//

t-mobile Simlock verwijderen

t-mobile Simlock verwijderen discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door macgierig (...) Macgierig die gewoon op de 12 mnd wacht en dan de code gratis aanvraagt. +1 Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #221  
Oud 16-04-09, 13:34
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macgierig Bekijk bericht
(...)
Macgierig die gewoon op de 12 mnd wacht en dan de code gratis aanvraagt.
+1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azt33 Bekijk bericht
Weet iemand hoe het zit met een verlenging bij T-mobile? Je krijgt de iPhone al 4 maanden vantevoren mee, wordt er dan gekeken wanneer het abonnement is ingegaan of wanneer de iPhone is verkocht?

EDIT
Datum waarop het abonnement ingaat.

EDIT

voortschrijdend inzicht.... zie post 223 e.v.

__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=

Laatst gewijzigd door ButcherJF; 04-05-09 om 09:09.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 16-04-09, 14:25
macgierig macgierig is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: in een huis ergens in denhaag
Berichten: 8
Stuur een bericht via Instant Messenger naar macgierig Stuur een bericht via MSN naar macgierig
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azt33 Bekijk bericht
Weet iemand hoe het zit met een verlenging bij T-mobile? Je krijgt de iPhone al 4 maanden vantevoren mee, wordt er dan gekeken wanneer het abonnement is ingegaan of wanneer de iPhone is verkocht?
De datum van de Iphone om deze te un;ocken is dus de oorspronkelijke datum .
stel je krijgt in december de iphone em je abonnement loopt tot april 2009 dat zal de unlock code pas in april 2010 gratis beschikbaar zijn.


Macgierig

Laatst gewijzigd door macgierig; 16-04-09 om 14:28.
  #223  
Oud 03-05-09, 19:47
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Bij koop op afstand is dat anders.
Je hebt namelijk een pakbon/afleverbon waarop datum van ontvangst op staat.
Dus ondanks dat je abo in april begint mag je weldegelijk in december al de unlockcodes aanvragen.
Je hoeft dus niet op je contract te wachten.
Greetz

Laatst gewijzigd door insanity83; 03-05-09 om 19:50.
  #224  
Oud 03-05-09, 20:20
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Bij koop op afstand is dat anders.
Je hebt namelijk een pakbon/afleverbon waarop datum van ontvangst op staat.
Dus ondanks dat je abo in april begint mag je weldegelijk in december al de unlockcodes aanvragen.
Je hoeft dus niet op je contract te wachten.
Greetz
Da's nieuw voor mij. Niet om het een of ander, maar waarop baseer je dit? Misschien een bron/linkje?
  #225  
Oud 03-05-09, 20:41
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Het is mijn werk om dit soort dingen te weten.
En tevens is het niet meer dan logisch.
Anders zou je met het boven genoemde voorbeeld een jaar en 4 maanden met een toestel doen. Dat is dan ook weer in conflict met de garantievoorwaarden.
Vrij logisch zoals je leest. Geldt trouwens voor ALLE artikelen die je met koop op afstand aanschaft, mits anders aangegeven.

Ik moet er ook bij zeggen dat het dan wel de verantwoording is van de consument om zijn/haar afleverbewijs goed te bewaren. Mocht je die dus niet meer hebben, heb je nogal pech.

Instellingen, winkels danwel webshops kunnen wettelijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor jou administratie

Succes!

Laatst gewijzigd door insanity83; 03-05-09 om 21:16.
  #226  
Oud 03-05-09, 21:07
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Toestel mag worden simlockvrij gemaakt een jaar na aanschaf, of het contract nu later ingaat of niet.
T-Mobile kan in de computer tot op de dag nauwkeurig opzoeken wanneer het toestel is aangeschaft, dus hier horen ze niet moeilijk over te doen.

@insanity83: Volgens mij zijn wij collega's? Ik houd altijd de datum in de ADB aan..
  #227  
Oud 03-05-09, 21:15
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht

@insanity83: Volgens mij zijn wij collega's? Ik houd altijd de datum in de ADB aan..
Ikzelf kijk altijd in SAP. In logistiek Nederland een nogal bindende applicatie

Greetz

Laatst gewijzigd door insanity83; 03-05-09 om 21:53.
  #228  
Oud 03-05-09, 21:24
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Als ik het goed heb begrepen is SAP het systeem waar de voorraad in wordt bijgehouden.
Houdt jij de datum aan waarom het toestel uitgeboekt is (op IMEI nummer)? Opzich handig, want niet alle verkochte toestellen komen in de ADB te staan, en niemand lijkt te weten waarom.
Heb zelf geen toegang tot SAP, ook al doe ik regelmatig de bestellingen

Om alles even samen te vatten:
Ben je eigenaar van een tmobile iphone betaal je de eerste 3 maanden 120 euro, waarna de prijs elk kwartaal met 30 euro daalt. Na 12 maaden is dit dus gratis, en verloopt volledig via itunes. Tmobile geeft je IMEI nummer door aan apple (per direct) waarna je iphone via iTunes simlock vrij te maken is door simpelweg een andere simkaart dan die van tmobile in het toestel te plaatsen en aan te sluiten aan de USB poort terwijl iTunes draait.

Koop je een losse iphone op bv marktplaats, kan je dmv 120 euro op te waarderen op een prepaid simkaart van tmobile dit bedrag te gebruiken om je toestel simlockvrij te maken. Dit omdat de officiele verkoopdatum niet meer geldt als tweede eigenaar, en alleen de officiele eigenaar kan met het toestel hiervoor langs de winkel voor een " legitieme unlock".
Als tmobile shops hier moelijk over doen mag je altijd langs delft komen

Daarnaast zou ik alle tmobile klanten dit aanraden:
Kom langs de winkel ipv de klantenservice te bellen.

Laatst gewijzigd door Scoes; 05-05-09 om 10:37.
  #229  
Oud 03-05-09, 22:13
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Hahahaha die Scoes,
Doet er alles aan om zijn target te behalen volgens mij
Zorg maar dat Directeur Retail dit niet te zien krijgt
Greetz

Laatst gewijzigd door insanity83; 03-05-09 om 22:36.
  #230  
Oud 04-05-09, 09:03
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Het is mijn werk om dit soort dingen te weten.
En tevens is het niet meer dan logisch.
Anders zou je met het boven genoemde voorbeeld een jaar en 4 maanden met een toestel doen. Dat is dan ook weer in conflict met de garantievoorwaarden.
Vrij logisch zoals je leest. Geldt trouwens voor ALLE artikelen die je met koop op afstand aanschaft, mits anders aangegeven.

Ik moet er ook bij zeggen dat het dan wel de verantwoording is van de consument om zijn/haar afleverbewijs goed te bewaren. Mocht je die dus niet meer hebben, heb je nogal pech.

Instellingen, winkels danwel webshops kunnen wettelijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor jou administratie

Succes!
Kijk, hier hebben we wat aan! Dank Insanity83 en Scoes.
Waar ik nog even mee zit is het volgende: Geldt dit alleen voor koop op afstand of ook bij aanschaf in de winkel? Onderstaand citaat van Scoes wekt de indruk dat dit sowieso geldt namelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Toestel mag worden simlockvrij gemaakt een jaar na aanschaf, of het contract nu later ingaat of niet.
T-Mobile kan in de computer tot op de dag nauwkeurig opzoeken wanneer het toestel is aangeschaft, dus hier horen ze niet moeilijk over te doen.
(...)
Waarom mijn vraag:
mocht het alleen gelden voor koop op afstand, dan is het voor nieuwe abonnees wellicht handiger om niet via de TM-shop te kopen als hun abonnement pas over een aantal maanden ingaat én ze van plan zijn hun toestel op termijn simlockvrij te laten maken. Als ze dan 'op afstand' kopen kan het een aantal maanden schelen.

Laatst gewijzigd door ButcherJF; 04-05-09 om 09:05. Reden: eerdere post ook even aangepast om tegenstrijdige posts te voorkomen
  #231  
Oud 04-05-09, 09:10
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Net mijn 3e toestel laten unlocken door T-Mobile, ben benieuwd of het me nu wel wat gaat kosten
  #232  
Oud 04-05-09, 11:43
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Dit geldt ook voor de shops.
Je krijgt namelijk een contract en kassabon waarop staat wanneer je het toestel hebt aangeschaft.

Greetz
  #233  
Oud 04-05-09, 14:13
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
(...)
Koop je een losse iphone op bv marktplaats, kan je dmv 120 euro op te waarderen op een prepaid simkaart van tmobile dit bedrag te gebruiken om je toestel simlockvrij te maken. Dit omdat de officiele verkoopdatum niet meer geldt als tweede eigenaar, en alleen de officiele eigenaar kan met het toestel hiervoor langs de winkel voor een " legitieme unlock".
Als tmobile shops hier moelijk over doen mag je altijd langs delft komen

Daarnaast zou ik alle tmobile klanten dit aanraden:
Kom langs de winkel ipv de klantenservice te bellen, daar het kennisnivo in de winkel toch vaak wat hoger ligt, en de klantenservice uiteindelijk toch vaak doorverwijst naar de winkel.
Ik heb net even de proef op de som genomen met een via MP aangeschafte 3G uit de VS. Ik ben ermee naar de TM-shop gegaan met bovenstaand verzoek. Antwoord: "...alleen de klantenservice kan unlockcodes aanvragen, klantenservice hoort te weten dat 'wij' dat niet kunnen".
Dit was al het antwoord nog voordat ik vertelde dat de iPhone van origine uit de VS afkomstig is. Maakt dat nog uit? Kan me dat bijna niet voorstellen vwb TM, makkelijker en sneller kun je bijna geen € 120,- vangen toch?
  #234  
Oud 04-05-09, 20:09
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Ik heb net even de proef op de som genomen met een via MP aangeschafte 3G uit de VS. Ik ben ermee naar de TM-shop gegaan met bovenstaand verzoek. Antwoord: "...alleen de klantenservice kan unlockcodes aanvragen, klantenservice hoort te weten dat 'wij' dat niet kunnen".
Dit was al het antwoord nog voordat ik vertelde dat de iPhone van origine uit de VS afkomstig is. Maakt dat nog uit? Kan me dat bijna niet voorstellen vwb TM, makkelijker en sneller kun je bijna geen € 120,- vangen toch?
Sowieso is het logisch dat een Nederlandse provider niets met een buitenlands toestel kan.
Dus voor unlockcodes kun jij beter naar de belwinkel op de hoek gaan die het toestel voor een paar tientjes simlockvrij maakt.
In Nederland heb je met een een Amerikaans toestel beperkte garantie. Behalve met Nokia. Daarvoor heb je Nokia servicepunten.
Tevens is het een feit dat ook Shops een unlockcode kan opvragen. Daar zijn bepaalde richtlijnen voor.
Het toestel moet dan wel door TmobileNL geleverd zijn

GreetZ

Laatst gewijzigd door insanity83; 04-05-09 om 20:19.
  #235  
Oud 04-05-09, 20:43
blyleven blyleven is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard

Mijn excuses als ik dit bericht in een verkeerd topic plaats, maar er is zeker nog niet bekend wanneer het iphone dev team een patchje op het wereld wijde web slingert om fw 2.2.1 + baseband 2.30.03 te unlocken?
  #236  
Oud 04-05-09, 22:27
Jukie Jukie is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Ik heb net even de proef op de som genomen met een via MP aangeschafte 3G uit de VS. Ik ben ermee naar de TM-shop gegaan met bovenstaand verzoek. Antwoord: "...alleen de klantenservice kan unlockcodes aanvragen, klantenservice hoort te weten dat 'wij' dat niet kunnen".
Dit was al het antwoord nog voordat ik vertelde dat de iPhone van origine uit de VS afkomstig is. Maakt dat nog uit? Kan me dat bijna niet voorstellen vwb TM, makkelijker en sneller kun je bijna geen € 120,- vangen toch?
Dus als ik het goed begrijp kan ik met een toestel uit de USA naar de T-mobile winkel gaan om een pre-paid kaart van 120 euro te kopen en dan mijn iPhone laten unlocken?
  #237  
Oud 04-05-09, 22:34
Jukie Jukie is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard

Kan iemand mij svp uitleggen hoe ik mijn iPhone 3G uit de VS hier aan de praat krijg?
Als ik hem aanzet krijg ik alleen het scherm met een rode pijl en onderin "annuleer"
Als ik op het i-teken druk krijg ik het IMEI nummer en ICCID.
Verder kom ik niet?
  #238  
Oud 04-05-09, 22:43
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

@Juki

Je kan met een toestel uit de VS NIET de unlockcodes opvragen.
Het toestel is niet vrijgegeven voor de Nederlandse markt, laat staan TmobileNL.
Mocht je je iphone toch willen laten inlocken, dien je of contact te zoeken met Apple, of een reisje US of A te maken. Uoteraard met alle kosten van dien.
Succes !
  #239  
Oud 05-05-09, 05:47
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

De sim-unlock van T-Mobile werkt maar eenzijdig en dat is i.m.o geen 120 euro waard.
Als ik mijn Vodafone kaartje in het T-Mobile toestel stop vind ie direct het Vodafone netwerk, stop ik daarna weer de T-Mobile sim erin duurt het gewoon heel erg lang of hij vind het netwerk zelfs helemaal niet, als ik dan de iPhone even aan een andere PC hang met de kabel vind ie het netwerk meestal wel, heb al een paar keer gehad dat ik op mijn werk kom en geen kabeltje bij me heb en dan dus niet telefonisch bereikbaar ben simpelweg omdat ik even de vliegtuigmode inschakel, telefoon gaat in de vliegtuig-mode i.v.m. duokaart voor in de auto.
Ik heb dit probleem met meerdere toestellen, het is echter wel zo dat dit op firmware 2.2.1. gebeurd, op Firmware 3.0 Beta 4 gaat het een stuk beter, toestel vind het T-Mobile netwerk vrij snel als ik uit de auto stap.
Ik heb ook nog een toestel dat fabrieks-af unlocked is en die vind de netwerken van Vodafone en T-Mobile allebei vrijwel direct nadat je de pincode ingegeven hebt, deze simlock werkt dus anders lees: beter dan die van T-Mobile en ik ben van mening dat het die 120 dan dus totaal niet waard is want het werkt gewoon niet.
Ben van plan hier een klacht over in te dienen bij T-Mobile want de simlock werkt gewoon niet naar behoren, ligt niet aan het toestel want ik heb het met 3 toestellen

Nog iemand met deze ervaring m.b.t. de T-Mobile unlock ??

Laatst gewijzigd door shapezzz; 05-05-09 om 05:50.
  #240  
Oud 05-05-09, 06:37
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Ik kan je in ieder geval mededelen dat een klacht indienen tegen simunlock nogal nutteloos is.
Simunlocken is slecht een optue waar iedere klant recht op heeft. Na 1 jaar is dat geheel kostenloos.
Siminlock is juist voor de mensen bedoelt die simkaarten van een andere provider in hun toestel willen hebben. Dit staat totaal los van het eventuele bereik dat je zou hebben.
Je geeft aan dat je bereik na een simunlock minder os geworden. In ieder geval bestaat het niet mits je toestel al wat ouder is.

Dus nogmaals:

sim unlocken heeft totaal geen invloed op je bereik!

Je vanaderd namelijk niks aan de hardware van het toestel.
Mocht je toch een klacht in willen dienen, tja, ik hoop dat je dan een nieuw iemand aan de lijn krijgt. Bij de wat meer ervaren klantenservice zul je geen kan maken.
Wens je echt veel succes man!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Simlock verwijderen door T-Mobile dowminic Unlock 2 21-10-10 00:19
iPhone 3G: Simlock laten verwijderen door T-Mobile Bijlie Unlock 43 14-10-10 10:41
3gs at&t simlock verwijderen t-mobile cesaf Archief 3 30-04-10 14:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:59.