsung had meestal maar 2 of3 streepjes (voorheen Ben met vier of vijf). Dat was met de maxisim, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #221  
Oud 05-11-10, 12:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twinky Bekijk bericht
....
Mijn Samsung had meestal maar 2 of3 streepjes (voorheen Ben met vier of vijf). Dat was met de maxisim, iPhone met microsim zit meestal op vier, soms op drie.

Geen idee dus
Nu vergelijk je eigenlijk niet 2 verschillende simkaarten, maar 2 verschillende telefoons, hè.


Lijkt mij dat een simkaart niet heel veel kan verschillen in ontvangst sterkte. Daar lijkt mij de chip en antenne veel belangrijker voor.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-11-10 om 12:31.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 05-11-10, 12:26
woestewillem woestewillem is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 37
Standaard

Check op YouTube micro sim knippen Vodafone krijg je een nederlandse mevrouw die het je allemaal uitlegt ik heb gelukkig een ouwe vodafone dual simkaart dus heb nu een micro en een normale voor in mijn nokia sirocco 8800
  #223  
Oud 15-12-10, 01:39
lemonlighty lemonlighty is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb al de vorige post gelezen, dus als ik het goed begrijp, als je nog een normale vodafone sim kaart gebruikt, kan je gewoon naar een Vodafone store gaan om een micro sim te krijgen en die word ter plekke geactiveerd?

Hoe zit het met nummerbehoud, en krijg je de micro sim gratis of moet je vergoeding betalen? Gaat een microsim kaart aanvragen daar bij de store snel of doen ze er moeilijk over?

Ik heb namelijk een unlocked losse iphone 4 besteld, en heb dus nog zo'n normale sim kaart en ik wil niet zelf knippen, weet zeker dat het bij mij mislukt!
  #224  
Oud 15-12-10, 04:46
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lemonlighty Bekijk bericht
Ik heb al de vorige post gelezen, dus als ik het goed begrijp, als je nog een normale vodafone sim kaart gebruikt, kan je gewoon naar een Vodafone store gaan om een micro sim te krijgen en die word ter plekke geactiveerd?

Hoe zit het met nummerbehoud, en krijg je de micro sim gratis of moet je vergoeding betalen? Gaat een microsim kaart aanvragen daar bij de store snel of doen ze er moeilijk over?

Ik heb namelijk een unlocked losse iphone 4 besteld, en heb dus nog zo'n normale sim kaart en ik wil niet zelf knippen, weet zeker dat het bij mij mislukt!
Sim wordt ter plekke geactiveerd, nummerbehoud hou je ook maar dat lijkt me logisch, Simkaarten zijn op voorraad en evt. knippen is ook geen probleem, ik heb er een stuk of 5 geknipt uit de losse pols en dat is nog nooit misgegaan
  #225  
Oud 15-12-10, 20:45
Mike2000 Mike2000 is offline
• iOS 12.1.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 28
Standaard

Pas naar de Vodafone store geweest voor een micro sim en inderdaad krijg je deze gelijk geactiveerd mee. Ik werd zelfs nog netjes gewaarschuwd dat ik eventjes niet meer bereikbaar was op mijn oude simkaart.
Thuis gekomen de nieuwe in de iphone 4 en alles werkte direct.
  #226  
Oud 04-01-11, 16:40
Barzi Barzi is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Standaard

Weet iemand ook of het mogelijk is om een micro-sim aan te vragen bij Vodafone, maar dat je oude "normale" sim ook blijft werken (natuurlijk niet tegelijk)? En is zo'n micro-sim dan aanvragen gratis, of is het alleen gratis als je je oude simkaart inlevert?

Ik gebruik namelijk een wat oudere mobieltje als ik ga stappen, dus op dat moment heb ik niet aan een micro-sim (en ik heb geen zin om een adapter te gebruiken als het makkelijker kan).
  #227  
Oud 04-01-11, 17:09
johra johra is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 39
Standaard

Hoi, ik heb laatst ook een microsim gehaald en gevraagd of ik mijn gewone sim erbij mocht houden. Maar dit kon niet, je kan wel een duo sim nemen maar dan 2 maal hetzelde type.
  #228  
Oud 04-01-11, 21:47
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Vandaag bij een Bel Company geweest, ik wil volgende week m'n abbo verlengen met een iPhone 4 namelijk, en de verkoper gaf aan dat ze oude sim kaartjes daar kleiner knippen tot Micro Sim kaart. Zijn ze niet verplicht een nieuwe micro-sim te leveren?

En, mijn abbonement loopt af op 10 Mei, en bij Vodafone mag je 4 maanden eerder verlengen. Kan ik dan verlengen vanaf 10 Januari of vanaf 11 Januari? Dag later ofzo? De rest van de week kan ik sowieso niet en wil graag m'n iPhone 4 natuurlijk
__________________
Apple historie: iPod Touch 3G 8GB, iPhone 3G 16GB Wit , iPhone 4G 16 GB Zwart, iPhone 5 16GB Wit, iPad Mini Zwart Wi-Fi + 3G, iPhone 5S Zwart, iPhone 6 Zilver
  #229  
Oud 05-01-11, 22:18
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo Bekijk bericht
Vandaag bij een Bel Company geweest, ik wil volgende week m'n abbo verlengen met een iPhone 4 namelijk, en de verkoper gaf aan dat ze oude sim kaartjes daar kleiner knippen tot Micro Sim kaart. Zijn ze niet verplicht een nieuwe micro-sim te leveren?

En, mijn abbonement loopt af op 10 Mei, en bij Vodafone mag je 4 maanden eerder verlengen. Kan ik dan verlengen vanaf 10 Januari of vanaf 11 Januari? Dag later ofzo? De rest van de week kan ik sowieso niet en wil graag m'n iPhone 4 natuurlijk
Inmiddels zelf al een antwoord op de laatste vraag: Ik kan verlengen vanaf 11 Januari.

Toch maar op internet bestellen dus, PDAshop schijnt 100% de volgende dag te leveren, bij Vodafone kan het nog wel is 2/3 dagen worden.. dus het wordt PDAShop!
  #230  
Oud 06-01-11, 21:25
adrie69 adrie69 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Question

de gein is dat de sim kaarten van Vodafone niet allemaal het zelfde zijn volgens mij. Mijn SIM kaart (zakelijk abbo van Voda) ziet er heel anders uit dan die klein geknipt wordt door de NL vrouw op YouTube. Over het algemeen lees ik dat je bij de Vodafone SIM kaarten de onderste rand van de chip er af moet knippen om de contact punten op de juiste plaats te krijgen. Echter mijn SIM kaart ziet er (natuuuuuurlijk) anders uit.
Aangezien ik een telefoon van het werk heb en het werk niet wil dat personeel een iPhone heeft, zal ik zelf moeten knippen. Maar hoe kom ik er nou achter hoe ik moet knippen: onderste rand chip er af of om de chip heen knippen?
  #231  
Oud 07-01-11, 08:27
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adrie69 Bekijk bericht
de gein is dat de sim kaarten van Vodafone niet allemaal het zelfde zijn volgens mij. Mijn SIM kaart (zakelijk abbo van Voda) ziet er heel anders uit dan die klein geknipt wordt door de NL vrouw op YouTube. Over het algemeen lees ik dat je bij de Vodafone SIM kaarten de onderste rand van de chip er af moet knippen om de contact punten op de juiste plaats te krijgen. Echter mijn SIM kaart ziet er (natuuuuuurlijk) anders uit.
Aangezien ik een telefoon van het werk heb en het werk niet wil dat personeel een iPhone heeft, zal ik zelf moeten knippen. Maar hoe kom ik er nou achter hoe ik moet knippen: onderste rand chip er af of om de chip heen knippen?
Lijkt me handig als je een foto/plaatje plaatst van hoe jouw sim-kaart er uit ziet, dan kunnen meer mensen je helpen denk ik
  #232  
Oud 07-01-11, 10:11
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barzi Bekijk bericht
Weet iemand ook of het mogelijk is om een micro-sim aan te vragen bij Vodafone, maar dat je oude "normale" sim ook blijft werken (natuurlijk niet tegelijk)? En is zo'n micro-sim dan aanvragen gratis, of is het alleen gratis als je je oude simkaart inlevert?

Ik gebruik namelijk een wat oudere mobieltje als ik ga stappen, dus op dat moment heb ik niet aan een micro-sim (en ik heb geen zin om een adapter te gebruiken als het makkelijker kan).
Dit is dus ook mijn probleem, iemand hier al een antwoord op gehad?
  #233  
Oud 07-01-11, 15:17
Barzi Barzi is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iRobin Bekijk bericht
Dit is dus ook mijn probleem, iemand hier al een antwoord op gehad?
Heb Vodafone al gebeld. Een normaal simkaart + microsim (van hetzelfde nummer) kost samen 12,50 euro.
  #234  
Oud 07-01-11, 15:21
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barzi Bekijk bericht
Heb Vodafone al gebeld. Een normaal simkaart + microsim (van hetzelfde nummer) kost samen 12,50 euro.
Oh oké, dat is in ieder geval beter dan dat 'ie wordt gejat.

Bedankt!
  #235  
Oud 07-01-11, 15:31
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

bij vodafone kan je gewoon je normale sim omruilen voor een micro sim.

Ik heb bij vodafone een pre paid iphone 4 gekocht en toen die binnen was ben ik naar de vodafone shop gegaan en heb mijn sim omgewisseld voor een microsim. die jongen daar heeft mijn abo meteen omgezet naar die micro sim en het werkte meteen.
GRATIS (ook belangrijk)
  #236  
Oud 07-01-11, 20:09
adrie69 adrie69 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

het is deze chip:



nou had ik nog een oude telefoon waarin nog een Hi chip zit en die ziet er precies zo uit ...
  #237  
Oud 07-01-11, 21:06
chico2 chico2 is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: groningen
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar chico2
Standaard

die zijn er al kan je zo halen bij een phonehouse
  #238  
Oud 07-01-11, 21:14
adrie69 adrie69 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chico2 Bekijk bericht
die zijn er al kan je zo halen bij een phonehouse
is een werk abonnement en moet dan via werk geregeld worden en die willen niet mee werken. Dus knippen is enige optie ...
  #239  
Oud 08-01-11, 19:22
adrie69 adrie69 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

gelukt!
stoute schoenen aangetrokken en nog belangrijker een schaar gepakt en heb hem aan de gang!
  #240  
Oud 08-01-11, 19:29
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Met een stanley-mes gaat het beter.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone prepaid micro-sim 1GB pdw75 Vodafone 23 06-12-11 16:23
Sim kaart naar Micro sim Scooter Orange 10 11-11-10 16:46
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 01:12
Micro Sim ligt al in winkels Vodafone.... BT73 iPhone accessoires en onderdelen 0 12-07-10 16:14
Van sim naar Micro-sim hilversum1981 iPhone algemeen 8 01-07-10 11:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.